Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

wie heeft de meeste eieren op

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Dredd »

Zooooooo dan, zit ik een weekendje in zon... wat een reacties ^O^

Gezellig mannen! *O*

Allereerst wil ik zeggen dat ik zeker niet pretendeer de wijsheid in pacht te hebben. Bij ons op de sportschool worden ieder jaar clubwedstrijden gehouden en we hebben meerdere clubleden die dit jaar op de NK staan. Ik zelf train ong. al 20 jaar, woog vroeger 75kg en weeg nu 100Kg met een veperc. van 12%. Het grote probleem is om "netjes" die 100kg grens te doorbreken en dat valt niet mee...

M.b.t. voeding en trainen ontzettend veel verschillende meningen zijn. De goede manier van trainen en voeding zijn die die voor jou lijf werken! Dat is voor iedereen nl. anders. Ik zit de hele dag op mijn luie kont en ik heb dus een heel ander voedingspatroon dan iemand die 8 uur per dag in de bouw werkt.

Willem Jonkman is natuurlijk een instituut, maar zijn er nog 100 instituten te noemen die allemaal weer hun eigen visie op eten, trainen en supplementen hebben.

Over het "Voedingscentrum" gaan we maar niet discusseren... Dat zijn toch een stelletje.... :neehe:

Dat gezegd hebbende :'{

Andre, het "probleem" met rauwe eieren is de slechte eiwitopname. De biologische waarde van een gekookt heel ei is 96/98, een rauw ei heeft een waarde van ong. 63...
's Ochtends eet ik brinta/muesli met eiwitpoeder. Op die manier kan ik 's ochtends heel makkelijk de hoeveelheid koolhydraten en eiwitten bepalen. Alles in een shake-beker, water/melk erbij, schudden en klaar ^O^

Supplementen
Moet je niet te moeilijk over doen. Belangrijkste is gevarieerd en goed eten!
Belangrijkste supplementen:
-Multivitamines/mineralen
-Eiwitten
-Creatine

Het eten van cholesterol is voor gezonde personen zonder (erfelijke) afwijkingen normaal gesproken geen probleem. Daarnaast hebben we het hier over 2-3 eigeel per dag en niet over 10 hele eieren.

De salmonella-bacterie leeft buiten het ei in de uitwerpselen van de kip. Veruit de meeste salmonelle besmettingen vinden plaats door het in aanraking komen met uitwerpselen op een ei en niet door het eten van eigeel/eiwit. Als een ei-schaal heel/intact is zal de salmonelle nooit IN een ei zitten.

Ik ben het met je eens dat veel eiwitten over een lange tijd niet zinvol is. Daarom zie je sporters ook periodiseren: een periode "bulk" en een perioden "cutten". Ik weeg rond de 100Kg en zit normaal gesproken rond de 200gr eiwit. Ik zit nu 8 weken op een hoog eiwit dieet, ong 400gr. Daarna zak ik weer naar de 200/250gr (onderhoud).

Overigens zit de wereldtop vlak voor wedstrijden op 600+gram eiwitten, maar voor onze kurende medemens gelden hele andere voedingsregels ;)

Mannen, we moeten een keer tijdens een meeting saampies praten over trainen en voeding :gay:

Groei ze, Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by dubversion »

Hi Dennis, Andre,

Ik weet dan waar: de custom turbo meeting in zevenaar op 14 aug 2011 !!! Inschrijven heren !!

Ik ben overigens helemaal niet zo'n voorstander van creatine. Ik heb het zelf ook jarenlang gebruikt en ja, het heeft effect als je het blijft gebruiken: ongeveer 2 - 3 kg meer water retentie in je spieren, dus zie je er snel gespierder uit ! Maar je plast het ook weer uit als je stopt met de creatine. Ik heb al verschillende mensen gesproken die toch wat darm problemen kregen van de creatine; ik weet niet of hier een medische basis voor is; ik ben niet overtuigd dat jarenlang gebruik van creatine goed voor je lichaam is en als je toch het middel wil gebruiken , houd je dan aan de dosering (volgens mij maximaal 5 gram per dag).

Over de slechtheid van dooier ben ik overtuigd. Salmonella zit in de dooier als de kip zelf ziek is. Omdat veel van de kippe eieren niet echt scharrel eieren zijn, en hun dieet veel te wensen over laat, zijn veel van deze kippen ziek. Buiten dat, het voer wat ze krijgen is abominabel slecht. Omdat de dooier vet is en de meeste organisme en stoffen in vet oplosbaar zijn, zit het vaak enkel in de dooier; het eiwit is relatief steriel.

Het is een leuk onderwerp inderdaad, het houdt me al decennia bezig. Ik kijk er naar uit om elkaars meningen te delen, want een ding is zeker: er zijn meer wegen die naar Rome leiden; er zijn meer manieren om groot en sterk te worden EN BLIJVEN ! De laatste jaren heb ik me vooral gericht op blessure vrij trainen en oefeningen te kiezen die nauwelijk kans geven op blessures; dat dieten vereist een dscipline die ik net niet heb.

Oh ja, nog eentje voor dennis... ooit gehoord van "Size" poeder ? Super smerig; maar werkte wel goed, ik weet niet of het nog bestaat, laatste keer dat ik dat had was in de jaren 90.


groetjes,

Jeroen

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Dredd »

dubversion wrote:Hi Dennis, Andre,

Ik weet dan waar: de custom turbo meeting in zevenaar op 14 aug 2011 !!! Inschrijven heren !!
@Jeroenski: Nou vooruit dan... Ik zal me zo aanmelden *O*

Praten we daar verder, het onderwerp is veel te divers om zo maar even in te tikken.

Concrete bodybuilding/voeding/trainings -onderwerpen blijven (wat mij betreft) in dit topic welkom.

Nog een half uurtje, dan mag ik weer aan de bak: vandaag borst/rug/schouders yeah!

Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by dubversion »

Dredd wrote: @Jeroenski: Nou vooruit dan... Ik zal me zo aanmelden *O*
YESSS !!!
Nog een half uurtje, dan mag ik weer aan de bak: vandaag borst/rug/schouders yeah!

Dennis
Dat gaat pijn doen !

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Rich »

Ik heb in mijn tienerjaren en twintiger jaren veel getraind, ook met supplementen etc. (geen anabolen!) Na m'n dertigste minder fanatiek en uiteindelijk gestopt met de sportschool, wel andere sporten blijven doen natuurlijk want da's gezond. ;)

Het belangrijkste wat ik geleerd heb in al die jaren trainen is dat je de driehoek trainen-voeding-rust/slaap goed in balans moet houden, is een van de drie uit balans dan ben je aan het afbreken ipv opbouwen. Dit heb ik zelf aan den lijve ondervonden

Ik ben qua lichaamsbouw het mesomorphe type, maar dan aan de ectomorphe kant van de schaal zeg maar. Ik moest altijd vreselijk hard trainen om maar een beetje spiermassa te kweken. Het voordeel daarvan is dat het erg duurzame spiermassa is; wat snel komt is ook weer snel weg, wat langzaam komt blijft lang. Ik train nu al zo'n 10 jaar niet meer maar er is nog altijd gespierdheid zichtbaar en ook spierkracht is er nog steeds meer dan gemiddeld, helemaal voor iemand die veel zittend werk deed.

Wat Dredd zegt klopt; trainen en je fysiek opbouwen is heel erg persoonsafhankelijk, er gelden natuurlijk algemene waarheden, zoals de driehoek die ik hierboven noemde, maar de start is om te bepalen welk type fysiek je hebt; ecto-, meso- of endomorph en van daaruit je programma samen te stellen.

just my 2ct

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by joep »

Nou.. Heb even gekeken wat het is en ik kom tot de conclusie dat ik een mesomorph ben.. Ik had dus toch moeten gaan bodybuilden..
Maar ik vond (B) leuker!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Dredd »

Ik vind je buikje ook wel sexy haar... euhhh... sexy hoor...! :gay:
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Andre »

Gisteren Borst Triceps gedaan vandaag Rug biceps

Verder ben ik bezig om informatie te verzamelen about voeding schema

In Het kort begin ik mijn dag met een schake meteen na opstaan en verder wil ik deze schema gebruiken en van daaruit hier en daar aanpassen

Maar zo ziet volgens mij toch een strakke voeding schema eruit???????????????????????????????????????Maaltijd Eiwit Koolhydraten Vet Kcal
7.30 0,5 liter Halfvolle melk 17,50 25,00 7,50 237,50
100 gram Havermout 11,00 60,00 8,00 356,00
20 gram Proteine 15,00 2,00 0,00 68,00
eetlepel Olijfolie 0,00 0,00 9,00 81,00

10.00 4 stuks Bruine boterhammen 8,40 55,20 4,40 294,00
50 gram Kipfilet (4 plakjes) 10,50 0,00 1,50 55,50
37,5 gram Amandelen 6,75 4,13 20,25 225,75

12.00 150 gram Zilvervlies rijst 12,00 111,00 3,75 525,75
100 gram Kipfilet 21,00 0,00 3,00 111,00
50 gram Roerbak groenten 1,00 2,00 1,00 21,00
eetlepel Olijfolie 0,00 0,00 9,00 81,00

14.00 4 stuks Bruine boterhammen 8,40 55,20 4,40 294,00
50 gram Kipfilet (4 plakjes) 10,50 0,00 1,50 55,50
37,5 gram Amandelen 6,75 4,13 20,25 225,75

16.00 150 gram Zilvervlies rijst 12,00 111,00 3,75 525,75
100 gram Kipfilet 21,00 0,00 3,00 111,00
50 gram Roerbak groenten 1,00 2,00 1,00 21,00

18.30 20 gram Whey 14,60 2,60 0,80 76,00
50 gram Zilvervlies rijst 4,00 37,00 1,25 175,25
50 gram Kipfilet 10,50 0,00 1,50 55,50
50 gram Roerbak groenten 1,00 2,00 1,00 21,00

WO 20 gram Dextrose 0,00 18,40 0,00 73,60

PWO 20 gram Whey 14,60 2,60 0,80 76,00
30 gram Proteine 22,50 3,00 0,00 102,00
30 gram Dextrose 0,00 27,60 0,00 110,40

21.00 450 gram Halfvolle kwark 33,75 18,00 0,00 207,00
0,25 liter Halfvolle melk 8,75 12,50 3,75 118,75
50 gram Havermout 5,50 30,00 4,00 178,00
eetlepel Olijfolie 0,00 0,00 9,00 81,00

23.15 0,25 liter Halfvolle melk 8,75 12,50 3,75 118,75
50 gram Havermout 5,50 30,00 4,00 178,00
20 gram Proteine 15,00 2,00 0,00 68,00
eetlepel Olijfolie 0,00 0,00 9,00 81,00
307,25 629,85 140,15 5009,75
24,53 52,80 25,18

Alles wat in deze schema voorkomt is wel te doen kwa eten voor mij geen vieze troep zegmaar alleen de tijden een beetje lastig

Mischien dat iemand aan de hand van de tijden een aardige schema kan helpen maken ?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by DeSchouten »

zijn er niet gewoon
anabole ofzoiets waarvan je goed breed word zonder al te moeilijk te doen? :7
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by MicHELLo »

Image
Image Shoarma god

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by dave »

Jeetje Andre, je heb wel een `cut` dieet zo hoor! En je vitaminen zijn laag zo.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Andre »

dave wrote:Jeetje Andre, je heb wel een `cut` dieet zo hoor! En je vitaminen zijn laag zo.

Ik heb nog geen voeding schema ben er nu mee bezig vandaar dat ik de voorbeeld van hierboven wilt gaan gebruiken als richtlijn maar ik laat eerste de mensen die er vetsand van weten hun mening geven

Aan de hand van deze thread denk ik dat ik aardig een eind komt om ee aardige voeding schema op te bouwen

Eerste raectie is een cut dieet dus blijkbaar moet ik juist MEER? eten dan bv de schema van hierboven?

Het zou kunen zijn dat deze schema gewoon een Cut schema is en geen Bulk
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Dredd »

Andre wrote:
dave wrote:Jeetje Andre, je heb wel een `cut` dieet zo hoor! En je vitaminen zijn laag zo.
Ik heb nog geen voeding schema ben er nu mee bezig vandaar dat ik de voorbeeld van hierboven wilt gaan gebruiken als richtlijn maar ik laat eerste de mensen die er vetsand van weten hun mening geven

Eerste raectie is een cut dieet dus blijkbaar moet ik juist MEER? eten dan bv de schema van hierboven?
Het zou kunen zijn dat deze schema gewoon een Cut schema is en geen Bulk
:) Het bovenstaande schema zal voor de een bulk en voor de ander een cut schema zijn. Omdat ik zelf de hele dag zittend werk heb, verbrand ik heel weinig calorien. Om mijn huidige 100kg intact te houden heb ik ong. 2800-3000kcal nodig. Als ik volgens het bovenstaande schema ga eten weeg ik na 2 maanden waarschijnlijk 105kg, maar dat is dan geen extra spiermassa :) Om een bulk in te gaan kun je in eerste instantie 500kcal boven je huidige inname gaan zitten. Na een week of twee kun je zien (of meten) wat voor effect dit heeft: vetter/gespierder/ gespierder+vetter/... Op basis daarvan pas je je voeding weer aan: meer of minder kcal/vetten/eiwitten/koolh.

Zonder referentiepunt zegt het bovenstaande schema dus helaas niets. Wat eet je nu en wat is het resultaat daarvan. BIJV: als je nu 3500kcal eet en niet zwaarder of lichter wordt, zul je met het bovenstaande schema heel snel (vet)massa opbouwen omdat je 1500kcal boven je "balans" zit. Als je nu 5000kcal eet zal het bovenstaande schema weinig aan je huidige fysiek veranderen...

Daarnaast moeten we weten hoe je "wilt groeien": bulken en daarna cutten of veel langzamer en geleidelijk je gewicht opbouwen. :)!

Dus: wat eet je nu, wat weeg je, hoe lang ben je, huidige vetpercentage
En: wat wil je met je schema bereiken (afvallen, zo veel mogelijk massa opbouwen, langzaam opbouwen)

Wat een vreselijke ^%$^$ sport is dit toch [B)]
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by dubversion »

Mij valt de eetlepel olijfolie op. Een eetlepel (5 gram) per dag aan meervoudig onverzadigde vetzuren is voldoende (vergeet niet dat je ook nog voeding hebt waar ook olie in zit). Ik zou die eetepels schrappen. Veel te veel calorieen.

Als je een eetschema gaat opstellen , raad ik je aan een huidplooi-dikte-meter te halen. Simpel plastic dingetje, moet niet te veel kosten (EUR 20 ??). Weeg jezelf elke dag voor ontbijt en meet je vet percentage met de meter. Ik heb met verschillende dikte meters en meetpunten gewerkt, ik was altijd verbaasd hoe dicht de schattingen bij elkaar liggen (minder dan 0,5 % verschil).

Onthoud dat alcohol en vet relatief de meeste energie heeft per gram (9 kCalorieen) , daarna (uiteraard) koolhydraten (4 kC ) en daarna eiwit (en dit is vrij minimaal 2 kC dacht ik).
Het type vet maakt uit voor de "gezondheid", maar niet voor je energie balans.

Door elke dag te meten (op trainingsdagen en vrije dagen), voor zeg een maand heb je een goed beeld van je dieet. Schrijf de waardes op (Excel is handig, heb je direct een grafiekje, datum, gewicht, en vetpercentage). Geef een verandering aan het dieet even de tijd; verwacht niet dat je direct afvalt; een keer een "Number Two" eruit persen heeft meer invloed op een dag... Schommelingen zijn normaal; als je toevallig wat chips hebt gegeten, houd je even wat meer vocht vast, dat kan makkelijk een kilo/liter zijn.

groetjes,

Jeroen

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: wie heeft de meeste eieren op

Post by Andre »

Wat een ondankbare sports is dit we zijn net gek :X

De hierboven schema komt gewoon van een of andere site af ef msichien van iemand anders
Ik heb gewoon dit als voorbeels genomen de tijden die kloppen ook niet bij mij

Een Voorbeeld

Na opstaan is mijn eerste mogelijk heid om te eten 11 uur de tweede 13:30 en de derde 16:00 en daarna maak het niet meer uit dus als ik alleen deze tijd schema pakt zou ik in de problemen komen maar een shake drinken kan dan weer wel die heb je binnen een x aantal seconden naar beneden terwijl je met een maaltijd toch wel een kwartiertje nodig heb

Ik overweeeg rijst protein te nemen op bepaalde momenten van de dag aangezien zeer zeker als ik de schema van hierboven pakt wordt er om de 2 uur gegeten

Links about de rijst protein

http://www.bodylab.nl/Product.aspx?pid=786

Is geen maaltijd maar komt toch wel aardig in de buurt als je niet kan eten

Verder is mijn doel eerst bulken en dan cutten

Ik zal van de week bepaalde dingen gaan meten bv gewicht ver percentahe etc etc

Ter info ik ben 1.82 28 jaar en ik zal proberen een bereking ta maken van wat ik nu eet zodat ik ook voor mezelf de juiste kant wordt gestuurd kwa informatie

Lavast bedankt voor de tips more info mensen ^O^
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

Post Reply