Page 1 of 1

Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Friday 01 August 2014 17:36
by Gtech
Oke het volgende.

Ik heb op de vvt-i de 12v mod uitgevoerd, maar op 1 of andere manier vind de fuel pump ecu dit niet leuk, waarschijnlijk te weinig belasting of iets of hij is gewoon verrot.

Image

Nou wil ik heel die fuel ECU ritueel verbranden, maar dan doet mn branfstofpomp niks meer, en ik wil hem niet op geschakeld contact zetten.

Nou heb ik al gezocht, maar weet iemand toevallig of ik dan een ander relais kan gebruiken? Enige waar het om gaat is als de motor afslaat dat de pomp ook uit slaat.


Ik weet dat oude lpg installaties een soort inductierelais gebruikte die met contact aan even 2 sec je lpg aanzette en weer uitsloeg en weer aan ging zodra hij een puls kreeg maar ik ken die nergens meer vinden.

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Saturday 02 August 2014 21:55
by Emiel
Hoi Gtech, nu ken ik jouw configuratie niet maar volgens het schema van een JZX100 Chaser met 1JZ-vvti wordt de brandstofpomp door de engine ECU aangestuurd. De engine ECU stuurt de EFI en Fuel pump relais aan.

Heb jij dan naast de engine ECU nog een aparte Fuel ECU ?

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Saturday 02 August 2014 22:14
by dave
Het schema van de mod begrijp ik niet helemaal, wat ik weet schakeld toyota altijd op de min, en wil je de plus gaan schakelen? Waarom zou je dat willen?

Als deze fuel ecu ook de min schakelt, dan is het niet vreemd dat de pomp niet draait in deze configuratie

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 13:05
by Gtech
hier is het schema van de 2jz vvt-i, deze word anders aangestuurd als de 1jz vvti.

Image

De fuel ecu zorgt ervoor dat de pomp maar 9 volt krijgt bij stationair en deellast. Dit is vooral om stroom te besparen en de brandstofpomp zn levensduur te verlengen.

Bij volgas gaat deze naar 12v. Echter kan de 9v bij deellast lean spots opleveren als je meer druk gaat draaien. Daarom de 12v mod. je schakeld met het 9v signaal een relais zodat je altijd 12v krijgt op je brandstofpomp.

Echter gaat bij mij het relais soms onwillekeurig lopen "klikken"

De 2 stuurdraden uit de ecu naar de fuel ecu zijn communicatie draden en geven niet de pulsen om een simpel relais aan het uit te schakelen.


Ik wil het liefst heel die ellende laten vervallen.

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 15:09
by Emiel
Blijft op de EFI relais (dus ook MREL van de ECU) 12 volt staan als de motor uitvalt met contact aan?

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 20:29
by Gtech
Jep. dat is gewoon eigenlijk een geschakeld contact maar dan van de ecu.

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 21:35
by Emiel
Het meest eenvoudige is om gebruik te maken van een Fuel pump safety switch. B.v. deze Fuel pump safety switch

Je voedt deze met het RPM signaal. De Fuel ECU kan vervallen en er is geen extra relais nodig om de brandstofpomp op 12 volt te laten werken.

Andere optie is om een oil pressure switch in serie met het relais te zetten wat je nu hebt. Ook dan vervalt de Fuel ECU.

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 22:35
by Gtech
Kijk zo'n kastje zocht ik dus thanks! Nu nog een aanbieder zoeken wat dichter bij huis want ik wil hem toch wel graag snel hebben.

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Sunday 03 August 2014 23:59
by Dude
Zelf maken met een solid state relais? Ik weet niet wat het voltage is van het rpm signaal. Misschien kun je het speed signaal gebruiken?

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Monday 04 August 2014 07:55
by Tjabbo
Dude wrote:Zelf maken met een solid state relais? Ik weet niet wat het voltage is van het rpm signaal. Misschien kun je het speed signaal gebruiken?
start-stop systeem zodra je bij de stoplichten komt _O-

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Monday 04 August 2014 13:16
by Gtech
Ik heb het opgelost met onderstaand relais :)

Image

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Monday 04 August 2014 14:02
by Tjabbo
Waar heb je deze geplaatst ? En was het lastig aan te sluiten ?

Ik heb de fuel relais direct op het contactslot maar wil het ook graag zo gaan oplossen. :)

Re: Fuel ECU laten vervallen met de standaard ECU?

Posted: Monday 04 August 2014 17:11
by Gtech
Feitelijk is het exact hetzelfde systeem als wat Emiel had gevonden, maar dan wat makkelijker verkrijgbaar.

enigste wat je nodig heb is:

-gezekerde geschakelde plus (15a, of hoe zwaar je brandstofpomp ook is)
-tacho draad (toerental)
-massa
-+ draad naar je brandstofpomp.

Dit relais doet 1.5sec verbinding maken zodra er spanning op komt en gaat dan weer uit. Zodra hij een toerental meet gaat hij hem constant verbinden, totdat het toerental wegvalt (of de spanning natuurlijk.)

Relais is geseald dus al hang je hem aan je voorbumper :p maar ik heb hem binnen geplaatst in m'n zekeringkastje.