Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by DeSchouten »

Omdat hier ook nogal wat mensen op de weg zijn, misschien wel wat om het hier te delen,
ook voor wat meer begrip door de personen wagens.

Image

Vrachtwagenchauffeurs voeren maandag actie tussen 11.00 en 12.00 uur door niet harder dan 60 kilometer te rijden op de Nederlandse snelwegen.

De langzaamaanacties zijn een vervolg op de protestbijeenkomst die 12 november in Zwolle werd gehouden tegen de inzet van goedkope Oost-Europese chauffeurs. Initiatiefnemer VERN wil met de acties een signaal afgeven naar zowel de Nederlandse als de Europese politiek. Hoeveel chauffeurs er maandag mee doen is onduidelijk. “Maar het enthousiasme is groot”, aldus VERN-voorzitter Klaas de Waardt. “Wij hebben het rustigste deel van de dag gekozen en afspraken gemaakt met het KLPD”.

Gecontroleerd
De verkeerspolitie van het KLPD houdt de actie scherp in de gaten en adviseert overige weggebruikers maandagochtend goed op de verkeersinformatie te letten. In overleg met het verkeersteam van het Openbaar Ministerie is onder andere bepaald dat de actievoerende truckers bij 3 rijstroken op de linker rijstrook mogen rijden. Het gebruik van de vluchtstrook mag niet.

De actie vindt tegelijkertijd ook plaats in Denemarken, Zweden en Noorwegen waar chauffeurs en transportbedrijven te maken hebben met dezelfde problematiek. Om onderling contact te houden roept VERN chauffeurs op om hun 27-mc installatie af te stemmen op kanaal 12.

FNV
Cao-onderhandelingen FNV Bondgenoten, de grootste vakbond in het wegtransport, doet niet mee aan de actie. "Wij strijden op dit moment nog op andere fronten tegen het via allerlei constructies inzetten van Oost-Europese chauffeurs. Het ligt op tafel bij de lopende cao-onderhandelingen en wij hebben er overleg over met de overheid", aldus bestuurder Huub van den Dungen.

TLN heeft al in een eerder stadium aangegeven dat het tegen de actie is onder meer omdat die medeweggebruikers onevenredig hard zou treffen.
Foto: ANP

Bron: Truckstar.nl
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by STRNPCP »

Goeie info [Y]

[B)] Ik begrijp de logica die hierachter zit niet. Ze gaan langzaam rijden omdat......? Zo komen er alleen maar meer Oosterburen op onze wegen rijden lijkt me.
DeSchouten wrote:Initiatiefnemer VERN wil met de acties een signaal afgeven naar zowel de Nederlandse als de Europese politiek.
Zitten die niet in Den Haag en Brussel/Straatsburg/Luxemburg? Willen ze alleen aandacht? Wel dat zal zo wel lukken, maar of dat als positief zal worden ervaren en ze er steun onder de bevolking mee winnen betwijfel ik.
Oplossing lijkt me eerder simpel. Zorg dat iedere buitenlandse weggebruiker die meer dan 3 maanden op de Nederlandse wegen rijdt een certificaat of rijbewijs moet halen. Evt. met een proeftijd, zoals bij beginnende chauffeurs. Zo niet, dan wordt hij van de weg gehaald. Moet je als "normale" automobilst ook als je naar het buitenland verhuist, ook binnen Europa.
Ik neem toch aan dat die "ingezette goedkope Oost-Europese chauffeurs" op de loonlijst staan
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by otterkoppie »

waarom tussen 11 12 uur
moeten ze smorgens doen om 6 uur beginnen
haalt veel meer uit
of eind van de middag rond 4 uur beginnen :drive:
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by mmarkk »

Hey kappe nou, ik moet om die tijd van Driebergen>Alphen ad Rijn!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Andre »

Yep gewoon in de spits uren en dan met zijn vieren naast elkaar en in de tunnels gewoon stil blijven staan :Y
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Tjabbo »

ik vind het vette onzin

vrachtverkeer is voor een automobilist vooral vervelend, vooral als het druk is en dan gaan ze nu dus ook nog langzaam rijden. 8)7
aandacht vragen ok, maar zo ergeren ze me alleen maar méér.

Ik denk dat met deze actie meer mensen kwaad worden dan op een positieve manier wakker geschud?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by toyota87 »

goed idee maar ik vind dat de heftruck chauffeurs het ook moeten doen.
zelfde verhaal bijna.
voor een reachtruck diploma kost hier zo'n 1000 euro 2 dagen les in polen 200 euro 1 dag les voor alle heftruck cwertificaten.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Rsoarer »

Denk dat dit een goede manier is om dit probleem eindelijk eens politieke aandacht te geven. Ben zelf ook vrachtwagenchauffeur geweest bij mijn pa en ik zie gewoon hoe moeilijk hij het heeft door de Polen/roemenen en andere landen waar de lonen laag zijn. Ik vind het gewoon verzieken van ons eigen economie. De marges in transport zijn al mager , als dit zo blijft doorgaan dan zal geen enkel Nederlands bedrijf meer kunnen op boksen tegen dit soort praktijken.

Buiten het feit dat de Nederlandse transport sector naar de knoppe gaat zijn er vervolgens ook nog een een tal van werkloze vrachtwagenchauffeurs. En vertel maar eens tegen een 52 jarige chauffeur dat zijn baan stopt vanwege goedkope polen en dat hij zich maar beter eens kan gaan omscholen [B)]

De transportsector was altijd een goed beschermd vak maar zoals altijd worden er gaten gevonden in de wet waar gretig gebruik van wordt gemaakt!

Dat dit wellicht tot irritatie is bij automobilisten begrijp ik maar soms zijn er ingrijpende maatregelen nodig om de politiek eens goed wakker te schudden en dat ze dit eens serieus nemen.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by otterkoppie »

moeten de bouwvakers ook maar eens doen langzaam rijden op de snelweg
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by kolkie »

toyota87 wrote:goed idee maar ik vind dat de heftruck chauffeurs het ook moeten doen.
zelfde verhaal bijna.
voor een reachtruck diploma kost hier zo'n 1000 euro 2 dagen les in polen 200 euro 1 dag les voor alle heftruck cwertificaten.
Als hollander retourtje Polen doen dus en daar dat certificaat halen :') .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by STRNPCP »

kolkie wrote:
toyota87 wrote:goed idee maar ik vind dat de heftruck chauffeurs het ook moeten doen.
zelfde verhaal bijna.
voor een reachtruck diploma kost hier zo'n 1000 euro 2 dagen les in polen 200 euro 1 dag les voor alle heftruck cwertificaten.
Als hollander retourtje Polen doen dus en daar dat certificaat halen :') .
En tevoren 6 maanden cursus Pools voor beginners......
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Jeffryst182 »

Tjabbo wrote:ik vind het vette onzin

vrachtverkeer is voor een automobilist vooral vervelend, vooral als het druk is en dan gaan ze nu dus ook nog langzaam rijden. 8)7
aandacht vragen ok, maar zo ergeren ze me alleen maar méér.

Ik denk dat met deze actie meer mensen kwaad worden dan op een positieve manier wakker geschud?
Precies.

Daarbij hebben we ze zelf hier naar toe gehaald. 't is onze eigen schuld dat ze hier rijden.

Blijft wel natuurlijk dat de oostblokkers ook voor een bult ergernissen zorgen.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by eah88 »

ik ben zelf ook tegen deze manier van actie voeren. zo help je het "slechte" imago van chauffeurs nog verder naar beneden [V]
het is gewoon een heel groot probleem maar dat moet wel op een andere manier duidelijk worden gemaakt. niet door overige weggebruikers te hinderen.
bijv door het hele binnenhof vast te zetten met vrachtwagens, daar bereik je de politiek beter mee dan 60 te rijden op een snelweg terwijl die lui in den haag aan de koffie zitten.

@STRNPCP, die chauffeurs staan op loonlijsten bij duitse op poolse postbusbedrijven. en daardoor op de cao van polen of duistland rijden. daardoor zijn ze zo goedkoop.

@tjabbo, ik denk dat een rijlesje met vrachtwagen je heel anders doet kijken naar de wereld van transport.
wat dat betreft is dat plan van TLN erg goed, 1 uur rijles op de truck voordat je je auto of motorrijbewijs mag halen.
want jij ergert je miss aan vrachtwagens, je moest eens weten hoe ik (en met mij bijna alle chauffeurs) mij erger aan automobilisten die een vrachtwagen 0,0 ruimte geven bij het maken van bochten of tijdens het manoeuvreren.

en ff voor de goede orde, ik ben morgen vrij en doe dus sowieso niet mee aan deze acties _O-
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Tjabbo »

Nou het ergeren gaat bij mij vooral over inhalen op stukken of tijden waar het niet mag, en bijv tijdens de vakantie waar ik netjes 83km/h op de cruise deed met de caravan er achter en door ongeveer 80 vrachtwagens ben ingehaald. En dat is geen pretje als er ook nog flinke wind staat.
Er was er niet één die zich aan de snelheid hield, en allemaal er voorbij. Wat nou professionals.

Maar goed eerlijkheid gebied met te zeggen dat een groot deel wel buitenlands vrachtvervoer was.

En inderdaad gewoon het binnenhof een paar dagen bezetten is een veel beter plan. Je hebt dezelfde publiciteit en je hindert er geen mensen mee die toch niets aan de situatie kunnen doen hoe graag ze ook zouden willen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by DeSchouten »

Ze moeten gewoon de week voor kerst alles vast zetten zodat jullie naar je kerstdiner kunnen fluiten, dan mag je zeggen dat vracht verkeer irritant is!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by otterkoppie »

van mijn mag je ik ga toch niet zo verweg
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by emveha »

Strakke actie, al ben ik het niet helemaal mee eens, maargoed. Alles beter dan compleet het hele land op slot zetten zoals ze dat in Frankrijk zo mooi kunnen

Ik ben zelf ook chauffeur geweest, en ben nu vrachtwagenmonteur. Ik kom dus ook de problematiek tegen die hier speelt.

Feit is gewoon, dat 90% van de chauffeurs vanuit het buitenland niet eens achteruit kunnen rijden, en als ze dat wel kunnen, kunnen ze nog geen zekering wisselen zonder de boel af te laten fikken. Al met al een aanfluiting voor het hele chauffeursvak. Over het klemzuipen van die gasten nog niet te spreken. Die Alcoholsloten zijn niet voor niets ontworpen, en worden niet gebruikt, tenzij hier van rechtswege op aangestuurd wordt. Een uitspraak van 1 van onze klanten, "Als we die dingen inbouwen, gebeurt er 'smorgens helemaal niets meer".

Wat eraan te doen ????, ik heb zo geen pasklare oplossing. De meeste chauffeurs zijn ( zoals eerder al aangegeven) in dienst van buitenlandse postbusbedrijven, en zijn dus legitiem totdat een postbusbedrijf niet meer geoorloofd is. Hiervoor zal een fikse wetswijziging nodig zijn lijkt me.

De optie om 1 uur rijles te nemen in een vrachtwagen voordat je je autorijbewijs mag halen is wat mij betreft een aanfluiting. DIT MOET MINIMAAL EEN VOLLE DAG ZIJN, en dan niet alleen een stukje touren over de snelweg, maar ergens een keer flink de binnenstad injagen met een COMPLETE COMBINATIE. dat zal ze wel wat respect bijbrengen, zeker als ze een keer gruwelijk vast zijn gereden doordat een of andere Mongol zijn Fiasco Multipleuris half over de weg heeft geparkeerd.

Aandacht vragen, oké, dat mag en moet. Tip van Flip, plant inderdaad eens een weekje ofzo een dikke 100 combi's in en om het binnenhof. Kijken hoelang belastinggeld versllindend Den Haag zulke acties nog als LUDIEK ervaren.

My 2ct.
.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Tjabbo »

Het zou een optie zijn om chauffeurs (buitenlandse) die op NL willen rijden, en minder dan 2 jaar in het bezit zijn van hun papiertje een rij test af te laten nemen.
zal wel weer niet haalbaar zijn, maar een instructeur ziet snel genoeg of iemand capabel is of niet.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by mmarkk »

Nou was precies om 11 uur van de snelweg af, dus niks van gemerkt.
Op de terugweg stond er op de a12 een pompstation in de brand, zag er gevaarlijk uit.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by musli »

Een keertje vrachtwagen rijden is inderdaad nuttig, ik heb even rond mogen sturen op een industrie terrein met een 13-tonner. Mijn god, ik had al respect voor vrachtwagen chauffers, dat is alleen maar meer geworden. Wat allejezus eng om zo slecht zicht te hebben en om zo groot te zijn!

Maar de actie lijkt me niet echt nuttig, het kweekt alleen maar meer ergernissen denk ik...
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by DeSchouten »

De aktie zelf was kansloos.
Maar wel goed dat het nu onder het grotere publiek het probleem wat bekender geworden is. Alleen jammer dat het daarbij weer niet goed uitgelegd is wat er precies aan de hand is, die Klaas de waard (voorzitter van de aktie) had meer naar de Televaag en bijv paul en witteman oid moeten voor duidelijke uitleg.
Op http://www.chauffeurstoekomst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat meer info voor de geïntereseerde.

@otterkoppie, bonden uit de bouw en schilder wereld schijnen zich er ook bij aantesluiten tegen die platkoppen en gymbroeken.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

Kenji
Assistent shoarma haler
Posts: 181
Joined: Friday 13 August 2010 01:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by Kenji »

mmarkk wrote:Op de terugweg stond er op de a12 een pompstation in de brand, zag er gevaarlijk uit.
Was door iemand die een stukje file wilde omzeilen, die is met een kleine 60km/u door het pompstation gegaan, en nam per ongeluk een LPG-pomp mee.....
Image

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by musli »

-O-
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by The_Scarabial »

Zonder deze acties ben ik me ook wel bewust van die malotige oostblok truckers, al meerdere keren bijna de vangrail ingedrukt door die maloten.
Koekoek!

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Zestig kilometer per uur tussen 11.00 en 12.00 uur.

Post by joep »

DeSchouten wrote:De aktie zelf was kansloos.
Maar wel goed dat het nu onder het grotere publiek het probleem wat bekender geworden is. Alleen jammer dat het daarbij weer niet goed uitgelegd is wat er precies aan de hand is, die Klaas de waard (voorzitter van de aktie) had meer naar de Televaag en bijv paul en witteman oid moeten voor duidelijke uitleg.
Op http://www.chauffeurstoekomst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat meer info voor de geïntereseerde.

@otterkoppie, bonden uit de bouw en schilder wereld schijnen zich er ook bij aantesluiten tegen die platkoppen en gymbroeken.
En als bouwvakker kan ik je dus vertellen dat ik tegen dit soort zinloze acties ben, je belemmerd een ander in zijn dagelijkse bezigheid en dat leverd alleen negatieve reacties op en geen duidelijk verhaal. Een goede lobby bij de overheid zet veel meer zoden aan de dijk, maar dat is enorm duur en duurt lang..

Bonden in het algemeen denken in korte termijnen, snel scoren, populisme en dat werkt soms en dan ook nog voor korte duur.. Opheffen die zooi.. En dat zeg ik weer als ondernemer..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Post Reply