Page 3 of 3

Posted: Saturday 24 February 2007 22:40
by tse
oke besteld, zag weer geld op me rekening
bij http://www.lm-1.com

Posted: Sunday 25 February 2007 08:54
by Andre
Ik wil de AEM wide band kit bestellen

Iemand een adresje of gewoon via ebay

Ik denk dat de AEM de best bang voor the buck is kan icm de greddy emanage werken (correct me iff i wrong )

Weet niet zoveel van deze stuffs af
Of moet ik e andere nemen ????

De AEM kost iets van 300 US dollars ofzo icl shipping en het is een sensor en die coole meter thats it

Goed afleesbaar en ook zie ik het vaak in auto van forum members zitten (Supraforums.com JZ swappers)

Info in welcome :)

Posted: Sunday 25 February 2007 09:16
by tse
A/F aflezen interreseert me geen kont

ik wil LOGGEN! ik kan geen A/F burnen tijdens het rijden.

EGT wil ik "aflezen" oftwel of het fout gaat!

Posted: Sunday 25 February 2007 22:10
by mmarkk
loggen is cool 8-)
en liefst zoveel mogelijk tegelijk

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 19:22
by RotteTrollMK3
komt die zeitronix alleen met dat display of ook met een gauge? of is dat een beetje dubbelop?

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 19:29
by mmarkk
Je kan hem kopen met of zonder display/gauge, net wat je wil
Check www.zeitronix.com

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 19:33
by RotteTrollMK3
maar met het display kun je meer aflezen dan met de gauge?
en met laptop nog meer als ik goed begrijp?

en de egt sensor moet je los bij bestellen?

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 19:39
by Dude
Ik heb hem zonder display of gauge, je stelt alles namelijk maar 1 keer (turbodruk etc.) in en dan heb je liever de laptop eraan omdat die sneller reageert.
In het begin regelmatig met de laptop eraan gereden, totdat ik zeker wist dat alles goed was. Je kunt er natuurlijk een display bijhalen, maar je kijkt er toch bijna nooit op. Bovendien kun je een warning/bovengrens van de waardes instellen en daarmee een lampje of geluid mee laten signaleren.

Misschien heb ik hem straks niet meer nodig met m'n EMS. Maar moet ik nog even uitzoeken.

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 20:03
by Tjabbo
ik kijk best vaak op de display. vooral omdat ik veel problemen gehad heb. zonder het display had ik de supra al in de soep gedraaid. de 7m althans.
ieder zijn ding. de laptop is inderdaad het handigst. een extra klokje biedt niet écht een meerwaarde.

laptop aansluiting is standaard aanwezig trouwens die hoef je niet te bestellen.
als je een egt sensor erbij neemt ben je wel in 1x helemaal klaar. :)

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 21:21
by RotteTrollMK3
maar die egt sensor kan ik toch het best in de turbo zetten? maar dan moet ik toch een gaatje in de turbo boren?

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 22:18
by RotteTrollMK3
elbom? of bedoel je elbow?

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 23:45
by RotteTrollMK3
kon zijn dat elbom ook een term was :P

Re: Wideband kit

Posted: Tuesday 08 December 2009 23:54
by DeSchouten
gewoon ff wat strijkers in je elbow douwe :mrgreen:

Re: Wideband kit

Posted: Wednesday 09 December 2009 00:10
by RotteTrollMK3
hahahaha _O-

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 14:27
by alexander strik
Ik vraag me soms wel eens af waarom je nou al die risico's wilt lopen met tuning, ik heb motoren gezien waar gaten in de zuigers zaten zo groot als een tennisbal om dat het mengsel te arm was, gebroken nokkenassen,drijfstangen die op de staf van Sinterklaas leken, krukassen waar je de hoek mee om kon enz.,enzv.,. De motor is standaard uitgerust met een computer en klopsensoren die alles in de gaten houdt om een zo goed mogelijk mengsel af te leveren in je cilinder, zo gauw je dingen gaat veranderen moet alles weer extra gecontroleerd worden wat weer allerlei risico’s met zich mee brengt. Ik praat dan nog niet eens over de aanpassingen aan onderstel en remmen die dan weer genomen moeten worden. Omdat de meeste "tuners" de auto gewoon op straat gebruiken geeft dat weer andere risico’s die je dan meestal wel weer in de kranten terug vindt. Een gewone motor tuneup met nieuwe bougies,kabels en bobines levert soms al 10 tot 15 pk op. Ik wil echt niet als een oude zeur overkomen maar ik kijk op verschillende forums ook van andere merken en zie altijd een optocht van uit elkaar geplofte motoren en crashes, spannend om naar te kijken dat wel natuurlijk,
Alexander
Image

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 14:38
by alexander strik
In de turbo, hij wel, en wat doe je met het slijpsel dat in de turbo komt, verbranden mischien.
Alexander
RotteTrollMK3 wrote:maar die egt sensor kan ik toch het best in de turbo zetten? maar dan moet ik toch een gaatje in de turbo boren?

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 14:44
by john
in de turbo beter
slijpsel hoeft niet in de turbo te komen als je hem maar goed
dicht stopt voordat je gaat boren en tappen
ik heb het al 2 keer gedaan zonder problemen

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 14:59
by Dude
Hier ook in de turbo geboord, geen enkel probleem. Gewoon onderaan het turbinehuis bij de flensaansluiting, je zet de turbo met de onderkant naar beneden en druk er een doek in, zo kan er nooit een spaan in het huis komen.

En wat betreft tunen, als je het maar goed doet. Dwz 90% van de betrouwbaarheid hangt af van de tuner.

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 16:19
by mmarkk
Yeah np, iedereen hier boort in turbo's

Re: Wideband kit

Posted: Saturday 12 December 2009 18:29
by Tjabbo
ja ik heb hem ook in de turbo.

je moet hem natuurlijk niet ergens in de slak boren, maar in het stuk waar hij op het spruitstuk bout. daar is plek zat en er komt geen slijpsel in de turbo.

zie:
Image

Image

Re: Wideband kit

Posted: Sunday 13 December 2009 00:10
by RotteTrollMK3
keej, dankje, denk als ik die set heb de egt daar ook monteer

Re: Wideband kit

Posted: Monday 14 December 2009 02:49
by Rich
ja, daar heb ik die van mij ook geboord; een stukje boven de flens

enne Alexander, als er slijpsel in het turbine gedeelte van een turbo komt gaat ie daar echt niet stuk van hoor, dat wordt gewoon meegezogen en de uitlaat uit geblazen
ik heb turbo's gezien waar stukken van afgebroken bougieneuzen (massa elektrode + keramiek) doorheen zijn gegaan en daar was niets van te zien op de turbinebladen
ook nog de tubbie van nick gezien destijds waar delen van een compleet geplofte zuiger doorheen waren gegaan, die was natuurlijk wel beschadigd, maar viel alleszins mee (zuiger was gewoon verdwenen toen de kop eraf was...wtf!?!, bleek bij nader onderzoek dat er delen in het inlaatspruitstuk lagen en andere stukken zijn via de turbo verdwenen)

mgoed, maatregelen nemen om te voorkomen dat er slijpsel/spaanders invallen altijd doen natuurlijk!

en tunen ligt 100% bij de tuner; welke keuzes maakt ie in materiaalkwaliteit, hoe is het geheel in onderdelen op elkaar afgestemd en hoe is het uiteindelijk afgesteld, als je dat allemaal goed doet is het allemaal prima betrouwbaar te maken
en de forums bewijzen maar weer dat elke idioot met een set sleutels en wat centen dikkere onderdelen op een blok kan schroeven, maar dat er kennis en ervaring voor nodig is om het allemaal ook goed te doen, die eersten zijn er erg veel van, die tweeden zijn aardig dun gezaaid ;)