Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Drijfstanglager kapot

Voor iedereen die denkt dat de shoarmaforum members spullen over hebben. :)
Post Reply
GrijzeSupra
Sla blaadje
Posts: 16
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 09 January 2014 08:42
Location: Den Haag

Drijfstanglager kapot

Post by GrijzeSupra »

Gisteren een enorm geratel in het vooronder; blijkt de drijfstanglager te zijn. Blijkbaar zonder olie gereden. Garage geeft aan dat het wel 'einde oefening' zal zijn. Kosten beginnen zo'n beetje bij €2500 om dat te repareren en dan moet de krukas nog niet beschadigd zijn.
Wat is wijsheid? Ik heb al een donor auto gezien, maar dan heb ik nog iemand nodig die de motoren kan verwisselen.
Help!!
Hij moet het gewoon doen...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Tjabbo »

in belgië mag je zeker geen 1jz erin swappen he ?

dan is de enige optie om je 7M te repareren of uit te wisselen voor een andere
het best is als je je 7M uit elkaar haalt, opfrist met nieuwe lagers en zuigerveren.
dan je onderblok laten vlakken met een gladheid van rond de 28RA. dan kan je direct een stalen koppakking monteren en zolang je de 7M standaard laat en genoeg olie erop houdt kan je nog weer dik 2 ton op de teller zetten met die motor. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

GrijzeSupra
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Thursday 09 January 2014 08:42
Location: Den Haag

Re: Drijfstanglager kapot

Post by GrijzeSupra »

Probleem is dat ik 2 linkerhanden heb...en ik ben rechts ;-)
Ik zal dus 'een mannetje' nodig hebben om dit te verhelpen. Huidige motor heeft 360.000 gelopen (liep tot gisteren als een zonnetje), dus vervangen lijkt verstandiger dan reparatie?
Hij moet het gewoon doen...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Tjabbo »

vervangen kan en is een snelle oplossing.
probleem is dat je de zwakke punten niet aanpakt en dus de tijdbom die al afgegaan is vervangt door een nieuwe tikkende tijdbom.

het allerbest zou zijn een motor reviseren die nog geen lagerschade heeft gehad, dan hoeft de krukas alleen gepolijst te worden en niet geslepen.
jou motor heeft 360 gedraaid? dan is de kans heel erg groot dat deze al eens uit elkaar is geweest aangezien de meeste tussen 180 en 220 dkm lagerproblemen ontwikkelen.

een ruilblok is dus het snelst, maar misschien niet een langere termijn oplossing.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

GrijzeSupra
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Thursday 09 January 2014 08:42
Location: Den Haag

Re: Drijfstanglager kapot

Post by GrijzeSupra »

Heb deze Supra te koop zien staan http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239128699" onclick="window.open(this.href);return false; Als ik die nou als donorauto gebruik? Enig idee wie het blok kan overzetten (en wat dat me gaat kosten)?
Groet,
JW
Hij moet het gewoon doen...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Tjabbo »

ow wacht je komt niet uit belgie. stom ik was in de war met een ander topic
Beter zet je er een 1jz in :)

Ik ken die auto niet, geen idee hoe goed de motor is.
voor 1300 euro denk ik dat je beter dat geld in een revisie kan steken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Dude »

Ik heb het volgens mij al 2949402x gezegd tegen nieuwkomers, koop een JZ motor.
Als je zelf niet handig bent kost het je gewoon €5000, of je nu een revisie doet of een JZ motor er in lepelt.

Met een goede revisie ben je net zoveel kwijt als een goed 1JZ blok (beide zullen rond de €3500 zitten)
En dat als je alles zelf doet.

Je kunt je 7m misschien iets goedkoper repareren, maar je komt altijd dingen tegen niet niet goed zijn waardoor de totaalprijs hoger uitvalt.
En hoe ziet je supra er uit nu er 360.000 op de teller staat? Niet alleen de motor verkeerd in die staat, je ophanging/wiellagers/chassis etc heeft ook die km gemaakt.

De meest gehoorde reactie na een paar mislukte reparatie pogingen is: goh nou heb ik er zoveel geld in gestoken, ik had beter een JZ motor er in kunnen doen [:D] :Y) Dus denk goed na voordat je wat doet.
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Drijfstanglager kapot

Post by toyota87 »

Ik heb het volgens mij al 2949402x gezegd tegen nieuwkomers, koop een JZ motor.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Mark
Shoarma haler
Posts: 255
Joined: Sunday 14 August 2011 19:19

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Mark »

Dude wrote:Ik heb het volgens mij al 2949402x gezegd tegen nieuwkomers, koop een JZ motor.
Haha, dat komt denk ik aardig in de buurt ja :Y

GrijzeSupra
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Thursday 09 January 2014 08:42
Location: Den Haag

Re: Drijfstanglager kapot

Post by GrijzeSupra »

Grinzzzz; en hoe kom ik aan een 1JZ blok en wie legt het blok in mijn Supra (automaat!)?
Hij moet het gewoon doen...

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Dude »

Tja, dat zijn dingen die je dus van te voren goed uit moet zoeken. En dan bij jezelf de overweging maken of het nog wel zin heeft, het kost gewoon veel geld.

Een blok kun je van Ad (Groundspeed?) Of Arnout (suprasport) kopen. Als je automaat wilt blijven rijden ben je goedkoper uit want de jz blokken komen bijna allemaal met automaatbak. Dan hoef je geen dure ombouwkit te kopen.

Kijk eerst eens goed hier op het forum naar jz topics. Maak voor jezelf een kostenplaatje, wij kunnen je het eea wegwijs maken.

Of doe je mk3 weg en koop er 1 in goede staat, volgens mij staan er hier op de site nog wat te koop.
Image

GrijzeSupra
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Thursday 09 January 2014 08:42
Location: Den Haag

Re: Drijfstanglager kapot

Post by GrijzeSupra »

Meer dan een jaar later.....en er zit een 1JZ motor in. Geplaatst door Arnout van Suprasport. Hij gaat weer als de brandweer. Wel wat euri's lichter, maar dan heb je ook wat ;-)
Hij moet het gewoon doen...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Tjabbo »

*O* *O* *O*
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Drijfstanglager kapot

Post by qaped »

haha gaaf man ^O^
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Gallecgun »

nice nice nice.
waar zijn die pics van die schoonheid.
denk dat Dude ook eindelijk weer kan glimlachen dat iemand het in 1 x goed heeft gedaan om een JZ er in te ploffen :P

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Drijfstanglager kapot

Post by Dude »

hehe, 8-) Het maakt mij niet uit wat iemand met zijn auto doet. Maar altijd leuk om te zien dat er toch nog mensen zijn die goed advies niet in de wind gooien ^O^ ^O^ En gelijk bij Arnout laten doen, toppie! Veel plezier er van!
Image

Post Reply