Page 1 of 1

Vacuüm lek ??

Posted: Saturday 26 October 2013 09:52
by Gallecgun
Hej guys

Ik heb denk ik een probleem met de vacuüm leidingen!
heb gisteren met de slangen van de restrictors lopen schuiven en blijkt afgedropt te zijn.
en de erg is nergens meer te vinden.

Hij blies eerst nog wel af maar nu niet meer terwijl ik alles er weer op heb gezet zo als het was,
ga vandaag nog even verder kijken mochten mensen meer weten van dit probleem,
of zelf oplossing hebben gevonden hoor ik het graag.

Ps ik heb de intercooler nog niet na gekeken maar de buis van de 3000 zuigt meer dan dat hij hard word
dus vermoed dat daar ook iets niet goed is.

PLEASE mensen help me ik wil rijden : [:D]

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Saturday 26 October 2013 10:10
by Dude
Welke restrictors? ff beestje bij de naam.

complete werkplaatshandboek:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK3/" onclick="window.open(this.href);return false;

EGR is goed dat die afgedopt is. Zijn er stalen plaatjes als vervanging gemonteerd? Dumpvalve gaat ook altijd kapot.
Alle intercoolerslangen na lopen. Eigenlijk moet je alle slangen nalopen, ze gaan gewoon kapot.

Eigenlijk gaan er te veel dingen aan een 7m kapot :9 Het is een leuk motorblok, maar als je problemen krijgt met lagers, koppakking oid, stop dan met repareren. Ga dan voor een JZ motor swap, je bent de zoveelste die toch stiekum de 7m gaat repareren en er achter komt dat een JZ swap toch goedkoper was. Dit is vast een tip voor de toekomst.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Saturday 26 October 2013 15:37
by Gallecgun
dude

ik kan via wekplaats handboek niet vinden maar heb wel foto's snap alleen niet hoe je ze kunt uploaden
misshien dat deze link werk laat maar even weten

hier staan de ristrictor bij op in ieder geval
https://picasaweb.google.com/1109725278 ... Pensikoker" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Saturday 26 October 2013 21:55
by Dude
Dat zijn je VSV kleppen. Die regelen deels de EGR, maar die is er af dus vacuum slangen kun je los laten of afdoppen. Stekker er op laten, dan heb je geen foutcodes.

Belangrijk zijn de vacuum slangen voor je BOV, je fuel pressure regulator (en andere fuel gerelateerde klepjes) en je power steering. De Charcoal canister kun je weg halen, de EGR klep ook. Overbodige dingen en ruimt lekker op.

Hier staat wel eea duidelijk aangegeven (misschien moet je je registreren, zou ik zowieso doen) In die hele post staat precies hoe je eea moet afdoppen als je bijv EGR verwijderd:
http://www.supramania.com/forums/showth ... -for-7MGTE" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt de fuel pomp op 12V aansluiten (google maar even: supra 12V mod) dan heb je de andere VSV klep ook niet nodig. Maar dat is misschien iets voor de toekomst.....

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 11:30
by Gallecgun
oké das geweldig maar zo als je ook kon zien bij die vsv kleppen ik heb er 2 maar ik heb maar 1 stekker dat vind ik ook een rare,
heb trouwens nog meer rare dingen gevonden zal er wat van posten met pics.

maar bij radiatorslang naar het blok heb je een 3 punt zitten met ook vacuüm punt alleen is bij 1 zo,n staafje afgeknapt
en onder de inlaat van (map sensor dacht ik) zit ook een leiding die van de charcoal af komt dat kan dus allemaal weg?

Bedankt voor de hulp ik laat je horen hoe het verder gaat

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 11:50
by Dude
Post maar wat foto's, want van je uitleg wordt ik niet veel wijzer :9
Foto's kun je invoegen via tinypic of imageshack. Dan de link van de foto in je tekst plakken. Als je onder een bericht op 'plaats reactie' klikt ipv onderaan in het veld 'antwoord plaatsen', dan zul je meer opties zien mbt invoegen van foto's. Er staat ook dit icoontje bij Image. Daarmee kun je rechtstreeks foto's uploaden.

Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.megazip.ru/ru/auto/toyota/vi ... 59#g392892" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 12:15
by Gallecgun
hahah geweldig ga het zo proberen eerst het ruige twentse weer trotseren om foto's te maken :P

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 13:36
by Tjabbo
viewtopic.php?f=7&t=1219" onclick="window.open(this.href);return false;

klik de link hierboven. schema voor als je geen egr en geen charcoal canister meer hebt.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 15:14
by Gallecgun
Bedank allemaal voor de tips ga ze zo uit proberen dan hoop ik dat hij weer afblaast.

tjabbo ik heb nog wel een vraag in de pic wat je mij hebt gestuurd.

de vsv aparaatjes heb ik maar 1 stekker voor in het begin zat hij op de ERG vsv die was trouwens ook afgedopt.
naar op de vsv van de fuel regulator had ik geen stekker maakt dat nog wat uit of allen vervelend voor de fout codes ??

heb nu de stekker op de fuel kant gedaan weet niet of het uit maakt maar kan ook nergens een andere stekker vinden??
enig idee waar die aansluiting zit / vandaan komt ???

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 15:35
by Tjabbo
op die vsv hoort een stekker anders schakelt hij niet. als je de stekker van de egr erop aan sluit werkt het niet goed.
de vsv voor je brandstof helpt initieel bij startup van je motor iets meer brandstof druk te leveren, en als de motor stil staat maar warm is helpt deze "vapor lock" voorkomen door eventuele bubbels gas die gevormd zijn weg te "drukken".

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 15:46
by Gallecgun
oke dat is dus ook de reden waarom ik met gas moet starten om hem niet uit te laten vallen?
de motor zelf stabiliseert zich wel en hobbelt of stottert ( niet meer of heel weinig)

denkende aan rijden in 2-3 en dan bokken en stoten

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 16:20
by Tjabbo
nee dat is wat anders dénk ik.
bij starten haalt hij lucht uit de atmosfeer. zodra je gaat rijden gaat de vsv klep dicht en haalt lucht uit je inlaatspruitstuk.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 16:36
by Gallecgun
oke kreeg trouwens nog wat info de 3000 inlaat buis hoort schijnbaar hard te worden als je gas geeft,
bij mij zuigt hij kan dat nog steeds betrekking hebben met een vacuüm lek of moet ik dan ergens anders gaan zoeken.
intercooler hoorde ik ook ergens vallen?$#%

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 16:47
by Tjabbo
de 3000buis is van staal.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 17:12
by Dude
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt?
Loop eerst je intercooler slangen goed na, dus vanaf de turbo tot aan je inlaatspruitstuk. Dan de aanzuigbuis van luchtfilter tot turbo. Dan vacuum slangetjes. En haal je blow off valve eens er af, dat ding gaat altijd kapot. Best kans dat die open blijft staan.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 22:43
by Gallecgun
van de 3000 buis bedoel ik het rubbere slang die voor de snorkel zit
mijn fout had duidelijker moeten zijn [B)]

ga morgen alles er af halen en eens goed nakijken als het weer mee werkt
( kan nergens binnen sleutelen )

heb van het nieuwe schema wel alles nagekeken en gemaakt voor het verwijderen van de canistar en ERG
heb de BOV bekeken gaat wel open na gas geven sluit ook maar totaal geen druk
turbo is ook netjes los en draait goed alleen nog niet naar gekeken als de motor draait.

Re: Vacuüm lek ??

Posted: Sunday 27 October 2013 23:04
by Tjabbo
turbo kan je ook nagenoeg niet bekijken als de motor draait want zodra je de inlaatbuis loshaalt valt je motor uit.