Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
- Rsoarer
- Shoarma kruider
- Posts: 672
- kuchnie na wymiar
- Joined: Friday 28 January 2011 12:45
Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
Te koop aangeboden:
Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak met 1 jaar garantie.
Het reviseren van deze bak begint zoals altijd met een volledige demontage waarna alle onderdelen nauwkeurig worden gereinigd. Vervolgens worden alle assen/versnellingen/behuizingen geïnspecteerd en nagemeten.
Als de onderdelen in orde zijn wordt de bak weer inelkaar gezet, deze wordt voorzien van nieuwe:
Lagers
Synchronisatieringen
Oliekeringen
Borgringen
FIPG pakking
Shifter socket (marlin crawler)
Shifter zitting (marling crawler)
1st gear thrustwasher (marlin crawler) *
Rear bearing retainer (marlin crawler) *
1st-2nd gear shift fork (marlin crawler) *
De Marlin Crawler onderdelen zijn een upgrade en vervangen de bekende zwaktepunten van de R154. Vanzelfsprekend worden er enkel originele Toyota/Crawler onderdelen gebruikt.
Blueprinten is een essentieel proces welk nooit en te nimmer wordt overgeslagen, de bak moet binnen de fabriekspecificaties vallen na revisie.
Ten slotte wordt de bak afgevuld en getest in een testopstelling, wanneer deze in orde wordt bevonden is de versnellingsbak gereed.
De prijs voor de gereviseerde en geüpgrade bak: €775,-
Alle bovenstaande onderdelen inbegrepen.
De prijs voor de basisrevisie zonder upgrades: €525,-
(- de onderdelen gemarkeerd met :
Prijzen van de gebruikte onderdelen zijn vrij te vinden op het web. Wanneer je dit na rekent +verzending en invoer vanuit USA en realiseert hoeveel tijd hierin gaat zitten, kun je er vanuit gaan dat ik dit hobbymatig aanbied.
Bovenstaande bedragen worden ten alle tijde vermeerderd met €250,- statiegeld welk wordt geretourneerd na inlevering van je oude (reviseerbare) bak.
De garantie beperkt zich tot de gebruikte materialen en arbeid t.b.v. de revisie, 1 jaar na de aankoopdatum. Versnellingen/interne onderdelen gaan niet kapot tenzij je de bak gruwelijk misbruikt!
Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak met 1 jaar garantie.
Het reviseren van deze bak begint zoals altijd met een volledige demontage waarna alle onderdelen nauwkeurig worden gereinigd. Vervolgens worden alle assen/versnellingen/behuizingen geïnspecteerd en nagemeten.
Als de onderdelen in orde zijn wordt de bak weer inelkaar gezet, deze wordt voorzien van nieuwe:
Lagers
Synchronisatieringen
Oliekeringen
Borgringen
FIPG pakking
Shifter socket (marlin crawler)
Shifter zitting (marling crawler)
1st gear thrustwasher (marlin crawler) *
Rear bearing retainer (marlin crawler) *
1st-2nd gear shift fork (marlin crawler) *
De Marlin Crawler onderdelen zijn een upgrade en vervangen de bekende zwaktepunten van de R154. Vanzelfsprekend worden er enkel originele Toyota/Crawler onderdelen gebruikt.
Blueprinten is een essentieel proces welk nooit en te nimmer wordt overgeslagen, de bak moet binnen de fabriekspecificaties vallen na revisie.
Ten slotte wordt de bak afgevuld en getest in een testopstelling, wanneer deze in orde wordt bevonden is de versnellingsbak gereed.
De prijs voor de gereviseerde en geüpgrade bak: €775,-
Alle bovenstaande onderdelen inbegrepen.
De prijs voor de basisrevisie zonder upgrades: €525,-
(- de onderdelen gemarkeerd met :
Prijzen van de gebruikte onderdelen zijn vrij te vinden op het web. Wanneer je dit na rekent +verzending en invoer vanuit USA en realiseert hoeveel tijd hierin gaat zitten, kun je er vanuit gaan dat ik dit hobbymatig aanbied.
Bovenstaande bedragen worden ten alle tijde vermeerderd met €250,- statiegeld welk wordt geretourneerd na inlevering van je oude (reviseerbare) bak.
De garantie beperkt zich tot de gebruikte materialen en arbeid t.b.v. de revisie, 1 jaar na de aankoopdatum. Versnellingen/interne onderdelen gaan niet kapot tenzij je de bak gruwelijk misbruikt!
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
- SupraHW
- Assistent shoarma haler
- Posts: 167
- Joined: Friday 03 September 2010 23:28
- Location: Mijnsheerenland
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
Heb je deze nog ?
Wat is er nodig dit passend te maken voor een 2JZ GTE ?
Wat is er nodig dit passend te maken voor een 2JZ GTE ?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
Nodig voor r154 aan 2jz:
1jz vliegwiel plus bouten, 1jz bellhouse, 7mgte koppelingset. Dan nog cardanas en evt een ander diff. Voor R154 in mk4 moet je dan zorgen dat je een digitale speedo sensor plaatst in de bak.
1jz vliegwiel plus bouten, 1jz bellhouse, 7mgte koppelingset. Dan nog cardanas en evt een ander diff. Voor R154 in mk4 moet je dan zorgen dat je een digitale speedo sensor plaatst in de bak.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- SupraHW
- Assistent shoarma haler
- Posts: 167
- Joined: Friday 03 September 2010 23:28
- Location: Mijnsheerenland
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
heilige poep, dat is nogal wat...Tjabbo wrote:Nodig voor r154 aan 2jz:
1jz vliegwiel plus bouten, 1jz bellhouse, 7mgte koppelingset. Dan nog cardanas en evt een ander diff. Voor R154 in mk4 moet je dan zorgen dat je een digitale speedo sensor plaatst in de bak.
Cardanas en diff zijn echt nodig ?
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
De as is nodig ja, maar volgens mij kun je het voorste stuk van een R154 gebruiken en achterste stuk van de mk4 automaat (of iets dergelijks).
Diff hoeft niet perse, maar de overbrengingsverhouding wordt er niet beter op als je een R154 gebruikt.
En je moet eigenlijk een verlengd shifter huis/vork monteren om de pook op de juiste plek te hebben. Je kunt proberen om een R154 van een Soarer op de kop te tikken, die hebben al zo'n verlengde shiftvork.
Diff hoeft niet perse, maar de overbrengingsverhouding wordt er niet beter op als je een R154 gebruikt.
En je moet eigenlijk een verlengd shifter huis/vork monteren om de pook op de juiste plek te hebben. Je kunt proberen om een R154 van een Soarer op de kop te tikken, die hebben al zo'n verlengde shiftvork.
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
heeft hier iemand nog een 1jz vliegwiel ?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak
denk het niet, ik vraag er al een aantal weken één maar niemand reageert.1991supra wrote:heeft hier iemand nog een 1jz vliegwiel ?
beter kijk je op supramania of supraforums.com, of je koopt een nieuwe
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.