Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Tips voor de NS en ProRail
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Tips voor de NS en ProRail
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Tips voor de NS en ProRail
idd, beetje watjes die gelijk alles lam leggen als er 1 sneeuwvlokje op rails ligt
Re: Tips voor de NS en ProRail
Dus..... we moeten weer terug naar de stoomtreinen [:D]
Is wel erg typisch hier in Nederland.... elk jaar hetzelfde gezeik en dit jaar was het echt maar een f*cking klein beetje sneeuw.
Maar al die beterschapsbeloftes van Prorail en de NS haalden weer niets uit.....en we deden een plas en alles bleef zo als het was.
En alle dikke salarissen houden elkaar weer de hand boven de kop en wijzen naar de andere organisatie.
Lekker poldermodelletje zo. Wakkert weer de f*ck the system gedachten aan.
Is wel erg typisch hier in Nederland.... elk jaar hetzelfde gezeik en dit jaar was het echt maar een f*cking klein beetje sneeuw.
Maar al die beterschapsbeloftes van Prorail en de NS haalden weer niets uit.....en we deden een plas en alles bleef zo als het was.
En alle dikke salarissen houden elkaar weer de hand boven de kop en wijzen naar de andere organisatie.
Lekker poldermodelletje zo. Wakkert weer de f*ck the system gedachten aan.
Republica bananna
Re: Tips voor de NS en ProRail
het waren de bevroren wissels en niet de sneeuw hè
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Tips voor de NS en ProRail
Volgens mij hadden ze het over de sneeuw die van de treinen af kwam en dan tussen de wissels viel.......
Dat deed sneeuw vroeguh nooit
Dat deed sneeuw vroeguh nooit
Republica bananna
Re: Tips voor de NS en ProRail
Neh, LANG LEVE DE AUTOMATISERING. Vroegah, stond er een mannetje, ook wel wisselwachter genoemd, die een telefoontje kreeg, dat de wissel omgezet moest worden. Die man trok dan aan de wissel, en die ging dan om. Ging die niet om, dan veegde hij de sneeuw eraf, en probeerde hij het nog eens, ging het dan nog niet, nam hij de varkensbrander, en stookte allen sneeuw en ijs eraf, en dan MOEST die rottige weerbarstige kolerewissel, of hij nou wilde of niet.
Tegenwoordig zit er een poppetje achter een schakelpaneel op een knop te drukken, en als dan de wissel niet omgaat, pakt hij de telefoon, belt de technische dienst, die al 300 meldingen heeft gehad, en omdat die vanwege bezuinigingen maar 50 man personeel in kan zetten, ligt gelijk heel nederland plat.
Tegenwoordig zit er een poppetje achter een schakelpaneel op een knop te drukken, en als dan de wissel niet omgaat, pakt hij de telefoon, belt de technische dienst, die al 300 meldingen heeft gehad, en omdat die vanwege bezuinigingen maar 50 man personeel in kan zetten, ligt gelijk heel nederland plat.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Tips voor de NS en ProRail
mooi verhaal
we leven hier niet in china waar ze genoeg mannetjes hebben
we leven hier niet in china waar ze genoeg mannetjes hebben
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Tips voor de NS en ProRail
ik wil wel wat chinezen uit ons dorp doneren
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: Tips voor de NS en ProRail
ns heeft geluk volgende week gaat het dooien
he tjabbo wil ie geen chinees vreten meer hebben
he tjabbo wil ie geen chinees vreten meer hebben
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: Tips voor de NS en ProRail
Vroegah hadden we ook geen last met de wissels. Ik ken de barre winters uit de jaren '80 nog wel en ook in de jaren '90 hadden we best pittige winters, maar nooit de ellende met de NS die we nu hebben. Ook in Moskou rijden de treinen normaal bij -20.
Wat is er gebeurd?
Met de privatisering moest er ineens geld verdiend worden ipv dat er een service geleverd werd. Dus... bezuinigen! Zoals emveha al zegt inkrimpen van de mankracht, maar er is nog een cruciaal ding waar ze op bezuinigd hebben en wat ze in Moskou nog wel hebben nml; verwarmde wissels! Ja jongens, vroegah had de NS ook verwarmde wissels, maar deze zijn duur in aanschaf, onderhoud en gebruik, dusssss weg ermee! Hebben ze mooi bezuinigd en helpt mee om wat winst maken...
Welke sneue pannenkoek heeft dat bedacht!?! Oetlullen!!!
Wat is er gebeurd?
Met de privatisering moest er ineens geld verdiend worden ipv dat er een service geleverd werd. Dus... bezuinigen! Zoals emveha al zegt inkrimpen van de mankracht, maar er is nog een cruciaal ding waar ze op bezuinigd hebben en wat ze in Moskou nog wel hebben nml; verwarmde wissels! Ja jongens, vroegah had de NS ook verwarmde wissels, maar deze zijn duur in aanschaf, onderhoud en gebruik, dusssss weg ermee! Hebben ze mooi bezuinigd en helpt mee om wat winst maken...
Welke sneue pannenkoek heeft dat bedacht!?! Oetlullen!!!
-
- Assistent shoarma haler
- Posts: 181
- Joined: Friday 13 August 2010 01:33
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: Tips voor de NS en ProRail
Altijd mooi om te lezen dit soort dingen. Mensen die totaal geen idee hebben hoe het er aan toe gaat, die dan wel even menen te vertellen hoe het moet....
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: Tips voor de NS en ProRail
spoor gewoon weg halen
asfalt er weer in
hebben we ook geen last meer van de ns
asfalt er weer in
hebben we ook geen last meer van de ns
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: Tips voor de NS en ProRail
+1 voor asfalt.
De beste stuurlui staan aan wal bedoel je.... Beetje jammer dat Pro rail en de NS ook aan de wal staanKenji wrote:Altijd mooi om te lezen dit soort dingen. Mensen die totaal geen idee hebben hoe het er aan toe gaat, die dan wel even menen te vertellen hoe het moet....
Republica bananna
-
- Assistent shoarma haler
- Posts: 181
- Joined: Friday 13 August 2010 01:33
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: Tips voor de NS en ProRail
Het grootste probleem binnen zowel NSR en ProRail? Managers. Er zijn simpelweg teveel managers die menen ergens wat van te moeten vinden, en domme regeltjes opleggen aan de mensen die het werk daadwerkelijk moeten uitvoeren.
Ik wil best zorgen dat er treinen rijden hoor. Sterker nog, daar wordt ik voor betaald.
Maar als je weet hoe me het werk op allerlei manieren wordt gefrustreerd en tegengewerkt door omhooggevallen stropdasjes.....
En dan ook nog eens het feit dat er dusdanig is bezuinigd in de buitendienst zodat er bijvoorbeeld voor de gehele regio van mijn verkeersleidingspost (Den Haag Centraal, Zoetermeer, Den Haag Hollands Spoor, Delft, Mariahoeve en Leiden) slechts 3 sneeuwploegen zijn om wisselproblemen op te lossen... Tja, dan verloopt het niet zo mooi als men in een test hartje zomer op een zondagmiddag heeft nagespeeld.
En dan nog iets: de grootste problemen waren op de vrijdag dat het zo hard sneeuwde. Inderdaad, toen reed er zo goed als niks. En mensen maar klagen over het spoor. Maar men vind het blijkbaar wel normaal dat er die middag om 3 uur al 830 km file stond? En men vond het ook normaal dat 40% van de vluchten op Schiphol gecancelled werd?
Feit blijft nou eenmaal dat een auto ergens omheen kan sturen. Een vliegtuig kan ook uitwijken. Een trein kan dat niet, dus als er ook maar 1 dingetje tegenzit, staat de boel stil.
De afgelopen dagen heeft men met de aangepaste dienstregeling gereden, en dat verloopt perfect. Wel minder treinen, maar langer dan normaal. En het rijdt wel allemaal.
Ik wil best zorgen dat er treinen rijden hoor. Sterker nog, daar wordt ik voor betaald.
Maar als je weet hoe me het werk op allerlei manieren wordt gefrustreerd en tegengewerkt door omhooggevallen stropdasjes.....
En dan ook nog eens het feit dat er dusdanig is bezuinigd in de buitendienst zodat er bijvoorbeeld voor de gehele regio van mijn verkeersleidingspost (Den Haag Centraal, Zoetermeer, Den Haag Hollands Spoor, Delft, Mariahoeve en Leiden) slechts 3 sneeuwploegen zijn om wisselproblemen op te lossen... Tja, dan verloopt het niet zo mooi als men in een test hartje zomer op een zondagmiddag heeft nagespeeld.
En dan nog iets: de grootste problemen waren op de vrijdag dat het zo hard sneeuwde. Inderdaad, toen reed er zo goed als niks. En mensen maar klagen over het spoor. Maar men vind het blijkbaar wel normaal dat er die middag om 3 uur al 830 km file stond? En men vond het ook normaal dat 40% van de vluchten op Schiphol gecancelled werd?
Feit blijft nou eenmaal dat een auto ergens omheen kan sturen. Een vliegtuig kan ook uitwijken. Een trein kan dat niet, dus als er ook maar 1 dingetje tegenzit, staat de boel stil.
De afgelopen dagen heeft men met de aangepaste dienstregeling gereden, en dat verloopt perfect. Wel minder treinen, maar langer dan normaal. En het rijdt wel allemaal.
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: Tips voor de NS en ProRail
file ze zijn er gek op ze staan er voor in de rij
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: Tips voor de NS en ProRail
Kenji, absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor maar:Kenji wrote:En dan nog iets: de grootste problemen waren op de vrijdag dat het zo hard sneeuwde. Inderdaad, toen reed er zo goed als niks. En mensen maar klagen over het spoor. Maar men vind het blijkbaar wel normaal dat er die middag om 3 uur al 830 km file stond? En men vond het ook normaal dat 40% van de vluchten op Schiphol gecancelled werd?
Feit blijft nou eenmaal dat een auto ergens omheen kan sturen. Een vliegtuig kan ook uitwijken. Een trein kan dat niet, dus als er ook maar 1 dingetje tegenzit, staat de boel stil.
De afgelopen dagen heeft men met de aangepaste dienstregeling gereden, en dat verloopt perfect. Wel minder treinen, maar langer dan normaal. En het rijdt wel allemaal.
1. De vergelijking tussen vliegtuigen en treinen is appels met peren vergelijken. treinen zijn qua techniek stukken simpeler als vliegtuigen en dat komt veel kritischer.
2. Auto's; de weg zit al erg vol en als dat een beetje tegen werk hoopt het idd op. En daar komt bij dat lang niet iedereen snapt waar hij mee bezig is als hij in een auto rijdt.
Dus ik blijf het belachelijk vinden dat een stuk techniek dat al een paar eeuw oud is, nog steeds de grootste problemen heeft met een klein beetje sneeuw (want veel was het niet) of een paar blaadjes in de herfts.
Ik ben het wel met je eens dat veel dingen vertraagd en veel te duur worden door de managers die steeds weer nieuwe regels en voorwaarden opstellen en daarbij van de praktijk totaal geen verstand hebben.
my2ct.
Republica bananna
Re: Tips voor de NS en ProRail
Veel bedrijven zijn zichzelf naar de klote aan het managen! Het echte werk wat uhh werken is, is een vies woord geworden en bijna minderwaardig!
Re: Tips voor de NS en ProRail
So true, er zitten teveel mensen op totaal verkeerde plekken alleen maar omdat ze toevallig iets langer op school hebben gezeten.
Die kunnen zich nu manager consultant of weet ik wat noemen maar verstand van zaken hebben ze niet.
Die kunnen zich nu manager consultant of weet ik wat noemen maar verstand van zaken hebben ze niet.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Tips voor de NS en ProRail
+1 Vandaag moest ik bij ons op het werk ook met zo'n stropdas praten die wel ff de boel komt helpen,
dat duurde geen minuut en toen was ik er al klaar mee en heb ik gezegt dat ik HEM niks te vertellen had, kut volk weet niks van de praktijk!
dat duurde geen minuut en toen was ik er al klaar mee en heb ik gezegt dat ik HEM niks te vertellen had, kut volk weet niks van de praktijk!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Tips voor de NS en ProRail
Treinen rijden niet? Ach als de bonussen maar door gaan!
Re: Tips voor de NS en ProRail
Nee, dave, dat zie je verkeerd. Feitelijk werd er gezegd dat "Het nu niet het moment is om over bonussen te praten, maar om de problemen op te lossen !!!!!!!!!!!!"
Met andere woorden, over 4 a 5 maanden, als alles weer vergeten en vergeven is, DAN gaan we het over de bonussen hebben.
Met andere woorden, over 4 a 5 maanden, als alles weer vergeten en vergeven is, DAN gaan we het over de bonussen hebben.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Tips voor de NS en ProRail
Hmm, was net in t nieuws dat er gerekend werd zonder de 36uur van tevoren gecancelde ritten. Zodoende lijkt het dat de NS goed heeft gepresteerd en bonussen kan uitkeren. Politiek den haag is het er natuurlijk niet mee eens, to be continued!
Re: Tips voor de NS en ProRail
so f*cking true.emveha wrote:Nee, dave, dat zie je verkeerd. Feitelijk werd er gezegd dat "Het nu niet het moment is om over bonussen te praten, maar om de problemen op te lossen !!!!!!!!!!!!"
Met andere woorden, over 4 a 5 maanden, als alles weer vergeten en vergeven is, DAN gaan we het over de bonussen hebben.
Republica bananna
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Tips voor de NS en ProRail
En zojuist op het nieuws dat de NS een mooie rekentruc uitgehaald heeft zodat de bonussen niet in gevaar komen.dave wrote:Hmm, was net in t nieuws dat er gerekend werd zonder de 36uur van tevoren gecancelde ritten. Zodoende lijkt het dat de NS goed heeft gepresteerd en bonussen kan uitkeren. Politiek den haag is het er natuurlijk niet mee eens, to be continued!
Dat kweekt niet veel goodwill.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.