Page 1 of 1

Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 08:15
by kolkie
Hey guys,

Sinds gisteren ben ik officieel toegelaten in de US om daar een jaar voor mijn werk bezig te zijn *O* . Vandaag kwam ik door stom toeval een Supra-meeting tegen. Dwz ik reed over de Highway en zag dat er bij een lokale speed-shop een meeting met vlug spul gaande was. Ik had bij deze shop een paar jaar geleden al een paar Skylines en Supra's gespot en inderdaad: er bleek een Supra-meeting te zijn bij PSI, Portland Speed Industries (http://www.tunedbypsi.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Een verslag maken voor jullie bleek een goed excuus om er 'ns langs te gaan :+ .

Bij aankomst bleek dit officieel de grootste Supra-gathering te zijn waar ik ooit aanwezig ben geweest met circa 10 MK4s, 3 MK2 (Celica Supras) en zeker meer dan 20 MK3s. Blijkbaar hadden ze een heel weekend hier ofzo want ze waren gisteravond ook al op de dragstrip geweest, en er waren niet alleen auto's uit Oregon maar ook uit Washington en British Colombia (Canada), toch at least 5 uur rijden.

De pick-up die hier rechts op de foto staat was ook wel een tof ding trouwens, daar zat een 7M ingefrommeld. Verder wat indrukken.

Image

Image

Image

Image

Naast de show 'n' shine werd er ook volop gebruik gemaakt van de aanwezige Dyno. De belabberste was een MK3 met slechts 150 hp (vermoedelijk door boostleak) maar gelukkig stond er vrij snel daarna een zwarte MK4 met dit kenteken op de rollenbank

Image

Geen idee of het ook echt zo was maar ik kon er alleen de cilinderinhoud bij bedenken. Dat hok had een redelijk riante turbo inclusief ALS. Maakte een aardig bruut geluid en blafte er een (oorverdovende) 762 hp uit, overigens pas nadat er 2 mensen in de kofferbak waren gaan zitten om voldoende druk op de rollers te krijgen _O- . Ik dacht dat we daarmee de topper van de dag wel gehad zouden hebben maar toen verscheen dit apparatus op de rollenbank. Opmerkelijk genoeg werd er een kwartiertje eerder nog aan de auto gesleuteld en gezien de dakkoffer en het 3-daagskenteken kreeg ik de indruk dat ze daadwerkelijk over de straat naar Portland gereden waren:

Image

Deed het erg leuk met oa NOS. Na een paar runs, 2 big dudes in de kofferbak kwam er het volgende getal uit. Om even te kijken of mensen wel een beetje opletten laat ik het uitlezen aan jullie zelf over (ik vermoed dat het elders ook wel besproken is of zeer binnenkort besproken gaat worden).

Image
Daarna gingen ze cruisen en aangezien ik met een Mustang was leek mij dat een prima moment om weer verder te gaan zodat ik nog even wat boodschappen kon gaan doen :W .

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 10:46
by Casper
Gaaf zeg! PSI is een bekende Suprashop in de Portland!

Heb je nog een foto van de rode MK2?

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 11:06
by Tjabbo
Hahaha vet!
Zo ben je nog een intercooler aan het plaatsen onder een MK3 in NL, en een anderhalve dag later sta je op een bigass supra meeting in de USA!
Nog gezegd dat je zelf ook aan supras werkt en supra meetings organiseert ? :P


Die 1000 hp 7M supra is volgens mij wel een bekende. :)
Ik dacht dat het die van Duane (op supramania) is.

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 11:16
by toyota87
:o :jurk: gave meeting 8-)

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 15:01
by kolkie
Casper wrote:Gaaf zeg! PSI is een bekende Suprashop in de Portland!

Heb je nog een foto van de rode MK2?
Toevallig staat ie er nog 'n keer op ;)

Image

Verder wel wat lopen kleppen maar niet teveel. Wel veel projecten in de workshop (waar je helaas niet zomaar naar binnen mocht en ik gemakshalve ook maar even geen foto's van gemaakt heb). D'r stond van alles, drift-bmw, mustang, nieuwe generatie Corvette, skyline (R34 en R35), rally-evo, een gestripte camaro.. en deze supra in de showroom. Extreem clean apparaat:

Image

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 15:06
by STItjuhh
Geil spul daar foei!!! 8-) :jurk:

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 15:09
by kolkie
Hier staan trouwens diverse filmpjes van de dyno-run inclusief de 1035 hp run van hierboven:

https://www.facebook.com/events/7686973 ... 309827019/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Sunday 08 June 2014 16:04
by Casper
Prachtig motorruim van die groene hierboven.

Image

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 10:04
by kefke
Cool verslag Kolkie! yeah!

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 10:52
by Gallecgun
klinkt misschien dom maar waar laat je in gods&*%$ alle pruttel van de engine bay dan ???
maar het ziet er donders netjes uit _O_

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 12:13
by Tjabbo
Als eerste zijn heel wat sensoren overbodig geworden door gebruik van een aftermarket ecu, dat scheelt vaak al.
Maar het meest schelen doet het doordat al die 'pruttel' is weggewerkt achter de spatborden.

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 13:05
by Gallecgun
donders nooit verwacht dat het allemaal past in een paar spatborden heeft dit geen nadelen dan ?

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 13:57
by Dredd
Gallecgun wrote:donders nooit verwacht dat het allemaal past in een paar spatborden heeft dit geen nadelen dan ?
In de USA is het bij hotrods "standaard" om een schone engine-bay te showen. Alle bedrading wordt daarbij inderdaad weggewerkt achter de spatborden en in het chassis. Dat is vre-se-lijk veel werk en levert uiteraard de nodige uitdagingen op O-)

Ik vind het persoonlijk meer bij de hot rods passen en niet bij een "import".

D.

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 14:05
by Tjabbo
Wat dredd zegt. veel werk, maar nog groter nadeel is troubleshooten. als je igniter kapot is, of weet ik veel welke sensor dan kan je er never nooit bij.

Ik vind het persoonlijk ook niet zo mooi. Er mag best een slangetje of draadje lopen hier of daar. Maakt het een beetje 'echter' dan alleen een showmonster.

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 14:23
by Gallecgun
heeft bijde wel wat ik kan dit wel warderen maar idd zo als jullie mij het uitleggen is functianileit niet te vinden hier.
en een mooie engine bay met kleur en en slangen staat best sexy anders nadeel hou het eens schoon }:|

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 18:40
by Dude
Je kunt het toch al vrij eenvoudig doen door de kabelboom die langs de zijkant loopt aan de andere kant langs je spatbord te leggen. Normaal lopen die over de veerpoot, maar nu ga je ze aan de binnenkant van de wielkasten leggen. Hiervoor hoef je niet echt veel aan te passen.
Maar om het zo te krijgen zoals de supra in de pic hierboven ben je toch wel de hele kabelboom aan het verknippen, en dus erg veel werk.

Image
Image

Persoonlijk vindt ik dit wel mooi. Dus nog wel een fusebox etc. maar de kabels via het spatbord.
Image
Image

Re: Mini-verslag Supra-meeting Portland

Posted: Tuesday 10 June 2014 19:18
by Gallecgun
dude thx for de uitleg met pics

ik vind het allemaal wel mooi ik zal alleen te lui zijn om het te maken en voor me zelf zou ik het liever functioneel houden.