Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Straal ruimte en poedercoaten.

Voor iedereen die denkt dat de shoarmaforum members spullen over hebben. :)
Post Reply
Lexter
Assistent shoarma haler
Posts: 145
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 02 October 2012 19:50

Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Lexter »

Beste overhaulers,

De kosten moeten beperkt worden door inventiever om te gaan met het onderhoud en de overhaul.
Stralen is mijn grootste probleem, er moet zoveel gestraald worden dat ik dat niet kan uit besteden aan die oplichters. Ik moet het zelf doen en heb daarvoor een straal cabine nodig waar ik 1 x per maand een paar uur kan stralen. Afstand is niet van belang het mag in België zijn zolang er maar iemand is die het mij leert en een beetje toezicht houdt terwijl de andere onderdelen worden gepoedercoat.
De te stralen objecten zijn voornamelijk assen, beugels, draagarmen, en dat soort kleine onderdelen.

Alvast bedankt

Groet

Lexter

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Casper »

Hey Lexter, welkom.

Afhankelijk van de hoeveelheid die je moet stralen en de grootte van de onderdelen, kun je misschien zelf een straalset kopen bij bijv. Rustbuster.com. En via marktplaats / zelf maken, een cabine. Volgens mij is het niet zo duur (don't quote me on that), maar het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je wilt stralen. Ik ga ervan uit dat je al een compressor hebt of van iemand kan lenen.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Lexter
Assistent shoarma haler
Posts: 145
Joined: Tuesday 02 October 2012 19:50

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Lexter »

Beste Casper die straal set heb ik gekocht bij de Rustbuster en een vette compressor maar dat werkte niet. Ik ben ondertussen verhuist naar een crackflat op 13 hoog en in mijn box zit geen stroom. De compressor staat bij een boer en de Rustbuster straalset ligt in een hoek te vergaan. Met 2 loodzware emmers grit ... te koop !!


Negative roger over out ....

Nog een cabine vrij voor deze prostituee ?

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by TheDoctor »

wat werkte er niet?

Die straalset is ws. best ok, wij werken in onze beunhoeve met een basic set, maar de grote rem op het stralen is de compressor. Je hebt namelijk een serieuze luchtopbrengst nodig wil je fatsoenlijk kunnen stralen. We hebben een redelijke compressor, maar je zit iedere keer te wachten totdat ie vol is, en dan kun je weer 10sec fatsoenlijk stralen.

Als je veel te stralen hebt, zou ik het gewoon naar zo'n bedrijf brengen, dat gepruts avond aan avond is het imho niet waard (ik ben 6 uur met een velg bezig geweest bijvoorbeeld, die tijd is duuur :P)

Lexter
Assistent shoarma haler
Posts: 145
Joined: Tuesday 02 October 2012 19:50

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Lexter »

Ik kan geen bedrijf vinden of het zijn oplichters ....
Ze doppen niets af ik was meer uren kwijt met het schoonmaken van de schroefdraden omdat de onderdelen niet meer pasten.
De meeste bedrijven hier in de buurt willen mij niet helpen omdat ze alleen maar big things willen zoals complete opleggers of een hijskraan. Ze doen allemaal big shit zoals boten laadbakken machines ....

En als ik dan een poederboertje heb gevonden dan doet er niemand open en hangt er een 06 nummer op de gevel ....

:jurk:

Maar ik moet meer geduld opbrengen en de juiste man vinden ....
Iemand die mijn passie deelt en een cabine heeft.
ik kan maar beter een lekker wijffie gaan zoeken ..........

Tot die tijd Hammerite verdunnen onderdelen erin dopen.

:word:

Lexter
Assistent shoarma haler
Posts: 145
Joined: Tuesday 02 October 2012 19:50

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Lexter »

TheDoctor wrote: onze beunhoeve
picas van uw beunhoeve ?

u bedoelt jullie MAN CAVE !!!!

We love Man Caves .....

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by TheDoctor »

Image

:)

Cabine kun je makkelijk zelf bouwen, beetje hout en wat schroeven en je bent er, de compressor is het belangrijkste, die moet goed zijn anders is het echt een gebed zonder einde.

Lexter
Assistent shoarma haler
Posts: 145
Joined: Tuesday 02 October 2012 19:50

Re: Straal ruimte en poedercoaten.

Post by Lexter »

wat een droom hol ...... *O*

ik heb geen ruimte op een flat gaat dat allemaal niet. [:(]

gelukkig heb ik Eaton nu die straalt mij nogal op.

Post Reply