Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Stille uitlaat

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Stille uitlaat

Post by Tjabbo »

Het volgende:

Mijn uitlaat is redelijk luid. Een geweldig ding met een lekkere schreeuw als je het gas vol intrapt en een diepe brom @ idle.
Maar omdat ik ook mijn dochter wil vervoeren in de supra zoek ik iets dat minder luid is in de auto. Voor mensen die alleen hard willen gaan is het een goede uitlaat, maar bij langere stukken rijden is het volgens mij niet heel gezond voor een klein kindje.

De HKS Hi-power Silent is heerlijk stil, zo heb ik ervaren bij John in de auto. Echter heeft dat ding een stock look met die 2 pijpjes aan de achterkant en dat vind ik maar niets, hij moet wel een mooie enkele pot hebben.
Oh en natuurlijk liefst 3 inch full free-flow zonder restricties. :)

Ik begreep dat de Blitz nur spec behoorlijk luid is, en dat de Tanabe medallion relatief stil is.
Wie heeft er ervaring met uitlaten/einddempers en kan zeggen of zijn/haar uitlaat erg stil is of niet?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Stille uitlaat

Post by TheDoctor »

kun je niet gewoon een demper aan je systeem toe (laten) voegen?
Simons heeft allerlei vervangingsdempers, ben je voor niet al te veel geld klaar.
Ik heb al in mijn auto's met andere uitlaten, dempers gepakt van Simons. Prima spul en dempt ook goed.

Is vast goedkoper dan een nieuwe uitlaat, niet?

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Stille uitlaat

Post by kefke »

DB killer erin voor als de dochter mee is?
Kan je gewoon erachter in schroeven :)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Stille uitlaat

Post by Dredd »

TheDoctor wrote:kun je niet gewoon een demper aan je systeem toe (laten) voegen?
Simons heeft allerlei vervangingsdempers, ben je voor niet al te veel geld klaar.
Ik heb al in mijn auto's met andere uitlaten, dempers gepakt van Simons. Prima spul en dempt ook goed.

Is vast goedkoper dan een nieuwe uitlaat, niet?
:word: Hoewel je wel de ruimte (grondspeling) voor een demper moet hebben. Ik was de gelukkige eigenaar van een Nur Spec... wat een &^%$ herrie. Demper er tussen laten zetten, resultaat: te weinig 'grondspeling'. Dus alsnog een andere einddemper aangeschaft (Invidia)
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Stille uitlaat

Post by knabbel »

Die Blitz is inderdaad echt enorm luid, ik heb hem ook, zonder Cats en met db killer is ie imho nog veel te luid.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Stille uitlaat

Post by antigram »

er een custom laten maken? Ik heb gehoord dat APE vrij stille custom uitlaten maakt voor turboautos.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Stille uitlaat

Post by DeSchouten »

Dan zou ik voor een tanabe medialon gaan marco, die is ook super mooi om te zien.
Ik heb zelf een Greddy Sp 2e hands uit japan gehaald die zijn vrij zeldzaam.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by Tjabbo »

Jos heeft het goed, ik wil van 2.5 naar 3 inch.
En een dB killer heb ik wel. het is me gewoon allemaal teveel lawaai. Supergaaf overigens, maar ik moet aan meer mensen denken tegenwoordig dan alleen mezelf.
De tanabe is vet duur maar supergaaf.

Het klopt dus wel dat de blitz en hks nurspec super luid zijn? Ik ken geen andere uitlaat dan de HKS Hi-Power silent die 3 inch freeflow is en toch stil.
De tanabe zou een goed alternatief zijn maar ik kan maar weinig recensies vinden.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Stille uitlaat

Post by eah88 »

wat is je budget voor een uitlaat? ik heb voor mijn celica een compleet custom uitlaat systeem. toendertijd € 1000 euro vanaf downpipe tot eind incl tussendemper. weliswaar 2,5 inch, maar een 3 inch zal niet veel duurder zijn denk ik. ik heb hem in kampen laten maken en super tevreden over de kwaliteit.
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by Tjabbo »

een complete tanabe kost niet eens dat geld incl shipping. 3 inch en speciaal gemaakt voor de supra.
budget denk ik nog even niet aan. eerst maar eens broodnodige andere dingen regelen. :)
maar zodrá ik een andere uitlaat wil dan wil ik ook vast weten welke dat moet zijn.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by joep »

TheDoctor wrote:kun je niet gewoon een demper aan je systeem toe (laten) voegen?
Simons heeft allerlei vervangingsdempers, ben je voor niet al te veel geld klaar.
Ik heb al in mijn auto's met andere uitlaten, dempers gepakt van Simons. Prima spul en dempt ook goed.

Is vast goedkoper dan een nieuwe uitlaat, niet?
+1!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by Tjabbo »

joep wrote: +1!
hoe kan ik dan van 2.5 naar 3 inch door alleen de einddemper te doen? ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Stille uitlaat

Post by TheDoctor »

eah88 wrote:wat is je budget voor een uitlaat? ik heb voor mijn celica een compleet custom uitlaat systeem. toendertijd € 1000 euro vanaf downpipe tot eind incl tussendemper. weliswaar 2,5 inch, maar een 3 inch zal niet veel duurder zijn denk ik. ik heb hem in kampen laten maken en super tevreden over de kwaliteit.

:{

Was die uitlaat van goud gemaakt?

Een paar van de uitlaten waar ik het over had lopen vanaf de voorpijp naar achter, 2", 2 dempers, sierstuk etc. etc. etc. voor 300 euro ofzo.
En er was nog een hoop aanpas werk nodig om de pijp over de versnellingsbaksteun heen te krijgen.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Stille uitlaat

Post by eah88 »

ik heb compleet custom, aangezien er voor mijn auto geen enkel kant en klaar systeem te koop is. (ST182 met 3SGTE)

Image
Image

zelfde systeem bij EPS zou rond de 1200 euro uitkomen.
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by Tjabbo »

Hoe stil is hij ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Stille uitlaat

Post by eah88 »

stil! stationair een lichte brom en onder accelereren hoor je hem iets maar in de auto merk je er niet zo veel van.

http://gerardps3.hyves.nl/fotos/1266291901/0/pwY1/

het voordeel van een compleet custom uitlaat is dat je zelf je geluid kan bepalen.
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by Rich »

Ik heb de Apexi N1, 3" rvs en 4" tip. Ze zijn nog mondjesmaat te vinden, wellicht nog 2e hands.
Deze is precies goed qua geluid, bij stationair een zachte brom uit de uitlaatmond die binnen zacht te horen is. Bij cruizen geen herrie, zowel buiten als binnenin de auto (ben al tig ermee naar Italië op en neer geweest en ik heb ook een hekel aan een brom die binnen te horen is). Geef je echter gas dan klinkt ie echt superfraai, maar nooit te luid. Ik heb zelf een screamerpijp, dus bij echt gassen hoor je die schreeuwen, maar blijf je daar net onder dan klinkt ie prachtig. Ik heb op de timeattack evenementen al een paar keer complimenten gehad van toeschouwers die na 't racen naar me toe kwamen om te zeggen dat ze de suup erg gaaf vonden klinken 8-)

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Stille uitlaat

Post by Dredd »

Rich wrote:Ik heb op de timeattack evenementen al een paar keer complimenten gehad van toeschouwers die na 't racen naar me toe kwamen om te zeggen dat ze de suup erg gaaf vonden klinken 8-)
Klopt, hij klinkt als een straaljager maar dan alleen het lage freqentiegebied. Erg vet geluid ^O^
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Stille uitlaat

Post by TheDoctor »

eah88 wrote:ik heb compleet custom, aangezien er voor mijn auto geen enkel kant en klaar systeem te koop is. (ST182 met 3SGTE)
al die uitlaten die ik heb laten maken waren ook custom :P

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Stille uitlaat

Post by joep »

Ik doelde op een demper er tussen zetten, een midden demper. Die heb ik er ook tussen zitten, wel even gokken waar die moet komen ivm resonantie geluid.

Verder heb ik 3" van voor tot achter.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Stille uitlaat

Post by Mat »

knabbel wrote:Die Blitz is inderdaad echt enorm luid, ik heb hem ook, zonder Cats en met db killer is ie imho nog veel te luid.

Ik heb hem ook, inclusief frontpipe enzo, ik hou echt van dat geluid <3
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

Post Reply