Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Videocamera kopen ?

Voor al je eigengemaakte kiekjes, mooie plaatjes of foto's en nabewerkingen daarop!

Moderators: Ann, VinnyTheDuke

Post Reply
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Videocamera kopen ?

Post by Tjabbo »

Al een tijd zit ik er aan te denken een videocamera te kopen.
Het ding moet HD kwaliteit leveren, een accupack hebben en het liefst een harde schijf want USB sticks en kaartjes van 10GB vind ik maar niets, je komt altijd te kort.

Daarnaast wil ik eigenlijk wel een (heel ?) speciale functie, namelijk het moet een highspeed camera zijn.
Normale camera's nemen rond de 25 beelden per seconde op. Als je dat gaat vertragen houd je een schokkerig beeld over.
Maar wanneer je nu een veelvoud van dat getal kan gebruiken om (HD!) beeldjes op te slaan dan krijg je van die mooie spectaculaire slomo beelden. En dát lijkt me gaaf.

Op kieskeurig.nl kan ik verrekte weinig vinden. Sterker nog over high-speed camera's is helemaal weinig bekend en vaak staat niet bij de specs hoeveel beelden per seconde kunnen worden opgenomen.
Nu had ik gezien dat van samsung wel een dergelijke camera beschikbaar is maar de reacties daarop leren me dat het formaat heel specifiek is en nagenoeg niet na te bewerken, of zelfs af te spelen zonder het originele opname apparaat.

Budget? pfff een dik stuk onder de 1000 euro in ieder geval.

Iemand suggesties ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Videocamera kopen ?

Post by antigram »

how snel wil je? Ik heb een Gopro Hero HD en die kan 60fps filmen. IIG leuk genoeg om slowmotion burnouts te filmen en dergelijken, maar als je iets wil van 2500fps dan moet je toch kijken naar iets anders.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Videocamera kopen ?

Post by Tjabbo »

Aangezien ik geen idee heb wat er te krijgen is en tegen welke prijs weet ik niet waar ik voor zou moeten gaan
liefst natuurlijk 10.000fps HD voor weinig euro. :+

60fps is redelijk. 300fps komt meer in de buurt. er zijn blijkbaar al telefoontjes die het kunnen...(zag filmpje op yoeptoebe)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Videocamera kopen ?

Post by otterkoppie »

koop geen jvc die bent met drie jaar naar de kloten
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Videocamera kopen ?

Post by Dude »

ik heb een tijdje terug een contour HD GPS gekocht voor oa skien, wakeboarden etc.
Kan een 32 GB kaartje in, heeft GPS (wat erg cool is, je kunt bijv snelheidsmeters, hoogtemeters, landkaart, etc in het scherm plakken), gebruikt normale nokia accu's die je op elke hoek van de straat kunt kopen en via bluetooth kun je op bijv je telefoon zien wat je filmt. Is dus HD, en shockproof. Via de laptop kun je alle instellingen wijzigen. Er zit alleen geen schermpje bij, maar het is een action camera, dus ook niet nodig. Ook kun je er allerlei verschillende steuntjes voor kopen, zodat je hem bijv. ook op de zijkant van een auto kan plakken. Super mooi ding.
Image

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Videocamera kopen ?

Post by dubversion »

Alle HD camera's die Progessive scan filmen, moeten minimaal 50 fps aankunnen. Typisch kennen ze dan een speciale high speed functies die dit aantal - voor een korte periode van een paar seconden - verdubbeld (dus 100fps).

De HD camera's worden steeds goedkoper en beter. Die van mij (Een sony 2e generatie) is aardig, maar is niet erg goed bij weinig licht; en gezien we wel eens binnen filmen of onder de motorkap of 's avonds filmen dan is dit een puntje waar ik op zou letten.

Tegenwoordig hebben alle merken veel keus in je budget; sterker nog, voor zo'n EUR 300 heb je een prima HD camera.
Ik kijk altijd op de amerikaanse sites voor test reviews; die zijn getailleerd, bv:

http://reviews.cnet.com/camcorders/
Er zijn nog meer sites. De expert reviews vertrouw ik het meest, maar als vele customer reviews ook goed scoren, dan gaat de camera niet tegenvallen.

Veel plezier in het zoeken !!

Deze viel mij op , in de 2 minuten die ik even gezocht heb:

Sony HDR-PJ10 (tweakers.net geeft EUR 499 )
http://reviews.cnet.com/digital-camcord ... ?tag=specs

Maar is "by no means" de engie optie ! Canon maakt ook goede camera's en zitten langer dan Sony in de cameras....

Veel plezier met uitzoeken !

groetjes,
Jeroen

PS: Er zijn tegenwoordig ook aardig wat foto camera's die ook prima video's maken !!!

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Videocamera kopen ?

Post by otterkoppie »

nou al 1 gekocht

ik heb mezelf wel een anderegekocht een sony
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Videocamera kopen ?

Post by kolkie »

Ik kwam pas geleden in een autoblad nog een vergelijkende test tegen. Zou het even moeten opzoeken (zaten volgens mij zowel de contour HD als de GoPro in).
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Videocamera kopen ?

Post by otterkoppie »

deze heb ik gekocht
http://www.sony.nl/product/sdh-hard-dis ... /dcr-sr37e" onclick="window.open(this.href);return false;
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Videocamera kopen ?

Post by kefke »

Zou je graag zo'n effect hebben?
Denk wel dat het een duur toestel is :s

http://mf72.eu/daily-morning-ritual-cof ... low-motion" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Videocamera kopen ?

Post by otterkoppie »

duur is hij niet nieuw koste hij rond de 250 euro
en mij de nu de helft overgekocht van iemand die hem nooit heeft gebruikt (B)
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Videocamera kopen ?

Post by Tjabbo »

kefke wrote:Zou je graag zo'n effect hebben?
Denk wel dat het een duur toestel is :s

http://mf72.eu/daily-morning-ritual-cof ... low-motion" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is best cool, en zo'n slomo effect bedoel ik ja. maar ik vond het filmpje niet zo scherp en heb de specs bekeken
blijkt dat het ding bij de slomo filmpjes met resolutie zakt naar 640x480 en max 24 fps. dus geen 'film' of 'hd' kwaliteit (minstens 1080p en 29fps)

maar bedankt voor de tip! :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply