Page 1 of 1

MKIV type verschillen

Posted: Sunday 05 September 2010 21:21
by SupraGT
dude..... ur crazy!

aan de andere kant... als er een mk4 voor terug komt...
maar het is wel zonde, want het is een ontzettend gave bak!

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Sunday 05 September 2010 21:29
by toyota87
wil je deze soms kopen [?]
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.

http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Sunday 05 September 2010 21:40
by dave
Kan niet missen, kan ook weer veel aan gemod worden!

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:03
by Tjabbo
nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:08
by dave
remmen, swaybars en 2jz gte blok, ben je al een aardig eind!

Nog steeds goedkoper dan een lhd tt

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:10
by mmarkk
swaybars zijn hetzelfde toch?

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:12
by Dude
toyota87 wrote:wil je deze soms kopen [?]
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.

http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
nope, die heb ik niet op het oog. Ik heb in Duitsland een mooie zien staan. Wel een non-turbo, swap ik mn 1jz daar in. Maar ik moet nog eerst even kijken hoe en wat, voor hetzelfde geld wordt het niks, en blijf ik gewoon in mn mk3 rijden.

Ik heb lang rond zitten kijken, maar ik vindt 25K voor een LHD gewoon te veel. Arnout had laatst een complete RHD>LHD swap staan (schutbord, stuurinrichting etc.), dat is veel aantrekkelijker.

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:14
by dave
Schijnt dat er weer vanaf bouwjaar bla bla zaken op de non turbo standaard anders waren. Maar zou zomaar kunnen dat ze idd het zelfde zijn!

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 00:16
by Dude
vanaf 96 hebben sommige modellen weer grotere remmen etc. Maar ook niet bij allemaal. Het is gewoon prijs/technisch interessant om LHD te kopen en alle "mods" om te bouwen.

btw, genoeg info te vinden van RHD>LHD swap. Valt allemaal erg mee, grootste probleem is het schutbord. Maar die kun je zelfs nieuw bij de dealer bestellen.

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 07:56
by Andre
mmarkk wrote:swaybars zijn hetzelfde toch?
Nee als ie met de6 bak komt dan weer wel

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 08:30
by Digital
Tjabbo wrote:nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.
Valt ECHT wel mee. Swaybars schijnen dikker te zijn bij een originele 2JZGTE(zelf nooit gechecked). Remmen zijn groter, maar het is niet zo dat de auto niet loopt zonder die dingen. En dan nog een 2JZGTE-conversie eroverheen en klaar is Dude ;)

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 08:59
by Tjabbo
eerst helder krijgen wat exact de verschillen zijn. ik ken dude niet echt enorm goed maar ik schat hem er op in dat hij de dikste basis pakt die hij vinden kan, omdat hem dat met de 1jz en 7m's ook al mis gegaan is. ezels en stenen en zo :)
Maar goed dat ligt inderdaad aan het verschil in bedrag.

Volgens mij was het zo dat vanaf 1997 je standaard grotere remmen kreeg en de grotere wielen. stabi's ben ik niet zeker van.
op http://www.mkivsupra.net/vbb/ staat exact wat de verschillen zijn, heb het topic eens gelezen maar ik heb nu geen tijd om het op te diepen. het moet daar ergens staan.
EN we gaan fijn offtopic dus open gerust een topic in het MKIV gedeelte over de verschillen.

Re: Interesse peiling verkoop supra

Posted: Monday 06 September 2010 19:34
by Dude
De supra in DE is stiekum al verkocht [V] Hij zou hem vasthouden voor me, maar blijkbaar kon hij er toch meer voor beuren.

Normaal zou ik idd de dikste basis pakken. Alleen ben ik van plan om dingen als remmen, stabi stangen, ophanging etc. gelijk aan te pakken. Blok heb ik al, non turbo uitvoering is dus ook geen probleem. Dus al met al kan ik net zo goed een goedkopere basis pakken (wel een mooie, ik hoef geen roesthok).

@tjabbo, je mag de laatste posts wel afsplitsen.

Re: MKIV type verschillen

Posted: Tuesday 07 September 2010 08:44
by Digital
De verschillen, even uitgaande van de MK4 2JZGE 5bak tov de 2JZGTE 6bak:

-complete motor en motorkabelboom
-ECU
-downpipe (midpipe met 2e cat. is alweer hetzelfde)
-throttle-cable
-radiateur
-fan en fan-shroud
-stuurbekrachtigingspomp
-fusebox in motorruim
-benzinetank onluchting/damp-canister
-toerenteller (geen optisch verschil maar toch werkt de -GE niet op de -GTE kabelboom)
-swaybars
-vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat (5bak is push-type, 6bak pull-type)
-versnellingsbak en pook
-cardanas en diff

Onderdelen die de MK4 2JZGTE extra heeft tov. 2JZGE:

-TRAC-ECU en slip-control knopje op dashboard
-side-mount intercooler + piping
-extra mini-fan op de radiateur

Dit is wat ik zo even kan bedenken, waarschijnlijk ben ik wel wat vergeten, wie vult me aan? :Y)

Re: MKIV type verschillen

Posted: Tuesday 07 September 2010 08:55
by Digital
@Dude: waarom haal je niet zo'n goedkoop hok op bij Auto Appie, hij heeft er zat staan, zoek je de netste uit. Ik heb er laatst ook 1 opgehaald, 3000 euro, lachen toch! En was nog strak aan de onderkant ook, minder roest aan de ophangingsdelen dan menig LHD-hok hier in NL!

Re: MKIV type verschillen

Posted: Tuesday 07 September 2010 09:03
by Dude
Auto Appie..... :X Die heeft geen nette bakken, de netste van hem is in mijn ogen nog een hok :Y)

Re: MKIV type verschillen

Posted: Tuesday 07 September 2010 09:09
by Digital
Alle MK4s zijn hokken wat dat betreft :mrgreen: . Er zal er vast wel 1 staan die qua carrosserie hard/strak is, hoe zo'n auto technisch is maakt voor jou toch niet uit begrijp ik een beetje.