Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Busje

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Busje

Post by Rich »

Ik ben voor m'n bedrijf op zoek naar een 2e hands busje.
Nu weet ik dat er hier best een hoop zijn die een busje rijden voor hun werk of er zelf eentje hebben.
Graag zou ik wat gebruikerservaringen horen van jullie, welke zijn aan te raden en welke beter te vermijden en waarom.
Alvast bedankt!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Busje

Post by mmarkk »

Inmiddels 4 jaar een Vito, heel weinig mankementen gehad, rijd super.
Hiervoor een Hyundai H200, hoewel van veel mindere kwaliteit, deed het altijd, wel erg veel roest op dragende delen.
Als je van plan bent een 2e hands bus te kopen, is altijd een risico, je weet hoe er mee omgegaan wordt
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Busje

Post by kolkie »

Je kent deze link op DF?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... usjestopic" onclick="window.open(this.href);return false;
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Busje

Post by dave »

Wij hebben een Renault Traffic gehad op de zaak, niet echt luxe van binnen, maar verder prima ding, deelt eigenlijk alles met de Opel Vivaro. Plenty parts mocht het nodig zijn...

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Busje

Post by PatMan »

ik heb ervaring met bijna alles. Heb alleen niet met toyota hi ace en hyundais gereden.

Maar mijn ervaring in totaal is dat de MB Sprinter t beste is van allemaal. prijs/kwaliteit verhouding laadruimte en mogelijkheden. Ligt eraan wat je nodig hebt en zoekt natuurlijk.
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Brinky
Assistent shoarma kruider
Posts: 546
Joined: Monday 31 July 2006 22:37
Location: Vjenne

Re: Busje

Post by Brinky »

Vito's willen wel hard roesten.. onderkant deuren e.d.. Ik rijd zelf een V-klasse van het eerste uur voor de zaak... geen slecht spul en mag 2500kg trekken. We hebben deze ook specifiek voor de ambulance gekocht.
Een stuk of wat Saabjes...

"Saab, the car nice people drive..."

STItjuhh
Assistent shoarma haler
Posts: 183
Joined: Sunday 26 August 2012 23:02

Re: Busje

Post by STItjuhh »

Toyota Hiace is super degelijk alleen de rij eigenschappen wat minder.

Hyundai H200 super goedkoop alleen de cardan wil welleens kapot gaan..

Ik zweer dan nog bij een VW transporter T5 of een Vito van de laatste jaren, de eerdere modelllen roesten als een gek..

M'n zwager is zzp-er en heeft een VW T5 ( 180pk automaat ) gehad en was er super tevreden over alleen een paar storingen gehad van de turbo en bak en die zijn vervangen ook mede door t leasecontract..

Nu rijd ie een 6 cilinder automaat MB Sprinter van net goed een jaar oud, en die bevalt m wat beter nog als de VW met name de bak en t rijcomfort. Een nieuwe Transporter heeft ie ook overwogen maar niet gedaan omdat VW de 5 cilinder in de ban heeft gedaan omwille de milieunorm, en nu een 2ltr Biturbo monteert en die zijn lang niet zo degelijk en soepel als de 5 cilinders

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Busje

Post by kolkie »

Brinky wrote:Vito's willen wel hard roesten.. onderkant deuren e.d.. Ik rijd zelf een V-klasse van het eerste uur voor de zaak... geen slecht spul en mag 2500kg trekken. We hebben deze ook specifiek voor de ambulance gekocht.
Brinky, my goodness, je leeft nog ^O^ !
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Busje

Post by mmarkk »

Idd de oudere Vito's roesten, de nieuwere(laatste en voorlaatste model denk) zijn verzinkt en roesten niet.
Had laatst een Renault Master leenbus, vrij spartaans maar f*ucking huge, je kon er gewoon in lopen.
Bij de eerste keer uitstappen lag ik zowat languit :')
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Busje

Post by PatMan »

En je had hem een slag groter als Mascott model.
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Busje

Post by Rich »

Thx voor de input jongens!
Er is geen budget voor een nieuwe bus en ga er ook geen leasen oid, dus het moet een 2e hands worden (met alle risico's die erbij komen..)
Op de shortlist staan nu een T4 of een Transit. De MB busjes uit de niet-meer-roesten periode zijn helaas boven m'n budget evenals de Renault Trafic.

Iemand nog meer ervaring met een Renault Master, behalve dat ze groot zijn dan? En volgens mij is een Citroen Jumper dezelfde bus is het niet?

Is Jet Cars trouwens nog steeds een toko om te vermijden, vroeger waren het echt een stelletje oplichters..

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Busje

Post by Tjabbo »

Een iveco turbo daily (ook de oudere) zijn trouwens oersterk, rijden goed en je kan er een hoop lijken in kwijt ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

6pitter
2e Assistent shoarma haler
Posts: 86
Joined: Friday 02 March 2012 23:28
Location: Volkel

Re: Busje

Post by 6pitter »

Ik rijdt zelf een Transit uit 2008, een korte met verhoogd dak en ik ben er goed tevreden over. mijn collega's hebben een MB sprinter, maar mn Ford zit en rijdt fijner alsdat Sprinter hok.
Wel al een keer roest gehad op de lasnaad van het verhoogde dak ( was nog garantie)
Niks zo fijn als een 6 in lijn

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Busje

Post by kefke »

Hyundai H1: Heb met zo eentje al veel gereden, geladen en niet (vakantie UK&Zweden, verhuizen naar de Alpen)
Deed het altijd, geladen of niet. Maakt niet uit.
Ding rijdt als een wagen, zeer goede baanligging en die was gechipt naar 200pk dus ging ook aardig vooruit (liep 200 ofzo)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply