Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Een leuke meeting in het vooruitzicht? Post hem hier.

Moderator: Meat-team Member

Post Reply
MaRco2
Assistent shoarma haler
Posts: 124
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 03 July 2007 09:14
Location: Kerkenveld, Dr.
Contact:

21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by MaRco2 »

Aangezien het nu eindelijk weer eens tijd begint te worden voor een vermoeiend dagje ontspannen voor de diehard stuurmannen en -vrouwen!

Als alternatief voor het jaar na jaar steeds bizar (te) druk wordende Karfreitag, hebben we met een paar mensen een alternatieve gelegenheid geprikt.

Eifel-Ring dag
Datum: zondag 21 april 2013
Verzamelen: tussen 09:45 en 10:15 daarna direct vertrekken
Lokatie: parking bij McDonalds De Geusselt, Stadionplein Maastricht (bij MVV)



Net als bij andere Eifeldagen verzamelen we op de parking bij McDonalds Maastricht bij De Geusselt (BP om af te tanken met Ultimate98 kom je naast de parking vóór de rotonde tegen) om vanaf daar gezamenlijk te vertrekken voor de binnendoorrit richting de Nürburgring.

Aangezien het altijd mogelijk is dat er gaten ontstaan in het treintje onderweg, zal ik enkele dagen voor de rit de link naar de routebeschrijving neerzetten om zélf uit te printen en mee te nemen. Constant op elkaar wachten, werkt in de praktijk niet, afhankelijk van het aantal deelnemers natuurlijk.

Het leading treintje pakt meestal net voor Monschau een alternatieve en zeer bochtig traject om om de hoek bij het onderstaande stoppunt uit te komen. Voor echte rijders.

De route is vrij simpel en na ongeveer driekwartier ontmoeten we elkaar weer bij de bekende pleisterplaats Schwingsborn in de lange bocht in de B258 net voorbij Monschau, waar evt. koffie of andere consumpties genomen kunnen worden én... er een toilet is!

Aangekomen bij de Nürburgring kunnen we rondom het circuit leuke weggetjes verkennen en o.a. de bekende spottersplaatsen aandoen: Breitscheid (parkeren bij de Lidl of Aldi) of Brünnchen.~

Voor de liefhebbers is het mogelijk om een rondje Ring te doen (deze dag( is er volgens de kalender de hele dag Touristenfahrten (14 april helaas niet, dus gelijk maar naar de alternatieve dag toe van 21 april). Leef je wel even in en neem geen overbodige risico's, je zult niet de eerste zijn die naar huis moet lopen zonder auto, als je nog kunt lopen... Geen plek voor overmoed dus.

Natuurlijk alles op eigen risico en kosten.

De route naar het verzamelpunt: A2 richting Maastricht volgen, bij de eerste verkeerslichten linksaf, rotonde linksaf en twee keer links en naast elkaar gaan staan (foto's!) op de parking.


Enkele foto's van eerdere keren:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Wie mee wil, zet het hieronder maar in het lijstje (eventueel met een ovb of misschien erbij als je niet 100% zeker bent).

Of we nu met een paar stuurmannen gaan of met een langere trein (een paar jaar geleden met 23 deelnemende auto's/motorfietsen), gezellig gaat het zowiezo wel worden.
Greetz, MaRco2!

http://www.marotaxaties.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.toyotafans.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by musli »

ver-lei-de-lijk...
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by dave »

Super gaaf, jammer dat ik niet kan ivm werk!!!

Komen er nog andere data?

User avatar
DJT88
Sla blaadje
Posts: 45
Joined: Sunday 13 January 2013 19:39

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by DJT88 »

Ben er 1 keer zelf geweest, is zeker de moeite. Denk niet dat ik mee ga trouwens :-(
MkIV TT jspec - Recaro stoelen - actieve voorspoiler - HKS schroefset - en nog meer goodies

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by kefke »

Super initiatief! Helaas ga ik geen auto hebben om hier aan deel te nemen vrees ik :-(
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by Tjabbo »

kefke wrote:Super initiatief! Helaas ga ik geen auto hebben om hier aan deel te nemen vrees ik :-(
Je klinkt al als een echte supra eigenaar [:O]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by kefke »

Tjabbo wrote:
kefke wrote:Super initiatief! Helaas ga ik geen auto hebben om hier aan deel te nemen vrees ik :-(
Je klinkt al als een echte supra eigenaar [:O]
:7
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: 21-04-2013. Eifel-Ring dag.

Post by PatMan »

Heel verleidelijk dit maar ik moet helaas nog even geduld hebben.
2016 Citroen C1 Style Edition

Post Reply