Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

[GEZOCHT] TT Supra MKIV

Voor iedereen die denkt dat de shoarmaforum members spullen over hebben. :)
Locked
User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

[GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Casper »

Beste forumleden,

Nu ik mijn prioriteiten op een rij heb, ben ik nu op zoek naar iets leuks.
Ik heb een paar keer op het punt gestaan om een Supra MKIV te kopen, echter was dit als student geen verstandige keuze geweest. Nu met een eigen appartement en een baan wordt het een heel ander verhaal. Als ex-supra (MKII) eigenaar staat de laatste generatie hoog op mijn lijst, echter een vinden die me aanspreekt valt nog niet mee. Vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Momenteel heb ik een aantal 350z's op het oog, maar ik wil mijn zoektocht naar een nette MKIV nog niet opgeven. Ik ben benieuwd wat er op de Nederlands/Belgische markt beschikbaar is / komt. Ik heb geen haast met mijn zoektocht, maar wil in maart/april toch een aantal leuke mogelijkheden hebben om nader te bekijken.

Ik ben op zoek naar een originele turbo Supra (rhd), zonder ongelukken, geen bodykits, geen swaps en <150k km. Mijn voorkeur heeft de 4/2 pot remmen, hardtop en 6spd (overweeg A/T). Mocht iemand een LHD non turbo weten, dan mag je ook contact opnemen ;)

Graag niet posten in dit topic, maar pm met je aanbod.

Grtz. Casper

ps: foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Dus bij tips graag een foto meesturen van exterieur/interieur en vraagprijs.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Tjabbo »

^O^ Goed om te zien dat je de hobby weer oppakt! *O*
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Casper »

Hmmm terug naar de tekentafel.

1) Prijzen voor een nette rhd zijn absurd. Ik heb één net exemplaar in NL gevonden, en daar vragen ze 19k voor [B)]
En voor non turbos gaan ze ook richting de 10k...

2) Daarnaast maak ik steeds meer kilometers, zo'n 30k per jaar (20-25k woon/werk). Toen ik dit topic begon was het de bedoeling om een tweede fun-auto te zoeken voor naast de 107. Op dit moment heb ik geen idee wat ik precies wil. Eén goede allrounder diesel/benzine, of vasthouden aan het originele plan.

Ik ben er nog niet uit. Gelukkig geen probleem, dan spaar ik rustig verder.

Mochten jullie nog input hebben, dan hoor ik het graag!

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Gallecgun »

ik zou vasthouden aan het originele plan, anders maak je zoveel km in 1 auto dat je alweer snel moet wisselen.
en daarbij als je gewoon een goeie daily hebt en ernaast een lekker bakkie heb je toch meer keuze mocht 1 van de 2 toch problemen krijgen.

wacht dat je van een Rx-8 en dan zelf beginnen met het opnieuw opbouwen van de motor.
ze zijn in aanschaf niet super duur de restoratie- daar in tegen wel, maar ja is er iemand op het forum die wel cheap heeft kunnen doen?

de wat oude scoobies zijn ook redelijk betaalbaar van de oude GTT of de bugeye het is wel goed zoeken naar een pareltje maar spijt heb je er zeker niet van.
een oude 3000gt of 300zx heb je ook meerdere varianten van weet niet of je perse een Performance auto wil of meer voor looks en feels gaat?

Succes met de zoektocht!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Casper »

Toch een stuk minder aanbod dan verwacht! Veel verpeste en overpriced exemplaren helaas.
Ik sta ook open voor een sz-r 6spd.

Ondertussen al wat alternatieven getest, maar de ware nog niet gevonden.
O.a: leon cupra 300+pk en de nieuwe guilletta 170pk. Twijfel nog sterk over een mx-5 nc 6spd met torsen.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Tjabbo »

Casper wrote:Toch een stuk minder aanbod dan verwacht! Veel verpeste en overpriced exemplaren helaas.
Ik sta ook open voor een sz-r 6spd.

Ondertussen al wat alternatieven getest, maar de ware nog niet gevonden.
O.a: leon cupra 300+pk en de nieuwe guilletta 170pk. Twijfel nog sterk over een mx-5 nc 6spd met torsen.
1JZ MK3 Supra ook gaaf :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Gallecgun »

je hebt dacht ik ook 4 motion of AWD versies van de leon, wat ik persoonlijk wel heel dik vind :D

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Casper »

Van de leon 1P die ik getest heb is geen 4wd. Andere opties zijn de R32 en de S3.
De S3 vind ik de meerprijs echter (nog) niet waard, maar misschien moet ik daar ook een proefrit in maken. Dit moet dan wel een 4 deurs worden.

Subaru's zijn niet echt mijn ding, maar ze klinken fantastisch!
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by TTE »

Casper wrote:Van de leon 1P die ik getest heb is geen 4wd. Andere opties zijn de R32 en de S3.
De S3 vind ik de meerprijs echter (nog) niet waard, maar misschien moet ik daar ook een proefrit in maken. Dit moet dan wel een 4 deurs worden.

Subaru's zijn niet echt mijn ding, maar ze klinken fantastisch!
VAG is (uit eigen ervaringen; niet van "horen zeggen") wel niet zo erg betrouwbaar in vergelijking met (het meeste) wat uit Japan komt. Je voordeel is wel dat, zeker in "vervangingsonderdelen", zowat alles relatief goedkoop en vlot te vinden is voor VAG, en daar ook een uitgebreid aanbod in is.

Een auto aanschaffen is voor een liefhebber sowieso toch grotendeels een "gevoelskwestie", dus meestal vallen andere argumenten daarbij af. Maar ik wou toch even "my 2 cents" meedelen. (B)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by qaped »

Met Vag zit je wel vaak 9 van de 10 keer aan fwd vast. Ook is een Supra een veel opvallendere wagen. Met mijn mk3 word ik echt heel vaak aangesproken bij het tankstation. Vag wagens zie je constant rijden. En de wagens met de instapmotoren zijn vaak zo volgehangen met upgrades dat je je niet meer kan onderscheiden met een s3 of gti.

Er zijn genoeg jdm wagens die niet meteen 10k hoeven te kosten en toch genoeg vermogen hebben. Bijvoorbeeld (rechtsgestuurde) celica gt4's, 300zx'jes van de z32 generatie, Mitsubishi Eclipse 2.0t, Mitsubhishi 3000gt, Nissan r33 skyline, 200sx!
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Gtech »

Het zou makkelijker zijn als je geen verstand zou hebben van auto's. Dat zou de keuze een stuk makkelijker maken ;)

Naar mijn mening Is geen enkele auto meer heilig tegenwoordig, Toyota Is ook goed op kwaliteit achteruit gegaan, vrijwel zoals ieder merk.

Uiteindelijk blijft het toch een afweging van model wat je leuk vind en de kwaaltjes voor lief nemen. (of zelf wat samenstellen :p)

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben met een nieuwe of gebruikte auto.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: [GEZOCHT] TT Supra MKIV

Post by Casper »

Deze mag op slot. Eind augustus volgt een update (shoarmateam waardig *) )
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Locked