Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

1jz belgie

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
Ma70maenen
Sla blaadje
Posts: 18
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 12 February 2016 16:55

1jz belgie

Post by Ma70maenen »

Wrm kan niet of bijna niet een 1jz in belgie op papier krijgen ? Een vraagje uit intresse niet tot ik er opt moment voor aant kijke ben, maar was mss voor in de toekomst wel een leuk idee. wil wel meer pk's gaan rijde in de toekomst en als ik zie en hoor tot dat met een 7m niet echt een goed idee is. wil ik het mss wel overwegen om voor een 1jz te gaan kijke. Nogmaal bedankt voor de vele goede info grtz

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 1jz belgie

Post by reaper »

Ma70maenen wrote:Wrm kan niet of bijna niet een 1jz in belgie op papier krijgen ? Een vraagje uit intresse niet tot ik er opt moment voor aant kijke ben, maar was mss voor in de toekomst wel een leuk idee. wil wel meer pk's gaan rijde in de toekomst en als ik zie en hoor tot dat met een 7m niet echt een goed idee is. wil ik het mss wel overwegen om voor een 1jz te gaan kijke. Nogmaal bedankt voor de vele goede info grtz
Enige mogelijke optie is inschrijven als oldtimer en motorswap aanvragen (geen keuring voor nodig, enkel papierwerk) alle andere opties zijn volledig gedaan.
Ik heb een 1jz vvti gestoken en papieren laten aanpassen bij de div (heeft mij 30€ gekost) 2491cc en 206kw op papier nu :) er is maar één supra met een volledig gehomologeerde 1JZ erin en das die van gunnar maar de manier waarop hij het heeft gedaan is niet meer mogelijk (stengere eisen div)

Ma70maenen
Sla blaadje
Posts: 18
Joined: Friday 12 February 2016 16:55

Re: 1jz belgie

Post by Ma70maenen »

Ahzo, mijne is al ingeschreven als oldtimer dus dat is dan toch al goed... Waar kan je het beste voor voor n 1jz kijke ? Want kan me wel voorstelle tot dees niet overal te krijgen zijn ...

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 1jz belgie

Post by reaper »

Ma70maenen wrote:Ahzo, mijne is al ingeschreven als oldtimer dus dat is dan toch al goed... Waar kan je het beste voor voor n 1jz kijke ? Want kan me wel voorstelle tot dees niet overal te krijgen zijn ...
Eerst de keuze maken of je single (vvti) of twin turbo wilt (non vvti) bij groundspeed heb je het blok voor rond de 2250. Dan nog alle bijkomende onderdelen (reken toch vlot 1000 eur erbij) en de kabelboom aanpassen (als je het laat doen ook weer vlot een 300+ erbij)

De gewone 1jz vind je redelijk vlot in engeland en komt heel af en toe wel eens op marktplaats (stond pas nog een te koop voor 1200 ofzoiets dacht ik)

Papieren laten aanpassen is 30€ :)

beste is eerst papieren laten aanpassen, als ze het weigeren heb je niks verloren. als ze het goedkeuren -> blok kopen en beginnen.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: 1jz belgie

Post by TTE »

Toyota geeft geen homologatie meer voor ander type motor dan OEM uit fabriek kwam met je chassisnummer.

Je kunt enkel via de keuring en het voertuig moet al op O-platen staan, anders maak je sowieso geen kans. Of ge moet toevallig ergens een heel "sympathieke" keuringschef kennen.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 1jz belgie

Post by reaper »

TTE wrote:Toyota geeft geen homologatie meer voor ander type motor dan OEM uit fabriek kwam met je chassisnummer.

Je kunt enkel via de keuring en het voertuig moet al op O-platen staan, anders maak je sowieso geen kans. Of ge moet toevallig ergens een heel "sympathieke" keuringschef kennen.
Als hij al ingeschreven is moet ge NIET meer naar de keuring. Enkel papieren opsturen. Stationschef heeft er niks op te zeggen :)

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: 1jz belgie

Post by TTE »

reaper wrote:
TTE wrote:Toyota geeft geen homologatie meer voor ander type motor dan OEM uit fabriek kwam met je chassisnummer.

Je kunt enkel via de keuring en het voertuig moet al op O-platen staan, anders maak je sowieso geen kans. Of ge moet toevallig ergens een heel "sympathieke" keuringschef kennen.
Als hij al ingeschreven is moet ge NIET meer naar de keuring. Enkel papieren opsturen. Stationschef heeft er niks op te zeggen :)
Ingeschreven op O-plak... (schreef ik al)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 1jz belgie

Post by reaper »

Sorry. Dacht da ge bedoelde da ge ook via de keuring moest met u o plaat. Lees het net opnieuw :) toyota wou het bij mij nog doen maar de div kant van het verhaal zou een fortuin gekost hebben

Post Reply