Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Onzin, jah van die eikels die met een km verschil in halen (waar we dat verbod aan te danken hebben)
ik doe het ook alleen als er genoeg ruimte is, het nut heeft en ik er zo voorbij ben, wat nu ook het geval was er zat geen een personen auto achter.
Maja regels zijn regels he!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Tjabbo »

jeah ik snap het ook heel goed dat er uitzonderingen zijn, maar de meeste vrachtwaggel chaufeurs halen al in als ze 82 rijden en hun voorganger 80. Dan duurt het kilometers voordat de inhaal actie klaar is. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Tjabbo wrote:jeah ik snap het ook heel goed dat er uitzonderingen zijn, maar de meeste vrachtwaggel chaufeurs halen al in als ze 82 rijden en hun voorganger 80. Dan duurt het kilometers voordat de inhaal actie klaar is. :)
Jep daar heb je een punt, dat vind ik zelf ook heel erg irritant!
Ik rij eigenlijk altijd 90 en deze 82 dus was er zo voorbij, zeg dat er iemand met 88 voor had gezeten blijf ik er ook gewoon achter.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by otterkoppie »

Tjabbo wrote:jeah ik snap het ook heel goed dat er uitzonderingen zijn, maar de meeste vrachtwaggel chaufeurs halen al in als ze 82 rijden en hun voorganger 80. Dan duurt het kilometers voordat de inhaal actie klaar is. :)

als ze er vlot voorbij komen vind ik het ook geen probleem
laatst op de a1 was een vrachtwagen die deed er bij10 min over dat schoot echt niet op
was wel 1 voordeel ik had alle ruimte om effe goed op de rechter pedaal te trappen en de primera flink de sporen te geven
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Gtech »

als ze nou gewoon de snelheid van alle vrachtwagens laten eiken d.m.v. GPS snelheid, als ze tenslotte allemaal exact evenhard rijden hoeft er ook (bijna) nooit meer ingehaald te worden,

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Tuurlijk helpt dat niet, de snelheid die je rijd bepaal je toch altijd nog zelf?
Er zijn genoeg van die graftakken die expres net ff wat zachter gaan rijden in een inhaal verbod!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by suarea51 »

tegenwoordig eiken ze hem ook toch iets lager om brandstof te besparen ?
verder heb ik wel is achter een vrachtauto gereden die 120 reed dit schoot echt op :)
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by kolkie »

DeSchouten wrote:Tuurlijk helpt dat niet, de snelheid die je rijd bepaal je toch altijd nog zelf?
Er zijn genoeg van die graftakken die expres net ff wat zachter gaan rijden in een inhaal verbod!
Plus dat er met wat creativiteit ook heel makkelijke mee te sjoemelen is (kleinst mogelijke bandenmaat monteren bij ijking).

Maar zoals brandstoftransport mag ook iets minder snel toch? Meen ik me ter herinneren dat die echt maar 80 gaan ofzo.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Alle tacho's van beroepsgoederenvervoer moeten op 90 geijkt worden. ADR transporten inbegrepen. Feit is dat sommige transporteurs de wegsnelheidsgrens laten beperken om brandstof te besparen. Dan kun je bijvoorbeeld op de cruise-control max85, maar met de gaspedaal tot max 90.

Ijken gebeurd volgens officiële regels, en daar kun je verder niks aan doen. de praktijk wijst uit dat je tot ongeveer 2km/u verschil hebt. Reden daarvoor is de dynamische wielomtrek ( wielomtrek gemeten terwijl het voertuig rijdt) die afwijkt of je leeg bent, ofdat er 11.5 ton op de as geladen is. Wij moeten dus een trekker onbelast meten, en daar komt dan een bepaalde rolomtrek uit. Zogauw er geladen is, wordt de rolomtrek kleiner, omdat de band verder inveert.

Nou hoor ik weer mensen zeggen, doe dan bij de ijking minder lucht in de banden, maar de bandenspanning is dus ook een officiëel controlepunt bij ijking van een voertuig.

Al met al. Vrachtwagens zijn meestal de zondebok van het verkeer, terwijl 99 van de 100 chauffeurs echt geen boemannen zijn, en normaal hun werk proberen te doen.

Neem van mij aan, dat er vaker gevloekt wordt op personenwagens in het verkeer dan op vrachtwagens. Tel ze maar eens op, als je weer eens gesneden wordt door Opa, die op het laatste moment ziet dattie toch linksaf moet, of een vertegenwoordiger in een veel te dure bak, die denkt er nog wel effe voorlangs te kunnen, of moeders de vrouw, die de kinderen achterin zit te waarschuwen, en tegelijkertijd onbedoeld een baantje opschuift. Zet al die keren maar eens weg tegen die ene keer dat je achter een inhalende vrachtwagen zit.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by toyota87 »

Neem van mij aan, dat er vaker gevloekt wordt op personenwagens in het verkeer dan op vrachtwagens. Tel ze maar eens op, als je weer eens gesneden wordt door Opa, die op het laatste moment ziet dattie toch linksaf moet, of een vertegenwoordiger in een veel te dure bak, die denkt er nog wel effe voorlangs te kunnen, of moeders de vrouw, die de kinderen achterin zit te waarschuwen, en tegelijkertijd onbedoeld een baantje opschuift. Zet al die keren maar eens weg tegen die ene keer dat je achter een inhalende vrachtwagen zit.

nou als ik naar jou rijd :drive: over de A67 moet ik vaak blijven hangen achter een vrachtwagen die aan het inhalen is :7
en dan denk ik heel vaak ga aan de kant [:D] (tenminste als ik met de supra ben)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by eah88 »

emveha wrote:Neem van mij aan, dat er vaker gevloekt wordt op personenwagens in het verkeer dan op vrachtwagens. Tel ze maar eens op, als je weer eens gesneden wordt door Opa, die op het laatste moment ziet dattie toch linksaf moet, of een vertegenwoordiger in een veel te dure bak, die denkt er nog wel effe voorlangs te kunnen, of moeders de vrouw, die de kinderen achterin zit te waarschuwen, en tegelijkertijd onbedoeld een baantje opschuift. Zet al die keren maar eens weg tegen die ene keer dat je achter een inhalende vrachtwagen zit.
Amen!!!!

het is altijd de chauffeur die het heeft gedaan maar de forenzen nooit. ben vandaag ook weer 3 keer gesneden :@
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Jah maar jij rijd met een daf :7
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die is wel onder de gordel MAAR WEL GOED. HAAAAAAAAAAAAAAA
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Gtech »

2 jaar bevoegdheidsverlenging (apk 2) :)

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Ohja, heb ik paar weken geleden ook weer moeten halen. "Best of class" met een 9. ( Wel APK 1 dan )
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by KX250 »

emveha wrote:Ohja, heb ik paar weken geleden ook weer moeten halen. "Best of class" met een 9. ( Wel APK 1 dan )
Ow wat ben je toch geweldig...... Dat wil je horen toch? [8)]
Republica bananna

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Flow »

Een bestelling uit Japan met nieuwe bouwpakketten voor mijn verzameling.
Image

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by antigram »

haha nice, waar besteld?

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

KX250 wrote:
emveha wrote:Ohja, heb ik paar weken geleden ook weer moeten halen. "Best of class" met een 9. ( Wel APK 1 dan )
Ow wat ben je toch geweldig...... Dat wil je horen toch? [8)]
Niet persé, maar als je blijft aandringen........
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Tjabbo »

Wat ben je toch geweldig *O*

8-)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Flow »

@ antigram,

Ik heb ze besteld op hobbyeasy.com

Ze hebben ook verschillende mk3's:

http://www.hobbyeasy.com/en/data/3qvatn ... bymlf.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hobbyeasy.com/en/data/28077.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hobbyeasy.com/en/data/32895.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijzen per stuk vallen heel erg mee tussen de 10 en 30 euro per stuk meestal.
Alleen let op de kosten voor het verschepen en invoerkosten.
Ik was voor dit alles 23 euro invoerkosten kwijt dus dat valt wel mee.
Wel aardig bedrag voor het verschepen volgens mij.

Totaalbedrag voor mij was 183 euro voor 7 bouwpaketten.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Flow »

Oh die van die 2de link is zelfs maar €6,47.

Als je meer info wil kan ik ook wel foto's maken van de verschillende kwaliteiten,
want ik heb nu pakketten van het merk:
Fujimi, Tamiya en Aoshima.
Het ligt er maar net aan wat je wil Aoshima is altijd al in de kleur die op het plaatje staat dus is niet perse nodig om gespoten te worden.
Bij Tamiya is dit bijna altijd wel het geval.
En Fujimi is echt de mindere van de 3 kwa details.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by KX250 »

Modelletjes *)

Image

Image
Republica bananna

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by suarea51 »

KX250 wrote:Modelletjes *)

Image

Image
vind die eerste toch een leuke aankoop ^O^ ziet er leuk uit
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Die tom's Supra is gaaf!
Dat zelfde model velgen heb ik hier gewoon in 17" in de schuur liggen, jammer dat het niet past met mn Bbk.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

Post Reply