Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Twinturbo boostcontroller hoe aansluiten?

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Twinturbo boostcontroller hoe aansluiten?

Post by Tjabbo »

Heren een vraagje
Hoe hebben jullie de boostcontroller aangesloten op de twins ?


Volgens mij zijn er twee methoden.

1) Je voegt de twee solenoid kanten samen met een T-stuk , en je voegt de 'overdruk' kanten samen voor het feed signaal met een T-stuk zoals hieronder:

Image

of

2) Je dopt één uitgant van de turbodruk kant af, en gebruikt alleen de voorste turbo voor overdruk 'feed' signaal. Vervolgens verbind je de beide wastegate solenoids met een T-stuk zoals hieronder:

Image


Welke van de twee hebben jullie gebruikt en waarom ?
Ik heb geen idee welke beter is maar ik neig naar het bovenste plaatje om het zuiverste vacuum 'signaal' te hebben.
Zelf gebruik ik een Apexi AVR-R, maar het is volgens mij universeel welke boostcontroller je ook gebruikt. klopt?

Ben benieuwd! ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Twinturbo boostcontroller hoe aansluiten?

Post by dave »

Zoals plaatje 1 heb ik heb aangesloten, al maakt het niet heel veel uit, kan op 1 ook prima, het is wel zo dat er meer flow beschikbaar is vanuit 2 slangen, de reactie snelheid van de wastegate vergroot je dan iets. Zorg er dan wel voor dat de enkele slangen naar de actuator valve zo kort mogelijk zijn, anders heeft het geen zin meer.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Twinturbo boostcontroller hoe aansluiten?

Post by Tjabbo »

Grappig, ik ging er juist vanuit dat door het gebruik van slechts 1 poort met een korte vacuum slang de reactietijd vergroot werd, en bij gebruik van beide poorten dat e.e.a. wat soepeler zou gaan.
Maar bedankt voor de feedback, ik realiseerde me ook dat beide mogelijkheden kunnen, en ik was ook van plan om de eerste optie te gebruiken, ook al zit je dan met wat meer slangen werk.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Twinturbo boostcontroller hoe aansluiten?

Post by Dude »

Gewoon 1 nippel in je intercoolerbuis na de turbos outlets bij elkaar zijn en dan 2 van de solenoid naar de actuators.
Image

Post Reply