Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Opdelen supra forum onderdeel?

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Moeten we het supra deel opsplitsen?

Ja, zo is het overzichtelijker
13
52%
Nee, laat het zo. dit is vet.
10
40%
Ik heb een andere mening hierover en die beschrijf ik duidelijk in een post hieronder
2
8%
 
Total votes: 25

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

Nav de vraag van Joep:

Wie is er voor om het supra deel van het forum onder te verdelen?
Een extra moderator zal niet echt nodig zijn in het begin (denk ik) tenzij het supras forum dicht blijft en hier mensen naar toe zouden komen.

Als we gaan onderverdelen wil ik de volgende indeling:

- Supra algemeen (Mooie plaatjes, algemene vragen/discussies)
- Supra MKI/MKII (Niet dat er ook maar IEMAND is hier die een MK1 of MK2 heeft maar goed)
- Supra MK III (Alles over de MKIII incl swaps en wat er maar bij komt kijken)
- Supra MKIV (Alles dat betrekking heeft op een MKIV. automaat, handbak, RHD LHD Big single, twins whatever)

De projecten gaan nog steeds als vanouds in de member rides.
Member rides is een afgeschermd deel op het forum omdat er meer persoonlijke info in kan staan en niet zomaar geindexeerd mag worden door zoekmachines of gezien worden door de toevallige voorbijganger.

Geen 7m/1jz deel,geen 2jz deel, geen rhd shit. Hier hoor je gewoon respect te tonen (met een knipoog kan nog steeds veel natuurlijk, dus dat blijft wat het was) voor de manier waarop iemand bezig is met zijn/haar hobby.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Dude »

Heeft Arnout definitief supras.nl dicht gedaan of is dit tijdelijk?
Ik denk dat je zelf wat moet moderaten om technische info in 1 overzichtelijk topic te zetten. Dus als iemand iets technisch interessants post, dan kopieren naar een technisch topic?
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

technische info staat/hoort in het database forum. daar is ook een sticky topic met veelgevraagde info. maar is niet helemaal up-to-date.
topic schoon houden en/of info bij elkaar zetten heb ik domweg niet genoeg tijd voor. Als iemand het voor me wil doen dan mag dat best. kan hij/zij tijdelijk rechten krijgen en als het goed bevalt dan evt als mod op het supra deel blijven.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by babbel »

Op zich ben ik wel voorstander van een vernieuwde indeling. Ik ben het in grote lijnen eens met jouw voorstel, maar ik zou ook een onderdeel maken in het technische gedeelte waar algemene tips en info in staat. Denk hierbij aan discussies "hoe rijd ik een motor in" of "Castrol Edge VS Shell Helix Ultra", maar ook Rich met z'n bedding procedure voor brake discs/pads.

Zaken als een 2JZ swap in een mkIII horen mijns inziens nog steeds thuis in de MkIII sectie. Persoonlijk zie ik dan ook liever geen indeling in motor-type. Uiteraard kan iedereen met kennis van een 2JZ alsnog zijn bijdrage leveren in zo'n topic. En ik denk dat je toch niet altijd kunt voorkomen dat je gedupliceerde info krijgt. Het is ook deels aan de members en moderators om dit op te merken...

Je zou dan zo'n tree krijgen:

Automotive forums
-- Member rides
-- Supra algemeen ("Supra forums")
-- Technical
----- General info
----- MkI / MII section
----- MkIII section
----- MkIV section
----- Other models (incl. non-Toyota)
-- Vervoersforum
-- Meetings
-- Supra database

Indien je de tijd ervoor kunt vinden, zou je de info in de huidige "Informatieve database" al redelijk kunnen gebruiken om de nieuwe technische sub-forums te vullen.

Just my $0.02 :Y)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

ik wil het graag doen, maar ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen er van supras.nl 'over' zouden komen.
Ook al zit hier denk ik op dit moment een van de grootste actieve community qua supra rijders, we zijn nogal onbekend.

Ik ben benieuwd.
Is het nog steeds fijn/handig om dingen onderverdeeld te hebben, ook als er niet méér gepost wordt dan dat nu het geval is? :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by tse »

te veel andere subtopics maken het onoverzichelijk. niet de supras :mrgreen:

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by kolkie »

Op zich boeit het me niet aangezien ik zelf geen supra heb maar ik heb nog niet het idee dat het momenteel overloopt van de onoverzichtelijkheid. Als je nu de supra-pagina bekijk kun je in 1 oogopslag alle topics tot 2-3 maand terugzien. Dingen ophakken waarin dan topics staan waar al een week niet meer gereageerd is geeft mij altijd het gevoel dat er uberhaupt niemand kijkt. Tevens loop je kans dat er mensen zijn die wel kennis van relevante zaken hebben die jouw topic niet zien omdat je een ander type hebt.

Bottomline is dat je het altijd nog zou kunnen doen als het echt drukker/onoverzichtelijker wordt, maar dat het nu nog niet nodig is. Naar mijn mening.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

Gerco
Shoarma haler eerste klas
Posts: 359
Joined: Sunday 10 May 2009 13:34

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Gerco »

waarom is supras.nl eigenlijk gesloten?
Weet iemand dat?

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by joep »

te veel gezeik en gezanik van enkele individuen die het nodig vonden om elk topic vol te blaffen met hun wijsheden en verwachtingen (al dan wel of niet terecht)
gewoon een beetje jammer, maar het was niet meer te stoppen..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by joep »

Tjabbo wrote:ik wil het graag doen, maar ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen er van supras.nl 'over' zouden komen.
daar gaat het toch niet om? je kunt jezelf nu met deze site gaan profileren als DE NL info-site voor supra gerelateerde dingen. denk groter dan supra alleen..
IS200 met 1jz, soarer, sc, noem nog maar een paar andere dingen met 7M, of een JZ motor..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

ILLKIDD
Shoarma haler eerste klas
Posts: 347
Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
Location: Rottedam

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by ILLKIDD »

Ik vind de indeling zo goed. Grotensdeels ben ik met Babbel mee eens dat de tech deel uitgebreider zal moeten worden. Ik vind dat dat het belangrijkste doel is van een auto gerelateerde forum. En niet alleen maar hoe je een dyi 500rwkw supra moet bouwen maar ook simpele dingen zoals b.v. dyi distributieriem vervangen.


:Y

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by emveha »

Ik ben het met Babbel eens.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

ok heb een extra backup getrokken van het forum. indeling gaat op de schop. zsm
zodra deze er is zal ik ook de topic proberen te moven naar de goede plek maar dat kan ff duren, ik heb weinig tijd dit weekend en aankomende tijd :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

Ok heb e.e.a. veranderd en hernoemd.
beter zo ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

leviathan
Sla blaadje
Posts: 31
Joined: Sunday 15 August 2010 23:18
Location: Arnhem

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by leviathan »

ehmmm ik heb een MK2 dus openen dat forum!! :)
"hell is filled with people like you"

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by mmarkk »

Haha eindelijk een mk2 owner *O*
Marco waar blijft het MK2 deel? :)
Leviathan voorstel/member rides topic maken!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

ik zal een MK2 deel bouwen ok :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

leviathan
Sla blaadje
Posts: 31
Joined: Sunday 15 August 2010 23:18
Location: Arnhem

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by leviathan »

helemaal goed!!

nu nog onderdelen vinden he [:(]
"hell is filled with people like you"

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Tjabbo »

Ja man open een member ride topic. leuk!
Staat je supra in de database? (http://www.supradatabase.nl)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by alexander strik »

Ik ben het grotendeels met Tjabo eens, echter voor een betere naamsbekendheid lees nwe forumleden zou een sitenaam met iets van Supra in zich beter werken denk ik.
Alexander

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Dredd »

alexander strik wrote:echter voor een betere naamsbekendheid lees nwe forumleden zou een sitenaam met iets van Supra in zich beter werken denk ik.
Alexander
+1...

trekt nu snel flame suit aan...
Image
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by alexander strik »

Kijk dat bedoel ik nou een ander duikt er gelijk weer in, je zult zien die naam trekt toch weer nwe leden.
Alexander
Jos wrote:Die is er wel, nieuw opgestart door aantal supras.nl mensen. :)

http://supras.rb28.com/

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Dude »

alexander strik wrote:Ik ben het grotendeels met Tjabo eens, echter voor een betere naamsbekendheid lees nwe forumleden zou een sitenaam met iets van Supra in zich beter werken denk ik.
Alexander
Ben ik ook gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant is het de vraag of je alle sjonnie hier wilt hebben :p
Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by alexander strik »

Dude, je hebt wel een erg lage dunk van de Supra, of rij je ook stiekem met je petje achterstevoren als niemand het ziet
Alexander
Dude wrote:
alexander strik wrote:Ik ben het grotendeels met Tjabo eens, echter voor een betere naamsbekendheid lees nwe forumleden zou een sitenaam met iets van Supra in zich beter werken denk ik.
Alexander
Ben ik ook gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant is het de vraag of je alle sjonnie hier wilt hebben :p

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Opdelen supra forum onderdeel?

Post by Dude »

Als niemand het ziet wel ja :9 Ik heb ook mn middenconsole eruit gehaalt, dan kan ik beter in mn gordel hangen met 1 hand aan het stuur.

Ik doel op de groep die de film 'to fast to furious' in hun kop hebben. En zich dan aanmelden (zie supras.nl) met een verhaal dat ze wel even 800 pk uit hun supra gaan halen. 2 weken later zie je dan dezelfde supra op marktplaats staan, omdat ze de benzine niet kunnen betalen.
Image

Post Reply