Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Apexi AVC-R duty cycle
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Apexi AVC-R duty cycle
o.k, hier het probleem met mn AVC-R
eerst even de spec's
2jz-gte vvt-i zo goed als stock
US 2jz twin-turbos gemonteerd
AVC-R boostcontroller
nu heb ik een halfjaar terug mn avc-r afgesteld met een duty cycle van 52% wat resulteerd in 0.9bar dit werkte allemaal perfect.
nu had ik de laatste tijd het gevoel dat ik was vermogen miste, maar wat blijkt ik draai op 0.6bar op "full" boost!
ik dacht eerst dat mn avc-r naar de knoppen was, omdat dit exact de waarde is als ik mn avc uitzet
maar als ik mn duty nu op 70%! zet, kom ik op 0.8bar ongeveer, duidelijk is het dat er hier iets NIET klopt,
nu dacht ik zelf aan de map sensor van de AVC-R maar die werkt perfect,
turbo's zijn nog geen 5dkm oud, en ik rij de wagen altijd netjes warm voordat ik ga lopen trappen.
turbo slangen zien er allemaal o.k uit, en het klinkt er niet naar dat er ergens een luchtlek zit
als iemand nog een idee heeft..heel graag.
eerst even de spec's
2jz-gte vvt-i zo goed als stock
US 2jz twin-turbos gemonteerd
AVC-R boostcontroller
nu heb ik een halfjaar terug mn avc-r afgesteld met een duty cycle van 52% wat resulteerd in 0.9bar dit werkte allemaal perfect.
nu had ik de laatste tijd het gevoel dat ik was vermogen miste, maar wat blijkt ik draai op 0.6bar op "full" boost!
ik dacht eerst dat mn avc-r naar de knoppen was, omdat dit exact de waarde is als ik mn avc uitzet
maar als ik mn duty nu op 70%! zet, kom ik op 0.8bar ongeveer, duidelijk is het dat er hier iets NIET klopt,
nu dacht ik zelf aan de map sensor van de AVC-R maar die werkt perfect,
turbo's zijn nog geen 5dkm oud, en ik rij de wagen altijd netjes warm voordat ik ga lopen trappen.
turbo slangen zien er allemaal o.k uit, en het klinkt er niet naar dat er ergens een luchtlek zit
als iemand nog een idee heeft..heel graag.
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Heb je de accu een keer afgekoppeld? Je hebt de sensor rate ook goed staan, en het cilinder aantal? En hoe heb je hem aangesloten, je kunt namelijk ignition signaal en speed signaal aansluiten. Volgens mij mag dat niet allebei. Maar dat staat de handleiding. Gaat de AVCR ook in self learning mode bij jou? Dan staan er op een gegeven moment sterretjes ipv je duty cycle.
Btw, ik had 69% duty cycle bij 1.3 bar.
Btw, ik had 69% duty cycle bij 1.3 bar.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
nee, de accu is niet losgeweest. cilinders en sensor rate staan ook goed. speed signaal heb ik niet aangesloten.Dude wrote:Heb je de accu een keer afgekoppeld? Je hebt de sensor rate ook goed staan, en het cilinder aantal? En hoe heb je hem aangesloten, je kunt namelijk ignition signaal en speed signaal aansluiten. Volgens mij mag dat niet allebei. Maar dat staat de handleiding. Gaat de AVCR ook in self learning mode bij jou? Dan staan er op een gegeven moment sterretjes ipv je duty cycle.
Btw, ik had 69% duty cycle bij 1.3 bar.
rare is dat het een maar maanden goed gewerkt heeft
het rare is toen ik er achter kwam dat die boost niet klopte, stond er bij mijn duty cycle EN bij mn boost sterretjes, terwijl er nogmaal alleen bij de duty cycle sterretjes staan. (hier heb ik nog niks over kunnen vinden)
toen heb ik de AVCR gereset (init. all) en hem helemaal opnieuw ingesteld en toen ben ik maar gestopt bij 70% duty, want er klopt gewoon iets niet.
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Denk dat je selenoid kapot is dan. Haal hem eens los, kijk of er vuil in zit oid.
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Ja, de solenoid, dat zou ook mijn eerste gedachte zijn. Dat EN bij de duty-cycle en *** bij de boost heb ik nog nooit gezien. Wellicht een error code?
Ik heb me daar nooit in verdiept want die van mij heeft het al die jaren foutloos gedaan.
Vertel ff welk schema je hebt aangehouden voor het aansluiten en welke poorten van de solenoid.
Ik heb me daar nooit in verdiept want die van mij heeft het al die jaren foutloos gedaan.
Vertel ff welk schema je hebt aangehouden voor het aansluiten en welke poorten van de solenoid.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
ik heb de solenoid ff uit elkaar gehaald en schoongemaakt, kwam niet echt wat tegen. maar wie weet
ook heb ik alle slangenklemmen nog ff een slag gegeven, just in case.
ik heb et nog niet kunnen testen ivm baggerweer, misch morgen.
de AVC-r geeft dezelfde boost waardes aan als mn losse boost meter dus daarvan kan ik uitgaan dat het werkt.
anders ff zo'n solenoid of avc scoren om uit te wisselen, dan heb ik dat teminste uitgesloten
hieronder hoe ik het heb aangesloten.
ook heb ik alle slangenklemmen nog ff een slag gegeven, just in case.
ik heb et nog niet kunnen testen ivm baggerweer, misch morgen.
de AVC-r geeft dezelfde boost waardes aan als mn losse boost meter dus daarvan kan ik uitgaan dat het werkt.
anders ff zo'n solenoid of avc scoren om uit te wisselen, dan heb ik dat teminste uitgesloten
hieronder hoe ik het heb aangesloten.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
heeft niks geholpen helaas
weet iemand hoeveel druk je moet halen als je AVC uitstaat?
dan zet hij gewoon de turbodruk direct op de wastegate.
dan haal ik 0.45-0.55 bar, is dat te weinig? het is wel stabiel voor mn idee.
ik zat ook nog te denken mischien dat mn dumpvalve verknetterd is,
weet iemand hoeveel druk je moet halen als je AVC uitstaat?
dan zet hij gewoon de turbodruk direct op de wastegate.
dan haal ik 0.45-0.55 bar, is dat te weinig? het is wel stabiel voor mn idee.
ik zat ook nog te denken mischien dat mn dumpvalve verknetterd is,
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat een stock vvti turbo zou moeten leveren, maar dit klinkt wel wat aan de lage kant.
Heb je de turbo zelf al geïnspecteerd op scheuren bij de wastegate?
Heb je de turbo zelf al geïnspecteerd op scheuren bij de wastegate?
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
het zijn US twin's, met de bijbehorende wastegate maar dat is toch niet vanaf buitenaf te zien of die gescheurd is? ik neem aan dat je em dan compleet uit elkaar moet halen.
gaan die wastegate's actuators wel eens verrot? (gebroken veer of iets?)
gaan die wastegate's actuators wel eens verrot? (gebroken veer of iets?)
Last edited by Gtech on Sunday 13 June 2010 17:09, edited 2 times in total.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
alle leidingen checken op scheuren.. ik heb ooit een scheurtje in een ic slang gehad, die was alleen zichtbaar onder druk...
je zag er verder niets van!
eventueel heb ik nog ergens een 2JZ BOV..die kan ook nog lekken
je zag er verder niets van!
eventueel heb ik nog ergens een 2JZ BOV..die kan ook nog lekken
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
wastegate's gaan wel eens lekken, maar dan is je turbo uitaat kant gescheurt, ook wil de accurator wel afwijken.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
ok, morgen ga ik de BOV wel ff checken, ff testrondje rijden alstie afgedopt is. alleen ff langzaam gas los dan.
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Uitlaatzijde van de turbo eraf, dan kijk je op de wastegateklep. Checken op scheuren in de klep of in de behuizing er omheen.Gtech wrote:het zijn US twin's, met de bijbehorende wastegate maar dat is toch niet vanaf buitenaf te zien of die gescheurd is? ik neem aan dat je em dan compleet uit elkaar moet halen.
gaan die wastegate's actuators wel eens verrot? (gebroken veer of iets?)
Maar wat Joep zegt is ook mogelijk. Je kan dat testen door perslucht op de aanzuigbuis te zetten, ff creatief zijn met een plastic kapje op maat maken en dicht tapen enzo.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
turbo's zijn nog zo goed als nieuw, laat ik dat even tot het laatst bewaren.
dat met perslucht is n goeie, ga ik wel ffn proberen!
dat met perslucht is n goeie, ga ik wel ffn proberen!
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
ok. BOV werkt perfect, hij laat enkel lucht door als je van het gas afgaat, slangen voelen als hij druk draaid redelijk hard. alle slangen heb ik gechecked en de intercooler ook
ik denk dat ik gewoon ff een andere solenoid moet proberen
heeft iemand hier in de buurd toevallig nog 1 liggen om ff te proberen?
ik denk dat ik gewoon ff een andere solenoid moet proberen
heeft iemand hier in de buurd toevallig nog 1 liggen om ff te proberen?
Last edited by Gtech on Monday 14 June 2010 18:45, edited 1 time in total.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Heb je nu de BOV verward met de wastegate ?
wastegate opent als je OP het gas stampt en wanneer er teveel turbo druk is.
Dat ding dat opent wanneer je van het gas af gaat is de BOV
wastegate opent als je OP het gas stampt en wanneer er teveel turbo druk is.
Dat ding dat opent wanneer je van het gas af gaat is de BOV
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
sorrie, ik haal het indd door de war. ik ben met teveel dingen bezig.
post aangepast
post aangepast
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
gaat een beetje lastig bij een twin-turbo...Rich wrote:Uitlaatzijde van de turbo eraf, dan kijk je op de wastegateklep. Checken op scheuren in de klep of in de behuizing er omheen.Gtech wrote:het zijn US twin's, met de bijbehorende wastegate maar dat is toch niet vanaf buitenaf te zien of die gescheurd is? ik neem aan dat je em dan compleet uit elkaar moet halen.
gaan die wastegate's actuators wel eens verrot? (gebroken veer of iets?)
Maar wat Joep zegt is ook mogelijk. Je kan dat testen door perslucht op de aanzuigbuis te zetten, ff creatief zijn met een plastic kapje op maat maken en dicht tapen enzo.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Kan die Y pijp er dan niet tussenuit? dan kan je toch op de uitlaatzijde van de turbo's kijken en de wastegate(s?) zien?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
kan er wel tussenuit, maar doe je niet 'ff'
het gaat het makkelijkst als je de beide turbo's er af hebt en op de werkbank die Y-pijp er tussen vandaan haalt
het gaat het makkelijkst als je de beide turbo's er af hebt en op de werkbank die Y-pijp er tussen vandaan haalt
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Y-pipe er tussen uithalen is meer werk dan de motor er ff uit halen. Net als de actuator vervangen van de achterste turbo, die krijg je er dus gewoon niet tussen uit zonder de turbo's er af te halen. Heb ik weer....
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Apexi AVC-R duty cycle
bah, ik ben weer verder gegaan met "het" probleem.
ik heb vandaag even wat gegevens verzameld.
overdruk / Duty cycle AVC-R
0.55 / 0% oftewel uit.
0.75 / 45%
0.76 / 48%
0.77 / 51%
0.77 / 54%
0.78 / 57%
0.82 / 60%
0.86 / 63%
0.86 / 66%
0.87 / 69%
0.89 / 72%
0.96 / 75%
als ik naar waardes kijk van bijv mkiv.com, hebben hun bij 45% 0.85bar druk en 1.2bar bij 72%
vreemde is dat ik bij 43% 0.9bar haalde, en dat om 1 of andere reden, dag op dag ik die druk nevernooit meer haalde.
Intercooler systeem tot aan de gasklep is gecontroleerd tot 2bar en lekvrij,
turbos roken niet, spoelen vrij vlot, pakken goed op.
map sensor van de AVC-R geeft dezelfde waardes als mijn losse boost meter dus die is ook in orde.
solenoid is vervangen, maar geeft geen (verbeterd) resultaat
nou wil ik volgende week een andere AVC-R unit proberen om ff uit te wisselen.
als dat geen verschil geeft, dan toch mischien de wastegatezitting controleren?
lijkt me dat je met 20% meer duty wel meer dan 0.1bar overboost moet kunnen draaien?
het vreemde blijft gewoon dat dit zomaar dag op dag gekomen is,
ik heb vandaag even wat gegevens verzameld.
overdruk / Duty cycle AVC-R
0.55 / 0% oftewel uit.
0.75 / 45%
0.76 / 48%
0.77 / 51%
0.77 / 54%
0.78 / 57%
0.82 / 60%
0.86 / 63%
0.86 / 66%
0.87 / 69%
0.89 / 72%
0.96 / 75%
als ik naar waardes kijk van bijv mkiv.com, hebben hun bij 45% 0.85bar druk en 1.2bar bij 72%
vreemde is dat ik bij 43% 0.9bar haalde, en dat om 1 of andere reden, dag op dag ik die druk nevernooit meer haalde.
Intercooler systeem tot aan de gasklep is gecontroleerd tot 2bar en lekvrij,
turbos roken niet, spoelen vrij vlot, pakken goed op.
map sensor van de AVC-R geeft dezelfde waardes als mijn losse boost meter dus die is ook in orde.
solenoid is vervangen, maar geeft geen (verbeterd) resultaat
nou wil ik volgende week een andere AVC-R unit proberen om ff uit te wisselen.
als dat geen verschil geeft, dan toch mischien de wastegatezitting controleren?
lijkt me dat je met 20% meer duty wel meer dan 0.1bar overboost moet kunnen draaien?
het vreemde blijft gewoon dat dit zomaar dag op dag gekomen is,
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
klinkt wellicht gek, maar mijn eerste gedachte is dat je turbo's kapot zijn ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Apexi AVC-R duty cycle
Het is idd vaag dat dit van de ene op de andere dag is gekomen. Weet je zeker dat je niet ergens per ongeluk een setting hebt gewijzigd?
Je spring-pressure is ook erg laag, zonder boostcontroller zou je toch minstens 0,7bar moeten hebben.
Post anders hier alle settings die je hebt ingevuld en aangevinkt:
- target boost
- feedback speed en welke versnellingen heb je aangevinkt
- gear ratio's
- etc etc
Je spring-pressure is ook erg laag, zonder boostcontroller zou je toch minstens 0,7bar moeten hebben.
Post anders hier alle settings die je hebt ingevuld en aangevinkt:
- target boost
- feedback speed en welke versnellingen heb je aangevinkt
- gear ratio's
- etc etc
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Apexi AVC-R duty cycle
^precies rich
normaal voor een jspec supra is dat je de uitlaat moet restricten omdat je met alleen grote intake en uitlaat al op 1.2 bar moet zitten. en dat is ZONDER boost controller. daarbij kan een boostcontroller nooit je boost beneden de veer/wastegate boost stellen.
dus a) je wastegate(s) zijn stuk of (b) je turbo's zijn stuk.
of maak ik nu een enorme denkfout ?
edit:
je uitlaat kan ook gewoon veel en veel te klein zijn ?
normaal voor een jspec supra is dat je de uitlaat moet restricten omdat je met alleen grote intake en uitlaat al op 1.2 bar moet zitten. en dat is ZONDER boost controller. daarbij kan een boostcontroller nooit je boost beneden de veer/wastegate boost stellen.
dus a) je wastegate(s) zijn stuk of (b) je turbo's zijn stuk.
of maak ik nu een enorme denkfout ?
edit:
je uitlaat kan ook gewoon veel en veel te klein zijn ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.