Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
F1: 1.6 motor jongeh
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
F1: 1.6 motor jongeh
wel vet
http://www.nu.nl/sport/2552763/formule- ... toren.html
ben wel benieuwt hoe ze gaan klinken!
natuurlijk moest ferrari gaan klagen, kunnen ze niet maken. misschien word F1 weer leuk. gaan weer dingen stuk.
http://www.nu.nl/sport/2552763/formule- ... toren.html
ben wel benieuwt hoe ze gaan klinken!
natuurlijk moest ferrari gaan klagen, kunnen ze niet maken. misschien word F1 weer leuk. gaan weer dingen stuk.
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Volgens mij was Renault het hardst aan 't klagen... Ik heb trouwens ook gehoord dat ze de toerenlimiet willen gaan verhogen naar 15.000rpm, da's pas vet!!
Re: F1: 1.6 motor jongeh
"Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units."
Tja... we gaan wel zien hoe het met de F1 gaat. Afgelopen weekend was het weer slaaaaaapverwekkend sleep :Z
Tja... we gaan wel zien hoe het met de F1 gaat. Afgelopen weekend was het weer slaaaaaapverwekkend sleep :Z
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Ze moeten ook wel wat. Die ongeblazen "grote" motoren worden te onzuinig voor de huidige emissie eisen.
Alle fabrikanten brengen turbomotoren, supercharged motoren of een combinatie van die twee dus daar is nu de meeste wist te halen denk ik. Tenslotte is het zo dat de (dure) techniek in de F1 wordt uitgedacht en dan langzaamaan naar de normalere auto's komt als het verder uitontwikkeld wordt/is.
Alle fabrikanten brengen turbomotoren, supercharged motoren of een combinatie van die twee dus daar is nu de meeste wist te halen denk ik. Tenslotte is het zo dat de (dure) techniek in de F1 wordt uitgedacht en dan langzaamaan naar de normalere auto's komt als het verder uitontwikkeld wordt/is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: F1: 1.6 motor jongeh
nou dat door ontwikkelen vanaf de formule 1 naaer de straat auto komt niks van
op straat hebben ze allan turbo motoren op kleinere motoren
en dat kers systeem zit allang in een prius
op straat hebben ze allan turbo motoren op kleinere motoren
en dat kers systeem zit allang in een prius
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Renault wilde juist de 4 cilinders, en niet de v6 of v8, en dan voornamelijk om dat ze al een paar miljoen aan ontwikkelings kosten hebben gemaakt voor de 4 cilindersRich wrote:Volgens mij was Renault het hardst aan 't klagen... Ik heb trouwens ook gehoord dat ze de toerenlimiet willen gaan verhogen naar 15.000rpm, da's pas vet!!
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Beter maken ze een keer een race klasse met minder regels en limieten
Kunnen we eens een echt keer zien waar ze tegenwoordig toe in staat zijn te bouwen.
Kunnen we eens een echt keer zien waar ze tegenwoordig toe in staat zijn te bouwen.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: F1: 1.6 motor jongeh
hoop ongelukken ja.
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Wat?tse wrote:hoop ongelukken ja.
Het blijft nu eenmaal racen hé.
Gewoon terug 3l V12 instoppen zoals vroeger, ipv zo'n opgefoke mariokart
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Het lijkt me wel boeiend om te zien al zou je alleen het budget vast leggen en voor de rest helemaal vrij geven. Met wat ze dan aankomen zou ik wel eens willen zien. Ik denk dat je dan heel verschillende ideeën krijgt van wat ieder merk / constructeur de ultieme race wagen vind.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Ander (extreem) idee: geef alle teams gewoon een vaste hoeveelheid brandstof voor een race
Diegene die hun motoren het zuinigste maakt (per pk) kan het hardste over dat circuit. Op die manier hou je de motorontwikkelaars lekker bezig en die kennis kan potentieel in productieauto's komen. Echter gaan dat soort ontwikkelingen weer vreselijk duur worden, waardoor de grote teams weer eenzaam aan de top staan.
@ Rich, gelukkig zijn ze inderdaad bezig om de revlimit te verhogen naar 15.000. Echter is dit nog altijd fors minder dan de huidige 18.000, wat alweer een stuk minder was dan de 20.000rpm uit de V10 motoren. Al met al neemt het dus nog steeds flink af de laatste tijd.
Helaas neemt ook de betrouwbaarheid (te veel) toe: er is al tijden geen race meer waar mensen met mechanische mankementen uitvallen. Niet dat ik zit te wachten op een soort roulette waarbij je geluk moet hebben om heelhuids over de finish te komen, maar de huidige betrouwbaarheid is zo groot dat die motoren zowat rechtstreeks een productieauto in kunnen...
Blijft lastig allemaal.... Een lager budget maar wel meer ruimte geven voor ontwikkeling, gecombineerd met een resultaat waarbij de teams dicht bij elkaar staan (iedereen wil inhaalacties zien) is gewoon niet bij elkaar te krijgen.
Diegene die hun motoren het zuinigste maakt (per pk) kan het hardste over dat circuit. Op die manier hou je de motorontwikkelaars lekker bezig en die kennis kan potentieel in productieauto's komen. Echter gaan dat soort ontwikkelingen weer vreselijk duur worden, waardoor de grote teams weer eenzaam aan de top staan.
@ Rich, gelukkig zijn ze inderdaad bezig om de revlimit te verhogen naar 15.000. Echter is dit nog altijd fors minder dan de huidige 18.000, wat alweer een stuk minder was dan de 20.000rpm uit de V10 motoren. Al met al neemt het dus nog steeds flink af de laatste tijd.
Helaas neemt ook de betrouwbaarheid (te veel) toe: er is al tijden geen race meer waar mensen met mechanische mankementen uitvallen. Niet dat ik zit te wachten op een soort roulette waarbij je geluk moet hebben om heelhuids over de finish te komen, maar de huidige betrouwbaarheid is zo groot dat die motoren zowat rechtstreeks een productieauto in kunnen...
Blijft lastig allemaal.... Een lager budget maar wel meer ruimte geven voor ontwikkeling, gecombineerd met een resultaat waarbij de teams dicht bij elkaar staan (iedereen wil inhaalacties zien) is gewoon niet bij elkaar te krijgen.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: F1: 1.6 motor jongeh
Ja, daar doelde ik ook op met het klagen ;)knabbel wrote:Renault wilde juist de 4 cilinders, en niet de v6 of v8, en dan voornamelijk om dat ze al een paar miljoen aan ontwikkelings kosten hebben gemaakt voor de 4 cilindersRich wrote:Volgens mij was Renault het hardst aan 't klagen... Ik heb trouwens ook gehoord dat ze de toerenlimiet willen gaan verhogen naar 15.000rpm, da's pas vet!!
In de jaren '60/'70 had je de Can-Am raceklasse, een mooi voorbeeld van hoe zo-goed-als-no-limits racen kan zijn. Enige eisen waren; tweezitter en wielen binnen het bodywork verder was alles vrij. Dan kreeg je dus monsterlijke wagens van 850kg met 1500pk en slicks van een halve meter breed. En daar reden kerels mee die kloten hadden van staal en zo groot als voetballen.
Op een van de circuits in de usa die zo goed als niet meer veranderd is sinds de jaren '70 staat het ronderecord nog steeds uit die tijd (jaren '60/'70) met zo'n Can-Am raceauto. Tegenwoordig wordt er nog steeds met die raceauto's geracet, alleen dan wel met de huidige bandentechnologie en ophanging en toch is men niet in staat om dat record te verbeteren!! Dat zegt wat over de rijders van toen *respect*. Onder andere het groundeffect komt uit die raceklasse. Uiteindelijk werd deze klasse te gevaarlijk en is men er mee gestopt.
Maareh babbel, ik ben het niet met je eens, naar mijn mening is de F1 tegenwoordig best wel mooi om naar te kijken en staat de top 10 juist behoorlijk dicht bij elkaar. De top 3 finisht soms zelfs binnen 3 sec van elkaar! Dat vind ik toch echt wel close en aan elkaar gewaagd. Ja, redbull wint vaak, maar met slechts een paar seconden of zelfs minder dan een seconde voorsprong en da's superclose na twee uur racen! Ook het DRS in combinatie met de 1 sec regel en het kers vind ik het allemaal een stuk smakelijker gemaakt hebben, genoeg inhaalacties, veel leuker dan voorgaande jaren.
Goed, de afgelopen race in Spanje was niet echt spectaculair, maar die daarvoor in Canada was om te smullen!