Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Tjabbo »

knabbel wrote:
Tjabbo wrote:aaaaah ok. ik dacht idd de gears. :)
De cam gears zij vaak makkelijk te doen als de camcovers er af zijn, de meeste cams kan je namelijk tegen houden met een grote steeksleutel.
als ze niet te vast zitten wel. bij mij deed er 1 KNAK, en niet direct maar pas toen de distri riem er op zat en ik 5km gereden had.
Zonde van al het werk.
Maar ik begreep het verkeerd. de cam gears zijn er dus al af ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Babbel's Supra topic

Post by Dude »

Bij beide 1jz van mij zat de krukaspoellie en timing gear relatief los. Ik kon ze er met de hand af pakken. Wel zat de krukasbout enorm vast. Ik heb zelfs een 1500nm slagsleutel van het werk mee moeten nemen om die los te krijgen.
Image

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Babbel's Supra topic

Post by knabbel »

Die krukasbout zat bij babbel juist weer relatief los, ratel van 50 cm was voldoende.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Babbel's Supra topic

Post by toyota87 »

bij michel viel die krukaspoelie er bijna af :X
bij mijn 1jz ging het relatief goed los allemaal.
moest wel een poelietrekker gebruiken.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

Krukas pulley moet er toch wel wat strakker op zitten dan dat je 'm met de hand erop of eraf kan halen. Je moet 'm er met wat lichte tikken met hamer en blokje hout op kunnen krijgen, dan is de passing goed.
Als ie te ruim zit dan kan ie toch ietsjes bewegen, wat resulteert in geluiden alsof je lagers eraan zijn.(TAKTAKTAKTAKTAKTAK)

Check ook of het spietje lekker strak past, als je de as draait en het spietje aan de onderkant komt, mag ie er niet uit zichzelf uitvallen, doet ie dat wel dan nieuwe gebruiken, en als 't al een nieuwe is, dan eentje custom laten maken en op maat laten slijpen (peanuts klusje voor een bankwerker).

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

Nog ff een tip voor de jz'ers hier; als je de krukas pulley eraf hebt, dan goed het triggerwiel checken. Het triggerwiel is achterop het distr.riem tandwiel geklemd en dit kan iets los raken. Het triggerwiel kan je dan een mm heen en weer bewegen, wat dus funest is voor de timing van motor.
Beste is om dit triggerwiel ff vast te tig lassen of autogeen lassen op dat distr.riem tandwiel.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

babbel wrote:Zo, gisteren kwam Rich even langs om te helpen met de main pulley. Eerst met een gewone pulleytrekker geprobeerd, maar er kwam echt geen beweging in! Toen met een draadeind en een dik plaatje ijzer aan de slag gegaan. Daar konden we erg veel kracht mee uitoefenen, maar nog steeds geen beweging in de pulley. Wel trokken we uiteindelijk gewoon het schroefdraad van de main pulley kapot }:|
Toen maar met een paar klappen geprobeerd er wat beweging in te krijgen, en dat ging wel aardig. Na een tijdje kwam de pulley er dan ook eindelijk af. De as had overal oppervlakkige roest zitten, waardoor de pulley met geen mogelijkheid in beweging wilde komen.

Verder nog even wat tips en tricks gekregen en toen was het weer mooi geweest. Nog één lastig probleem: de timing gear zit ook behoorlijk vast. Daar ga ik vanavond maar eens naar kijken.
Bedankt Rich!
Graag gedaan.
Die pulley was wel een bitch om eraf te krijgen zeg, ik heb er maar eentje erger meegemaakt en die is er niet in 1 stuk afgekomen, daar moesten we een joep voor gebruiken destijds [:D]

Dat triggerwiel zou ik proberen om met die dikke plak staal en wat draadeindjes eraf te trekken. Wel weer met die M12 draadeind de kracht uitoefenen.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by MicHELLo »

Rich wrote:Die pulley was wel een bitch om eraf te krijgen zeg, ik heb er maar eentje erger meegemaakt en die is er niet in 1 stuk afgekomen, daar moesten we een joep voor gebruiken destijds [:D]
Dat was omdat een bepaald persoon die pulley helemaal mooi zilver had gespoten en die beter dus niet de binnenkant had moeten spuiten [:D] Man, ik krijg nog steeds kippenvel als ik na al die abuse van joep terugdenk! Maar wel eraf gekregen en in tweeën :')

Maar zag die pulley er voor de rest 'normaal' uit? Geen scheurtjes? Wat me wel opviel was dat de spie een halve maan is, je zou meer denken dat een rechthoekige spie beter is.
Image Shoarma god

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

MicHELLo wrote:Dat was omdat een bepaald persoon die pulley helemaal mooi zilver had gespoten en die beter dus niet de binnenkant had moeten spuiten [:D] Man, ik krijg nog steeds kippenvel als ik na al die abuse van joep terugdenk! Maar wel eraf gekregen en in tweeën :')
Oh ja, die klootviool was jij! Haha! Maar volgens mij heeft joep die bij nick er ook in stukken af moeten meppen.
MicHELLo wrote:Maar zag die pulley er voor de rest 'normaal' uit? Geen scheurtjes? Wat me wel opviel was dat de spie een halve maan is, je zou meer denken dat een rechthoekige spie beter is.
Ik zag aan de voorkant beginnende scheurtjes bij de rubber/staal verbinding, minimaal hoor, maar ze zaten er wel. Pulley zag er verder wel oud en abused uit.

En zo'n halve maan spie kan zichzelf een beetje stellen mocht de spiebaan in de pulley niet 100% parallel lopen met de as, zo kan de spie aan alle kanten 100% aanliggen en krijg je geen puntbelastingen wat de spie op dat punt op den duur zou vervormen en waardoor je speling zou kunnen krijgen. Ja, zelfs over zo'n klein stukkie staal is nagedacht!

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by MicHELLo »

Rich wrote:
MicHELLo wrote:Dat was omdat een bepaald persoon die pulley helemaal mooi zilver had gespoten en die beter dus niet de binnenkant had moeten spuiten [:D] Man, ik krijg nog steeds kippenvel als ik na al die abuse van joep terugdenk! Maar wel eraf gekregen en in tweeën :')
Oh ja, die klootviool was jij! Haha! Maar volgens mij heeft joep die bij nick er ook in stukken af moeten meppen.
Nee muts, ik bedoelde ook Nick! ;) En ik was erbij toen joep die pulley eraf aan het rammen was [:D]
Image Shoarma god

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by joep »

die kwam er in 5 stukken van af...!
het kwam doordat de binnenkant van de pully (daar waar je as door gaat) ook gespoten was.. dat werkt als een soort lijm!
ga maar eens een dicht geschilderd raam open maken.. [B)]
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

MicHELLo wrote:
Rich wrote:
MicHELLo wrote:Dat was omdat een bepaald persoon die pulley helemaal mooi zilver had gespoten en die beter dus niet de binnenkant had moeten spuiten [:D] Man, ik krijg nog steeds kippenvel als ik na al die abuse van joep terugdenk! Maar wel eraf gekregen en in tweeën :')
Oh ja, die klootviool was jij! Haha! Maar volgens mij heeft joep die bij nick er ook in stukken af moeten meppen.
Nee muts, ik bedoelde ook Nick! ;) En ik was erbij toen joep die pulley eraf aan het rammen was [:D]
Ja, jij staat vaak er bij te kijken als men aan 't werk is ;)

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Babbel's Supra topic

Post by mmarkk »

Hey doet ie dat bij jullie ook?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Tjabbo »

niet altijd.
we hebben het gefilmd zodat we bewijs hebben!
http://www.youtube.com/watch/v/A4rOK5Fjpro
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

mmarkk wrote:Hey doet ie dat bij jullie ook?
Ja, ik ken er nog wel meer die dezelfde gewoonte hebben...

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Babbel's Supra topic

Post by Rich »

Tjabbo wrote:niet altijd.
we hebben het gefilmd zodat we bewijs hebben!
http://www.youtube.com/watch/v/A4rOK5Fjpro
Volgens mij werkt de link niet, ik zie niks en krijg een 404 error als ik de link sleur 'n' pleur.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Rich »

Goeie aktie Mark, ik zat er net aan te denken dat we Marcel's ride topic aan 't volspammen waren ^O^

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Tjabbo »

hmm ik deed het. maar je mag rustig mark de credits geven hoor *)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Tjabbo »

oh en de michello @ work link doet het hier wel ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by DeSchouten »

Hier doet ie het ook niet, geen van alle de filmpjes trouwens, die van het adolf van gaal topic ook niet btw.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Dude »

hier doet alles wel :)
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Rich »

Tjabbo wrote:hmm ik deed het. maar je mag rustig mark de credits geven hoor *)
Ah ok, ik zag dat Mark de mod was voor de members ride topics, vandaar ;)

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by mmarkk »

Ik wilde het wel doen maar Marco is me altijd t snel af :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by Tjabbo »

mark heeft nog nooit wat gemod volgens mij :D
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: geouwehoer over krukaspulleys en michel at work

Post by MicHELLo »

mmarkk doet de laatste tijd geen ene flikker! en met zijn 2jz schiet het ook niet op :)

Dat met die youtube filmpjes had iki ook de laatste tijd, soms zie je allemaal en soms weer niet......ook mmarkk zijn schuld?
Image Shoarma god

Post Reply