Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Even voorstellen.
- toyota87
- Meat-team Member
- Posts: 4299
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 09 November 2008 22:17
Re: Even voorstellen.
camele lullenleer staat mooi met het zwarte interieur
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Even voorstellen.
Nette wagen! LHD TwinTurbo staat garant voor veel stijve piempjes op het forum hier.
Het beste laat je de Apexi AVCR er even uithalen(of in iedergeval demonteren/afsluiten) en kijken wat de turbodruk doet wanneer het volledig standaard is aangesloten. Je kan ook eens kijken of het probleem weg gaat met andere VSV-valves(deze sturen de turbos/het seq. gedeelte aan). Deze vind je ook nog wel gebruikt.
Het beste laat je de Apexi AVCR er even uithalen(of in iedergeval demonteren/afsluiten) en kijken wat de turbodruk doet wanneer het volledig standaard is aangesloten. Je kan ook eens kijken of het probleem weg gaat met andere VSV-valves(deze sturen de turbos/het seq. gedeelte aan). Deze vind je ook nog wel gebruikt.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Even voorstellen.
Wat een verwelkoming!!
En alvast bedankt voor al die tips.
De Supra ga ik pas volgend jaar terug in het verkeer brengen.
Hij gaat een groot onderhoud krijgen en dan denk ik aan distributieriem + waterpomp(of is een waterpomp niet noodzakelijk?)
spanrollen,olie +filters,nieuw koelvloeistof,de remmen worden nagezien en eventueel.......,
Dit ga ik met een vriend doen want zelf heb ik er geen verstand van.
Als er nog zaken zijn die jullie te binnen schieten hoor ik het graag
En alvast bedankt voor al die tips.
De Supra ga ik pas volgend jaar terug in het verkeer brengen.
Hij gaat een groot onderhoud krijgen en dan denk ik aan distributieriem + waterpomp(of is een waterpomp niet noodzakelijk?)
spanrollen,olie +filters,nieuw koelvloeistof,de remmen worden nagezien en eventueel.......,
Dit ga ik met een vriend doen want zelf heb ik er geen verstand van.
Als er nog zaken zijn die jullie te binnen schieten hoor ik het graag
Re: Even voorstellen.
Welkom en nette wagen!
Het sequentiele systeem is behoorlijk complex en als je niet precies weet waar je mee bezig bent, kun je meer slopen dan repareren...
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je vriend is, maar als hij niet bekend is met Supra's kunnen we beter een 'sleuteldag' organiseren ter ondersteuning
Er zijn hier genoeg mensen die ervaring hebben met het seq. systeem!
To do, zoals hier al eerder vermeld:
- seq systeem terugbrengen in oorspronkelijke staat
- Apexi ontkoppelen
- Eventueel (tijdelijk) een turbodrukmeter installeren, dan weet je wat er gebeurd
- Eventueel een AFR meter, als hij te 'arm' loopt sloop je je blok! Zeker gezien het feit dat je eigenlijk niet weet wat er met het blok gedaan is.
Daarnaast: lezen, lezen lezen...
-supraforums.com
-mkivsupra.net
-mkiv.com
Succes,
Dennis
Het sequentiele systeem is behoorlijk complex en als je niet precies weet waar je mee bezig bent, kun je meer slopen dan repareren...
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je vriend is, maar als hij niet bekend is met Supra's kunnen we beter een 'sleuteldag' organiseren ter ondersteuning
Er zijn hier genoeg mensen die ervaring hebben met het seq. systeem!
To do, zoals hier al eerder vermeld:
- seq systeem terugbrengen in oorspronkelijke staat
- Apexi ontkoppelen
- Eventueel (tijdelijk) een turbodrukmeter installeren, dan weet je wat er gebeurd
- Eventueel een AFR meter, als hij te 'arm' loopt sloop je je blok! Zeker gezien het feit dat je eigenlijk niet weet wat er met het blok gedaan is.
Daarnaast: lezen, lezen lezen...
-supraforums.com
-mkivsupra.net
-mkiv.com
Succes,
Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Even voorstellen.
Mooie ride kerel!
Zwart is natuurlijk wel een van de dikste kleuren voor een suup
Zwart is natuurlijk wel een van de dikste kleuren voor een suup
Re: Even voorstellen.
Als ik het goed begrepen heb, raden ze SAE 10W30 aan als motor olie.
In deze viscositeit hebben ze hier niet veel keuze.(kroon olie, heeft men bij ons in de speciaal zaak)
Welk olie merk gebruiken Jullie?
In deze viscositeit hebben ze hier niet veel keuze.(kroon olie, heeft men bij ons in de speciaal zaak)
Welk olie merk gebruiken Jullie?
Re: Even voorstellen.
Nicee
LHD, twinturbo, 6 speed getrag, targa, leer dat moet wel de highest spec supra mkiv zijn!
Welkom!
LHD, twinturbo, 6 speed getrag, targa, leer dat moet wel de highest spec supra mkiv zijn!
Welkom!
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
- reaper
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 559
- Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
- Location: Vilvoorde (België)
Re: Even voorstellen.
Volgens kroon oil schrijven ze 5w30 voorSupra99 wrote:Als ik het goed begrepen heb, raden ze SAE 10W30 aan als motor olie.
In deze viscositeit hebben ze hier niet veel keuze.(kroon olie, heeft men bij ons in de speciaal zaak)
Welk olie merk gebruiken Jullie?
Als ge het ziet zitten tot Lubbeek te rijden kan ik u dees regelen.
Kroon Asyntho 5W30 - 45,39 incl btw / 5 Liter
BREGA 5W30 EXTREMA - 31,28 incl btw / 5 Liter (is eigenlijk wolf olie)
Re: Even voorstellen.
Gewoon redline 10w30 naar mijn mening het beste Is alleen niet heel gemakkelijk te kopen in Nederland, kijk eens op http://www.opieoils.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Even voorstellen.
Vandaag de Supra eens even op zijn donder gegeven
Maar ik hoorde een geschraap(dat zal de turbo zijn die er door zit vrees ik)
Het is diegene die op komt bij lage toeren.(heeft er iemand nog een goede liggen??
Dan hoor ik het graag(ik overweeg ook om deze nog te laten herstellen maar weet niet of dit nog kan aangezien hij een schrapend geluid maakt denk ik dat het turbo huis word in gesleten.)
Maar ik hoorde een geschraap(dat zal de turbo zijn die er door zit vrees ik)
Het is diegene die op komt bij lage toeren.(heeft er iemand nog een goede liggen??
Dan hoor ik het graag(ik overweeg ook om deze nog te laten herstellen maar weet niet of dit nog kan aangezien hij een schrapend geluid maakt denk ik dat het turbo huis word in gesleten.)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Even voorstellen.
Even een topicje in tekoop gevraagd zetten voor de twins?
Let er wel op dat je de USDM/EURO spec turbo's krijgt. die zijn met ijzeren wiel. de JDM turbos zijn anders. o.a. met keramisch wiel.
Let er wel op dat je de USDM/EURO spec turbo's krijgt. die zijn met ijzeren wiel. de JDM turbos zijn anders. o.a. met keramisch wiel.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Even voorstellen.
Je beseft toch dat eventuele metaalschilfers je blok in gezogen worden als je turbo stuk is en dan is het niet alleen turbo's vervangen maar de volledige motor.Supra99 wrote:Vandaag de Supra eens even op zijn donder gegeven
Maar ik hoorde een geschraap(dat zal de turbo zijn die er door zit vrees ik)
Het is diegene die op komt bij lage toeren.(heeft er iemand nog een goede liggen??
Dan hoor ik het graag(ik overweeg ook om deze nog te laten herstellen maar weet niet of dit nog kan aangezien hij een schrapend geluid maakt denk ik dat het turbo huis word in gesleten.)
Doe effe verstandig, laat hem staan en vraag iemand die wat van Supra's kent (niet de Toyota dealer, trust me) om je te helpen.
Ik ken wel wat adresjes (zelfs niet zo ver van bij jou denk ik) die zich ook bezig houden met Supra's/Import wagens maar ik heb geen ervaring met die mensen.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Even voorstellen.
Dat valt wel mee hoor, de intercooler vangt een bult op. En vaak is het zo dat de schade niet eens te zien is, maar dat er gewoon veel te veel speling op de as van de turbo zit.
Dit is relatief makkelijk te controleren.
Dit is relatief makkelijk te controleren.
Re: Even voorstellen.
O ja ook zonder iets te moeten slopen?Dude wrote:Dat valt wel mee hoor, de intercooler vangt een bult op. En vaak is het zo dat de schade niet eens te zien is, maar dat er gewoon veel te veel speling op de as van de turbo zit.
Dit is relatief makkelijk te controleren.
Of is dit weer te makkelijk?
Heb net een mailtje verstuurd naar een turbo revisie bedrijf.
http://www.turboservicebelgium.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent er iemand dit bedrijf?