Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Post by DeSchouten »

KX250 wrote:
kefke wrote:en 1JZ #:)
Don't strart Kef :N

Talk after my 7m went on the dyno, ofzoiets maar dan in het Nederlands _O- (B) (B)
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: DeSchouten's Supra

Post by Dude »

Ga je markus beaten :Y) Ik hoorde dat zijn stroker blokje behoorlijk vermogen maakt.
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: DeSchouten's Supra

Post by DeSchouten »

over de 700rwhp eloof ik jah
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by dave »

Fusee van de bovenste draagarm kun je met een kunstof hamer vast (genoeg) slaan in de wielnaaf. Zo kan je de moer er op draaien. Bij mij, pre-face lift zit er een nyloc moer op, dus dan moet je zoiezo de arm een tik geven, latere types hebben een gewone moer met splitpen.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: DeSchouten's Supra

Post by tse »

DeSchouten wrote:over de 700rwhp eloof ik jah
Jouw HP's zijn niet van :fap: geld hehe :X

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Tjabbo »

DeSchouten wrote:over de 700rwhp eloof ik jah
filmpjes? info?
jammer dat supras.nl dicht is. nu zie je er helemáál niets meer van [V]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: DeSchouten's Supra

Post by Andre »

DeSchouten wrote:over de 700rwhp eloof ik jah

Yep klopt dat is wel met stroker remember

Ik wacht in spanning de 4 digits af
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: DeSchouten's Supra

Post by Casper »

Ik kan me nog maar heel vaag de auto van Markus herinneren. Heeft die nu niet een 76mm turbo?
Was Anthony ook niet bezig met een stroker+supercharger+76mm? Ik vraag me af of die al af is. Heb hem een hele tijd terug gezien toen die nog met de t61 rondreed. Sorry voor de offtopic Schout ;)
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Rich »

700 pk's op de engine dyno van Arnout; kruk pk's dus

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: DeSchouten's Supra

Post by DeSchouten »

Hij is ook aan een chassis dyno geweest geloof ik, daar gaf die net zo veel pk's aan de wielen als op de engine dyno.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: DeSchouten's Supra

Post by eah88 »

dat zou best wel knap zijn. geen verlies op de aandrijflijn hebben [^]
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: DeSchouten's Supra

Post by kefke »

eah88 wrote:dat zou best wel knap zijn. geen verlies op de aandrijflijn hebben [^]
Haha LOOOL _O-
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: DeSchouten's Supra

Post by Andre »

Rich wrote:700 pk's op de engine dyno van Arnout; kruk pk's dus

Nope het waren real rwhp

De 700Pk waren op de chasis dyno en NIET op de engine dyno van Supra sport

Sterker nog about Krukas Pk meet Arnout zijn engine dyno lager dan bv DP (Krukas Pk)

De turbodruk kan ook iets hoger vind ik want de 700 rwhp was op 1.5 bar terwijl de monkey wel mooi 1.75 bar perste op de engine dyno

Mischien heeft dat te maken dat hij andere fuel gebruikt op zijn engine dyno en durf hij de boost op de schroeven en op normale benzine safe op 1.5 bar (?)

Maar 800 rwhp is in zicht :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Tjabbo »

waarom zou je niet tevreden zijn met 700pk? het is heel veel, en als je zorgt dat je je blok overengineered dan gaat hij ook niet (snel) stuk.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: DeSchouten's Supra

Post by Andre »

Tjabbo wrote:waarom zou je niet tevreden zijn met 700pk? het is heel veel, en als je zorgt dat je je blok overengineered dan gaat hij ook niet (snel) stuk.



Een dyno is een moment opname en een hoop dingen moeten kloppen om niet alles te zeggen

Dus als je 800Pk op de bank weet neer te zetten houd dat dus niet in dat je elke dag met race benzine rijd en 2 bar boost draait

Bij elke Modlist heb IK een bepaalde verwachting de ene kiest voor dyno king anderen voor street able bladi bla di bla

Ik denk dat een tuner dat ook wel weet dat uit een bepaalde setup een X aantal Pk uit te persen is mits het totale plaatje klopt

Met Safe be happy is niks mis mee maar ik ben meer iemand van to the limits are go home
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Tjabbo »

jij bedoelt: go big or go home ;)
tuurlijk is een dyno meting een momentopname maar een verrekte goede indicatie. hoge nummers boeit mij dan weer geen flikker. dat is grote onzin, en je hebt er geen reet aan vooral in NL niet.
bij een bepaalde modlist mag je wat verwachten, maar iedereen klaagde bij arnout altijd dat de zooi kapot ging. Beter 700 betrouwbare pk's op benzine afleveren dan 800 op racefuel, en die binnen de kortste keren kapot is.

Ieder zijn meug he. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Tjabbo »

Btw ik ga deze discussie straks afsplitsen zodat DeSchouten's topic schoon blijft.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: DeSchouten's Supra

Post by Andre »

Tjabbo wrote:jij bedoelt: go big or go home ;)
tuurlijk is een dyno meting een momentopname maar een verrekte goede indicatie. hoge nummers boeit mij dan weer geen flikker. dat is grote onzin, en je hebt er geen reet aan vooral in NL niet.
bij een bepaalde modlist mag je wat verwachten, maar iedereen klaagde bij arnout altijd dat de zooi kapot ging. Beter 700 betrouwbare pk's op benzine afleveren dan 800 op racefuel, en die binnen de kortste keren kapot is.

Ieder zijn meug he. :)

Mee eens maar to the limits op race fuel boven de 800Pk zou ik wel voor gaan indien de juiste mods in zitten en dan naar huis rijden met 700rwhp is niet verkeerd :)

Ieder zijn ding
Amerikaanse tuners gaan wel tot het randje
Dat vriendje van Michello :) blijft bv ook de boost op schroeven to the limits van de Turbo en ga zomaar door

Denk dat Markus nu toch wel de dyno king is onder de JZ dyno numbers ^O^
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: DeSchouten's Supra

Post by Dude »

Ik denk dat Arnout behoorlijk safe tuned. Er zal dus wel meer te halen zijn uit die setup van Markus.
Alleen heeft Arnout (en de klant) er niks aan als het fout gaat.
Arnout is trws wel bezig met een "stock" 2jz op te bouwen. Die wil die dan op de dyno over de limit draaien om te kijken hoever hij kan gaan. Ik heb mijn blokje en die van DS zien staan, en dat ziet er echt wel bulletproof uit :9~
Image

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: DeSchouten's Supra

Post by tse »

Iemand enig idee hoeveel er getuned bij Arnout dan op dit moment rond rijden en heel blijven? Dit zou toch eenvoudig in de database te moeten zien zijn....

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: DeSchouten's Supra

Post by Rich »

Andre wrote:
Rich wrote:700 pk's op de engine dyno van Arnout; kruk pk's dus

Nope het waren real rwhp

De 700Pk waren op de chasis dyno en NIET op de engine dyno van Supra sport

Sterker nog about Krukas Pk meet Arnout zijn engine dyno lager dan bv DP (Krukas Pk)

De turbodruk kan ook iets hoger vind ik want de 700 rwhp was op 1.5 bar terwijl de monkey wel mooi 1.75 bar perste op de engine dyno

Mischien heeft dat te maken dat hij andere fuel gebruikt op zijn engine dyno en durf hij de boost op de schroeven en op normale benzine safe op 1.5 bar (?)

Maar 800 rwhp is in zicht :)
Verschil in de getallen tussen dynobanken is er altijd, dat heeft o.a. te maken met hoe de dyno geremd wordt; karakteristiek en remvermogen (als ie kan remmen dan), hoe de dyno software met de gemeten waarden omgaat, en meest belangrijke; de operator, die bepaalt hoe er gemeten wordt, want dat kan op heel veel verschillende manieren op één en dezelfde bank.

Aap vertelde me dat ie 700pk op zijn bank had gehaald met 't blok van Marcus. Later bij DP heeft ie verder zitten finetunen, daar heeft ie er dus nog meer uitgepeuterd. Welke benzine hij in dat vat heeft weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat er racefuel in zit want maar een klein percentage van z'n klanten rijdt daar op. Ik gok erop dat er gewoon RON98 in zit, als 't al niet 95 is.

Naar mijn mening is een betrouwbaar blok dat 700wpk levert een veel grotere prestatie dan een dynoqueen die eenmalig 800wpk eruit perst. Betrouwbaar bouwen is vele malen moeilijker en kostbaarder dan eenmalig hoge cijfers produceren. En een betrouwbare 500whp dat heel blijft op een circuit is een nog betere prestatie.

@tse, ik denk zo'n stuk of tien met hoge vermogens (500+) die hij motorisch gebouwd heeft en meer met lagere vermogens en/of alleen door hem gemapped.

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Post by babbel »

Als ik naar mijn eigen auto kijk dan heeft die setup in totaal zo'n 45.000km gelopen, waarvan bijna 40.000km met de AEM (en dus 450+whp). Heeft in die tijd ook een paar keer het circuit gezien, waarbij de temperaturen gedurende lange tijd behoorlijk hoog waren.
De setup werkte ook gewoon nog prima toen ik hem uit elkaar haalde voor de revisie.

@Rich: die 700pk run op de dyno van Arnout was met 95. Lijkt mij dat het finetunen bij DP ook op die brandstof geweest is ?
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: DeSchouten's Supra

Post by Casper »

Rich wrote:
Naar mijn mening is een betrouwbaar blok dat 700wpk levert een veel grotere prestatie dan een dynoqueen die eenmalig 800wpk eruit perst. Betrouwbaar bouwen is vele malen moeilijker en kostbaarder dan eenmalig hoge cijfers produceren. En een betrouwbare 500whp dat heel blijft op een circuit is een nog betere prestatie.
Rich je haalt de woorden uit mijn mond. Ik denk dat de pk-race een beetje achterhaald is tegenwoordig.
Ja, ook ik vind 1000rwhp auto's gewoon über vet, maar veelal zijn het tikkende tijdbommen. En ja ik weet het, er zijn altijd uitzonderingen...

Ik denk van dat de auto van Ken Henderson een goed voorbeeld is van een relatief betrouwbare 1000pk+ auto, maar daar moet dan wel weer bij gezegd worden dat Ken nooit raced. Dus die auto wordt alleen maar gebruikt voor rondcruisen en dergelijke. Maar of die ook heel blijft bij extreem gebruik zoals: drag, circuit noem het maar op, dat is natuurlijk de vraag. Op SF zitten tientallen van die 1000pk monsters, maar niemand verteld hoeveel kosten ze wel niet kwijt zijn aan kapotte onderdelen. De meeste zeggen, kijk mij ik heb dit dyno nummer gehaald, maar dat er van alles kapot is gegaan hoor je zelden iets over.

Daarom maakt een betrouwbare 500rwhp auto ook veel meer indruk op mij dan eentje die er eenmalig een monsternummer neer zet. Zeker als die nog regelmatig op het circuit uitgeleefd word. Gelukkig zien die Amerikanen nou ook dat 500rwhp ook een heleboel fun is en dat niet alles om drag en highway races draait. Het valt me echt op dat er op SF steeds meer roadracers bijkomen. Maar ik kap mijn verhaal nu af, ik ben eten :p

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Post by kefke »

Naast het feit dat het volgens mij niet leuk is om met zoveel pk op de baan te zitten.
Hoe kan je jouw bolide die stock 280pk heeft nu fijn sturen/reageren met 1000k?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?

Post by Casper »

Ik zou zeggen check de filmpjes van Peter Björck, dat geeft een redelijke indruk op de openbare weg. Lijkt me geweldig, maar veels te gevaarlijk. Die man heeft geen grenzen...
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Post Reply