Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by tse »

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... html?p=1,1

Haha geweldig die reacties. Wat dachten we? Gratisch autorijden voor altijd, hahah mensen zijn zo dom. Dit ging natuurlijk niet voor altijd duren duuhhh. Wegenbelasting jaar later er af.

Goeie zaak.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by otterkoppie »

goed zo weg ermee

tis toch niks die trage bakken
en maar remmen om die accu`s vol te krijgen
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by tse »

ohja, nu nog de klassiekers weer terug in de wegenbelasting. ook zon kut regel.
wil je de weg op moet je dokken!!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Andre »

tse wrote:ohja, nu nog de klassiekers weer terug in de wegenbelasting. ook zon kut regel.
wil je de weg op moet je dokken!!
Bron?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Tjabbo »

klassiekers terug in de belasting vind ik ok.
doe maar gewoon per km betalen. niet via een kastje in de auto, maar gewoon de benzine omhoog en klaar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Flow »

Waarom zouden de klassiekers ook moeten dokken, vindt het een ideale regeling hoor.
Ik rijdt niet veel en dat is ook de logica achter die regeling dat je met je oldtimer minder rijdt dan anderen.

Ook is het autorijden in Nederland al duur zat, kijk naar andere landen alleen in Scandinavische landen is het duurder autorijden dan bij ons.
Natuurlijk zijn er nog een paar uitzonderingen dat weet ik ook wel.
En voor een nieuwe auto betaal je nog zowat de helft BPM.

Nou wat mij betreft houden ze het lekker zo, dan is het voor mij ook te doen.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by tse »

probleem is mijn nooit/niet klassieker rijd ik 500 km per jaar in.
waarom kom ik dan niet in aanmerking voor die regel, alleen omdat ie van 1989 is?

wat tjabbo zeg. per km betalen beste oplossing.

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Fietsbel »

Tjabbo wrote:klassiekers terug in de belasting vind ik ok.
doe maar gewoon per km betalen. niet via een kastje in de auto, maar gewoon de benzine omhoog en klaar.
Indeed! alleen jammer dat we voor de benzine al zoveel betalen

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Dredd »

Tjabbo wrote:klassiekers terug in de belasting vind ik ok.
doe maar gewoon per km betalen. niet via een kastje in de auto, maar gewoon de benzine omhoog en klaar.
^O^ Meer rijden is meer betalen. Weinig rijden, dus bijv. met je klassieker, is weinig betalen. Simpel en eerlijk!

Weg met al die andere (vaste) belastingen die nergens op gebaseerd zijn.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by kefke »

Ik vind dat ze bij de 1ste auto goed tax doorrekenen zoals ze nu doen, maar voor de 2de auto het goedkoper.
Zelf kan ik toch maar met 1 auto tergelijkertijd rijden. Zelfde voor de verzekering.

En dingen schorsen zoals in NL, nu moet ik heel de winter verzekering/tax voor auto en moto betalen [V]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Tjabbo »

Dredd wrote:
Tjabbo wrote:klassiekers terug in de belasting vind ik ok.
doe maar gewoon per km betalen. niet via een kastje in de auto, maar gewoon de benzine omhoog en klaar.
^O^ Meer rijden is meer betalen. Weinig rijden, dus bijv. met je klassieker, is weinig betalen. Simpel en eerlijk!

Weg met al die andere (vaste) belastingen die nergens op gebaseerd zijn.
precies. de vervuiler betaalt. Beter dan oneindige belastingen en hun verhogingen.
Wie meer rijdt, betaalt meer. simpel :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by emveha »

Tjabbo wrote:
Dredd wrote:
Tjabbo wrote:klassiekers terug in de belasting vind ik ok.
doe maar gewoon per km betalen. niet via een kastje in de auto, maar gewoon de benzine omhoog en klaar.
^O^ Meer rijden is meer betalen. Weinig rijden, dus bijv. met je klassieker, is weinig betalen. Simpel en eerlijk!

Weg met al die andere (vaste) belastingen die nergens op gebaseerd zijn.
precies. de vervuiler betaalt. Beter dan oneindige belastingen en hun verhogingen.
Wie meer rijdt, betaalt meer. simpel :)
Dan komt het volgende probleem om de hoek kijken. Ik tank nu al veel in België omdat daat de benzine gewoon 15 ct/l goedkoper is dan in NL. Als er NOG meer belasting op geheven wordt hier, ga ik NOOIT meer hier tanken. In Duitsland zit er al een gedeelte wegenbelasting in de benzine, en toch is het daar nog goedkoper tanken dan in nederland.

Die zakkenvullers in Den Haag moeten gewoon eens ophouden de auto als melkkoe te zien, en 1 euro belasting per FIETS gaan heffen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by tse »

^ Word het nog drukker en sta jij nog meer in de file. Mensen denken altijd alleen aan eigenbelang en denken niet door. Ik zorg nog elke dat dat er in iedergeval 1 auto minder in woon werk verkeer zit, door niet te gaan met de auto. Met jou fantasische ideen ga je me daar ook nog voor belasten omdat ik met de fiets ga?

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by emveha »

^Inderdaad ja, waarom moet een automobilist betalen voor onderhoud aan een fietspad. En als je "savonds in Tilburg zo'n bezopen flikker zonder licht aanrijdt op zo'n tweewieler per definitie foutzit, tenzij hij uit een boom komt gevallen.

Ik zeg niet dat fietsen slecht is, integendeel, maar in mijn eigen situatie KAN ik niet meer de fiets vanwege de afstand, en openbaar vervoer komt niet eens in de buurt. Laat staan goedkoper dan met de auto.

Waarom geen fietstax. gewoon, een fiets gaat gemiddeld 10 jaar mee ?????, 10 euro naar de staat bij aankoop van een fiets. Hoeveel fietsen zijn er in Nederland ??? 20 miljoen ???????, leuk bedrag per jaar zou ik zeggen.

Andere optie. Maak openbaar vervoer gratis. HUH, ja, maak openbaar vervoer gratis. Het kan, Ik ben in Moskou geweest, en daar kost openbaar vervoer gewoon NIETS. Je stapt in, en komt op je bestemming, EINDE DISCUSSIE. Die dingen rijden daar gewoon 24u/dag en geen gesodemieter over onrendabele lijnen, aanbestedingen, privatisering, winst, etc etc. Iets voor Nederland ?????, JA, maar dan moet Den Haag wel afstappen van het idee dat alles wat er georganiseerd wordt geld moet opbrengen. Zet een Soostrekkend nederland als chauffeur op die bussen en je slaat 2 vliegen in 1 klap.

Rigoreus ?????, JA, maar als er ooit van Nederland nog een leefbare staat gemaakt moet worden, zal je rake klappen moeten uitdelen. Die softies met stropdas die nu van onze belastingcenten snoepreisjes gaan maken, moeten een schop onder hun hol krijgen en op een bus gaan rijden.
Heren als Fortuijn en Wilders moeten gaan opstaan, en zeggen waar het op staat, en doen wat ze beloven. Niet eerst zeggen dat ze rechtsom gaan, en na 4 jaar vergaderen toch maar linksom gaan, omdat de rest het ook zo doet.

Belastingvoordeel op groene auto's PFFFFFFFFFFFF laat me niet lachen, het project is enkel op touw gezet om de autobranche een financiële impuls te geven tijdens de crisis. Nu iedereen die centen had om een nieuwe auto te kopen overstag is gegaan, en een groen koekblik heeft gekocht wordt er alsnog belasting over geheven. HOEZO JEZELF IN HET KRUIS GETAST VOELEN. Hetzelfde met de slooppremie, die zogenaamd goed was voor het milieu. BULLSHIT, de dealer vaarden er wel bij, en 80% van die zogenaamde sloopauto's is naar de handel gegaan voor de minder bedeelden, die geen nieuwe konden kopen, en rijdt dus dat spul nog steeds rond. HAH, wie is daar goed van geworden ??????, Kan iemand een rekenvoorbeeldje maken van de omzetbelasting/BTW/accijnzen/BPM die er extra de staatskas in zijn gevlogen ??????? En hoeveel procent daarvan weer uitgegeven is aan integratie van Asielzoekers in nederland, ipv het wegennet op te knappen ?????.

Ik blijf bij mijn standpunt. Den Haag ziet autorijdend nederland nog steeds als melkkoe, en hier zal op korte termijn geen verandering in komen.
Ik durf te wedden, dat als Nederland 1 maand massaal de auto zou laten staan, de stropdassen in Den Haag het behoorlijk benauwd zouden krijgen. Want waar moeten dan de Gouden Handdrukken van betaald worden.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by tse »

wow jij hebt echt oogkleppen op.

ik ben dichter bij me werk verhuist, om te KUNNEN fietsen. Daardoor krijg ik nu ook nul reiskosten. Misschien ook een idee voor jou. Ik hoeft niet elke dag in de file te staan. Dus de regel dat jij niet met de fiets kan is gewoon bullshit.
Als je fiets gaat belasten gaan ze er bij mij uit, en ga ik met de auto aangezien ik er 2 heb staan waar ik beide wegenbelasting voor betaal en schuif ik gewoon aan in de file. Zodat jij met de auto kan "omdat je niet anders kan" bull verhaal. Ik dus gewoon betaal voor het fietspad en jij geen last hebt van een extra auto waar ik wel voor betaal.

Mensen zijn zo kortzichtig, je moet een proberen door te denken. Als ik de auto laat staan moet ik er nog steeds voor betalen. Daar ligt den haag helemaal niet wakker van.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by emveha »

Ohja, en ga jij dan een betaalbaar huis voor me zoeken met 5 slaapkamers voor me in Tilburg noord ????? JA 5 slaapkamers, ik heb namelijk 4 kinderen, dus een doorsnee doorzonwoning of flatje is geen optie.

Verder heb ik geen last van file's omdat ik niet over de snelweg hoef. Oké, het is wat drukker op de ringbaan smorgens, maar normaal gezien ben ik met 20 minuten op mijn werk. Fiets ???? geen optie omdat ik dan kilometers om moet rijden, openbaar vervoer ?????, heb ik geprobeerd, maar er is geen rechtstreekse lijn, dus overstappen en dan nog 10 minuten lopen vanaf de dichtstbijzijnde halte.
Ohja, dan de storingsdienst, effe gebeld worden om een wagen aan de snelweg weer op gang te helpen midden in de nacht AHHHHHHH er rijden geen bussen, dat klote. GEEN OPTIE DUS. Ik heb gewoon voor woon/werkverkeer een tweede autootje nodig, en heb geen problemen daar wegenbelasting voor te moeten betalen. Ik krijg ook gewoon reiskostenvergoeding dus whats de point.

Wat mij WEL steekt, is dat de overheid keer op keer die auto als melkkoe ziet, en dus keer op keer probeert het leven van autorijdend nederland zuur te maken. laat die automobilist eens met rust, en ga je begrotingstekort eens op een andere manier proberen op te lossen, zoals die dikke mercedesen van den haag te vervangen door zuinige 1.4 bluemotion VW-tjes.
NEEEEEEEEE, die stralen toch niets uit ???????. En wij maar weer klakkeloos de benzine 5 cent duurder laten worden om die rommel te betalen. Of OHJA, het kwartje van Kok, zogenaamd tijdelijk om een of andere wazige oorlog te bekostigen.

Asl jij op de fiets wilt gaan om uit de file's te raken, en daarmee jezelf op extra kosten hebt moeten jagen om te gaan verhuizen, GEWELDIG, Dan speel je het haagse spelletje mooi mee, en hebben die heren in den haag je precies waar ze je hebben willen, als een mak schaap blatend in de kudde.
tse wrote: Als ik de auto laat staan moet ik er nog steeds voor betalen. Daar ligt den haag helemaal niet wakker van.
En wat dacht je dan van de brandstof, waar de staat een dikke euro PER LITER van in de kas ziet stromen, en die zogenaamde VERKEER VEILIGER MAKENDE snelheidsboetes die ze dan een maand mis moeten lopen ???? Ik doe een wilde gok, maar een miljoen of 5 toch wel zeker.
Last edited by emveha on Sunday 29 May 2011 17:04, edited 1 time in total.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Flow »

emveha ik geef je groot gelijk. Ik snap de discussie, maar het geld moet inderdaad altijd bij autorijdend Nederland vandaan komen.
En zelf geven ze het aan de gekste dingen weer uit.

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Ann »

Gedeeltelijk eens.

Een fietstax is natuurlijk belachelijk. Je zou dan ook voetgangerstax moeten heffen, wan die mensen gebruiken het voet én fietspad.
En dan heb je grote fietsen, kleine fietsen, moutain bikes, wielrenners, etc.
Niet handig.
Daarintegen ben ik er wel direct voor dat de aixam en brommer people wel mee moeten gaan betalen aan de wegentax.
VErhuizen om dichterbij het werk te wonen is soms een logische zet. Dat is afhankelijk van meerdere factoren. Zelf zou ik daar niet voor kiezen omdat ik hier graag woon, en dus de keuze maak om wat meer te moeten betalen aan woon/werk verkeer. Ik kan ook fietsen, (2 uur) maar dat is tijdrovend een daarbij ben ik lui [:I]
Misschien wat flauw, maar het krijgen van vier kinderen is een keuze. Dat je daarvoor 5 slaapkamers nodig hebt ook, dus dat argument vind ik niet opgaan.


Daarbij....face it, je bent nu eenmaal de lul als autorijder. Degene die dacht dat groene auto's echt zo goedkoop zouden blijven is naief.

Dat iemand dan toevallig meer auto's heeft dan de gemiddelde nederlander voor de hobby,is een keuze. Net zoals de meeste hobby's keuze's zijn en gewoon domweg een hoop geld kosten, juist omdat je het zo leuk vind om te doen en het je dat dan dus waard is.

Eens met Marcel dat openbaar vervoer goedkoper moet kunnen en de sjonnies allemaal herkeurd worden om te zien wat ze nog wel kunnen betekenen voor de maatschappij, ipv dat wij ze op de achterbank hebben als we gaan werken. Wie niet kan, kan niet meer, maar wie ook maar een punt kan slijpen moet dat doen.
Daar bespaar je veel kosten en kan goedkoop openbaar vervoer er ook weer beter uit.
Overigens denk ik dat er op die manier veel bespaard kan worden, nederland is veel te makkelijk. Dat is echter een andere discussie.
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by emveha »

De keuze van 4 kinderen, was voor ons geen keuze, maar dat is een andere discussie. Ik heb ze, en zal me daaraan moeten aanpassen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by toyota87 »

het zijn altijd van die tijdelijke/halve/rare of oneerlijke regels.

kwartje van cock nooit terug gezien.
oldtimers na 86'niet meer belasting vrij.
volgens mij liggen de nieuwe sneller bij de sloop dan de oudjes.
sommige steden niet meer in auto te groot/oudere auto slecht/verkeerd co2 uitstoot.
zelfde auto alleen is de ene net een jaar ouder en dan is ie slecht ??
auto belasting omhoog bij sommige auto's.
belasting vrije auto's
km heffing.km teller terug draaien.
boete's elk jaar apsurd omhoog.
diesel omhoog weer andere auto kopen.
ik ben met mijn 2 auto's nu flink goedkoper uit dan voorheen alleen met mijn supra _O-
enz...
en dan nog mooi reclame maken.
van A naar Beter

om van te :r

volgens mij kan de stelling beter zijn:

langzamer van A naar B en elk jaar meer betalen.

ik denk mar zo waarom moet het geld bij de automobilist vandaan komen?
al het geld wordt echt niet gebruikt voor de wegen.
haal maar eens ergens anders geld vandaan.

oldtimers zullen vast wel een keer worden aangepakt kwa belasting ofzo.
ik zeg nu zolang mogelijk van genieten.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Tjabbo »

tja automobilisten zijn nu eenmaal een simpele en vooral doeltreffende melkkoe omdat 9 van de 10 mensen weigeren hun vrijheid op te geven. Want dát is wat een auto brengt. vrijheid.
Hoewel je dat niet zou zeggen met al die files en flitskasten langs de weg...
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by antigram »

maar we hebben toch al kilometer heffing soort van, grootste deel van de benzine is al belasting en accijns. Hoewel ik het wel een idee vind om de wegenbelasting en dergelijken de deur uit te doen en dan de benzine meer omhoog te doen. Maar goed, ik heb mijn autos voornamelijk voor de lol en niet voor woonwerk verkeer dus eigenlijk boeit het me allemaal niet zoveel. Iedereen die niet eens is met de regels kan altijd proberen de politiek in te gaan of te verhuizen naar een ander land. En fietsen kan allemaal goed hoor, ik heb een half jaar stage gelopen in dongen en hoewel ik een auto had ging ik toch met de fiets, was ongeveer 25km enkele reis.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Einde_aan_fiscaal_voordeel_zuinige_auto

Post by Dude »

Face it, NL is kut!
Nederland is een sociale staat, dat kost enorm veel geld! Het wordt hier ontzettend makkelijk gemaakt om niet te hoeven werken. Uitkering hier, uitkering daar, pensioen, aow, ww etc etc. Dit geld moet ergens vandaan komen..
Het werkt goed als iedereen hier aan meebetaald, maar als er van de helft niets te plukken valt, dan moet het ergens anders vandaan komen. Uiteindelijk gaan wij tenonder aan ons sociale stelsel, daar kun je op wachten.
Ik betaal 52% belasting, en dat terwijl ik niet eens in NL werk! Ik rijdt 3000 km in het jaar met mijn auto en betaal per maand net zoveel als iemand die 100K km maakt.
Soms denk ik wel eens dat ik mijzelf beter kan laten afkeuren en met mn uitkering een goedkoop flatje huren. Dan hoef ik me nergens druk om te maken....

En als ik dat huisje van de woningbouw krijg toegewezen (omdat ik zogenaamd te zielig ben om te werken) en ik verniel dat huis compleet, dan wordt dat huis van onze belastingcenten zo weer gerenoveerd zonder dat ik ook maar een cent hoeft te betalen. Zo zijn er voorbeelden genoeg. Werkend nederland moet betalen, punt!

En om even terug te komen op de 'zuinige' auto: wat een onzin! Ze zijn ten eerste niets zuiniger omdat in 9 van de 10 gevallen die auto het meest op de snelweg wordt gebruikt. Dan moet dat 1.3 motortje er extra hard aan trekken een heeft de elektromotor geen enkele toegevoegde waarde. Resultaat, een auto die nog steeds 1:13 verbruikt. Ten tweede is de belasting voor het milieu dubbel zo erg omdat al die loodhoudende accu's gefabriceerd moeten worden, en later ook weer moeten worden gerecycled.

Dit zelfde geld voor de windmolens. Ik zit toevallig voor mn werk af en toe in deze sector. Iedereen die hier iets mee te maken heeft zal bevestigen dat een windmolen meer energie kost om te maken dan dat hij ooit zal opbrengen. Deze sector zou zonder subsidie van de overheid (dus weer onze belasting centen) nooit hebben bestaan. En dan kun je in NL zogenaamd groene stroom kopen. Ha! belachelijk, de meeste stroom die wij verbruiken wordt gekocht in het buitenland, waar vrolijk kolencentrales staan te branden.....
Maar goed je moet ergens beginnen met duurzame energie, daar ben ik compleet voorstander van. Alleen moet dit door onze regering weer worden gebruikt als paradepaardje om er enorm veel belasting mee te kunnen binnen halen, wat weer voor compleet onzinnige doeleinden wordt gebruikt...
Image

Post Reply