Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Top Secret V12 Supra Texas mile

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Andre »

Zal ie meedoen of niet?

http://speedhunters.com/archive/2011/01 ... -mile.aspx

Wat zal het worden V12 of toch wel de inline six
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Tjabbo »

beide zo te zien

inline 6 in de nixan
v12 in de supra yeah!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Casper »

The car is currently being prepped for shipment out to the States in the next few days. Seeing how the car currently set up for top speed (about 260 MPH), Smoky and his team are in the process setting the car up for standing mile runs. It's looking to get a set of smaller turbos and also the addition of a parachute.
Normaal vind ik de creaties van TS helemaal te gek. Maar deze.....
Don't get me wrong, het technische gedeelte zoals de V12 is helemaal super, maar die bodykit is zo lelijk. Weet iemand of deze getest is in een windtunnel?
Verder heb ik zo'n vermoeden dat de TS snot voor de ogen wordt gereden op de TX-mile. Zeker met een set kleinere turbo's.
Ik meen dat de huidige set-up op zo'n 900pk zit?
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Rich »

Tsja, wat is kleiner, ik denk dat je eerder moet denken aan 'minder groot' ;)
Je hebt 'maar' 1600m natuurlijk en net als bij de kwart mijl dragraces gaat 't om spool-up en gearing. Ik denk dat de huidige set-up voor absolute topsnelheid is en daar heeft ie waarschijnlijk (veel) meer dan 1600m voor nodig en is niet optimaal voor de mijl drag.

Bodykit is voor top-speed en ik meen ook dat ie de neus iets verlengd heeft vanwege de v12.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Casper »

So did it ever happen?

@Rich, ik weet niet hoe ik je antwoord de vorige keer heb kunnen missen. Toch even een vraagje/opmerking, ik ben namelijk alles behalve expert.
Je zegt dat als ze terug gaat naar 'minder grote' turbo's waarschijnlijk heeft te maken met spool-up, dit zou best een goede reden kunnen zijn aangezien het maar om 1600m gaat. Maar stel je hebt echt een huge 80+mm turbo, dan heb je in de 1/2 versnelling een flink turbogat. Maar daarna houd het toch ook op?

Je schakelt bij bijv. (ik noem maar wat) 9000 toeren op, daarna vallen de toeren terug naar 5500 ofzo, dan zit je toch weer midden in het boost gebied?
Als dit het geval is, dan zou het toch juist beter zijn om met de grotere turbo's te gaan rijden om een zo hoog mogelijke snelheid te halen.

Beetje crappy vraagstelling, mijn excuses :p
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Dredd »

Vraagstelling is duidelijk *)

Meer info: http://speedhunters.com/archive/tags/Sm ... fault.aspx

Vette achterspoiler hoor, waar heb ik die eerder gezien.. hmmmm... :9
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Rich »

Casper wrote:So did it ever happen?

@Rich, ik weet niet hoe ik je antwoord de vorige keer heb kunnen missen. Toch even een vraagje/opmerking, ik ben namelijk alles behalve expert.
Je zegt dat als ze terug gaat naar 'minder grote' turbo's waarschijnlijk heeft te maken met spool-up, dit zou best een goede reden kunnen zijn aangezien het maar om 1600m gaat. Maar stel je hebt echt een huge 80+mm turbo, dan heb je in de 1/2 versnelling een flink turbogat. Maar daarna houd het toch ook op?

Je schakelt bij bijv. (ik noem maar wat) 9000 toeren op, daarna vallen de toeren terug naar 5500 ofzo, dan zit je toch weer midden in het boost gebied?
Als dit het geval is, dan zou het toch juist beter zijn om met de grotere turbo's te gaan rijden om een zo hoog mogelijke snelheid te halen.

Beetje crappy vraagstelling, mijn excuses :p
Ik snap je wel hoor ;)
Je moet een goede middenweg vinden; grotere turbo, meer vermogen, maar later in de powerband of minder grote turbo met minder topvermogen, maar eerder beschikbaar.
Je hebt bij zowel de kwartmijl sprint als de standing mile een gelimiteerde afstand beschikbaar. Wat je aan het begin aan tijd verliest door het turbo gat, en ook tussendoor bij 't schakelen, moet je eerst weer goedmaken t.o.v. de kleinere turbo, pas als je met aftrek van dat verlies toch sneller bent met een grotere turbo heeft 't zin. Ook komt het vermogen van een grotere turbo nog extremer inzetten dan een minder grote, je moet dat extra vermogen ook op de weg zien te krijgen anders heeft het geen zin.
Al die factoren bijelkaar gooien ze waarschijnlijk in een simulatieprogramma en dan rolt er vanzelf uit welke turbo het beste is voor die situatie. Aangezien ze minder groot gingen qua turbo is de meest logische verklaring de betere spool-up ;)

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Top Secret V12 Supra Texas mile

Post by Casper »

Bedankt voor je antwoord Rich. Als ik er zo over nadenk, dan zou een compound setup dus ideaal zijn.
Je hebt dan de kleine turbo om het turbogat te verkleinen en bovenin heeft die dan ook nog voldoende power door de andere 'grotere' turbo.

Dredd, bedankt voor de link.

Casper.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Post Reply