Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Zuigers en drijfstangen
-
- Shoarma noob
- Posts: 4
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 23 March 2008 02:04
Zuigers en drijfstangen
Hallo,
Ik ben opzoek naar race zuigers en drijfstangen voor een 7MGTE heeft iemand deze toevallig nog ergens op zolder liggen?
Groeten Christian
Ik ben opzoek naar race zuigers en drijfstangen voor een 7MGTE heeft iemand deze toevallig nog ergens op zolder liggen?
Groeten Christian
Re: Zuigers en drijfstangen
Setje forged Probe zuigers hier, steviger dan JE's en aardig licht
Re: Zuigers en drijfstangen
Wat verta jij onder race zuigers ?Chris wrote:Hallo,
Ik ben opzoek naar race zuigers en drijfstangen voor een 7MGTE heeft iemand deze toevallig nog ergens op zolder liggen?
Groeten Christian
Nooit van gehoord
Wel van gesmede zuigers
En Mmark heeft een setje Probe gesmede zuigers voor de 7MGTE
Drijfstangen zijn PK rated dus je zou ons eerst een indicatie moeten geven hoveel Pk jij wil en denkt te banken en dan kan ik of kunnen wij jou advies geven mbt drijfstangen
Owwjaa welcome
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
wat wil je betalen?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Zuigers en drijfstangen
Deschouten je picture werkt niet. even andere hoster zoeken (tinypic.com)
En welkom Chris. Veel postplezier.
Misschien wil je nog in een topicje vertellen wat je van plan bent? ik begreep iets met een circuit of zo
En welkom Chris. Veel postplezier.
Misschien wil je nog in een topicje vertellen wat je van plan bent? ik begreep iets met een circuit of zo
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
kut mijn album, het is een foto van een setje splinternieuw eagle drijsftangen en cp zuigers.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- TTE
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1807
- Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
- Location: West-Vlaanderen(BE)
Re: Zuigers en drijfstangen
Meen je nu dat je ze gaat verkopen?DeSchouten wrote:kut mijn album, het is een foto van een setje splinternieuw eagle drijsftangen en cp zuigers.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
als ik een goede prijs voor de drijfstagen kan krijgen wil ik ze verkopen.TTE wrote:Meen je nu dat je ze gaat verkopen?DeSchouten wrote:kut mijn album, het is een foto van een setje splinternieuw eagle drijsftangen en cp zuigers.
zuigers niet.
dus als ie mijn drijstangen pakt en mmark zn zuigers heeft ie wat ie zoekt.
en dan laat ik een strokerkit voor mn 7m maken
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- TTE
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1807
- Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
- Location: West-Vlaanderen(BE)
Re: Zuigers en drijfstangen
'k Heb nog nooit een 7M gezien met stroker? (Zelfs nog niet van gehoord)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Zuigers en drijfstangen
meer zoeken tte.
ik geloof zelfs dat hks er een kit voor had gemaakt ooit. naar 3.2 liter dacht ik.
ik geloof zelfs dat hks er een kit voor had gemaakt ooit. naar 3.2 liter dacht ik.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Zuigers en drijfstangen
Weet je wel waar je aan begint DS, de 7m is al vet gestroked.
Net als de 2jz een gestrokede 1jz is.
Het gaat ten koste van de max rpm en betrouwbaarheid.
Net als de 2jz een gestrokede 1jz is.
Het gaat ten koste van de max rpm en betrouwbaarheid.
Re: Zuigers en drijfstangen
mmarkk wrote:Weet je wel waar je aan begint DS, de 7m is al vet gestroked.
Net als de 2jz een gestrokede 1jz is.
Het gaat ten koste van de max rpm en betrouwbaarheid.
Ik zou nver nooit een 7M stroken Why ?????? waarom 3 liter voor een street car en een street Turbo is toch genoeg
Stroker is leuk alleen als je van plan bent om grotere Turbo waardoor je eigenlijk slagvolume te kort komt en dan ga je stroken
Heeft de engine bouwer parts te veel en ben jij de slachtoffer
Ik DENK (ben geen dokter) dat de cilinderwanden te dun zullen worden en dus minder betrouwbaar
Ook heb ik bij mijn 7M blokken (alle twee) dat de cilinderwanden beschadigd waren nadat de lagers eruit zijn gelopen en veel vlees heb je niet bij de 7M om te stroken
Maar goed why not stroken
HKS (een bewezen kit) verkoop ook sroker kits voor de 7m dacht ik
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
wie heeft HKS nodig als er een aap in haarlem zit
btw die stroker was een wild idee ik weet niet zeker of ik dat doe.
btw die stroker was een wild idee ik weet niet zeker of ik dat doe.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Zuigers en drijfstangen
DS gone wildDeSchouten wrote:wie heeft HKS nodig als er een aap in haarlem zit
btw die stroker was een wild idee ik weet niet zeker of ik dat doe.
Denk dat jij wel de enigste stroked 7M zal worden in Nederland en ver daarbuiten ook als je voor stroked kiest
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Zuigers en drijfstangen
DeSchouten wrote:wie heeft HKS nodig als er een aap in haarlem zit
btw die stroker was een wild idee ik weet niet zeker of ik dat doe.
Rated at ??? Pk
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
hij zij dat ik met de stock krukas als hij hem bewerkt tot max 700pk kan gaan en daarboven moest ik eenAndre wrote:DeSchouten wrote:wie heeft HKS nodig als er een aap in haarlem zit
btw die stroker was een wild idee ik weet niet zeker of ik dat doe.
Rated at ??? Pk
billet krukas nemen maar dan kan ik net zo goed een stroked nemen omdat die nie eens zo heel veel duurder is.
maja 3000+ eurie is ook wel veel geld
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Zuigers en drijfstangen
niet doen dus.
je moet uitkijken dat je niet doorslaat. het is handiger om je wensen op papier te zetten en je daar aan te houden.
anders wordt het een project dat nooit af komt. als je geen voortgang of tussen resultaatjes boekt wordt je moe van het project en geef je het uiteindelijk toch op.
je moet uitkijken dat je niet doorslaat. het is handiger om je wensen op papier te zetten en je daar aan te houden.
anders wordt het een project dat nooit af komt. als je geen voortgang of tussen resultaatjes boekt wordt je moe van het project en geef je het uiteindelijk toch op.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Zuigers en drijfstangen
DS lijkt Rob wel
Voordat een project klaar is komt er weer een andere plan van aanpak en kan je weer alle stuffs gaan verkopen en weer wat anders gaan kopen etc etc
Bij DS is het niet eens een swap maar rebuilt
Voordat een project klaar is komt er weer een andere plan van aanpak en kan je weer alle stuffs gaan verkopen en weer wat anders gaan kopen etc etc
Bij DS is het niet eens een swap maar rebuilt
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Zuigers en drijfstangen
Dag allemaal,
Ben net weer terug van vakantie.
Ik heb de supra gekocht om er mee het circuit op te gaan.
En de laatste tijd gaan we ook erg vaak driften!
Dat gaat super mooi met eem supra!!
Mijn bedoeling is om de motor zo op tebouwen dat de motor zelf een vermogen van rond de 700PK aankan.
Waarschijnlijk ga ik hem nooit zo zwaar belasten maar nu ik er toch een keer mee bezig ga dan doe ik het meteen ook goed.
Dus als iemand nog spullen hier voor heeft liggen dan hoor ik het graag.
Groeten
Ben net weer terug van vakantie.
Ik heb de supra gekocht om er mee het circuit op te gaan.
En de laatste tijd gaan we ook erg vaak driften!
Dat gaat super mooi met eem supra!!
Mijn bedoeling is om de motor zo op tebouwen dat de motor zelf een vermogen van rond de 700PK aankan.
Waarschijnlijk ga ik hem nooit zo zwaar belasten maar nu ik er toch een keer mee bezig ga dan doe ik het meteen ook goed.
Dus als iemand nog spullen hier voor heeft liggen dan hoor ik het graag.
Groeten
Re: Zuigers en drijfstangen
Hey, als je een redelijk bullitproof onderblok wilt begin eerst eens met gesmede zuigers en drijfstangen. Alle bouten in het blok vervangen door ARP. MHG monteren (das een metalen koppakking). Je kunt eventueel de kop nog aan laten passen, 1mm overmaats kleppen, stuggere klepveren, bleuprinten, scherpere nokkenassen etc. Als je dit echt goed voor elkaar wilt hebben ben je ongeveer 4 a 5 K lichter Dan heb ik het nog niet eens over grotere turbo, injectoren etc
Re: Zuigers en drijfstangen
Waarom heb je 700 Pk nodig om te driften????
Je legt de lat wel heel hoog met 700PK
Zelf de snelste Supra hier in Nederlands en de record holder op de dyno is goes (als het goed is ) heeft geen 700Pk
Ik zeg eerst zien dan geloven
Je legt de lat wel heel hoog met 700PK
Zelf de snelste Supra hier in Nederlands en de record holder op de dyno is goes (als het goed is ) heeft geen 700Pk
Ik zeg eerst zien dan geloven
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Zuigers en drijfstangen
Voor een groot deel heb je gelijk maar ik ga niet alleen driften met de auto ik ga er ook het circuit mee op.
En mijn doel stelling is om de motor behoorlijk te updaten. Mijn lat van 700PK heb ik gelegd omdat je zo een betrouwbaar blok kan bouwen dat bijvoorbeeld 450-500 PK continu aankan. Heb namelijk er namelijk geen zin in dat het blok kapot loopt bij langdurige vollast!
En natuurlijk is dit niet zo even gedaan dit vergt veel tijd en natuurlijk ook geld daarom is dit ook een extra motor voor mijn supra. heb er nu een originele inzitten waar biks tot weinig aan gedaan is. Het andere blok wil ik met geduld opbouwen. Dit is dus niet ff binnen een maand ofzo. En mocht het huidige blok stuk gaan dan heb ik nog een origineel blok liggen.
Groeten
En mijn doel stelling is om de motor behoorlijk te updaten. Mijn lat van 700PK heb ik gelegd omdat je zo een betrouwbaar blok kan bouwen dat bijvoorbeeld 450-500 PK continu aankan. Heb namelijk er namelijk geen zin in dat het blok kapot loopt bij langdurige vollast!
En natuurlijk is dit niet zo even gedaan dit vergt veel tijd en natuurlijk ook geld daarom is dit ook een extra motor voor mijn supra. heb er nu een originele inzitten waar biks tot weinig aan gedaan is. Het andere blok wil ik met geduld opbouwen. Dit is dus niet ff binnen een maand ofzo. En mocht het huidige blok stuk gaan dan heb ik nog een origineel blok liggen.
Groeten
Re: Zuigers en drijfstangen
Kijk dan doe je het goed rustig opbouwen omdat je een spare blokChris wrote:Voor een groot deel heb je gelijk maar ik ga niet alleen driften met de auto ik ga er ook het circuit mee op.
En mijn doel stelling is om de motor behoorlijk te updaten. Mijn lat van 700PK heb ik gelegd omdat je zo een betrouwbaar blok kan bouwen dat bijvoorbeeld 450-500 PK continu aankan. Heb namelijk er namelijk geen zin in dat het blok kapot loopt bij langdurige vollast!
En natuurlijk is dit niet zo even gedaan dit vergt veel tijd en natuurlijk ook geld daarom is dit ook een extra motor voor mijn supra. heb er nu een originele inzitten waar biks tot weinig aan gedaan is. Het andere blok wil ik met geduld opbouwen. Dit is dus niet ff binnen een maand ofzo. En mocht het huidige blok stuk gaan dan heb ik nog een origineel blok liggen.
Groeten
Vergeet niet dat haast geld kost
Het mooiste zou zijn om een nieuwe type(JZ) Supra motor op te bouwen voor het circuit
Er is nog een motor in de bouw voor een circuit Supra (Alexander strikt) de circuit Supra
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Zuigers en drijfstangen
je hebt gelijk,Tjabbo wrote:niet doen dus.
je moet uitkijken dat je niet doorslaat. het is handiger om je wensen op papier te zetten en je daar aan te houden.
anders wordt het een project dat nooit af komt. als je geen voortgang of tussen resultaatjes boekt wordt je moe van het project en geef je het uiteindelijk toch op.
binnekort mn blok maar naar haarlem brengen met de spullen die ik nu heb en in elkaar laten zetten.
arnout had nog wel een completekop liggen die al af is met grotere kleppen, stuggere veren en opgelaste nokkenassen 264 graden ofzo.
Ben ik misschien nog optijd voor de dyno day
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....