Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Wideband kit

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

oke besteld, zag weer geld op me rekening
bij http://www.lm-1.com

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Ik wil de AEM wide band kit bestellen

Iemand een adresje of gewoon via ebay

Ik denk dat de AEM de best bang voor the buck is kan icm de greddy emanage werken (correct me iff i wrong )

Weet niet zoveel van deze stuffs af
Of moet ik e andere nemen ????

De AEM kost iets van 300 US dollars ofzo icl shipping en het is een sensor en die coole meter thats it

Goed afleesbaar en ook zie ik het vaak in auto van forum members zitten (Supraforums.com JZ swappers)

Info in welcome :)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

A/F aflezen interreseert me geen kont

ik wil LOGGEN! ik kan geen A/F burnen tijdens het rijden.

EGT wil ik "aflezen" oftwel of het fout gaat!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

loggen is cool 8-)
en liefst zoveel mogelijk tegelijk

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

komt die zeitronix alleen met dat display of ook met een gauge? of is dat een beetje dubbelop?
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Wideband kit

Post by mmarkk »

Je kan hem kopen met of zonder display/gauge, net wat je wil
Check www.zeitronix.com
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

maar met het display kun je meer aflezen dan met de gauge?
en met laptop nog meer als ik goed begrijp?

en de egt sensor moet je los bij bestellen?
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Wideband kit

Post by Dude »

Ik heb hem zonder display of gauge, je stelt alles namelijk maar 1 keer (turbodruk etc.) in en dan heb je liever de laptop eraan omdat die sneller reageert.
In het begin regelmatig met de laptop eraan gereden, totdat ik zeker wist dat alles goed was. Je kunt er natuurlijk een display bijhalen, maar je kijkt er toch bijna nooit op. Bovendien kun je een warning/bovengrens van de waardes instellen en daarmee een lampje of geluid mee laten signaleren.

Misschien heb ik hem straks niet meer nodig met m'n EMS. Maar moet ik nog even uitzoeken.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Wideband kit

Post by Tjabbo »

ik kijk best vaak op de display. vooral omdat ik veel problemen gehad heb. zonder het display had ik de supra al in de soep gedraaid. de 7m althans.
ieder zijn ding. de laptop is inderdaad het handigst. een extra klokje biedt niet écht een meerwaarde.

laptop aansluiting is standaard aanwezig trouwens die hoef je niet te bestellen.
als je een egt sensor erbij neemt ben je wel in 1x helemaal klaar. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

maar die egt sensor kan ik toch het best in de turbo zetten? maar dan moet ik toch een gaatje in de turbo boren?
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

elbom? of bedoel je elbow?
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

kon zijn dat elbom ook een term was :P
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wideband kit

Post by DeSchouten »

gewoon ff wat strijkers in je elbow douwe :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

hahahaha _O-
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Wideband kit

Post by alexander strik »

Ik vraag me soms wel eens af waarom je nou al die risico's wilt lopen met tuning, ik heb motoren gezien waar gaten in de zuigers zaten zo groot als een tennisbal om dat het mengsel te arm was, gebroken nokkenassen,drijfstangen die op de staf van Sinterklaas leken, krukassen waar je de hoek mee om kon enz.,enzv.,. De motor is standaard uitgerust met een computer en klopsensoren die alles in de gaten houdt om een zo goed mogelijk mengsel af te leveren in je cilinder, zo gauw je dingen gaat veranderen moet alles weer extra gecontroleerd worden wat weer allerlei risico’s met zich mee brengt. Ik praat dan nog niet eens over de aanpassingen aan onderstel en remmen die dan weer genomen moeten worden. Omdat de meeste "tuners" de auto gewoon op straat gebruiken geeft dat weer andere risico’s die je dan meestal wel weer in de kranten terug vindt. Een gewone motor tuneup met nieuwe bougies,kabels en bobines levert soms al 10 tot 15 pk op. Ik wil echt niet als een oude zeur overkomen maar ik kijk op verschillende forums ook van andere merken en zie altijd een optocht van uit elkaar geplofte motoren en crashes, spannend om naar te kijken dat wel natuurlijk,
Alexander
Image
Last edited by alexander strik on Saturday 12 December 2009 14:56, edited 1 time in total.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Wideband kit

Post by alexander strik »

In de turbo, hij wel, en wat doe je met het slijpsel dat in de turbo komt, verbranden mischien.
Alexander
RotteTrollMK3 wrote:maar die egt sensor kan ik toch het best in de turbo zetten? maar dan moet ik toch een gaatje in de turbo boren?

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: Wideband kit

Post by john »

in de turbo beter
slijpsel hoeft niet in de turbo te komen als je hem maar goed
dicht stopt voordat je gaat boren en tappen
ik heb het al 2 keer gedaan zonder problemen

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Wideband kit

Post by Dude »

Hier ook in de turbo geboord, geen enkel probleem. Gewoon onderaan het turbinehuis bij de flensaansluiting, je zet de turbo met de onderkant naar beneden en druk er een doek in, zo kan er nooit een spaan in het huis komen.

En wat betreft tunen, als je het maar goed doet. Dwz 90% van de betrouwbaarheid hangt af van de tuner.
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Wideband kit

Post by mmarkk »

Yeah np, iedereen hier boort in turbo's
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Wideband kit

Post by Tjabbo »

ja ik heb hem ook in de turbo.

je moet hem natuurlijk niet ergens in de slak boren, maar in het stuk waar hij op het spruitstuk bout. daar is plek zat en er komt geen slijpsel in de turbo.

zie:
Image

Image
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Wideband kit

Post by RotteTrollMK3 »

keej, dankje, denk als ik die set heb de egt daar ook monteer
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Wideband kit

Post by Rich »

ja, daar heb ik die van mij ook geboord; een stukje boven de flens

enne Alexander, als er slijpsel in het turbine gedeelte van een turbo komt gaat ie daar echt niet stuk van hoor, dat wordt gewoon meegezogen en de uitlaat uit geblazen
ik heb turbo's gezien waar stukken van afgebroken bougieneuzen (massa elektrode + keramiek) doorheen zijn gegaan en daar was niets van te zien op de turbinebladen
ook nog de tubbie van nick gezien destijds waar delen van een compleet geplofte zuiger doorheen waren gegaan, die was natuurlijk wel beschadigd, maar viel alleszins mee (zuiger was gewoon verdwenen toen de kop eraf was...wtf!?!, bleek bij nader onderzoek dat er delen in het inlaatspruitstuk lagen en andere stukken zijn via de turbo verdwenen)

mgoed, maatregelen nemen om te voorkomen dat er slijpsel/spaanders invallen altijd doen natuurlijk!

en tunen ligt 100% bij de tuner; welke keuzes maakt ie in materiaalkwaliteit, hoe is het geheel in onderdelen op elkaar afgestemd en hoe is het uiteindelijk afgesteld, als je dat allemaal goed doet is het allemaal prima betrouwbaar te maken
en de forums bewijzen maar weer dat elke idioot met een set sleutels en wat centen dikkere onderdelen op een blok kan schroeven, maar dat er kennis en ervaring voor nodig is om het allemaal ook goed te doen, die eersten zijn er erg veel van, die tweeden zijn aardig dun gezaaid ;)

Post Reply