Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
MKIV type verschillen
- SupraGT
- Shoarma haler eerste klas
- Posts: 346
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 19 April 2010 19:40
- Location: Rhenen
MKIV type verschillen
dude..... ur crazy!
aan de andere kant... als er een mk4 voor terug komt...
maar het is wel zonde, want het is een ontzettend gave bak!
aan de andere kant... als er een mk4 voor terug komt...
maar het is wel zonde, want het is een ontzettend gave bak!
Re: Interesse peiling verkoop supra
wil je deze soms kopen
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.
http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.
http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Interesse peiling verkoop supra
Kan niet missen, kan ook weer veel aan gemod worden!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Interesse peiling verkoop supra
nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Interesse peiling verkoop supra
remmen, swaybars en 2jz gte blok, ben je al een aardig eind!
Nog steeds goedkoper dan een lhd tt
Nog steeds goedkoper dan een lhd tt
Re: Interesse peiling verkoop supra
swaybars zijn hetzelfde toch?
Re: Interesse peiling verkoop supra
nope, die heb ik niet op het oog. Ik heb in Duitsland een mooie zien staan. Wel een non-turbo, swap ik mn 1jz daar in. Maar ik moet nog eerst even kijken hoe en wat, voor hetzelfde geld wordt het niks, en blijf ik gewoon in mn mk3 rijden.toyota87 wrote:wil je deze soms kopen
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.
http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
Ik heb lang rond zitten kijken, maar ik vindt 25K voor een LHD gewoon te veel. Arnout had laatst een complete RHD>LHD swap staan (schutbord, stuurinrichting etc.), dat is veel aantrekkelijker.
Last edited by Dude on Monday 06 September 2010 00:14, edited 1 time in total.
Re: Interesse peiling verkoop supra
Schijnt dat er weer vanaf bouwjaar bla bla zaken op de non turbo standaard anders waren. Maar zou zomaar kunnen dat ze idd het zelfde zijn!
Re: Interesse peiling verkoop supra
vanaf 96 hebben sommige modellen weer grotere remmen etc. Maar ook niet bij allemaal. Het is gewoon prijs/technisch interessant om LHD te kopen en alle "mods" om te bouwen.
btw, genoeg info te vinden van RHD>LHD swap. Valt allemaal erg mee, grootste probleem is het schutbord. Maar die kun je zelfs nieuw bij de dealer bestellen.
btw, genoeg info te vinden van RHD>LHD swap. Valt allemaal erg mee, grootste probleem is het schutbord. Maar die kun je zelfs nieuw bij de dealer bestellen.
Re: Interesse peiling verkoop supra
Nee als ie met de6 bak komt dan weer welmmarkk wrote:swaybars zijn hetzelfde toch?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Interesse peiling verkoop supra
Valt ECHT wel mee. Swaybars schijnen dikker te zijn bij een originele 2JZGTE(zelf nooit gechecked). Remmen zijn groter, maar het is niet zo dat de auto niet loopt zonder die dingen. En dan nog een 2JZGTE-conversie eroverheen en klaar is Dude ;)Tjabbo wrote:nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Interesse peiling verkoop supra
eerst helder krijgen wat exact de verschillen zijn. ik ken dude niet echt enorm goed maar ik schat hem er op in dat hij de dikste basis pakt die hij vinden kan, omdat hem dat met de 1jz en 7m's ook al mis gegaan is. ezels en stenen en zo
Maar goed dat ligt inderdaad aan het verschil in bedrag.
Volgens mij was het zo dat vanaf 1997 je standaard grotere remmen kreeg en de grotere wielen. stabi's ben ik niet zeker van.
op http://www.mkivsupra.net/vbb/ staat exact wat de verschillen zijn, heb het topic eens gelezen maar ik heb nu geen tijd om het op te diepen. het moet daar ergens staan.
EN we gaan fijn offtopic dus open gerust een topic in het MKIV gedeelte over de verschillen.
Maar goed dat ligt inderdaad aan het verschil in bedrag.
Volgens mij was het zo dat vanaf 1997 je standaard grotere remmen kreeg en de grotere wielen. stabi's ben ik niet zeker van.
op http://www.mkivsupra.net/vbb/ staat exact wat de verschillen zijn, heb het topic eens gelezen maar ik heb nu geen tijd om het op te diepen. het moet daar ergens staan.
EN we gaan fijn offtopic dus open gerust een topic in het MKIV gedeelte over de verschillen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Interesse peiling verkoop supra
De supra in DE is stiekum al verkocht Hij zou hem vasthouden voor me, maar blijkbaar kon hij er toch meer voor beuren.
Normaal zou ik idd de dikste basis pakken. Alleen ben ik van plan om dingen als remmen, stabi stangen, ophanging etc. gelijk aan te pakken. Blok heb ik al, non turbo uitvoering is dus ook geen probleem. Dus al met al kan ik net zo goed een goedkopere basis pakken (wel een mooie, ik hoef geen roesthok).
@tjabbo, je mag de laatste posts wel afsplitsen.
Normaal zou ik idd de dikste basis pakken. Alleen ben ik van plan om dingen als remmen, stabi stangen, ophanging etc. gelijk aan te pakken. Blok heb ik al, non turbo uitvoering is dus ook geen probleem. Dus al met al kan ik net zo goed een goedkopere basis pakken (wel een mooie, ik hoef geen roesthok).
@tjabbo, je mag de laatste posts wel afsplitsen.
Re: MKIV type verschillen
De verschillen, even uitgaande van de MK4 2JZGE 5bak tov de 2JZGTE 6bak:
-complete motor en motorkabelboom
-ECU
-downpipe (midpipe met 2e cat. is alweer hetzelfde)
-throttle-cable
-radiateur
-fan en fan-shroud
-stuurbekrachtigingspomp
-fusebox in motorruim
-benzinetank onluchting/damp-canister
-toerenteller (geen optisch verschil maar toch werkt de -GE niet op de -GTE kabelboom)
-swaybars
-vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat (5bak is push-type, 6bak pull-type)
-versnellingsbak en pook
-cardanas en diff
Onderdelen die de MK4 2JZGTE extra heeft tov. 2JZGE:
-TRAC-ECU en slip-control knopje op dashboard
-side-mount intercooler + piping
-extra mini-fan op de radiateur
Dit is wat ik zo even kan bedenken, waarschijnlijk ben ik wel wat vergeten, wie vult me aan?
-complete motor en motorkabelboom
-ECU
-downpipe (midpipe met 2e cat. is alweer hetzelfde)
-throttle-cable
-radiateur
-fan en fan-shroud
-stuurbekrachtigingspomp
-fusebox in motorruim
-benzinetank onluchting/damp-canister
-toerenteller (geen optisch verschil maar toch werkt de -GE niet op de -GTE kabelboom)
-swaybars
-vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat (5bak is push-type, 6bak pull-type)
-versnellingsbak en pook
-cardanas en diff
Onderdelen die de MK4 2JZGTE extra heeft tov. 2JZGE:
-TRAC-ECU en slip-control knopje op dashboard
-side-mount intercooler + piping
-extra mini-fan op de radiateur
Dit is wat ik zo even kan bedenken, waarschijnlijk ben ik wel wat vergeten, wie vult me aan?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MKIV type verschillen
@Dude: waarom haal je niet zo'n goedkoop hok op bij Auto Appie, hij heeft er zat staan, zoek je de netste uit. Ik heb er laatst ook 1 opgehaald, 3000 euro, lachen toch! En was nog strak aan de onderkant ook, minder roest aan de ophangingsdelen dan menig LHD-hok hier in NL!
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MKIV type verschillen
Auto Appie..... Die heeft geen nette bakken, de netste van hem is in mijn ogen nog een hok
Re: MKIV type verschillen
Alle MK4s zijn hokken wat dat betreft . Er zal er vast wel 1 staan die qua carrosserie hard/strak is, hoe zo'n auto technisch is maakt voor jou toch niet uit begrijp ik een beetje.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;