Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

schaarbrug voor in mijn garage

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

Hi iedereen,

Zit te denken om een schaarbrug aan te schaffen voor in mijn garage, deze schaarbruggen kunnen tot wel 1 meter hoog heffen wat voor mij meer dan zat is. Prijzen voor dit model varieren al gauw van 1200 tot 1900 euro, wil het liefst gewoon een 220v model..

Iemand ervaring hiermee?

HoLZqV6x-Y8
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Dude »

Het is ideaal als je al een put hebt natuurlijk, en geen ruimte om een hogere brug neer te zetten.
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by joep »

leuk voor bandjes wissel en ander exterieur werk, maar als je er de hele tijd gebukt onder moet staan word het niets.
de platen steken ver naar binnen en dat beperkt de werk ruimte onder de auto. bij een normale oprij brug staat de auto nog op de wielen en dat geeft ruimte tussen de oprij plaat en de auto, hier niet.
persoonlijk zou ik het niet doen, ook niet met smeer put.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by mmarkk »

Idd gebukt eronder werken gaat je heel veel moeite kosten.
Ik heb zelf een smeerput met een luchtkrik die rolt over de randen vd put.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by dubversion »

Koop er een rolstoel bij !

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

Mijn garage is niet hoog genoeg om een 2-4 koloms brug in te plaatsen, ik denk dat als ik een auto op 1 meter hoogte heb dat die al bijna met het dak het plafond raakt. Liggend werken heeft voor mij in dit geval de voorkeur, het scheelt dan echt enorm om hem niet op assteunen te hoeven opkrikken. Dat is vervelend werk, vooral in je eentje.

De rijplaten zijn inderdaad breed maar de aandrijflijn blijft vrij toegankelijk, daarnaast is het voor mij echt zo ideaal als ik bijvoorbeeld draagarmen of remmen moet doen. Tot nog toe is dat elke keer vertrouwen op de krik en dan zitten op de koude vloer...
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Tjabbo »

Nou ik heb een paar keer bij Ruurd gesleuteld en hij heeft een 2-koloms brug.
Maar die kan ook niet ver genoeg omhoog en ik weet nog dat ik bij mezelf dacht dat ik dit net zo klote vond als een krikje en áls ik ooit zoiets zou maken/kopen dat het dan hoog genoeg moest zijn.

Ook ik vind de oprij planken wat aan de brede kant en denk dat dat je in de weg gaat zitten. buiten dat, als je een (ondiepe?) smeerput maakt en dan deze brug er boven zet zodat je recht op kan staan dan is dat echt ideaal.

Met een krikje op de grond is volgens mij hoe de meesten het doen, en dat is idd het minst ideaal van allemaal :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

Nog wat filmpjes:

E-e0gbT-RF8

6E6dIPaNWUM
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

is het maken vaan een smeerput trouwens veel werk? dacht dat ze prefab leverbaar waren?
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by kefke »

Tjabbo wrote:Nou ik heb een paar keer bij Ruurd gesleuteld en hij heeft een 2-koloms brug.
Maar die kan ook niet ver genoeg omhoog en ik weet nog dat ik bij mezelf dacht dat ik dit net zo klote vond als een krikje en áls ik ooit zoiets zou maken/kopen dat het dan hoog genoeg moest zijn.
Die van Ruurd gaat toch best hoog hoor vind ik. Ik zou er best mee kunnen leven met die brug in mijn garage [^]

We hebben een smeerput gehad(vorig huis) en dat was goed alleen moest die dieper zijn, langer zijn (bij lange wagens schraapte je langs de nummerplaat af als je erin wou kruipen) en minder vochtig. Door grondwater stond dat ding regelmatig onder water.
Wanneer dat water hoger komt dan dat busje olie wat er nog open in stond dan is het helemaal af...

Het ideale in mijn ogen is een garage met een kelder. Een kennis van me heeft dat zo. Een garage met een kelder verdiep en een gat in de vloer van het gelijkvloers zal ik zeggen.
Want bij een smeerput heb je ook weinig plaats om in te bewegen, terwijl dat met zo'n kelder geen probleem is. Maarja, best kostelijk natuurlijk.
Zo'n brug met plateau zou ik niets vinden omdat je dan niet onder de auto kan werken. Als je eentje neemt waar je aan op rijdt moet je maken dat je er een krik tussen de oprijplaten hebt zodat de wielen alsnog van de grond kunnen.

Just my 2 cents
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Gtech »

Image

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by otterkoppie »

Rsoarer wrote:is het maken vaan een smeerput trouwens veel werk? dacht dat ze prefab leverbaar waren?
das niet veel werk het makken alleen
gewoon een gat graven beetje beton er onderin en dan muren opmetselen
en afwerken maar weer
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Gtech »

ligt alleen eraan of je grondwater hoog is, anders heb je kans op lekkage, of je complete bak komt omhoog "drijven" dus je moet genoeg tegengewicht erop hebben liggen

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

Beetje onduidelijk maar slechts om een idee te geven van mijn garage. (let niet op de Soarer die daar onder het stof staat :neehe: )

Image
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by otterkoppie »

daar kan zat een smeerput bij boel eruit put er in en een mooi laagje beton erin geeft meteen wat tegen druk als er last moet wezen van grond water
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by toyota87 »

bij mij gaat de brug hoog zat vind ik maar ik laat de auto ook altijd 1 standje lager staan omdat ik bang ben dat ik hem een keer te hoog doe.
ik heb ook geen keuz maar als ik die had zou ik hem hoger willen maar ik vind het niet irritant bij mij.
zelf zit ik ook vaak op een krukje met wieltjes en bezoekers (tjabbo) niet 8-) en dat is irritant.

maar een poetsbrug zou ik niet nemen als ik jou was een smeer put denk ik ook niet kijk liever voor een 2 (halve)koloms brug die tot de helft gaat die zijn er ook en ook op 220 volt.

of een stempelbrug

http://auto-diversen.marktplaats.nl/ger ... 4VB4M&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by dave »

Nou, ik vind zo`n schaarbrug wel wat! Je rijd er gewoon overheen en er zijn geen pilaren die in de weg staan!

Verder is 1 meter van de grond voldoende om met een krukkie lekker aan te werken, je zou zelfs de motor er zo uit kunnen halen en monteren. Wat wil je thuis nog meer! Zelf heb ik alles op as steunen gedaan, de meeste weten wel wat een gigantisch project ik ondernomen heb, ik had heel heel graag die schaarbrug willen hebben!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by toyota87 »

ik had het liefste een stempelbrug gehad maar die zijn tweedehands schaars en nieuw erg duur.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Rsoarer »

Ik zit er echt serieus aan te denken om deze bewuste schaarbrug aan te schaffen. Voor alle klussen die ik tot op heden heb gedaan zou deze schaarbrug een uitkomst zijn geweest. Op marktplaats vragen bedrijven al gauw 1800e voor deze brug terwijl deze gewoon in China te koop is voor minder dan 800... Enkel het inklaren kost veel geld in Nederland! Zijn er hier nog mensen die een inklaringsbedrijf kennen met schappelijke prijzen?
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Renev »


6pitter
2e Assistent shoarma haler
Posts: 86
Joined: Friday 02 March 2012 23:28
Location: Volkel

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by 6pitter »

Ik ga een nieuwe vloer in mijn werkplaats maken en was ook benieuwd hoe de diverse ervaringen van jullie waren. Of een smeerput of een brug de oplossing was. Ik had niet in de gaten dat er zoveel verschillende mogelijkheden waren. Maar een put moet wel waterdicht zijn want in de winter is de waterstand het hoogst en heb ik het meeste tijd om te sleutelen. Een brug is wel een sta-in-de-weg als je iets anders wil doen. De schaarheftafel is wel een idee en zeker als die in de grond kan.
Ben benieuwd wat het gaat worden Rsoarer?
Niks zo fijn als een 6 in lijn

Recycler
Sla blaadje
Posts: 34
Joined: Tuesday 20 March 2012 21:09

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Recycler »

Zit zelf ook met dit dilemma. Kan geen brug kwijt omdat de garage niet hoog genoeg is.
Smeerput is ook geen optie omdat de laatste 3 jaar tijdens de extreme regen de garage 5cm onderloopt, smeerput zou dus gelijk vollopen. Heb grondwater op 0,7mtr dus hier ook een issue.
Zat zelf te denken aan deze Vocor schaarbrug

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by mmarkk »

Tsja leuke schaarbrug, ik zou in het begin wel erg bang zijn eronder.
Er zit toch wel een klik-klik veiligheidssysteem op?
Volgens mij kan een put wel met grondwater alleen kost het je meer $$ en tijd.
Het kan ook gevaarlijk zijn als je niet goed bezig bent.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by Gtech »

klopt, een maat van me zn huis is er door afgefikt.

6pitter
2e Assistent shoarma haler
Posts: 86
Joined: Friday 02 March 2012 23:28
Location: Volkel

Re: schaarbrug voor in mijn garage

Post by 6pitter »

Die Vocor schaarbrug is nog niet zo'n slechte oplossing, want als je iets anders wil doen in je schuur zet je zo gewoon aan de kant en de prijs is ook nog wel op te hoesten. En als je er lang mee kan doen moet het geen probleem zijn.
+ je vloer kan in 1 keer gestort worden. Kwou er ook vloerverwarming in maken die ik met m'n houtkachel warm kan stoken.
Dan wordt het wel lekker sleutelen in de winter.
Niks zo fijn als een 6 in lijn

Post Reply