Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Olie druk + temp sensor

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Olie druk + temp sensor

Post by Gallecgun »

Hello Guys

Ik ben eingelijk weer een beetje op de been ( 5 weken terug een gebroken enkel )
ik heb de supra weet aan het lopen en gelukkig zijn de lagers nog heel

heb alleen het volgende ik had lag olie druk heb er nu nieuwe olie op gedaan en wil graag zeker weten of ik nu goeie druk heb
na het starten loopt hij op naar de 4 en met rijden hangt het tussen de 2 en 3 +/_ is dit goed of moet ik wat nakijken.

2de geval is na het starten blijft hij is hoog in toeren lopen gas blijft soms hangen en gaat ook wat zwaarder ( kabel misschien) ?
ik ga sowieso de gasklep reinigen verder doet mijn temperatuur meter het niet heeft dit met de sensor te maken?
volgen mij zit deze bij het termostaat toch?

verder tips en tricks zijn welkom

Alvast bedankt

Grten Frank

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Olie druk + temp sensor

Post by Tjabbo »

1) oliedruk gaat bij motor koud starten eerst omhoog naar 4 idd. Bij warme idle heb je heel weinig druk. soms onder de 2. dat is normaal.
tijdens het rijden moet de druk tussen de 2,5 en 3 zitten ongeveer zeker als je op het gas gaat. bij cruisen op constante snelheid zakt ook de oliedruk weer iets. ook dat is normaal.
Het 7M blok is gebouwd op het principe "lage druk, veel doorvoer", niet op hoge druk.

2) na het starten heb je altijd high idle. die gaat omhoog zodra je motor warm wordt. een van de variabelen hierin is je temp sensor. als deze stuk is zal je idle niet snel zakken. hot idle is tussen 650 en 850rpm afhankelijk van het bouwjaar en automaat/handbak ecu.

gasklep reinigen is een goed idee. neem ook de veren en stangen aan de buitenkant mee die aan de gasklep zitten. soms zit daar veel vuil in waardoor deze niet goed in- of uitveert.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Olie druk + temp sensor

Post by Gallecgun »

Tjabs thx

was al bang dat het niet goed was met de olie druk dat was mijn grootste zorg

de idle van het warme blok is gewoon vast 1500 toeren soms zelf 1700 maar dan zakt hij naar 1500
misschien logisch met normaal alleen zo,n 700 toeren te hoog

wat kost een temp sensor en kun je die monteren zonder dat al het koelvloeistof je om de oren komt gevlogen
anders ga ik meteen het koel water verversen

Alvast bedankt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Olie druk + temp sensor

Post by Tjabbo »

koelwater verversen is altijd een goed idee.
maar de slang loshalen kan gewoon en het meeste loopt er niet uit want het is het hoogste punt van je blok.


sensor moet je gewoon ff 2ehands vragen hier op het forum.
kost vast niet veel.

sensor zit in je thermostaathuis btw. soms is het makkelijker even een ander thermostaathuis te vragen (iig het voorste bolle deel waar de 3 sensoren in zitten) en die te monteren. easy fix.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Olie druk + temp sensor

Post by Gallecgun »

oke top dan ga ik ruurd wel eens vragen onze parts goeroe _O-

je head me op de app al verteld hoe ik het beste koelwater kon schoonmaken.

Thx voor de snelle reacties (B)

Post Reply