Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Een leuke meeting in het vooruitzicht? Post hem hier.

Moderator: Meat-team Member

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by TheDoctor »

ja, maar als het eruit stroomt helpt dat potje ook niet meer (stuurhuis hoes zat helemaal vol :D)

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by suarea51 »

RCPower wrote:Mannen die willen komen, wat voor auto's gaat het om?

9 man present ondertussen.
bij mij ging het om een audi coupe Quattro.

verder heb ik miss nog een jonge die wel met een celica t18 gti wil komen.
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

Mmarkk en ik komen zaterdag kijken. Wie gaat nog meer mee ?
Hoe laat willen we daar zijn ? 10.30 -11.00 ?
groetjes,
Jeroen

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by mmarkk »

Met Dubversion daar geweest, gezellig, leuke wagens gezien!
Digital en vriend daar ontmoet en motoronderplaat geruild voor bier, thanks!

480whp:

Image

Image
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

Ja, goed geamuseerd, maar ja wat wil je, ik was er met party animal Mmarkk !! Een mooie opkomst: impreza's, Evo's en natuurlijk nissans. De GT-R op de foto was natuurlijk de mooiste. Heeeeel misschien te zien op 12 AUG :)

groetjes,
Jeroen

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Digital »

mmarkk wrote:Met Dubversion daar geweest, gezellig, leuke wagens gezien!
Digital en vriend daar ontmoet en motoronderplaat geruild voor bier, thanks!
Ze smaken prima Mark! Was gezellig! :)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

Digital wrote:
mmarkk wrote:Met Dubversion daar geweest, gezellig, leuke wagens gezien!
Digital en vriend daar ontmoet en motoronderplaat geruild voor bier, thanks!
Ze smaken prima Mark! Was gezellig! :)
Speaking of which, Mmarkk, in welk flesje had je nu gepist ?

Owww, dit is geen pm... never mind !

[:D]

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by mmarkk »

Lohol, er zit meer alcohol in mijn urine dan in bier dus dat is alleen maar goed :')
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

shiu
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Thursday 17 May 2012 03:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by shiu »

dubversion wrote:Ja, goed geamuseerd, maar ja wat wil je, ik was er met party animal Mmarkk !! Een mooie opkomst: impreza's, Evo's en natuurlijk nissans. De GT-R op de foto was natuurlijk de mooiste. Heeeeel misschien te zien op 12 AUG :)

groetjes,
Jeroen

Ik ook dan maar hierbij haha _O-

547pk , 678Nm uit de GT-R. Alleen K&N drop in filter en Stage 2 97 RON COBB map.

Image

Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Tjabbo »

welkom shiu, Mooie auto, en vette resultaten zeg! prachtig.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by mmarkk »

Hoi Shiu, vetste Nissan ooit!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

shiu
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Thursday 17 May 2012 03:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by shiu »

mmarkk wrote:Hoi Shiu, vetste Nissan ooit!
Zeker als hij straks (einde van het jaar) op NL kenteken komt dan is het nog erger. Ik hou van mijn DIY op de mijne.

Iemand nog een launch controller?

0-100 3-3.3 sec met launch control versie 5 (2012 modellen TCM).

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

Hey Shiu,

Heel cool dat je je aanmeldt hier bij het shoarmateam en volgens mij dus ook ovb op de meeting ! Het shoarmateam wordt steeds diverser; niet enkel toyota supra's meer.

Aan de mods: kunnen we sommige delen van deze thread niet naar de member rides kopieren ? Deze GT-R verdient toch zeker zijn eigen pagina ?

groetjes,
Jeroen

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

shiu wrote:
mmarkk wrote:Hoi Shiu, vetste Nissan ooit!
Zeker als hij straks (einde van het jaar) op NL kenteken komt dan is het nog erger. Ik hou van mijn DIY op de mijne.

Iemand nog een launch controller?

0-100 3-3.3 sec met launch control versie 5 (2012 modellen TCM).

3.3 is idioot snel. Omdat ik van handgeschakeld auto's houd, zal ik dat nooit redden, tenzij je de auto in z'n 1 naar de 100 trekt (of natuurlijk in z'n twee laat vanaf de start).

groetjes,
Jeroen

shiu
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Thursday 17 May 2012 03:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by shiu »

dubversion wrote:
shiu wrote:
mmarkk wrote:Hoi Shiu, vetste Nissan ooit!
Zeker als hij straks (einde van het jaar) op NL kenteken komt dan is het nog erger. Ik hou van mijn DIY op de mijne.

Iemand nog een launch controller?

0-100 3-3.3 sec met launch control versie 5 (2012 modellen TCM).

3.3 is idioot snel. Omdat ik van handgeschakeld auto's houd, zal ik dat nooit redden, tenzij je de auto in z'n 1 naar de 100 trekt (of natuurlijk in z'n twee laat vanaf de start).

groetjes,
Jeroen
Idioot snel of niet de FQ 400 is 0-100 in 3.8 sec en dat met een handgeschakeld zes bak.

Als ik ooit hierin 1000 fly hp haal dan kan ik met de 2012 launch control(geinstalleerd) 0-100 2.3-2.6 sec. Kom dan maar op met je Honda haha _O-

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

Hehe, geen honda hier hoor, ik rij BMW.

Sneaky Tuning honda's zitten tussen 500 en 900 pk met rond de 900 kg. Andy van Sneaky Tuning haalt 10.3 s op de dragstrip 1/4 mijl (403 m), maar zij tijd op de eerste 60" is langzaam (1.8 of hoger). Hij heeft geen launch control, maar wel natuurlijk drag radials. Boven de , zeg , 600 pk heb je vermogen niet meer nodig voor een snelle start. Enkel de grip op de weg telt. Je launch control moet dan de uitkomst bieden idd. Ik ben benieuwd ! Als de 3.5 seconden met een handbak haalt uiteindelijk dan heb je een van de allersnelste streetlegal auto's in de wereld. Mensen zeggen wel vaak "ja, mijn auto trekt binnen de 4s op", maar ik ben van de groep "eerst zien, dan geloven". Om in de 10 s te rijden op een dragstrip is echt moeilijk, zelfs met slicks ! En met 3.3 van 0-100 moet je denken aan 8.5 of 9.5 seconden. Dat is bizar snel.


In de BMW M3 scene zijn wel jongens met 700 - 1000 PK; ze rijden allemaal rond de 10.5 - 11 seconden, met een gestripte auto (weegt minder dan 1400 kg)

groetjes,
Jeroen

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Casper »

dubversion wrote:
In de BMW M3 scene zijn wel jongens met 700 - 1000 PK; ze rijden allemaal rond de 10.5 - 11 seconden, met een gestripte auto (weegt minder dan 1400 kg)
Die tijden rijd een BPU (stock twins) Supra met 400-500 rwhp op drag radials :p Dus lijkt me dat die m3's een serieus grip probleem hebben.
Laatst ook nog een 100% stock supra volledig interieur, met standaard all season banden (255-40-17) 12.9 :D Was wel een automaat, maar is bizar snel.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Dredd »

Casper wrote: Die tijden rijd een BPU (stock twins) Supra met 400-500 rwhp op drag radials :p Dus lijkt me dat die m3's een serieus grip probleem hebben.
De stock Supra's die in de 10,x seconden rijden zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen... *) Op Supraforums.com houden ze een 1/4mile lijst bij van diverse setups.

Stock twins met 500rwhp kan alleen in de USA. [:(] Als je op een goed afgestelde dyno met de stock twins 400rwhp haalt krijg je van mij een bakkie koffie, dat is nl. een hele prestatie!!

Daarnaast is een snelle 1/4mile rijden gewoon kunst, en die kunst wordt in de USA met de paplepel ingegoten. Hier in NL moet je vooral "normaal en gewoon" doen. Saaaaaaaaaaaaaai [:D]

Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Casper »

Deels mee eens Dennis. Alleen die lijst met tijden is al een hele tijd niet meer bijgehouden.
500rwhp is inderdaad een echte zeldzaamheid, en dan nog een tikkende tijdbom. Ik zie ze hier in Europa de stock twins niet op 20-22psi (ook een paar op 18psi) + c16 + spray en vaak ook nog in TTC mode rijden :p Maar dan nog, de tijden op de strip liegen niet.

In Engeland is ook al vaker rond de 450rwhp gehaald op j-spec turbo's, ook een zeldzaamheid... Al met al, het is maar hoe lang wil je dat het mee gaat denk ik.

Ik geloof nog steeds niet in de dyno verschillen tussen Europa en de US. Laatst is daar nog een hele discussie over geweest. Wat bleek, Amir zijn 1300rwhp supra die gebouwd is door Cody Philips heeft in de UK vrijwel dezelfde waardes op de wielen gehaald als in de US. En dit was op een bekende rollendbank in de UK.

Maar ik ben het 100% met je eens dat dragracen echt een vak op zich is. Het klinkt allemaal zo simpel om rechtdoor te knallen, alleen het ook echt doen is een ander verhaal. Om het verhaal wel even compleet te maken. De echte dragstripst zijn voorzien van een speciale toplaag voor meer grip, daar kan Zandvoort bij het sprinten niet tegen op.

Casper

Ps: in Europa rijden er ook een paar 11 second Supras rond met stock twins, zowel in de koude landen en in de UK. Zover ik weet is 11.38 de snelste tijd in Europa.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Dredd »

Aahhhh, met stock twins bedoel ik ook stock zonder C16, NOS... *) Met funny-gas is hogere rwhp's natuurlijk haalbaar! Hmmmm, misschien volgend jaar maar aan het lachgas [}:)]

Een verschil in dyno's zal bij de serieuze tuners inderdaad niet voorkomen, maar wat ze in de USA uit stock twin en 61/67mm turbo's halen kan vaak gewoon niet kloppen. Als je de max rwhp van de USA en GB vergelijkt zit daar (gemiddeld!) vaak een erg groot verschil in.

Als de T56 ingebouwd is gaat de Suup nog bij Rich op de bank. Dan kunnen we zien wat een TTC op 1.3 bar aan rwhp oplevert :Y
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by dubversion »

De dyno discussie is eindeloos. Ik voel nu al een reply van Rich aankomen !

Een dynojet research dyno valt meestal het hoogst uit, vandaar dat die wel populair is. De meet het vermogen aan de wielen.
Mustang dyno's zijn ook populair, typisch liggen de gemeten wiel paardenkrachten daarmee 10% lager (dus 400 pk wordt 360 pk)
Ik heb het gevoel dat Rich's dyno (de Land and Sea Axle hub met kracht gemeten aan de achteras (geen wielspin mogelijk) vergelijkbaar is met een mustang dyno. Ik baseer dat op mijn eigen waardes: 272 DIN op een dynojet en 256 op Rich's dyno.

Dan is er nog de merkwaardige Verhoeven dyno die steevast het vermogen aan de krukas meldt ,terwijl er toch echt enkel aan de wielen gemeten wordt. Gelukkig geven ze ook altijd de wiel waardes door.

Maar ach de PK's maken uiteindelijk niet zoveel uit. Dragracen is heel zeker een vak apart. Om van de plek te komen met veel vermogen is echt een kunst; natuurlijk helpt je traction control daar veel bij. De BMW M3 HPF stage 2 en hoger wordt geloof ik met traction control geleverd. Maar op de een of andere manier lukt het een M3 niet om goede drag tijden neer te zetten. Supra's doen dat veel beter idd.


groetjes,
Jeroen

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by Casper »

Jeroen, weet je toevallig of die m3's waar je het over hebt ook een andere ophanging hebben? Dat scheelt namelijk heel wat, incl de juiste uitlijning.
Aangezien m3 wat meer gericht zijn op sportief rijden (bochten) lijkt mij de standaard ophanging niet ideaal voor de strip.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

shiu
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Thursday 17 May 2012 03:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by shiu »

dubversion wrote:Hehe, geen honda hier hoor, ik rij BMW.

Sneaky Tuning honda's zitten tussen 500 en 900 pk met rond de 900 kg. Andy van Sneaky Tuning haalt 10.3 s op de dragstrip 1/4 mijl (403 m), maar zij tijd op de eerste 60" is langzaam (1.8 of hoger). Hij heeft geen launch control, maar wel natuurlijk drag radials. Boven de , zeg , 600 pk heb je vermogen niet meer nodig voor een snelle start. Enkel de grip op de weg telt. Je launch control moet dan de uitkomst bieden idd. Ik ben benieuwd ! Als de 3.5 seconden met een handbak haalt uiteindelijk dan heb je een van de allersnelste streetlegal auto's in de wereld. Mensen zeggen wel vaak "ja, mijn auto trekt binnen de 4s op", maar ik ben van de groep "eerst zien, dan geloven". Om in de 10 s te rijden op een dragstrip is echt moeilijk, zelfs met slicks ! En met 3.3 van 0-100 moet je denken aan 8.5 of 9.5 seconden. Dat is bizar snel.


In de BMW M3 scene zijn wel jongens met 700 - 1000 PK; ze rijden allemaal rond de 10.5 - 11 seconden, met een gestripte auto (weegt minder dan 1400 kg)

groetjes,
Jeroen
Topic Bump.

Dan wil ik 9-9.5 sec 400m doen of 8.99sec als het meezit. Sneller dan dat gaat wel maar dan moet ik ook wat gewicht eraf. Kijk maar bij AMS 8.95 sec zonder launch control dus dat lukt wel heb je heel veel pk's nodig. En die launch control werkt ook goed mee. waarschijnlijk 1.5-2.0 bar gaan lopen met 1000pk.

Als 550pk 11sec al kan wat wil je met 1000 dan? En vergeet niet het weegt als een bestelbusje.

Zien kan je hier: http://www.youtube.com/watch?v=hpunSGuHK7M" onclick="window.open(this.href);return false;

hpunSGuHK7M

Ja ik ga versnellingsbak versterken en dan kan die de hele dag lang drag strippen.

Einde van dit jaar kunnen we even afspreken waar en wanneer. Of Volgende jaar haha.

DaytonaM3
Sla blaadje
Posts: 34
Joined: Saturday 21 August 2010 22:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by DaytonaM3 »

In de BMW M3 scene zijn wel jongens met 700 - 1000 PK; ze rijden allemaal rond de 10.5 - 11 seconden, met een gestripte auto (weegt minder dan 1400 kg)

groetjes,
Jeroen[/quote]
Hoe kom je daar bij?
Ik kan je genoeg 9sec time slips laten zien van M3 E36,s

shiu
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Thursday 17 May 2012 03:33

Re: Rolling road day - 12 mei Verhoeven Tuning.

Post by shiu »

DaytonaM3 wrote:In de BMW M3 scene zijn wel jongens met 700 - 1000 PK; ze rijden allemaal rond de 10.5 - 11 seconden, met een gestripte auto (weegt minder dan 1400 kg)

groetjes,
Jeroen
Hoe kom je daar bij?
Ik kan je genoeg 9sec time slips laten zien van M3 E36,s[/quote]

De M3 is RWD denk ik daarom dat de 1700Kg GT-R dit wel kan met de AWD?

11.01 sec 400m

550pk maar, volledig standaard gt-r 2012 model.

Ligt het aan mij of ga ik op 10.5 zitten met 650pk?

Dat weet ik maar het ligt nu niet meer aan gewicht maar, de grip die we hebben en overzetting efficientie dus.

xh-0EDLc7VI

17 psi = 1.2Bar dus rond 600-650pk

En natuurlijk ken ik die 9sec M3 al. Maar ik wil een volledige auto met alles erop zien 9 sec doen. Niet gestript.

bapuJYBRCIk.

Als ik ooit 9 sec haal met de mijne in volledige auto dus geen strippen ben ik zeker blij.

Post Reply