Page 3 of 3

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Sunday 22 May 2011 13:06
by Casper
Hey Anthony, jij ook hier :)

Gefeli met je nieuwe blok. Heb je er wat meer specs van?

Casper

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Sunday 22 May 2011 23:17
by mmarkk
Idd specs en pk nummers Anthony yeah!
Ziet er vet uit btw!
Anthony wrote:Mijn blok is sinds vorige week klaar. Hij is afgesteld op euro95 en ben zelf heel tevreden met de nummers 8-)
De supercharger doet zijn werk gewoon super waardoor de turbo eigenlijk te klein is (gt42) dus volgende winter misschien een grotere erop!
Turbo spoelt al bij 4000rpm goed op! Auto draaid nu op 1,5bar. Auto heeft bij 2500rpm al dik 500nm koppel oplopend tot z'n 800nm!

Hier ff een foto van het blok op de dyno
Image

Zal volgende week ook ff een dyno uitdraai posten!

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Monday 23 May 2011 10:44
by vodkadip
Wat een ding zeg! schitterende motor Anthony, feli ^O^ .

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Monday 23 May 2011 10:59
by Tjabbo
Als je nu al weet dat de turbo te klein is, en de motor nu op de testbank staat, waarom vervang je dan niet nu ook de turbo?

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Monday 23 May 2011 11:25
by Digital
Welke GT42R is het? De wat grotere GT42's drukken toch zeker wel richting de 1000pk dus als de turbo nu al te klein is ben ik benieuwd naar je krukaspk!

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Monday 23 May 2011 12:28
by Dredd
Tjabbo wrote:Als je nu al weet dat de turbo te klein is, en de motor nu op de testbank staat, waarom vervang je dan niet nu ook de turbo?
Omdat Anthony wil rijden! :drive:
De Suup staat al enige tijd stil en als er nu nog andere turbo besteld en afgesteld moet worden i.c.m de SC, ben je zo weer een paar weken verder. Het is geen turbokitje "uit de doos" en er moet veel tijd in gestoken worden om de perfecte afstellingen/mapping te bepalen.

Ik zeg: "Rieden met dad ding!" yeah!

Ik heb een van de eerdere enginedyno's i.c.m de SC gezien en daarin biedt de SC in het onder- en middengebied van de toeren duidelijk meer koppel (100-200Nm) t.o.v. alleen een turbo ^O^.

@Anthony
Top dat het einde van je project nadert en dat je er binnenkort mee kan rijden!!
Ik zag dat er nog verstevigingen aan de auto worden doorgevoerd. Wat is er allemaal verder aan de Suup gedaan?

Dennis

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Posted: Wednesday 25 May 2011 21:43
by Anthony
Het is idd wat Dennis ook al aangeeft, heb geen zin om nog langer te wachte, wil gewoon rijde.
Ook vind ik het vermogen tot nu toe genoeg, kan ik weer ff wennen aan al da geweld op de achterwielen :drive:

@Digital: Zover ik weet is het idd een GT42 met het kleinste achterhuis..
Hij perst nu z'n 650whp en 800nm koppel op 1,5 bar en euro 95.
Er is veel meer uit te halen maar vond het wel goed zo om met te beginne.

Ik zal meteen ff een voorsteltopic maken met de spec's enzo ;)