Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Wil je iets te koop aanbieden? hier kan het!
Alléén onderdelen of voorwerpen. Auto's gaan in het andere te koop deel.
Post Reply
User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by Rsoarer »

Te koop aangeboden:

Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak met 1 jaar garantie.

Het reviseren van deze bak begint zoals altijd met een volledige demontage waarna alle onderdelen nauwkeurig worden gereinigd. Vervolgens worden alle assen/versnellingen/behuizingen geïnspecteerd en nagemeten.

Als de onderdelen in orde zijn wordt de bak weer inelkaar gezet, deze wordt voorzien van nieuwe:
Lagers
Synchronisatieringen
Oliekeringen
Borgringen
FIPG pakking
Shifter socket (marlin crawler)
Shifter zitting (marling crawler)
1st gear thrustwasher (marlin crawler) *
Rear bearing retainer (marlin crawler) *
1st-2nd gear shift fork (marlin crawler) *

De Marlin Crawler onderdelen zijn een upgrade en vervangen de bekende zwaktepunten van de R154. Vanzelfsprekend worden er enkel originele Toyota/Crawler onderdelen gebruikt.

Blueprinten is een essentieel proces welk nooit en te nimmer wordt overgeslagen, de bak moet binnen de fabriekspecificaties vallen na revisie.

Ten slotte wordt de bak afgevuld en getest in een testopstelling, wanneer deze in orde wordt bevonden is de versnellingsbak gereed.

De prijs voor de gereviseerde en geüpgrade bak: €775,-
Alle bovenstaande onderdelen inbegrepen.

De prijs voor de basisrevisie zonder upgrades: €525,-
(- de onderdelen gemarkeerd met *):

Prijzen van de gebruikte onderdelen zijn vrij te vinden op het web. Wanneer je dit na rekent +verzending en invoer vanuit USA en realiseert hoeveel tijd hierin gaat zitten, kun je er vanuit gaan dat ik dit hobbymatig aanbied.

Bovenstaande bedragen worden ten alle tijde vermeerderd met €250,- statiegeld welk wordt geretourneerd na inlevering van je oude (reviseerbare) bak.

De garantie beperkt zich tot de gebruikte materialen en arbeid t.b.v. de revisie, 1 jaar na de aankoopdatum. Versnellingen/interne onderdelen gaan niet kapot tenzij je de bak gruwelijk misbruikt!
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
SupraHW
Assistent shoarma haler
Posts: 167
Joined: Friday 03 September 2010 23:28
Location: Mijnsheerenland

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by SupraHW »

Heb je deze nog ?
Wat is er nodig dit passend te maken voor een 2JZ GTE ?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by Tjabbo »

Nodig voor r154 aan 2jz:

1jz vliegwiel plus bouten, 1jz bellhouse, 7mgte koppelingset. Dan nog cardanas en evt een ander diff. Voor R154 in mk4 moet je dan zorgen dat je een digitale speedo sensor plaatst in de bak.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
SupraHW
Assistent shoarma haler
Posts: 167
Joined: Friday 03 September 2010 23:28
Location: Mijnsheerenland

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by SupraHW »

Tjabbo wrote:Nodig voor r154 aan 2jz:

1jz vliegwiel plus bouten, 1jz bellhouse, 7mgte koppelingset. Dan nog cardanas en evt een ander diff. Voor R154 in mk4 moet je dan zorgen dat je een digitale speedo sensor plaatst in de bak.
heilige poep, dat is nogal wat...
Cardanas en diff zijn echt nodig ?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by Dude »

De as is nodig ja, maar volgens mij kun je het voorste stuk van een R154 gebruiken en achterste stuk van de mk4 automaat (of iets dergelijks).
Diff hoeft niet perse, maar de overbrengingsverhouding wordt er niet beter op als je een R154 gebruikt.
En je moet eigenlijk een verlengd shifter huis/vork monteren om de pook op de juiste plek te hebben. Je kunt proberen om een R154 van een Soarer op de kop te tikken, die hebben al zo'n verlengde shiftvork.
Image

1991supra
Shoarma haler eerste klas
Posts: 322
Joined: Sunday 10 March 2013 14:43

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by 1991supra »

heeft hier iemand nog een 1jz vliegwiel ?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Gereviseerde/ge-upgrade R154 versnellingsbak

Post by Tjabbo »

1991supra wrote:heeft hier iemand nog een 1jz vliegwiel ?
denk het niet, ik vraag er al een aantal weken één maar niemand reageert.
beter kijk je op supramania of supraforums.com, of je koopt een nieuwe :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply