Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dyno dag - napraat en foto topic
Moderator: Meat-team Member
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
cool video!
maar dat geluid man! :x
Bij -toeval- had ik ruisonderdrukking aan staan omdat ik vanuit de auto wat wilde filmen op de heenweg en ik had vergeten het weer uit te schakelen. da's denk ik een reden dat mijn camera wel het geluid van de auto maar niet dat irritante wind geruis opnam
maar dat geluid man! :x
Bij -toeval- had ik ruisonderdrukking aan staan omdat ik vanuit de auto wat wilde filmen op de heenweg en ik had vergeten het weer uit te schakelen. da's denk ik een reden dat mijn camera wel het geluid van de auto maar niet dat irritante wind geruis opnam
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Mooie filmpjes, Tjabbo.
@Babbel: heb je ook een fotootje van jouw resultaat? Ik vind dat je die als winnaar toch wel ff hier mag posten. ;)
@Babbel: heb je ook een fotootje van jouw resultaat? Ik vind dat je die als winnaar toch wel ff hier mag posten. ;)
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
We hadden ook beter naar een gaybar kunnen gaan dan de lokale cafetaria daar. Jos was zelfs ook wel een beetje triest, iedereen nam een shoarmaschotel en hij een kindermenu (frikandel mayo met patat)
Shoarma god
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Heb wat webruimte gemaakt
hier staan de hi-res versies van de gepostte filmpjes.
http://home.student.utwente.nl/supradyno/
hier staan de hi-res versies van de gepostte filmpjes.
http://home.student.utwente.nl/supradyno/
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Zonder screamer pipe komen de vlammen juist weer uit je uitlaat
Shoarma god
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Ik zit nu op mn werk, maar ik zal vanavond wel ff het resultaat inscannen.
Zo'n screamerpipe is af en toe best leuk, maar ben toch van plan hem weer terug naar de downpipe te laten lopen. Mensen om je heen schrikken zich echt kapot als je op het gas gaat. Jammer alleen dat het best nog wel een klus is, anders had ik het al gedaan.
@ Tjabbo, thanks voor de hi-res versie
Zo'n screamerpipe is af en toe best leuk, maar ben toch van plan hem weer terug naar de downpipe te laten lopen. Mensen om je heen schrikken zich echt kapot als je op het gas gaat. Jammer alleen dat het best nog wel een klus is, anders had ik het al gedaan.
@ Tjabbo, thanks voor de hi-res versie
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
fuck ey ik heb er nu zo de balen in dat ik er niet bij kon zijn!!
nu ik al die filmpjes en fotos ziet, leek me echt helemaal goud!
beter next time
nu ik al die filmpjes en fotos ziet, leek me echt helemaal goud!
beter next time
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Michel, ga jij nou zaterdag dyno'en?
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Trouwens, Tjabbo, ik weet niet waarom er RWHP in mijn filmpje staat... heb helaas m'n aandrijving op de voorwielen.
Filmpje niet meer veranderen hoor... veel te veel werk voor zulke details.
Filmpje niet meer veranderen hoor... veel te veel werk voor zulke details.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
hmmm rwhp?
shit zeg ik heb bijna overal -expres- whp neergezet. slip of the tongue.. ehhh... keyboard.
shit zeg ik heb bijna overal -expres- whp neergezet. slip of the tongue.. ehhh... keyboard.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Eerst de supra terug krijgen van de spuitert, hé? En dan kijken of het kan daar eventueelmmarkk wrote:Michel, ga jij nou zaterdag dyno'en?
Shoarma god
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Pabien
Voor ale mensen die naar de dyno meeting zijn gegaan
Nice John en mmark
Ik vindt dat beide Autos nice numbers hebben gebankt als je de modlist van beide autos bekijkt
Ik dacht stiekum dat de twins het niet zouden overleven
Jammer dat Tjabbo niet kon banken
Verder had ik verwacht dat de RSP boven de 450 zou banken
Jammer dat de Mk3 niet op de eertse plaats is gebleven
Mmark kon je niet de boost omhoog schroeven
Nice numbers people
leuke indicatie voor mijn ride
Voor ale mensen die naar de dyno meeting zijn gegaan
Nice John en mmark
Ik vindt dat beide Autos nice numbers hebben gebankt als je de modlist van beide autos bekijkt
Ik dacht stiekum dat de twins het niet zouden overleven
Jammer dat Tjabbo niet kon banken
Verder had ik verwacht dat de RSP boven de 450 zou banken
Jammer dat de Mk3 niet op de eertse plaats is gebleven
Mmark kon je niet de boost omhoog schroeven
Nice numbers people
leuke indicatie voor mijn ride
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
@ Brinky
Hier de uitdraai van Verhoeven. Bij gebrek aan een scanner heb ik met mn telefoon maar even een foto geschoten
Hier de uitdraai van Verhoeven. Bij gebrek aan een scanner heb ik met mn telefoon maar even een foto geschoten
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Hoeveel rpm gaf je aem log nu aan dan weet je dat ?
Misschien kunnen we wel regelen dat we een keer met maximaal 10 man heen gaan en dan wél een a/f + goede rpm sync kunnen krijgen?
Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar een a/f grafiekje afgezet tegen mijn pk aantal wanneer ik eindelijk kan banken.
Misschien kunnen we wel regelen dat we een keer met maximaal 10 man heen gaan en dan wél een a/f + goede rpm sync kunnen krijgen?
Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar een a/f grafiekje afgezet tegen mijn pk aantal wanneer ik eindelijk kan banken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
De AEM log gaf gewoon 7500 rpm aan.Tjabbo wrote:Hoeveel rpm gaf je aem log nu aan dan weet je dat ?
Misschien kunnen we wel regelen dat we een keer met maximaal 10 man heen gaan en dan wél een a/f + goede rpm sync kunnen krijgen?
Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar een a/f grafiekje afgezet tegen mijn pk aantal wanneer ik eindelijk kan banken.
Voor de meeste is het meten van het vermogen meer dan voldoende, maar door het missen van een juiste RPM en AF waardes zijn de gegevens niet goed te interpreteren. Ik snap dat het voor de gemiddelde auto club (even generaliseren: bijvoorbeeld de CRX club ;) ) ook meer dan voldoende is, maar de meesten van ons willen niet alleen weten hoeveel ze nu hebben, maar we willen ook graag weten waar we wat vermogen laten liggen.
Verder was het wel erg gezellig, en de sfeer was erg relaxed. De volgende keer wil ik ook op de bank, en dan uiteraard niet met de Golf.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
RPM wordt op de bank gecalibreerd aan de hand van je toerenteller. Visueel dus... 3000 toeren gaan rijden en dan op een knopje drukken zodat de banksoftware weet welk toerental van de bank overeenkomt met 3000 toeren. De rest is gewoon extrapoleren.
Ik zou dus niet blind van de op de bank gemeten rpm's uit gaan. Bovendien 100 rpm verschil bij 3000 toeren is al 200rpm bij 6000.
Ik zou dus niet blind van de op de bank gemeten rpm's uit gaan. Bovendien 100 rpm verschil bij 3000 toeren is al 200rpm bij 6000.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
@Marcel: 213km/h... en dan kun je nog doorschakelen naar de 5...
@Tjabbo: vond het idd ook erg jammer dat er geen A/F meting gedaan werd. Was dat 'part of the deal' en is dit dus eigenlijk een soort van budget-meting? Kan me goed voorstellen. Vond de bank wel erg professioneel... heb weleens engere verhalen gehoord.
@Tjabbo: vond het idd ook erg jammer dat er geen A/F meting gedaan werd. Was dat 'part of the deal' en is dit dus eigenlijk een soort van budget-meting? Kan me goed voorstellen. Vond de bank wel erg professioneel... heb weleens engere verhalen gehoord.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Hey bij mij staat er 6700 als max rpm terwijl ik makkelijk 6900 haal
Heb ik nu ook meer pk's
Heb ik nu ook meer pk's
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
En 6 .....Brinky wrote:@Marcel: 213km/h... en dan kun je nog doorschakelen naar de 5...
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
PK's is toch niet afhankelijk van toerental? Koppel wel...mmarkk wrote:Hey bij mij staat er 6700 als max rpm terwijl ik makkelijk 6900 haal
Heb ik nu ook meer pk's
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Nee het is anders om. Even een crosspost van supras:Brinky wrote:PK's is toch niet afhankelijk van toerental? Koppel wel...mmarkk wrote:Hey bij mij staat er 6700 als max rpm terwijl ik makkelijk 6900 haal
Heb ik nu ook meer pk's
knabbel@supras.nl wrote:Ze hebben de Mk4 van babbel tot in begrenzer getrokken, de begrenzer staat hard op 7500 rpm. Het blok draaide tijdens de dyno dus zeker 7500 rpm. De bank wist dus niet goed welk toerental het blok draaide, aangezien de bank niet het toerental meet, maar deze wordt met de hand geëikt op de toeren teller. (Persoonlijk vind ik dit een van de grootste minpunten van deze bank, een incorrect toeren tal = verkeerde uitkomsten!!!)
Het enige wat ik nog niet echt kan vinden is of de bank koppel of vermogen meet. Aangezien de een vanuit de ander berekend kan worden. Je kan namelijk ruw weg zeggen dat koppel X rpm = vermogen.
Als de bank vermogen meet dan is het koppel dus verkeerd berekent, het koppel moet dan een factor 1/(7500/500) = 1/15 lager zijn.
En als de bank koppel meet dan is het vermogen dus verkeerd berekent, het vermogen moet dan een factor 1/(7500/500) = 1/15 hoger zijn.
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Ik heb ook ff met de medewerker bij Verhoeven gebabbeld. Hij liet weten dat ijking van toerental met toerenteller een betere methode was dan signaal pakken vanaf bijvoorbeeld bobine. Met dit laatste zijn altijd problemen wat betreft signaal.
Ook heeft de beste man me verteld dat het koppel afhankelijk was van toerental.
Ook heeft de beste man me verteld dat het koppel afhankelijk was van toerental.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Het kan ook wel zijn dat dat beter is.Brinky wrote:Ik heb ook ff met de medewerker bij Verhoeven gebabbeld. Hij liet weten dat ijking van toerental met toerenteller een betere methode was dan signaal pakken vanaf bijvoorbeeld bobine. Met dit laatste zijn altijd problemen wat betreft signaal.
Het probleem is hier dat het toerental alsnog van de toerenteller afgelezen wordt. dat is altijd onnauwkeurig.
daarbij komt dat babbel een andere schaalverdeling heeft dan het origineel dus er is een beetje tellerafwijking.
Maar die afwijking doet er niet echt toe. je krijgt hem zo uit je losse pols never nooit exact op 3000 rpm.
Dan moet je het rpm signaal van je ecu af halen. Dat werkt wél goed
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 572
- Joined: Tuesday 11 April 2006 01:31
- Location: Veenendaal
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Erg jammer dat ik dit gemist heb maar..., mooie cijfers allemaal, erg .
Re: Dyno dag - napraat en foto topic
Dan ben ik dat niet met hem eens ;)Brinky wrote:Ook heeft de beste man me verteld dat het koppel afhankelijk was van toerental.
Koppel zou je eigenlijk kunnen zien als hoe "effectief" een enkele ontploffing is (vullingsgraad van de cilinder), vermogen is de som van alle ontploffingen per seconde.
In formule:
vermogen = toerental * draaimoment * 6.28 / 60 (waarbij die laatste een constante is, hoeksnelheid genaamd)
Hij heeft trouwens wel gelijk dat het lastig is om een goed signaal van de bobine/ignitor af te krijgen, omdat die draden nogal vaak goed verstopt zitten. Maar als je een signaal hebt gevonden, werkt het op zeker nauwkeuriger. Maar het doet er allemaal niet toe, het was gewoon een leuke dag met een aantal gave rides
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt