Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

diffs en uitbreken

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

diffs en uitbreken

Post by Dude »

Ik meen ook dat een TRD diff alle 2 de wielen evenveel tractie geeft, dus zou de auto in theorie rechtdoor moeten slippen.

Wat moet er gebeuren aan je oude TRD diff om die om te zetten in bijv. mijn diff? Ik heb een EU spec. diff, daar zit volgens mij ook weer verschil in met grotere behuizing oid?
En wat bedoel je met plaatwerk, heb je schade?
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by joep »

Zal de aanpassing van de tunnel zijn..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Dude's MK4

Post by Dredd »

Dude wrote:Ik meen ook dat een TRD diff alle 2 de wielen evenveel tractie geeft, dus zou de auto in theorie rechtdoor moeten slippen.

Wat moet er gebeuren aan je oude TRD diff om die om te zetten in bijv. mijn diff? Ik heb een EU spec. diff, daar zit volgens mij ook weer verschil in met grotere behuizing oid?
En wat bedoel je met plaatwerk, heb je schade?
Misschien heeft het inderdaad met de uitlijning van de auto te maken, maar ik meen me te herinneren dat op het MKIVsupra.net forum dezelfde ervaringen genoemd zijn. In ieder geval is het grote voordeel dat de achterkant veel gecontroleerder naar een kant uitbreekt.

Er zit inderdaad verschil in de behuizingen, maar volgens mij zijn er 3 types TRD diffs voor de JZA80: TT auto, TT manu en NA manu.
Als een account bij supraforums hebt, kun je in de onderstaande link een heleboel info over de verschillende diffs vinden.
http://www.supraforums.com/forum/showth ... tial-Info!

Arnout kan je waarschijnlijk zo vertellen wat wel en niet mogelijk is! *O*
joep wrote:Zal de aanpassing van de tunnel zijn..
^O^ U gaat door voor de koelkast.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Dude's MK4

Post by emveha »

Het is normaal dat je auto naar 1 kant gaat uitbreken. Door de torsie die vanaf de motor op de achteras wordt gezet, zal 1 voorwiel meer belast worden dan het andere. De ( Geblokkeerde ) achteras zal de weg van de minste weerstand gaan zoeken, en over het andere voorwiel gaan wegschuiven.

Volgens Newton is het een kwestie van actie/reactie.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by joep »

Op het noordelijk halfrond draaien we met de klok mee en dus breek je naar rechts uit.. Pure natuurkunde!











Toch?!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by Tjabbo »

En als je naar het zuiden rijdt dan ? :drive:
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Dude's MK4

Post by Dredd »

emveha wrote:Het is normaal dat je auto naar 1 kant gaat uitbreken. Door de torsie die vanaf de motor op de achteras wordt gezet, zal 1 voorwiel meer belast worden dan het andere. De ( Geblokkeerde ) achteras zal de weg van de minste weerstand gaan zoeken, en over het andere voorwiel gaan wegschuiven.
Thanks voor de uitleg!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by Rich »

emveha wrote:Het is normaal dat je auto naar 1 kant gaat uitbreken. Door de torsie die vanaf de motor op de achteras wordt gezet, zal 1 voorwiel meer belast worden dan het andere. De ( Geblokkeerde ) achteras zal de weg van de minste weerstand gaan zoeken, en over het andere voorwiel gaan wegschuiven.

Volgens Newton is het een kwestie van actie/reactie.
Dan zou ie naar links moeten uitbreken want door de reactie op het motorkoppel wil een suup het linker voorwiel optillen, maar hij breekt juist naar rechts uit. Klopt dus niet.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Dude's MK4

Post by Rsoarer »

zelf ff verwijderd, thanks
Last edited by Rsoarer on Friday 06 May 2011 12:51, edited 1 time in total.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Dude's MK4

Post by Dude »

Als ik naar je foto kijk, ga ik er van uit dat rechtsboven de motorkap is en linksonder het spatbord?
Die balk in het midden zit gelast, en moet helemaal los geboord en opnieuw er in gelast worden...... Je moet wel weten wat je doet, anders laten doen. En dat is een duur geintje.
Die balk zit ook behoorlijk in elkaar als ik het zo zie. Daar zit de veerpoot achter, is die nog wel recht?
Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Dude's MK4

Post by Rsoarer »

thanks!
Last edited by Rsoarer on Friday 06 May 2011 12:49, edited 1 time in total.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by Rich »

Damn! Zuur man!

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Dude's MK4

Post by Dredd »

Rsoarer wrote:FF een vraag, de Soarer van een maatje van mij is gecrashed door een (wanabee)maatje van hem
Klote man! Net als je vriendin en je motor, moet je ook nooit je auto uitlenen... :nono:

Dude, dit is wel vervuiling van je huidige topic (menber rides), misschien kan dit worden "ge-cut en ge-past" worden naar een ander topic?

Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by dave »

Rich wrote:
emveha wrote:Het is normaal dat je auto naar 1 kant gaat uitbreken. Door de torsie die vanaf de motor op de achteras wordt gezet, zal 1 voorwiel meer belast worden dan het andere. De ( Geblokkeerde ) achteras zal de weg van de minste weerstand gaan zoeken, en over het andere voorwiel gaan wegschuiven.

Volgens Newton is het een kwestie van actie/reactie.
Dan zou ie naar links moeten uitbreken want door de reactie op het motorkoppel wil een suup het linker voorwiel optillen, maar hij breekt juist naar rechts uit. Klopt dus niet.
Volgens mij heeft het meer met de gewichts verdeling van de auto te maken, waar zit de bestuurder e.d

En En En de wegen in nederland zijn op afschot aangelegd, dus naar rechts wegglijden is dus met de zwaartekracht mee naar beneden, just my 2ct
Last edited by dave on Friday 06 May 2011 12:55, edited 1 time in total.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Dude's MK4

Post by Dude »

Dredd wrote:
Rsoarer wrote:FF een vraag, de Soarer van een maatje van mij is gecrashed door een (wanabee)maatje van hem
Klote man! Net als je vriendin en je motor, moet je ook nooit je auto uitlenen... :nono:

Dude, dit is wel vervuiling van je huidige topic (menber rides), misschien kan dit worden "ge-cut en ge-past" worden naar een ander topic?

Dennis
Tjabbo kan wel even een ander topic hierover openenen niet? :gay:
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Dude's MK4

Post by Rich »

dave wrote:
Rich wrote:
emveha wrote:Het is normaal dat je auto naar 1 kant gaat uitbreken. Door de torsie die vanaf de motor op de achteras wordt gezet, zal 1 voorwiel meer belast worden dan het andere. De ( Geblokkeerde ) achteras zal de weg van de minste weerstand gaan zoeken, en over het andere voorwiel gaan wegschuiven.

Volgens Newton is het een kwestie van actie/reactie.
Dan zou ie naar links moeten uitbreken want door de reactie op het motorkoppel wil een suup het linker voorwiel optillen, maar hij breekt juist naar rechts uit. Klopt dus niet.
Volgens mij heeft het meer met de gewichts verdeling van de auto te maken, waar zit de bestuurder e.d

En En En de wegen in nederland zijn op afschot aangelegd, dus naar rechts wegglijden is dus met de zwaartekracht mee naar beneden, just my 2ct
Ik denk dat 't laatste de meest logische verklaring is ;)

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: diffs en uitbreken

Post by babbel »

FYI met mijn torsen diff trekt mijn auto ook altijd iets naar rechts.
Dacht altijd dat het met mijn uitlijning te maken had maar blijkbaar niet :)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

mishav
2e Assistent shoarma haler
Posts: 72
Joined: Thursday 25 August 2011 04:23

Re: diffs en uitbreken

Post by mishav »

Ik heb even een vraag.Misschien dat ik eroverheen gelezen heb maar stel hem toch maar:

Ik heb een Soarer Sc300 jzz30 met een open diff.
Nu wil ik graag een sper differentieel maar welke kan ik zo onder mijn auto overzetten zonder dat alles verbouwd moet worden.

En geen diff die 20% spert want dan kan ik net zo goed me open diff houden.

Alvast bedankt.

Mvg.Misha

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: diffs en uitbreken

Post by Tjabbo »

als de aandrijflijn gelijk is aan die van de (nonturbo) supra MKIV kan je toch een LSD diff van een mk4 eronder zetten?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: diffs en uitbreken

Post by Rsoarer »

Gewoon torsen LSD van een GTE mk4 automaat of van een non turbo. Let op je moet wel de ring gear swappen om tot een goede soarer overbrenging te komen.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

mishav
2e Assistent shoarma haler
Posts: 72
Joined: Thursday 25 August 2011 04:23

Re: diffs en uitbreken

Post by mishav »

Is er nog iemand die zo`n lsd torsen diff van een mk4 supra automaat heeft liggen?

Gr.Misha

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: diffs en uitbreken

Post by Rsoarer »

plaats ff een topic in het gevraagd forum, dacht dat digi er nog wel 1 had.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: diffs en uitbreken

Post by Dude »

Ik heb er binnenkort 1 over, alleen zit deze nog onder mn project supra. Geen idee wanneer ik tijd heb om hem er onder weg te sleutelen.
Image

Post Reply