Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

1jzgte non vvti/ 2jz vvti

Voor iedereen die denkt dat de shoarmaforum members spullen over hebben. :)
Post Reply
Markmk3
Shoarma noob
Posts: 1
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 04 November 2017 11:44

1jzgte non vvti/ 2jz vvti

Post by Markmk3 »

Ik ben steeds meer opzoek gegaan om toch een swap te doen in de mk3. Eerste instantie was ik op zoek naar een 2jz. Maar uit eindelijk sta ik voor bijde open. Is het een 1jzgte liever zonder vvti. 2jz mag mrt vvti zijn.
Het mag ook een zogoed als compleet blok zijn. Ik wil toch pas over een goed aantal maanden de swap doen. Mijn mk3 heeft subframe met de motorsteunen van de m7. Heb gehoord dat de latere supra mk3 subframe had met motorsteunen op de goede plek voor 1jz. Eventueel zoek ik die ook nog ( houd niet zo van lassen van motorsteunen)


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 1jzgte non vvti/ 2jz vvti

Post by Tjabbo »

Een 1JZ-GTE VVT-i is echt wel een aanrader hoor. Zelf had ik veel liever een vvti gehad.
Maar een gewone 1JZ is ook echt een geweldige motor, daar ga je veel plezier aan beleven.
Overigens moet je wel een 89+ subframe in je auto hebben als je geen zelf-gelaste steunen wilt. Je moet dan JZA70 ijzeren motorsteunen kopen ergens.


Heb je al bij Ad Hulskes (hij noemt zich ook wel groundspeed performance) gevraagd? en ook arnout van der kamp heeft meestal wel JZ blokken te koop.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 1jzgte non vvti/ 2jz vvti

Post by Twan »

Hallo , ik heb 1 jaar geleden mijn swap gedaan in mijn mk3 , ik heb wel een frontcut van een Aristo 161 (2jzgte) gekocht bij JDM in weerseloo en heb er veel voordelen mee gehad omdat je toch aantal onderdelen kan gebruiken bij de swap , stroomkabels, zekeringkastje, verwarmingslangen, radiatorventilator, enz je kan altijd eens kijken naar mijn topic .

Post Reply