Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

MKIV type verschillen

Alle Supra MKIV tech verzameld.
RHD, LHD, Turbo of niet, alle A80 supras horen hier!

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
SupraGT
Shoarma haler eerste klas
Posts: 346
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 19 April 2010 19:40
Location: Rhenen

MKIV type verschillen

Post by SupraGT »

dude..... ur crazy!

aan de andere kant... als er een mk4 voor terug komt...
maar het is wel zonde, want het is een ontzettend gave bak!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by toyota87 »

wil je deze soms kopen [?]
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.

http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by dave »

Kan niet missen, kan ook weer veel aan gemod worden!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Tjabbo »

nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by dave »

remmen, swaybars en 2jz gte blok, ben je al een aardig eind!

Nog steeds goedkoper dan een lhd tt

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by mmarkk »

swaybars zijn hetzelfde toch?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Dude »

toyota87 wrote:wil je deze soms kopen [?]
ik zag dat je hem had geplaatst bij advertentie gespot.

http://auto.marktplaats.nl/toyota/37038 ... ind=3&fs=1
nope, die heb ik niet op het oog. Ik heb in Duitsland een mooie zien staan. Wel een non-turbo, swap ik mn 1jz daar in. Maar ik moet nog eerst even kijken hoe en wat, voor hetzelfde geld wordt het niks, en blijf ik gewoon in mn mk3 rijden.

Ik heb lang rond zitten kijken, maar ik vindt 25K voor een LHD gewoon te veel. Arnout had laatst een complete RHD>LHD swap staan (schutbord, stuurinrichting etc.), dat is veel aantrekkelijker.
Last edited by Dude on Monday 06 September 2010 00:14, edited 1 time in total.
Image

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by dave »

Schijnt dat er weer vanaf bouwjaar bla bla zaken op de non turbo standaard anders waren. Maar zou zomaar kunnen dat ze idd het zelfde zijn!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Dude »

vanaf 96 hebben sommige modellen weer grotere remmen etc. Maar ook niet bij allemaal. Het is gewoon prijs/technisch interessant om LHD te kopen en alle "mods" om te bouwen.

btw, genoeg info te vinden van RHD>LHD swap. Valt allemaal erg mee, grootste probleem is het schutbord. Maar die kun je zelfs nieuw bij de dealer bestellen.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Andre »

mmarkk wrote:swaybars zijn hetzelfde toch?
Nee als ie met de6 bak komt dan weer wel
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Digital »

Tjabbo wrote:nee man dat is een nonturbo. veel te matige basis.
Valt ECHT wel mee. Swaybars schijnen dikker te zijn bij een originele 2JZGTE(zelf nooit gechecked). Remmen zijn groter, maar het is niet zo dat de auto niet loopt zonder die dingen. En dan nog een 2JZGTE-conversie eroverheen en klaar is Dude ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Tjabbo »

eerst helder krijgen wat exact de verschillen zijn. ik ken dude niet echt enorm goed maar ik schat hem er op in dat hij de dikste basis pakt die hij vinden kan, omdat hem dat met de 1jz en 7m's ook al mis gegaan is. ezels en stenen en zo :)
Maar goed dat ligt inderdaad aan het verschil in bedrag.

Volgens mij was het zo dat vanaf 1997 je standaard grotere remmen kreeg en de grotere wielen. stabi's ben ik niet zeker van.
op http://www.mkivsupra.net/vbb/ staat exact wat de verschillen zijn, heb het topic eens gelezen maar ik heb nu geen tijd om het op te diepen. het moet daar ergens staan.
EN we gaan fijn offtopic dus open gerust een topic in het MKIV gedeelte over de verschillen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Interesse peiling verkoop supra

Post by Dude »

De supra in DE is stiekum al verkocht [V] Hij zou hem vasthouden voor me, maar blijkbaar kon hij er toch meer voor beuren.

Normaal zou ik idd de dikste basis pakken. Alleen ben ik van plan om dingen als remmen, stabi stangen, ophanging etc. gelijk aan te pakken. Blok heb ik al, non turbo uitvoering is dus ook geen probleem. Dus al met al kan ik net zo goed een goedkopere basis pakken (wel een mooie, ik hoef geen roesthok).

@tjabbo, je mag de laatste posts wel afsplitsen.
Image

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: MKIV type verschillen

Post by Digital »

De verschillen, even uitgaande van de MK4 2JZGE 5bak tov de 2JZGTE 6bak:

-complete motor en motorkabelboom
-ECU
-downpipe (midpipe met 2e cat. is alweer hetzelfde)
-throttle-cable
-radiateur
-fan en fan-shroud
-stuurbekrachtigingspomp
-fusebox in motorruim
-benzinetank onluchting/damp-canister
-toerenteller (geen optisch verschil maar toch werkt de -GE niet op de -GTE kabelboom)
-swaybars
-vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat (5bak is push-type, 6bak pull-type)
-versnellingsbak en pook
-cardanas en diff

Onderdelen die de MK4 2JZGTE extra heeft tov. 2JZGE:

-TRAC-ECU en slip-control knopje op dashboard
-side-mount intercooler + piping
-extra mini-fan op de radiateur

Dit is wat ik zo even kan bedenken, waarschijnlijk ben ik wel wat vergeten, wie vult me aan? :Y)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: MKIV type verschillen

Post by Digital »

@Dude: waarom haal je niet zo'n goedkoop hok op bij Auto Appie, hij heeft er zat staan, zoek je de netste uit. Ik heb er laatst ook 1 opgehaald, 3000 euro, lachen toch! En was nog strak aan de onderkant ook, minder roest aan de ophangingsdelen dan menig LHD-hok hier in NL!
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: MKIV type verschillen

Post by Dude »

Auto Appie..... :X Die heeft geen nette bakken, de netste van hem is in mijn ogen nog een hok :Y)
Image

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: MKIV type verschillen

Post by Digital »

Alle MK4s zijn hokken wat dat betreft :mrgreen: . Er zal er vast wel 1 staan die qua carrosserie hard/strak is, hoe zo'n auto technisch is maakt voor jou toch niet uit begrijp ik een beetje.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply