Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
-
- Shoarma machine
- Posts: 5830
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 20 August 2007 20:14
- Location: Tongeren(België)
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Dat bedoelde ik eigenlijk. Ik had die filmpjes gezien, ziet er indrukwekkend uit maar vind er (persoonlijk) niets aan. TE is TECasper wrote:Ik zou zeggen check de filmpjes van Peter Björck, dat geeft een redelijke indruk op de openbare weg. Lijkt me geweldig, maar veels te gevaarlijk. Die man heeft geen grenzen...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Ik ben het eens met kefke. 1000pk is niet fijn rijden. smalle powerband, zelfs met stroker.
en op dat blok zit geen supercharger om de powerband te verbreden
dus tot 4500 toeren heb je 400 pk en dan schiet je zo ineens binnen 2 seconden naar 1000 pk. nee dan liever een streetable setup van rond de 450pk. meer mag, minder eigenlijk niet
en op dat blok zit geen supercharger om de powerband te verbreden
dus tot 4500 toeren heb je 400 pk en dan schiet je zo ineens binnen 2 seconden naar 1000 pk. nee dan liever een streetable setup van rond de 450pk. meer mag, minder eigenlijk niet
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Ik houd wel van lomp, doe mij maar gewoon een big ass turbo, ze hebben niet voor niets "oh shit handles" in de Supra gebouwt!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Me like de term: "Oh shit, handles" [:D]
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Ik heb er zelfs zo 2 voor op de moto, namelijk mijn zwembandjesvodkadip wrote:Me like de term: "Oh shit, handles" [:D]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
babbel wrote:Als ik naar mijn eigen auto kijk dan heeft die setup in totaal zo'n 45.000km gelopen, waarvan bijna 40.000km met de AEM (en dus 450+whp). Heeft in die tijd ook een paar keer het circuit gezien, waarbij de temperaturen gedurende lange tijd behoorlijk hoog waren.
De setup werkte ook gewoon nog prima toen ik hem uit elkaar haalde voor de revisie.
@Rich: die 700pk run op de dyno van Arnout was met 95. Lijkt mij dat het finetunen bij DP ook op die brandstof geweest is ?
Jouw Ride was ook aardig to the limits getuned meer was er ook niet uit te halen uit jouw vorige setup
Sterker nog in het verdeleden toen jouw ride getunend werd liet de benzine de tuner in de steek anders was ie wel verder gegaan
En dat bedoel ik om just the dyno numbers neer te zetten die bv bij een bepaalde setup hoort
IK zou bv nooit kunnen slapen als ik een modlist heb van 1000Pk met alle toeters en de bellen en vervolgens 500 op de bank neer zetten
Een dyno king Auto is volgens mij niet leuk mee te rijden wel een leuke street setup
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Om safe te tunen/bouwen hoef je niet op 50% van je set-up te gaan zitten, dus 500pk uit een 1000pk set-up is overdreven. Je weet gewoon uit ervaring dat dingen in/aan/op een motorblok niet lang meegaan als ze regelmatig voor 100% belast worden.
Je moet ze zien als theoretische cijfers, een indicatie om duidelijk te maken wat je praktisch kan gebruiken.
En 9 van de 10 keer is de brandstof de limiterende factor tijdens tunen, dus zo bijzonder is dat niet ;)
Je moet ze zien als theoretische cijfers, een indicatie om duidelijk te maken wat je praktisch kan gebruiken.
En 9 van de 10 keer is de brandstof de limiterende factor tijdens tunen, dus zo bijzonder is dat niet ;)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: DeSchouten's Supra
deze is van anthony...maar ook al een flinke setup...Dude wrote:Ga je markus beaten Ik hoorde dat zijn stroker blokje behoorlijk vermogen maakt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Daar kan ik niet tegenop met m'n zeven emmer
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Al wat meer bekend over die van Anthony? Ik was even vergeten dat die ook een vvti kop ging gebruiken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe snel 76mm opspoelt in combi met 3.4 vvti en sc. Weet iemand of Arnout al met de QSV van Sound Performance heeft gewerkt?
Ik ben wel heel benieuwd hoe snel 76mm opspoelt in combi met 3.4 vvti en sc. Weet iemand of Arnout al met de QSV van Sound Performance heeft gewerkt?
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Er was toen wel een topic over zo'n QSV op supras.nl, maar ik weet niet meer of die hem ook echt gebruikt had.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Qsv heb ik ook naar gekeken.ik wil niet het risico lopen dat het ding los knalt de turbo in.de qsv werkt goed maar er zijn geen gevallen bekend waarbij de qsv na 20.000km nog heel blijft.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Anthony's block is zonder QSV. Zelfs met het nieuwe uitlaat spruitstuk ging dat namelijk niet passen.
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Heeft Anthony ook een stroker nu, nee toch? Of is dat een van de mods geweest tijdens de rebuild?
@Tjabbo
Als je leuke spoel wilt hebben zonder QSV moet je eens naar die nieuwe Precision Billets kijken. Vooral de 6265 (DBB) is interessant voor jouw goals volgens mij.
@Tjabbo
Als je leuke spoel wilt hebben zonder QSV moet je eens naar die nieuwe Precision Billets kijken. Vooral de 6265 (DBB) is interessant voor jouw goals volgens mij.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Ne anthony heeft een supercharger erbij, markus heeft geen supercharger maar een stroker.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
ik heb al veel bekeken. de 6262 of 6265 inderdaad.babbel wrote:Heeft Anthony ook een stroker nu, nee toch? Of is dat een van de mods geweest tijdens de rebuild?
@Tjabbo
Als je leuke spoel wilt hebben zonder QSV moet je eens naar die nieuwe Precision Billets kijken. Vooral de 6265 (DBB) is interessant voor jouw goals volgens mij.
Wat het voordeel is van de 6265 boven de 6262 is me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk.
de 6265 met een setje vvti-cams en 650cc injectoren moet me al een heel eind brengen volgens mij.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Hmm ik dacht dat Anthony ook een stroker had, maar ik kan me vergissen natuurlijk.Tjabbo wrote:Ne anthony heeft een supercharger erbij, markus heeft geen supercharger maar een stroker.
Ja dat is inderdaad een moeilijke keuze. Met de 6262 kun je al over de 500+ rwhp maken (op US pumpgas), dus beide turbo's zijn goed voor een hele leuke setup.Tjabbo wrote:ik heb al veel bekeken. de 6262 of 6265 inderdaad.
Wat het voordeel is van de 6265 boven de 6262 is me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk.
de 6265 met een setje vvti-cams en 650cc injectoren moet me al een heel eind brengen volgens mij.
Persoonlijk zou ik voor de 6265 gaan voor iets meer vermogen bovenin. Ook is het hiermee makkelijker om wat meer vermogen te maken op hogere druk heb ik begrepen (tot 700 rwhp).
Dus als je ooit meer wilt, dan is de 6265 het beste denk ik. Maar als je echt zo rond de 500-550 wilt blijven, dan zou ik voor de 6262 gaan.
Na al redelijk wat gelezen te hebben over deze turbo's is mij het verschil ook nog niet helemaal duidelijk, maar met beide kun je denk ik niet fout gaan.
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
over de 500pk zal ik niet gaan denk ik. ik wil wel een setup die dat kan.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Mooi hoor, zo die motor in die dyno, maar de geruchten zijn dat Anthony's ride as. zondag op Assen zou staan, weet iemand of hij al af is dan?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Arnout was gisteravond nog aan het mappen met dat blokje.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Dan zal het wel niet!
Is streetpower Assen zondag al?
Is streetpower Assen zondag al?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Schout, hoe staat het met jouw motor, in de wachtrij of?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Was die nog niet al klaar?
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Tjabbo wrote:Qsv heb ik ook naar gekeken.ik wil niet het risico lopen dat het ding los knalt de turbo in.de qsv werkt goed maar er zijn geen gevallen bekend waarbij de qsv na 20.000km nog heel blijft.
Ik vind de risico ook te groot dat klepje die heen en weer beweegt vind ik maar niks
En ze gaan NU al stuk die dingen gaan gewoon los
Mischien een andere topic about deze valve
een ding is zeker betrouwbaar zijn ze niet
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: PK aantallen discussie. Big numbers of niet ?
Mijn blok is sinds vorige week klaar. Hij is afgesteld op euro95 en ben zelf heel tevreden met de nummers
De supercharger doet zijn werk gewoon super waardoor de turbo eigenlijk te klein is (gt42) dus volgende winter misschien een grotere erop!
Turbo spoelt al bij 4000rpm goed op! Auto draaid nu op 1,5bar. Auto heeft bij 2500rpm al dik 500nm koppel oplopend tot z'n 800nm!
Hier ff een foto van het blok op de dyno
Zal volgende week ook ff een dyno uitdraai posten!
De supercharger doet zijn werk gewoon super waardoor de turbo eigenlijk te klein is (gt42) dus volgende winter misschien een grotere erop!
Turbo spoelt al bij 4000rpm goed op! Auto draaid nu op 1,5bar. Auto heeft bij 2500rpm al dik 500nm koppel oplopend tot z'n 800nm!
Hier ff een foto van het blok op de dyno
Zal volgende week ook ff een dyno uitdraai posten!