Page 1 of 2

Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 12:12
by STRNPCP
Kwam deze vandaag tegen. Geen idee of het goedkoop is, maar allicht een hint voor een MKIV rider met ambities.
http://www.ebay.nl/itm/Toyota-Supra-MKI ... 19c54468d4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 12:23
by Dude
Dan zou ik de stock EU spec remmen houden denk ik, en het geld ergens anders voor gebruiken. Die zijn al 4 pots. De mk4 had voor zijn tijd al enorm goede remmen. Voor een JAP spec is het misschien wel interessant.

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 13:46
by STRNPCP
So true

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 18:05
by Andre
Is geen upgrade in mijn ogen schijven van de Mk4 zijn bijna even groot en de klauwen zijn beter

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 18:06
by kefke
Andre wrote:Is geen upgrade in mijn ogen schijven van de Mk4 zijn bijna even groot en de klauwen zijn beter
Verwonderd me dat OEM klauwen beter zijn dan Willwoods #SupraNoob

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 18:42
by Casper
Even zo uit mijn hoofd. De stock mkiv remmen (4/2 pots) waren uitzonderlijk goede remmen voor zijn tijd. 100-0 ergens in de +/-40 meter. Pas in 2004 is de stopafstand door de Porsche carrera gt verbeterd!
Big brake kits zijn leuk als je er veel mee op het circuit gaat ivm fading, maar het wil niet altijd zeggen dat ze ook echt beter remmen met straatgebruik. Van de meeste big brake kits zijn geen data bekend. Wat ik me wel kan herinneren is dat de nieuwe Stoptech Trophies beter remmen dan stock. Dit heeft Ryan Woon met een of ander apparaat gemeten.

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 19:10
by kefke
Casper wrote:Pas in 2004 is de stopafstand door de Porsche carrera gt verbeterd!
Whoat [:O]

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 19:53
by STRNPCP
Uit de literatuur: braking distances 70 mph to 0
Toyota Supra MKIV : 149 feet (1998)
Skyline R34 GT-R : 151 feet = 10 feet LESS than a Porsche GT3. (R33 GT-R gebruikt dezelfde Brembo remmen als de R34 GT-R)
2004 Porsche Carrera GT: 146 feet
Mmm, andere site zegt 101 feet ipv 146 feet.....

Als je het zo bekijkt doen de Skyline Brembo's niet veel onder voor de MKIV remmen. Daar moet wel bij opgemerkt worden dat het toegepaste remsysteem zeker van belang is bij deze prestaties. En op dat punt verschillen al deze auto's van de MKIII.
Van Wilwood heb ik (nog) nix kunnen vinden. Stoptech daarentegen beweert in vergelijkende testen wel iets beter te scoren dan de standaard remsystemen.
(http://www.zeckhausen.com" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 20:08
by kefke
STRNPCP wrote:Uit de literatuur: braking distances 70 mph to 0
Toyota Supra MKIV : 149 feet (1998)
Skyline R34 GT-R : 151 feet = 10 feet LESS than a Porsche GT3. (R33 GT-R gebruikt dezelfde Brembo remmen als de R34 GT-R)
2004 Porsche Carrera GT: 146 feet

Als je het zo bekijkt doen de Skyline Brembo's niet veel onder voor de MKIV remmen. Daar moet wel bij opgemerkt worden dat het toegepaste remsysteem zeker van belang is bij deze prestaties. En op dat punt verschillen al deze auto's van de MKIII.
Van Wilwood heb ik (nog) nix kunnen vinden. Stoptech daarentegen beweert in vergelijkende testen wel iets beter te scoren dan de standaard remsystemen.
(http://www.zeckhausen.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
mmark heeft Wilwood remmen op zijn MKIII als ik het me nog goed herinner

Re: Wilwood MKIV

Posted: Saturday 26 November 2011 22:26
by STRNPCP
Verschil tussen de front 6-pot Wilwood en de stock R33 GT-R Brembo's setup is verwaarloosbaar volgens deze Skyline rijders.
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... group-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij werd dan m.n. naar de remschijfgrootte gekeken (332mm x 32mm vs. 324mm x 32mm). Piston area is vrijwel gelijk.
De Nissan 350Z track front rotors voor de Night Pager setup zijn trouwens 324mm x 30mm.
Looks en officiële certificering zijn natuurlijk ook belangrijk. 8-)
Wanneer je deze gegevens combineert met die van mijn eerdere post, zou je dus kunnen stellen dat de Wilwood 6 pot calipers even goed remmen als de MKIV calipers en dat is goede info voor Wilwood 6 pot rijders.

Re: Wilwood MKIV

Posted: Sunday 19 February 2012 22:19
by joep
Er staat in de advertentie ook ' voor de standaard 2pots remklauwen' dus voor de J-spec.. Dan is het zeker wel een upgrade!

Re: Wilwood MKIV

Posted: Sunday 19 February 2012 23:10
by antigram
waarom hebben de jappen maar 2pots eigenlijk? Ze houden toch meestal al het lekkere voor zichzelf?

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 00:13
by kefke
antigram wrote:waarom hebben de jappen maar 2pots eigenlijk? Ze houden toch meestal al het lekkere voor zichzelf?
Omdat de europese MKIV's de enigste Toyota's voor de europese markt zijn die je WEL wilt hebben :9
Toen begon Toyota zich meer zorgen te maken om een antwoord te bieden aan de Europese merken.
Zij zaten met hun 280pk en 180km/u limitering. Dat zijn andere waardes dan de 320 en 280(?) km/u in Europa.
Dat is het volgens mij. En om de kostprijs te drukken.

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 00:33
by antigram
Ik wil sowiso geen mk4 hebben, maar dat klinkt logisch inderdaad :p

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 00:34
by kefke
antigram wrote:Ik wil sowiso geen mk4 hebben, maar dat klinkt logisch inderdaad :p
Als ze jou een MKIV aanbieden, gewoon even mij contacteren en ik help hem wel van je inrit af :D

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 00:48
by antigram
deal (B)

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 00:54
by mmarkk
250 zijn de Europese op begrend -O-

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 02:30
by Dude
Ja? die van mij niet. Komt misschien omdat die van jou uit DE komt, en mijne een Belg is geweest?

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 07:59
by mmarkk
De mijne is ook een ex. Belg.
Dan snap ik ook niet hoe het zit :?

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 11:18
by kefke
mmarkk wrote:De mijne is ook een ex. Belg.
Dan snap ik ook niet hoe het zit :?
Kennis van me heeft ook een Belgische MKIV, die is ook niet begrensd volgens mij.
Wel vet dat je überhaupt weet dat die op 250 begrensd is :D

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 11:43
by mmarkk
Meteen uitgeprobeerd toen we hem opgehaald hadden :)

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 13:09
by antigram
is het geen tellerafwijking?

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 14:07
by mmarkk
260 op de teller, dan gaat de klep van de TC een eind dicht.
Zonder begrenzer gaat ie veel harder.
Edit: Michello heeft ook een Belg, was ook begrend op 250

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 16:49
by Dude
Vreemd, ik heb idd wel eens gehoord dat ze tot 250 begrensd zijn, maar mijn (project) supra gaat/ging redelijk soepel richting de 270.
De vorige eigenaar claimde er zelfs 290 km/h mee gereden te hebben, maar voor mij was de snelweg te kort omdat ook ff te proberen ;)
Zit die begrenser dan in de stock ECU verwerkt?

Edit:http://www.supraforums.com/forum/showth ... ed-Limiter

Re: Wilwood MKIV

Posted: Monday 20 February 2012 16:54
by mmarkk
Ja, hij doet gewoon de butterfly klep vd de TC dicht, als daar mee gerommeld is/weggehaald werkt het niet