Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Wideband kit

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

nee is prima, ik heb een pdf tik, maar om nu fotos in een pdf te pleuren is ook zo vaag


heb het al bekeken,

eigenlijk is wat me te binnen schiet is

- ken ik die BOOST input ook gebruiken voor vacuum (dus gewoon analoge input
- kan dat ding echt, wat ze beloven, ongeloofelijk compleet dus. je wilt echt alles loggen wat er op kan. jammer dat ik er niet een effe kan calibreren, heb net een nieuwe kalibrator gekocht http://www.fluke.nl/comx/show_product.a ... ct=MFCCAL2
- ga offerte aanvragen (verz. kosten) bij http://www.alumex.de/Dsite/boost/Zeitronix.html scheelt weer DOEKOES
- ik heb een plannetje met een extra ecu + zeiktronics en apexi AFC2. (heb ik toch) effe nog op broeden.

k heb wel erg veel doekoes uitgegeven de laatste tijd, maar dit is toch wel het laatste wat ik voorlopig ga kopen (misschien ooit een turbo kitje [?] )

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

zei tse nu TURBO :o
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

nee TSE zei MISSCHIEN turbo

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

je hebt al een mail @ hotmail met de 2 jpg :)


BTW als je dingen anders wilt doen kan je ook het boost signaal op de SAFC zetten op de plaats van % rpm throttle. er staan op supramania ook wel voorbeelden van.
signaal is beide iets van 0-5v ofzo.

mark en ik hebben de oudere versie van de zeitronix maar je kan idd nagenoeg alles wel loggen. de software kan exporten naar excel (.csv formaat dus behoorlijk portable) en je kan er allemaal mooie berekeningen en andere software op los laten.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

je kunt ook de 2e (blauw) gebruiken als voltmeter voor lamda output bijvoorbeeld toen kwam ik op dit idee

heb een extra ecu gekocht (ik wil altijd weer stock kunnen draaien namelijk)

- een stekker IN de ecu maken die rechtstreeks de s-afc verbind. lemo of sub-d stekker
- rs232interface in de ecu maken (MAX232) voor de processor "dashboard" uit te lezen via pc freeware
- de zeitronic/bosch multiband komt waar nu de narrowband zit in de collector. de simulatednarrowband output van de zeitronics komt op de ECU voor close loop rije
- er zit een gat nog voor EGT in spruitstuk, dus EGT it is
- eeprom (flash) voetje in de ecu, met een externe brander, en een zak met chips (fuelmaps en ignition maps kun je editen met freeware software, zie PGMFI.org)
- en alles kunnen loggen met de zeitrnics kan om goed af te kunnen stellen
- ik wil op de S-AFC nog wel kunnen leanen voor de APK. me kat ligt op de zolder sinds de nieuwe auspuff. dus apk kan nu nog een probleem worden.

bedankt voor de mail. me outlook is wel van de wap nu!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

he klein puntje van aandacht misschien.
moet je de hele ecu herprogrammeren?

want een safc helpt natuurlijk anders niets voor apk doeleinden, aangezien de ecu alles netjes op 14.7 a/f ratio wil houden. dus je leant niets uit tenzij je écht alles gaat herprogrammeren. geen idee of die chip die in die ecu gaat toch een veredelde piggyback is of een echte vervanger a'la aem/motec ?

en if so, ga je dan geen closed loop terug erin programmeren?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

shit me supra had geen lambda sensor standaard
die kreeg ik zo lean dat ie afsloeg. foutje bedankt, back to the drawingboard

je kunt de ecu flashen wat je wilt, je bent alleen gelimiteerd aan die I/O

roms:
- stock
- stock fuelmaps aanpassen en ignition maps (wil ik doen, heb je freeware proggies voor) over een paar maandenkrijgen we een rollenbank op het werk
- roms van anderen gebruiken (gebeurd veel met turbosets en andere injectors/koppen/onderblokken, rpm verhogingen etc.) en die weer finetunen
- roms van andere ecus gebruiken (snap ik niet maar het gaat wel blijkbaar, honda heeft meerdere versies die behoorlijk compatibel zijn)
- roms additives die ook op OBD0 info op de "rs232" bus zetten voor een dashboard/logging op je pc.
- ik heb een paar dingen gelezen om echt te gaan programeren, het blijft gewoon een intel 8051 die er in zit, beetje assembleren klaar. zou alleen niet weten wat je meer zou moeten programmeren?

GETTOMOD noemen ze het, omdat kost geen kont alleen een chip flash, voetje en zelfs flashen kan je blijkbaar met een realtek netwerkkaart en met een ouwe adaptec scsi kaart.

motec gebruik ik nu op me werk, is suppperr kan alles als je wilt koffie zetten, maar dit is natuurlijk ook lollig. zie wel waar ik kom. zolang ik maar niet in de auto hoef te rijden, ik heb een hekel aan autorijden.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Je hebt een hekel aan autorijden omdat een CRX geen auto is en je Suupje weg is? :9 :p
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

Tjabbo wrote:he klein puntje van aandacht misschien.
moet je de hele ecu herprogrammeren?

want een safc helpt natuurlijk anders niets voor apk doeleinden, aangezien de ecu alles netjes op 14.7 a/f ratio wil houden. dus je leant niets uit tenzij je écht alles gaat herprogrammeren. geen idee of die chip die in die ecu gaat toch een veredelde piggyback is of een echte vervanger a'la aem/motec ?

en if so, ga je dan geen closed loop terug erin programmeren?
wat ik dan niet snap, ik heb gelezen dat pgmfi tot 80% throttle closed loop is. ik vind het hoog percentage, maar goed het getal maakt effe niet uit.

jij zegt dan dat je tot 80% niks aan een apexi S-AFC hebt want dan regelt de ecu via lambda.

hoe doe je dan bij je supra je A/F ration aanpassen op je orginele ECU als je een lambda sensor hebt?

ik ben effe het effe kwijt nu?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Je kan ook alleen de open loop aanpassen.
Closed loop gaat niet. Een van de belangrijkere redenen om naar een aftermarket ECU te gaan.

Bij closed loop regelt je ecu dat wanneer jij benzine afvoert met de safc dat er toch op een of andere manier de a/f netjes rond de 14.7 wordt gehouden.

Alléén in open loop kan je dat aanpassen zonder dat de ecu het bijstuurt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

ergo het maakt wél uit tot hoever de closed loop gaat.

de supra gaat bij 60% al in de open loop.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

thanks, dus toch

pleur er dus ipv een D16Z5 een D16A9 ROM in, is precies dezelfde motor alleen geen kat en lambda sensor, dus open loop only?

zit alleen een vaag klepje in, effe uitzoeken wat die doet. denk gewoon valse lucht er bij voegen voor CO meting. zit ergens bij spruitstuk

GOED MAN!!

ik heb ook trouwens een offerte aangevraag bij alumex.de. dat zou de duitse leverancier zijn van zeitronics. scheelt ook weer een paar ero.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

geen narrowband (lambda) sensor betekent geen terugkoppeling naar de ecu wat hij veranderen moet en dus geen closed loop. klopt. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

tse wrote:ik heb effe die Innovate Motorsports zitten bekijken, erg mooi spul. 1 maar
het word echt veel duurder als je het zelfde wilt doen als met die zeiktronics

je moet dan die lc-1 hebbe + themokoppel module + rpm module zit ik al over 1000 ero
???
Ik doe geen uitspraken over welk merk beter is en je moet vooral dat kopen waarvan jij denkt dat jij het best mee uit de voeten kunt, maar ik zou dat verhaal van de mogelijkheden en de prijs van de Zeitronix nog maar eens naast dat van de LC-1 of de LM-1 (als je meer mogelijkheden wilt dan alleen A/F ratio's) leggen ( http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 261&page=1 )

Suk6 :Y)

P.S: LOOK AT THE CAR! in de instructie vids http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

ik heb het gelezen, maar echt veel te duur voor een NA-tje, het is echt erg mooi spul.
ze jatten dat en laten me auto staan. 4 ch thermokoppel??? wat moet ik er mee ik wil 1. het is maar om een beetje te spelen, ik haal echt geen 10 pk er meer uit.

net offerte binnen van duitsland leverancier

Hello,

our price for the ZT-2 parts:

1: ZT-2 Kit with Lambda Sensor and Software: 270,- Euro
2: As #1 with addiotional Display in black or silver : 369,- Euro
3: additional EGT sensor: 89,- Euro
4: We recommend Map sensor for forced induction Applications: 99,- Euro

all prices incl VAT.

shipping is about 15,- Euro

with best regards

Falk Thiele
ALUMEX GmbH
Schedener Weg 23
34346 Hann.Münden
tel. +49 5541 989910
fax +49 5541 989912

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

tse wrote:ik heb het gelezen, maar echt veel te duur voor een NA-tje, het is echt erg mooi spul.
-> Dan zou ik helemaal gaan voor die LC-1 van US$ 199 (=153 Euri INCL. verzending).
tse wrote:ze jatten dat en laten me auto staan. 4 ch thermokoppel??? wat moet ik er mee ik wil 1. het is maar om een beetje te spelen, ik haal echt geen 10 pk er meer uit.
-> Jatten? Je ziet het ding niet hoor, het is een kabel met geintegreerde standalone wideband controller.
Thermokoppel heb je helemaal niet nodig want je stelt eerst je A/F af en kijkt daarna naar je EGT om te zien of je timing klopt. De EGT sensor van Zeitronix kost net zoveel als mijn complete EGT kit. En de LC-1 plus EGT kit kostte mij incl verzending net iets meer dan 250 euro! Dus als het om het geld gaat en je er toch alleen maar mee wilt spelen....
Last edited by STRNPCP on Thursday 08 February 2007 22:38, edited 1 time in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

heb je die bij http://www.alons-autosport.nl gehaald?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

EGT is onder het rijden ook belangrijk, niet eenmalig bij het afstellen natuurlijk. :)

Een hoge EGT waarde kan betekenen dat je de a/f niet goed geregeld hebt.
Veel benzine = koeler
Weinig benzine = heter

en hoe heter hoe meer kans op hot spots en knocking.
Daar is dan de SAFC ook weer handig voor want die kan je op je knocking signaal zetten.
Geen idee wat voor waarden daarvoor normaal zijn trouwens.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

ik heb da ooit proberen uit te zoeken

http://tsurf.no-ip.com/supra/DWT/Wrench ... .pdf#page4

het is een wisselspannings volt meter in de apexi afc

totaal ballaks, knocking is freq afhankelijk

hiteq schakeling in ECU van oa supra. ik heb het niet op me honda, kan ook geen verschillende octaan tanken [V]

op me supra NA heb ik nooit kunnen herleiden wat het doet.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Tjabbo wrote:EGT is onder het rijden ook belangrijk, niet eenmalig bij het afstellen natuurlijk. :)
->Vandaar die losse EGT kit :)
Tjabbo wrote:Een hoge EGT waarde kan betekenen dat je de a/f niet goed geregeld hebt.
Veel benzine = koeler
Weinig benzine = heter
-> Daarom de aangegeven volgorde: eerst A/F goed afregelen en dan de EGT controleren, weet je nl. dat je de A/F als oorzaak voor een te hoge EGT kunt wegstrepen en je ook niet teveel benzine doorspoelt, wat een verkeerde timing tot op zekere hoogte kan maskeren.

Zie hiervoor ook de instructiefilmpjes onder LM-101 op de reeds genoemde link (http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php), erg informatief en helder uiteengezet
Tjabbo wrote:en hoe heter hoe meer kans op hot spots en knocking.
-> Dat is dus wrs. bij John gebeurd [V]
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

waar heb je nu die innovate sport meuk gehaald?

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

:) Was toen een aanbieding van bnecustoms via eBay.com. Tegenwoordig heet hij ericsperformanceparts. Voordelig? Ja, nl. geen verzendkosten!
(Helaas moest ik voor de tweede WEL invoerkosten betalen, MAAR VOOR DE EERST NIET) :mrgreen:

Een EGT-kit zoals de mijne, staat momenteel op eBay onder nr. 190080378055. Hij is alleen wat duur. :{
Het mooie is dat je een prijsvoorstel kunt doen, dus bied eens 60-65 euro, wie weet,...
(Trouwens, vergelijk die eens stiekem met nr. 220078943291 en kijk eens naar de prijs ;) )
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

oke thanks maar zoals het er nu uitziet ga ik voor

LMA-3 en LC-1

heb het zitten bekijken maar die lui weten er goed waar ze het over hebben. Ik heb nergens in het zeitronics ook maar iets over calibreren gelezen.

nu nog doekoes

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

ben wel benieuwd naar de ervaringen met die spullen. :)
Lekker goedkoop en hopelijk goed spul!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

tse wrote:oke thanks maar zoals het er nu uitziet ga ik voor

LMA-3 en LC-1

heb het zitten bekijken maar die lui weten er goed waar ze het over hebben. Ik heb nergens in het zeitronics ook maar iets over calibreren gelezen.

nu nog doekoes
Die LMA-3 is zo'n US$ 249.00 plus US$ 40.40 verzending, (eBaynr. 140034832127 of 140029864901), netjes :Y)
Maar niet de invoerkosten (~+20% in euri) vergeten he!

Maar misschien kun je dan beter voor de "all-in" set gaan zoals: 270087891279 of wachten op een goeie aanbieding van iets dergelijks (want die komen zo nu en dan ook voor)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

Post Reply