Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
BP Ultimate
-
- 2e Assistent shoarma haler
- Posts: 86
- kuchnie na wymiar
- Joined: Friday 02 March 2012 23:28
- Location: Volkel
Re: BP Ultimate
oke hmm na het lezen van dit stuk vraag ik me nu toch af wat het beste is om in een 7m-gte te gooien ? die de nodige aanpassingen heeft ?
`95 of toch `98 ?
aangezien er vroeger inderdaad normaal/Euro (95) was en 98 (super) maakt het dan enige verschil uit?
en merk je der dan verschil , en wat doet het op de lange termijn want rij met de mijne gewoon op `95 en merk er weinig aan
dus wat is het beste meeste weten wel wat er ongeveer in ligt kwa 7m-gte bij mij maar toch even melden ,
550cc injec, lexus v8 LLM, 2,5 inch uitlaat (zonder kat) van voor tot achter, grotere intercooler (dan stock) , turbo uitgefreesd grotere turbinewiel erin gemonteerd,..
dus wat is beter `85 of toch `98 en zal je dan enige verschil merken kwa vermogen / verbruik ?
`95 of toch `98 ?
aangezien er vroeger inderdaad normaal/Euro (95) was en 98 (super) maakt het dan enige verschil uit?
en merk je der dan verschil , en wat doet het op de lange termijn want rij met de mijne gewoon op `95 en merk er weinig aan
dus wat is het beste meeste weten wel wat er ongeveer in ligt kwa 7m-gte bij mij maar toch even melden ,
550cc injec, lexus v8 LLM, 2,5 inch uitlaat (zonder kat) van voor tot achter, grotere intercooler (dan stock) , turbo uitgefreesd grotere turbinewiel erin gemonteerd,..
dus wat is beter `85 of toch `98 en zal je dan enige verschil merken kwa vermogen / verbruik ?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: BP Ultimate
98 is beter omdat je minder snel last hebt van pingelen.
dat wordt belangrijk bij meer boost / flow dan stock.
98 heb je wat meer power. verbruik is afhankelijk van je rechtervoet en dan met name hoe zwaar deze is
met een auto waar de turbodruk hoger ligt dan stock zou ik altijd 98 doen.
95 loopt'ie wel op, maar bij flink doorrijden kan je last krijgen van pingelen.
dat wordt belangrijk bij meer boost / flow dan stock.
98 heb je wat meer power. verbruik is afhankelijk van je rechtervoet en dan met name hoe zwaar deze is
met een auto waar de turbodruk hoger ligt dan stock zou ik altijd 98 doen.
95 loopt'ie wel op, maar bij flink doorrijden kan je last krijgen van pingelen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- SupraHW
- Assistent shoarma haler
- Posts: 167
- Joined: Friday 03 September 2010 23:28
- Location: Mijnsheerenland
Re: BP Ultimate
Ik heb met mijn VVT-i ook last van pingelen met 95...
Gooi er sindsdien altijd BP ultimate in, nooit meer ergens last van gehad [:D]
Gooi er sindsdien altijd BP ultimate in, nooit meer ergens last van gehad [:D]
Re: BP Ultimate
Tjabbo wrote:98 is beter omdat je minder snel last hebt van pingelen.
dat wordt belangrijk bij meer boost / flow dan stock.
98 heb je wat meer power. verbruik is afhankelijk van je rechtervoet en dan met name hoe zwaar deze is
met een auto waar de turbodruk hoger ligt dan stock zou ik altijd 98 doen.
95 loopt'ie wel op, maar bij flink doorrijden kan je last krijgen van pingelen.
oke dan word het tijd om over te stappen inderdaad van 95 naar 98 idd kijken of die in lage toeren minder last heeft van af en toe stootje geven aangezien ik meer boost/ flow heb kwa in en uitlaat..
whahah nou power genoeg al haha verbruik ligt bijna altijd aan hoe zwaar het voetje is
ok heb nog geen idee of me turbodruk hoger ligt maar aangezien de turbo is uitgefreesd en grotere schoepenwiel in zit lijkt me dat van wel dan stock
en kan het ook andersom zijn in plaats van flink doorrijden bij lage toeren dat die een stootje / pingeltje geeft ?