Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

RHD of LHD

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

RHD of LHD

Post by Flow »

Op Supraforums was er een topic over het ombouwen van RHD naar LHD.
Ongeveer een week geleden poste iemand dat hij zijn LHD zo zou ruilen voor een RHD.

Blijkbaar is het dus zo dat iedereen wil wat hij niet kan krijgen.
Dus daar was ik op ingesprongen en ik heb nu een paar aanbiedingen gekregen om te ruilen.
Vaak wel voor een N/A Auto, maar ja dat blijft meer waard dan een Na RHD lijkt mij.

Iemand wat tips waar ik op moet letten als dit door zou gaan?

Eerst moet ik maar eens kijken wat de kosten zijn om te verschepen.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: RHD of LHD

Post by Digital »

Is het "JDM-YO!" gehalte zo groot in de States?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: RHD of LHD

Post by Tjabbo »

Verschepen ben ik ook in geïnteresseerd.
Ik zou graag een LHD supra hebben bijv uit de states, ook al is het dan een NA AUTO. Ombouwen kan ik wel.
Maar wat kost het verschepen? hoe werkt zo iets en eigenlijk wil je iemand aan de andere kant van de plas hebben die er op toeziet dat de auto van de tegenpartij ook daadwerkelijk de boot op gaat.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: RHD of LHD

Post by Digital »

Iemand op het rhdsupra-forum heeft het uitgezocht:
Heb 2offertes liggen tot nu toe waarvan de voorldeligste $1400 voor het verschepen, 550 euro voor de handling in de havens em 2% van de aanschafwaarde van de auto voor een all risk verzekering met eigen risico van €500,- vraagt. +/- 2k dus...
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Ja dat had ik wel een beetje verwacht ik dacht rond de 1750/2000.
Al zouden Tjabbo en ik het bijvoorbeeld samen doen kan het wel goedkoper je kan ze ook "stapelen" ze hebben framen dat er 2 auto's boven elkaar in een container passen, dus dan passen er totaal 4 in 1 container.

En Tjabbo wat jij zegt daar heb ik wel iemand voor.
Ik heb 2 neven in Miami, dus aan de goeie kant om te verschepen, dus al zou het doorgaan zou ik het via 1 van hun laten gaan.

En ja Digital, ik had het niet verwacht, maar al kijk je in dit topic:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... -Lhd/page2" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er best wel wat gasten die graag zouden willen ruilen.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Ik heb net een mailtje gehad van een pool die ook de onderdelen voor een swap kan aanleveren, als iemand geinteresseerd is kan ik de foto's hier plaatsen.
Hij biedt voor 3400 euro een complete dash aan met alles wat er achter zit, een schutbord, alles wat er van de stuurkolom nodig is etc.
Last edited by Flow on Wednesday 21 December 2011 12:09, edited 1 time in total.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: RHD of LHD

Post by Digital »

Heb het topic gelezen...mja.... Het zou mij verbazen als dit echt wat wordt..

Die Pool verkoopt een LHD-kit voor ik meen 3000-3500e. Zonder pedalen(komt uit een AT)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Ja de prijs is een beetje het probleem, want ik krijg bij de dealer best wel wat korting, en volgens mij red ik het zelfs bijna voor die prijs.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: RHD of LHD

Post by Casper »

Hmm toevallig Flo, ik wilde je laatst nog een mailtje sturen over die Vanil uit Polen. Ik vind heel die conversie qua prijs wel meevallen.
Volgens mij heeft hij ook een topic op mkivsupra.net, hierin had die meen ik WEL de pedalen voor een handgeschakelde erbij.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Ja ik heb het hem net gevraagd, hij kan inderdaad die pedalen er gewoon bij krijgen als ik dat wil.
En ook heb ik na gevraagd wat het bij de stealert kost en dat is inderdaad niet te vergelijken.

Dash zonder panelen - 3000
Hele verwarmingssysteem - 2500
Dan heb je nog stuurkolom, pedalen, dashpanelen, telers etc etc nodig!

Dus komt ver over zijn bedrag heen.
Ik krijg dan wel korting, maar niet zoveel!

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: RHD of LHD

Post by STRNPCP »

Je zou eens kunnen navragen hoeveel verscheping naar de UK kost, als je tenminste in staat bent de auto daar op te halen.
Ik meen me te herinneren dat er een behoorlijk kostenverschil was tussen verscheping naar UK of het vaste land.
Ik heb zelf mijn RHD uit Japan laten komen (naar Southampton) met een zgn. Ro-Ro (roll on - roll off) boot en dat was erg goedkoop (ik meen nog geen 300 euro). Je zou eens kunnen navragen of er ook dergelijke schepen tussen de VS en Europa varen, bijv van GM en of ze ook plaatsen hebben voor enkel transport.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Dat is inderdaad wel een betere oplossing, alleen als die Vanil echt voor dat geld alles kan leveren, zou ik dat denk ik eerder doen,
want dan heb je toch wat meer zekerheid.
Ik kan gewoon mijn eigen auto houden die al naar eigen smaak is aangepast.

Maar ik ga er zeker even naar kijken of dat dat te doen is naar de UK.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: RHD of LHD

Post by TheDoctor »

is er geen RoRo shipping mogelijkheid vanuit amerika? Vanuit Japan kan het voor 3-500 euro (+ belastingen in de NL haven) via RoRo.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: RHD of LHD

Post by Dude »

belasting in NL is veel, invoer rechten en btw etc voor een simpel motorblok is al 600 euro (oa een waslijst aan allerlei rare toeslagen, invoer, controle, ontsmetting, opslag etc. etc.)
Maar misschien als je hem invoert als 2e hands onderdelen oid, dat het dan meevalt. Ik heb nog een airco/verwarmingsunit nodig van een LHD :9
Image

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Kon ook via die pool, airco/verwarmingsunit ;)
Maar dan zou naar de UK shippen zowiezo enige logische optie zijn.
Dan heb je die belastingen niet lijkt mij. Of in ieder geval minder.

Maar de optie van die pool trekt mij nu zowiezo het meest.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: RHD of LHD

Post by STRNPCP »

Import in UK is gewoon BTW en douanekosten. Het is wel erg handig als je een "adresje" hebt in Engeland waarop je de wagen kunt laten registreren bij invoer in UK (dat had ik tenminste wel, en daarmee was het een koud kunstje). Als je er mee wilt gaan rijden moet je ermee naar de RDW voor een kenteken en die kosten kun je makkelijk achterhalen. Als de auto ouder is dan 8,5 jaar betaal je 10% van de destijds in Nederland verschuldigde bpm en natuurlijk nog wat "registratiekosten". Is de auto in Nederland nooit geïmporteerd, is het handig om alle beschikbare gegevens (zowel technisch als financieel) voorhanden te hebben. Dan kunnen die gasten er sneller een bedrag bij plakken.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Waarschijnlijk is BPM zo goed als niks en ja ik heb wel een adresje in de UK.
Bij mijn Supra van '95 was het 2 en half jaar geleden 900 euro BPM nu zou het volgens mij nog maar 250 zijn.
Invoeren heb ik zat gedaan dat zijn de kosten niet.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: RHD of LHD

Post by Renev »

Hoe komt die pool aan die spullen ???? :X :X :X

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Geen idee, maar als het goed interesseert mij dat ook niet zo veel.
Ik heb goeie feedback over hem gelezen op verschillende fora, dus ik denk dat het wel goed zit.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: RHD of LHD

Post by Casper »

Zodra je die conversie koopt laat het mij maar weten Flo! Dan kom ik met plezier nog een keer jullie kant op om te helpen.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: RHD of LHD

Post by DeSchouten »

Waarom iets bouwen wat ook te koop is?
Wat doet een lhd TT tegenwoordig in de Usa
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Waarom? Omdat er al veel geld in mijn auto zit en het slimmer is om deze nu "af" te maken.
In plaats van deze verkopen met veel verlies en dan een LHD kopen...
En zo goedkoop zijn ze in de states ook weer niet en blind kopen doe ik niet meer, daar heb ik wel van geleerd.
Ja ik kan daar iemand laten kijken, maar ik zie het toch liever met mijn eigen ogen.

Casper, ik denk dat ik het wel echt ga doen, maar dat geld heb ik nu nog niet .:9
Dus het zal nog moeten wachten.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: RHD of LHD

Post by Casper »

Vanaf pakweg 20k voor eentje met wat hogere miles en vaak automaat, uiteraard zitten ook hier wel eens steals tussen. Voor een echt nette nog steeds 25-30k naar mijn mening.
Ben al lang blij dat de prijzen al flink zijn gedaald de laatste jaren, maar jammer genoeg nog steeds veel te ver buiten mijn budget.

Stel dat je een hele mooie rhd tt kan kopen en als die ombouwkit van 3,5k van een goede kwaliteit is, dan zou je goedkoper uitkomen.
Maar ik ben het wel met je eens, zelf zou ik ook doorsparen voor een lhd. Dan weet je dat het goed zit.

In het geval van Florian is het wat moeilijker, want die staat nu echt strak in de lak etc. dus daar zou die ombouwkit misschien een goede oplossing zijn.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: RHD of LHD

Post by Andre »

DeSchouten wrote:Waarom iets bouwen wat ook te koop is?
Wat doet een lhd TT tegenwoordig in de Usa

Hellemaal mee eens waarom iets bouwen wat je gewoon kan kopen ik bedoel we gaan toch niet proberen weer de wiel uit te vinden :)

Op elke forum lees je iedere keer maar weer dat ze aan de einde van de race ze ALLEMAAL zeggen had ik maar gewoon een LHD gekocht of dat het meer heeft gekost dan een LHD car

Ook zou dat in de toekomts als je bv de AUto zou willen verkopen lastig want het is en blijft een ombouw

En Zou je het eigenlijk goed willen doen dat MOET de AUto op een Richtbank en vast geklemt worden alle oogmeetpunten van de chasis moeten in de gaten worden gehouden dus meten als je weer de shutbord gaat plaatsen en dat doet heel weinig mensen ze slijpen gewoon de shutbord eraf en plaatsen weer de andere

Het kan maar je krijgt he Never NOOIT hoe Toyota het heeft bedoeld

Wat ze hier in Europa nog voor een Supra uit LHD 93 durf te vragen is Natuurlijk belachelijk vind ik to much overpriced

In de US zijn de prijzen behoorlijk gedaald daar is de handel totaal anders dan bv hier zeer zeker als de AUto bv plaatschade heeft gehad

Als je in de US een AUto koopt waar maar een keer de scherm en of een motorkap is vervangen of opnieuw gespoten is dan is die ie AUto al minder waard

Wat je hier in europa voor een LHD Automaat moet betalen koop je in de US een handbak single Supra voor als je je best doet

De hardtop zijn best wel veel dollars waard nog in de US

Ik zou liever een NA LHD uit de states halen en dan ombouwen naar TT
Nog mooier zou zijn Als je bv een NA met 5 bak can scoren dan ombouwen naar tt

Ik denk dat zulke Autos goedkoper zijn in aanschaf en ook bij het invoeren daarvan etc etc moet je minder belasting betalen denk ik
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: RHD of LHD

Post by Flow »

Het zal meestal wel goedkoper zijn en ik was ook eigenlijk nooit van plan het om te bouwen ik vindt het in principe geen "probleem" om rechts te zitten.
Alleen tuurlijk een land waar iedereen het stuur links heeft is het wel veiliger en handiger om ook een LHD te hebben.

En ja als het dan nu op een makkelijke manier kan door auto te ruilen (wat ik toch nog steeds in mijn geval niet de logistische optie vindt.
Aangezien ik dan die auto ook waarschijnlijk weer over moet laten spuiten, misschien nieuwe koplampen. Originele body onderdelen.
Nieuw tapijt, nieuwe matten, dash weer overspuiten.

Aangezien je voor weinig in de states ook echt geen perfecte auto vindt, want even realistisch gezien. Mijn RHD zit nu al 13.000 euro in alles bij elkaar.
Als ik die zou verkopen om een LHD in de states te kopen krijg ik er misschien 6000 euro voor. Dan heb ik dus al 7000 verlies.
Dan moet ik nog een LHD in de states kopen nou ik schat zou dat je een na/ 5bak hebt voor 15.000 euro? Nog even in een container hier naartoe voor 1500 euro. Invoeren zal met bpm nog ongeveer 600/700 zijn.

En dan moet ik nog alles gaan nakijken wat werk nodig heeft, dus spuitwerk, body, interieur etc. dit heeft mij voor deze ook al duizenden euro's gekost dus als ik dat voor een LHD weer opnieuw moet doen kom ik toch al gauw over de 20.000 euro heen.

En dan heb ik ook nog geen 6-bak of twin turbo, of single.

Terwijl als ik nu die kit voor die van mij koop voor 3400, nou laat ik nog even ruim rekenen dat voor de hulp die ik nodig heb bij het schutbord eruit en erin door een goed bedrijf, dat dat 1000 euro kost.

Dan komt er dus nog 4400 bovenop de 13.000 die ik nu al kwijt ben.
Toch blijf ik dan ver onder 20.000 euro.

En is het interieur al helemaal netjes en is de body stock en gespoten etc.

Snap je mijn punt, voor mij zou het niet eens mogelijk zijn om die van mij nu te verkopen en er 1 in de states te kopen,
want ten eerste heb ik dat geld niet zomaar liggen en ten tweede als ik het zou uitreken zou het ook niet heel verstandig zijn.

Want jij zegt dat het nooit zo netjes kan, maar het enige wat netjes moet is het schutbord, nou ja dan geef ik daar toch wat meer geld aan uit om het goed te krijgen.

Post Reply