Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

vakantie topic

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: vakantie topic

Post by MicHELLo »

Heb je je tent wel opgehaald bij Ann? Ze zei dat je het een deze dagen moest doen, toch?
Image Shoarma god

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: vakantie topic

Post by Ann »

Have fun!
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: vakantie topic

Post by The_Scarabial »

Und zuruck! Wat een supergave vakantie gehad, veel mountainbiken, wat erg gaaf was daar. *O*
Koekoek!

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Fietsbel »

Nog 1 maandje wachten en dan naar Venetie, en nog 18 weken wachten en dan 4 weken naar Ecuador :)

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: vakantie topic

Post by The_Scarabial »

Schaamteloze crosspost van het mountainbike.nl forum 8-)

Hierbij mijn verslag van mijn trip naar Grindelwald, welke zeer goed is verlopen.

Afgelopen zaterdag ging het dan los. Ik ging alleen op vakantie naar Grindelwald (Zwitserland) om daar eens te gaan proeven wat het is om in de 'echte' bergen te mogen fietsen. s' Morgensvroeg weggereden om tien uur later aan te komen in een zonnig Grindelwald. Het hotel was super gelegen met een super uitzicht naar de "Eiger nordwand".
Image
zicht vanuit hotelkamer op de Eiger nordwand

Bij aankomst meteen aangemeld voor een gegidste tocht op zondag.
Zondagochtend om 9.30 gingen we van start vanuit het centrum van Grindelwald (1030m), de groep werd opgedeeld in 2 niveau's. De gevorderden en minder gevorderden. Mijn groep (de gevorderden) bestond uit: de gids, een amerikaan en ik. Het verschil tussen de niveau's was dat de ene groep direct de Grosse Scheidegg ging beklimmen (asfaltklim) en mijn groep deed eerst een paar extra lussen door het bos met wat gravelpaden en singletrails. Het tempo van onze groep lag ook hoger, want ondanks dat wij een uur lang trails door het bos hadden gedaan waren we nog eerder boven op de top van Grosse Scheidegg (1960m). Het klimmen ging me goed af, we gingen gewoon rustig naar boven er voor zorgend dat je altijd kon blijven praten met elkaar.
Image
zicht vanaf halverwege de klim naar Grosse Scheidegg op Grindelwald

Image
bovenop Grosse Scheidegg met vlnr. Gids, Amerikaan, me

Hierna ging het op en neer, maar vooral op naar First (2160m). Dit ging voornamelijk over gravelpaden.
Na First daalden we af naar Bort (1564m), dit ging via een aantal singletrails die ook in de Eiger-Bike-Challenge gebruikt worden. We vroegen aan de gids waar de singletrails waren, hij zei dat de singletrails overdag voornamelijk door hikers gebruikt werden en dat mountainbikers daar liever niet gezien werden, omdat het er te druk was met wandelaars.
Na het middag eten, nam hij ons mee naar een paar erg gave en technische singletrails eerst een flink stuk klimmen over singletrails bezaaid met rotsen/stenen en boomwortels, daarna over hetzelfde soort paden weer naar beneden en terug naar het hotel, het was toen inmiddels al 15.30 uur. We hadden ongeveer 1600 hm gedaan.
Na nog wat met de gids gepraat te hebben, vroeg hij ons of we op maandag aan het einde van de middag mee wilden naar de echt mooie singletrails. Hiermee stemden we in.

Maandagochtend besloot ik om met 4 zwitsers mee te gaan naar de "Kleine Scheidegg" (2060m), hierbij starten we vanaf 950m en om zo in 2 uur naar de top te klimmen. Dit ging geheel over gravelpaden. Toen we op de top waren besloten ik en 1 zwitser om zelf een singletrail naar beneden te zoeken, 2 anderen besloten om hetzelfde pad weer naar beneden te nemen en de ander was halverwege de klim al afgehaakt.
Het pad dat we vonden was een hikertrail, maar het was een supergave downhill, met oa. supersteile trappen.
Image
@top of Kleine Scheidegg

Image
@steile trap

Aangekomen bij het hotel, kon ik meteen mee met de amerikaan en de gids om over de mooie singletrails geleid te worden.
Dit was echt supergaaf, we gingen omhoog met de skilift naar First (2160m), daarna klommen we naar een hoogte van ongeveer 2300m en daalden daarna af over alleen maar technische singletrails met rotsen en boomwortels. Dit was de mooiste tocht die ik heb gedaan. Hier kon ik mijn fully ook flink de sporen geven wat echt super was.
Wel 2 keer gevallen in de afdaling één keer een rotsblok geschampt, op een gegeven moment was mijn achterrem ook op, want ik hoorde metaal tegen metaal schuren.
Image
singletrail down

Image
Hier waren we door het midden naar beneden gegaan links van het boompje in het midden was ik gecrasht (rots)

Dinsdag eerst nieuwe remblokken gemonteerd. Daarna heb ik in mijn eentje een kleine tocht gedaan van zo'n 4 uur, een klim naar Waldspitz (1900m), daarna nog wat singletrails van de vorige tochten opgezocht.
Image
singletrail in bos

Woensdag weer een gegidste tocht, maar dit keer waren er verder (buiten de gids) geen gevorderde bikers. Wel werd de groep opgedeeld in 2 niveau's. De ene groep ging klimmend naar Bussalp (1800m) en de andere ging met de bus omhoog :X . Uiteindelijk toch nog wel een pittige tocht gedaan, omdat ik wel op mijn eigen tempo omhoog kon gaan, wat toch wel veel hoger lag dan de rest van de groep, waardoor ik op de top lekker kon genieten van het mooie weer en het uitzicht.

Al met al een supergave ervaring en de drang om volgend jaar een TransAlp te gaan fietsen wordt steeds groter. Ook het mooie weer was een belangrijk pluspunt.

Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is geworden, want soms in mijn enthousiasme begin ik warrig te typen. Ook hoop ik dat ik een goed beeld heb kunnen geven van het fietsen in en rondom Grindelwald.
Koekoek!

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Fietsbel »

Prachtig gebied zo op de foto's! :9~

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: vakantie topic

Post by mmarkk »

Idd prachtig daar en leuk verhaal ^O^
Ik zou met de bus omhoog EN omlaag gaan :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

vet man scarab. fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. goed weer doet veel idd.
gaaf verhaeltjen er bij ^O^

Wij zijn er net weer van het immer pittoreske dwingelo.
gematigd goed weer gehad, lekker gegeten, veel gedaan. Marit d'r eerste tandje gaf toch nog wel wat lawaai in de caravan hehehe :X
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: vakantie topic

Post by MicHELLo »

Dat je voor die herrie in de caravan de schuld geeft aan Marit d'r tandje :N Ik weet wel wie het is geweest! :p
Image Shoarma god

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

we moeten de buren toch iets vertellen :Y)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: vakantie topic

Post by The_Scarabial »

het was ook super, volgend jaar ga ik zeker weer zoiets doen.

Maar voor dit jaar zit de vakantie erop [V] morgen beginnen met arbeiten.
Koekoek!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

nice.
volgende keer andersom (face down) er van af!

is't leuk daar?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: vakantie topic

Post by MicHELLo »

"Jos is de vuile Lies aan het buiten hangen" :mrgreen:
Image Shoarma god

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

"We laten je er pas af als je je weet te gedragen, lies!"
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: vakantie topic

Post by mmarkk »

Ik dacht al dat er iemand terug van vakantie was, mijn hele mailbox zit vol met topic-reply mails :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

welcome back :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: vakantie topic

Post by MicHELLo »

WB Jos en Liesje! *O*
Image Shoarma god

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: vakantie topic

Post by The_Scarabial »

Vakantie/Fietstocht door de alpen geboekt.

Samen met een kameraad ga ik komende zomervakantie de volgende Transalp fietsen:

Transalp Zillertal-Lago di Caldaro
18-07-2009 tot 25-07-2009
6 daagse MTB Transalp (7 overnachtingen) over een prachtige route door de Alpen en Dolomieten. Start aan het begin van het Zillertal en eindigen aan het mooie Lago di Caldaro ten zuiden van Bolzano.

Route
Tijdens deze Transalp worden 3 etappes door de Alpen gevolgd door 3 Dolomietenetappes. Vanaf startplaats Schlitters aan de ingang van het Zillertal voert de route o.a. over de beroemde onverharde passen als Geiseljoch, Tuxerjoch, Pfitscherjoch, allemaal hoger dan 2200 meter. De derde etappe van extreme gaat zelfs over de 2568 m hoge Pfunderer Joch. De 3 volgende etappes hebben alles in zich wat bij de Dolomieten hoort: prachtige uitzichten, mooie paadjes, pittige singletrails, stenige ondergrond, gezellige dorpjes en Italiaanse lekkernijen. Het eindpunt ligt aan het mooie Caldaro-meer. Tijdens deze Transalp zijn er routes voor basic, medium, sport en extreme. De basic-route moet niet onderschat worden. Qua kilometers en hoogtemeters ziet deze er niet al te zwaar uit, maar de steile klimmen en technische paadjes maken hem behoorlijk pittig!
Image

Onwijs veel zin hierin, nadat ik vorig jaar in Zwitserland heen fietsen was geweest, leek mij dit een logisch vervolg.

Daarna waarschijnlijk nog 2 a 3 vakantie vieren in Zwitserland of in Noorwegen. *O*
Koekoek!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: vakantie topic

Post by mmarkk »

Men waar heb je zin in [:O]
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: vakantie topic

Post by kefke »

Respect man!

Ik heb vroeger (toen ik klein was :p) ook MTB gedaan, en als ik dit zie moet dat wel erg cool zijn.

Veel suc6
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: vakantie topic

Post by The_Scarabial »

Al meer mensen vakantieplannen?
Koekoek!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: vakantie topic

Post by Tjabbo »

The_Scarabial wrote:Al meer mensen vakantieplannen?
wij gaan een week in een huisje ergens in duitsland
iets van sunparks ofzo.

het is niet wat we gewend zijn, maar met marit wordt ook zo iets vast een feest!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: vakantie topic

Post by MicHELLo »

Las Vegas is van de baan, denk ik.........of er moet iets anders komen, maar dat zie ik wel -O-

Eind april weekendje naar Frankrijk, zomervakantie weet ik nog niet
Image Shoarma god

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: vakantie topic

Post by DeSchouten »

Ik weet het ook nog niet, misschien een lastminutereis naar Chersonissos ofzo (B)

en het laatste weekend van juli naar het Truckstar festival in Assen :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: vakantie topic

Post by kefke »

Ik ga zowiezo weer naar JAC dit jaar (in UK) met kameraad.

Maar voor de rest weet ik het nog niet. Heb zin om een mooie autovakantie te maken met een redelijk beperkt budget.
Als het van mij af ging wou ik naar Tsjechië of Kroatië ofzo met de auto gaan.
Maar wegens het financieel aspect denk ik dat het gewoon met tent of jeugdherberg in Frankrijk gaat zijn.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply