Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Mini-verslag Supra-meeting Portland

Because everything else is just transportation.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by kolkie »

Hey guys,

Sinds gisteren ben ik officieel toegelaten in de US om daar een jaar voor mijn werk bezig te zijn *O* . Vandaag kwam ik door stom toeval een Supra-meeting tegen. Dwz ik reed over de Highway en zag dat er bij een lokale speed-shop een meeting met vlug spul gaande was. Ik had bij deze shop een paar jaar geleden al een paar Skylines en Supra's gespot en inderdaad: er bleek een Supra-meeting te zijn bij PSI, Portland Speed Industries (http://www.tunedbypsi.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Een verslag maken voor jullie bleek een goed excuus om er 'ns langs te gaan :+ .

Bij aankomst bleek dit officieel de grootste Supra-gathering te zijn waar ik ooit aanwezig ben geweest met circa 10 MK4s, 3 MK2 (Celica Supras) en zeker meer dan 20 MK3s. Blijkbaar hadden ze een heel weekend hier ofzo want ze waren gisteravond ook al op de dragstrip geweest, en er waren niet alleen auto's uit Oregon maar ook uit Washington en British Colombia (Canada), toch at least 5 uur rijden.

De pick-up die hier rechts op de foto staat was ook wel een tof ding trouwens, daar zat een 7M ingefrommeld. Verder wat indrukken.

Image

Image

Image

Image

Naast de show 'n' shine werd er ook volop gebruik gemaakt van de aanwezige Dyno. De belabberste was een MK3 met slechts 150 hp (vermoedelijk door boostleak) maar gelukkig stond er vrij snel daarna een zwarte MK4 met dit kenteken op de rollenbank

Image

Geen idee of het ook echt zo was maar ik kon er alleen de cilinderinhoud bij bedenken. Dat hok had een redelijk riante turbo inclusief ALS. Maakte een aardig bruut geluid en blafte er een (oorverdovende) 762 hp uit, overigens pas nadat er 2 mensen in de kofferbak waren gaan zitten om voldoende druk op de rollers te krijgen _O- . Ik dacht dat we daarmee de topper van de dag wel gehad zouden hebben maar toen verscheen dit apparatus op de rollenbank. Opmerkelijk genoeg werd er een kwartiertje eerder nog aan de auto gesleuteld en gezien de dakkoffer en het 3-daagskenteken kreeg ik de indruk dat ze daadwerkelijk over de straat naar Portland gereden waren:

Image

Deed het erg leuk met oa NOS. Na een paar runs, 2 big dudes in de kofferbak kwam er het volgende getal uit. Om even te kijken of mensen wel een beetje opletten laat ik het uitlezen aan jullie zelf over (ik vermoed dat het elders ook wel besproken is of zeer binnenkort besproken gaat worden).

Image
Daarna gingen ze cruisen en aangezien ik met een Mustang was leek mij dat een prima moment om weer verder te gaan zodat ik nog even wat boodschappen kon gaan doen :W .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Casper »

Gaaf zeg! PSI is een bekende Suprashop in de Portland!

Heb je nog een foto van de rode MK2?
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Tjabbo »

Hahaha vet!
Zo ben je nog een intercooler aan het plaatsen onder een MK3 in NL, en een anderhalve dag later sta je op een bigass supra meeting in de USA!
Nog gezegd dat je zelf ook aan supras werkt en supra meetings organiseert ? :P


Die 1000 hp 7M supra is volgens mij wel een bekende. :)
Ik dacht dat het die van Duane (op supramania) is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by toyota87 »

:o :jurk: gave meeting 8-)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by kolkie »

Casper wrote:Gaaf zeg! PSI is een bekende Suprashop in de Portland!

Heb je nog een foto van de rode MK2?
Toevallig staat ie er nog 'n keer op ;)

Image

Verder wel wat lopen kleppen maar niet teveel. Wel veel projecten in de workshop (waar je helaas niet zomaar naar binnen mocht en ik gemakshalve ook maar even geen foto's van gemaakt heb). D'r stond van alles, drift-bmw, mustang, nieuwe generatie Corvette, skyline (R34 en R35), rally-evo, een gestripte camaro.. en deze supra in de showroom. Extreem clean apparaat:

Image
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

STItjuhh
Assistent shoarma haler
Posts: 183
Joined: Sunday 26 August 2012 23:02

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by STItjuhh »

Geil spul daar foei!!! 8-) :jurk:

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by kolkie »

Hier staan trouwens diverse filmpjes van de dyno-run inclusief de 1035 hp run van hierboven:

https://www.facebook.com/events/7686973 ... 309827019/" onclick="window.open(this.href);return false;
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Casper »

Prachtig motorruim van die groene hierboven.

Image
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by kefke »

Cool verslag Kolkie! yeah!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Gallecgun »

klinkt misschien dom maar waar laat je in gods&*%$ alle pruttel van de engine bay dan ???
maar het ziet er donders netjes uit _O_

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Tjabbo »

Als eerste zijn heel wat sensoren overbodig geworden door gebruik van een aftermarket ecu, dat scheelt vaak al.
Maar het meest schelen doet het doordat al die 'pruttel' is weggewerkt achter de spatborden.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Gallecgun »

donders nooit verwacht dat het allemaal past in een paar spatborden heeft dit geen nadelen dan ?

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Dredd »

Gallecgun wrote:donders nooit verwacht dat het allemaal past in een paar spatborden heeft dit geen nadelen dan ?
In de USA is het bij hotrods "standaard" om een schone engine-bay te showen. Alle bedrading wordt daarbij inderdaad weggewerkt achter de spatborden en in het chassis. Dat is vre-se-lijk veel werk en levert uiteraard de nodige uitdagingen op O-)

Ik vind het persoonlijk meer bij de hot rods passen en niet bij een "import".

D.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Tjabbo »

Wat dredd zegt. veel werk, maar nog groter nadeel is troubleshooten. als je igniter kapot is, of weet ik veel welke sensor dan kan je er never nooit bij.

Ik vind het persoonlijk ook niet zo mooi. Er mag best een slangetje of draadje lopen hier of daar. Maakt het een beetje 'echter' dan alleen een showmonster.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Gallecgun »

heeft bijde wel wat ik kan dit wel warderen maar idd zo als jullie mij het uitleggen is functianileit niet te vinden hier.
en een mooie engine bay met kleur en en slangen staat best sexy anders nadeel hou het eens schoon }:|

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Dude »

Je kunt het toch al vrij eenvoudig doen door de kabelboom die langs de zijkant loopt aan de andere kant langs je spatbord te leggen. Normaal lopen die over de veerpoot, maar nu ga je ze aan de binnenkant van de wielkasten leggen. Hiervoor hoef je niet echt veel aan te passen.
Maar om het zo te krijgen zoals de supra in de pic hierboven ben je toch wel de hele kabelboom aan het verknippen, en dus erg veel werk.

Image
Image

Persoonlijk vindt ik dit wel mooi. Dus nog wel een fusebox etc. maar de kabels via het spatbord.
Image
Image
Image

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Post by Gallecgun »

dude thx for de uitleg met pics

ik vind het allemaal wel mooi ik zal alleen te lui zijn om het te maken en voor me zelf zou ik het liever functioneel houden.

Post Reply