Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Een leuke meeting in het vooruitzicht? Post hem hier.

Moderator: Meat-team Member

Post Reply
kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by kefke »

Rolly wrote:Beste Toyotavrienden.

Zoals menigeen van jullie misschien wel gehoord zal hebben vindt er dit jaar geen ITF plaats.

Dit heeft verschillende redenen, onder meer dat het tuincentrum waar dit evenement altijd georganiseerd werd m.i.v. dit jaar iedere zondag koopzondag heeft, en dus haar terrein niet meer voldoende ter beschikking kan stellen.

We zijn als organisatie op zoek gegaan naar andere alternatieve locaties, maar helaas hebben wij tot op heden geen goede locatie kunnen vinden.

De andere reden is het volgende:

Het afgelopen ITF2008 was een groot succes, en eigenlijk waren de plannen al gesmeed om het evenement ook dit jaar weer te laten plaatsvinden.

Helaas heeft een incident tijdens het ITF behoorlijk roet in het eten gegooid.

Er is tijdens dit evenement een standhouder geweest die vrij veel last had van de zon. Wij als organisatie hebben hem gevraagd of hij graag een parasol op zijn stand wilde hebben. Deze hebben wij van het tuincentrum gekregen en hem geplaatst.

Tijdens een windvlaag is de parasol de lucht in gevlogen, en op een auto van een bezoeker terecht gekomen. Gevolg hiervan een schade van bijna € 4000,-!!

Ondanks dat wij in het door ons uitgereikt regelement duidelijk vermeld hadden dat deelnemen aan ITF2008 voor eigen risico is, en dat de organisatie niet aansprakelijk gesteld kan worden voor veroorzaakte of zelf opgelopen schade, is het helaas in Nederland zo dat op het moment dat je een reglement opstelt dit ook ergens moet deponeren c.q laten toetsen. Pas dan mag je het gebruiken en dan nog moet je op bepaalde zaken letten. Volgens een rechtskundig persoon zou je nog in principe bij de uitreiking van het regelement aan een bezoeker, deze een vakje moeten laten aankruisen, waarin staat, dat je het regelement hebt gelezen en het er mee eens bent. Verder zou deze persoon het ook nog moeten ondertekenen. Pas dan sta je redelijk vast in je schoenen, als er iets gebeurd. Wij waren helaas hier niet van op de hoogte en dachten dat het kopieren van het regelement van anderen voldoende zou zijn. Dit is dus niet het geval. Je kunt dus niet zonder meer alles uitsluiten.

Omdat er verder geen enkele evenementenverzekering was afgesloten (voor ons was dit de eerste keer dat wij het organiseerde en er was ook nooit iets gebeurd) moeten wij nu als bestuur van TFL opdraaien voor deze schade.

Rechtsbijstand dekt dit niet, aangezien we als club aansprakelijk worden gesteld, en dus ook als club een verzekering hadden moeten hebben. Voor een WA verzekering geldt hetzelfde.

Na diversen verweerbrieven, en dit juridisch uitgezocht te hebben komen wij hier hoe dan ook niet onder uit! Er is geen andere oplossing meer mogelijk. Alles is onderzocht worden en het water staat ons al tot aan de nek.

LAAT DIT EEN WIJZE LES ZIJN VOOR ALLE CLUBS DIE IN DE TOEKOMST EVENEMENTEN ORGANISEREN, EN BEDENK VANTEVOREN GOED WAT DE GEVOLGEN KUNNEN ZIJN, EN ZORG DAT JE HIERVOOR GOED INGEDEKT BENT!

Wij vonden, dat wij iedereen hiervoor moesten waarschuwen.

Omdat wij een vereniging zijn, die geen contributie van de leden verlangd en alles verder belangenloos doet, worden wij nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de ellende. Helaas door de huidige situatie kunnen ook wij dit bedrag niet in één keer ophoesten en hebben we ook geen rijke oom of tante in Australie zitten. Wij hopen een oplossing hiervoor te kunnen vinden, maar dat ligt natuurlijk aan de verzekeringsmaatschappij van de geschadigde.

Enkele Toyotavrienden meenden, dat we gewoon eens onze bankgegevens online moeten gooien van de club en dat er wel nog meer mensen zouden zijn, die graag een financiele helpende hand willen toereiken zodat wij niet nog erger gedupeerd worden. Mochten er mensen zijn die zich geroepen voelen om ons te helpen met het verwerken van dit drama mogen zij een zelf te bepalen bedrag overmaken op:

Bank: ABN-Amro Venlo-Blerick
Rekeningnummer: 48.26.54.643
T.a.v.: RWM Koch
Onderwerp: Help TFL met het ITF

Wij zouden het natuurlijk geweldig vinden, als mensen ons hiermee willen helpen. Wij zullen jullie eeuwig dankbaar zijn. Niets moet, alles mag en iedere cent is dan ook van harte welkom! Iedere gift is van harte welkom, en zal gebruikt worden om deze schade te vergoeden.

Mocht dit alles goed aflopen dan zal er zeker in de toekomst weer nagedacht gaan worden over een vervolg op dit geslaagde evenement!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bestuur Toyota Friends Limburg.

_________________
Greetings,

Rolly
Voorzitter Toyota Friends Limburg
Btw, ik ben van zin om hem financieel te steunen
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by toyota87 »

:{ dat is mooi klxxte -O- daar word je niet vrolijk van :N
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by kefke »

We gaan hun proberen te steunen:

http://forum.toyotaclub.be/viewtopic.php?f=24&t=3718

Dus webmaster (haerden c voor Marco) en ik (+ vele andere sympathisanten natuurlijk) gaan een meeting organiseren en we gaan de winst daarvan gedeeltelijk aan TFL geven.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by Ann »

Goed dat jullie nog wat willen organiseren, wel balen dat een dag zo moet aflopen zeg! -O-
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by kefke »

Ann wrote:Goed dat jullie nog wat willen organiseren, wel balen dat een dag zo moet aflopen zeg! -O-
Er is wat misgelopen bij hun, maar wij zijn alleszins zeker wat wij een goede verzekering hebben [^]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by MicHELLo »

Ik dacht eerst dat het ging over donutstrepen verwijderen...... :X

Maar erg klote voor de organisatie, denk je alles goed geregeld te hebben en dan krijg je dit :N
Image Shoarma god

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by Tjabbo »

tja officieel is het volgens mij stormschade of zo ? waar valt dit onder?
dat wordt normaal door geen enkele verzekering gedekt dus moet je de schade elders verhalen :(

einde van een epic evenement -O-
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by DeSchouten »

Jah zonde zeg, ik benieuwd met wat voor evenement jullie komen Kefke!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Hoe een leuke meeting kan uitlopen in een hoop ellende.

Post by kefke »

Eigenlijk is het een Toyotameeting, maar omdat de Belgische Toyotaliefhebbers "kijk-hoe-duur-de-benzine-is"-mensen zijn is er meestal een lage opkomst.
Er is plek genoeg, dus andere japanse wagens zijn ook welkom. (en neen kia is NIET japanse [:(] )

Linkje:
http://forum.toyotaclub.be/viewtopic.php?f=19&t=3707
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply