Page 1 of 1

Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 10:26
by lennert
Hey het is mij niet helemaal duidelijk nog

mk4 heeft vast wel bekende kwaaltje's geloof niet dat hij nergens last van heeft
weet dat bij achterraam nog wel eens roest plekje ontstaat
maar verder?
had iets gelezen over kop pakking of kleppendeksel pakking?
wie kan me meer over vertellen of moet ik kijken op andere fora?

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 10:38
by Rich
Achterstallig onderhoud is de grootste kwaal bij een mkiv. ;)
Koppakking en kleppendeksel pakking is no problem. Motorisch zijn de zwakke plekken van de 2jz de hoofdpulley; de rubber verbinding begeeft het na zo'n 10 jaar en verder wil de front main seal nog wel eens lekken.
Body is bij een goed onderhouden exemplaar ook geen probleem, echter bij slecht onderhouden exemplaren kan er hier en daar roest ontstaan zoals idd bij 't achterraam en andere bekende plekjes waar vuil en water zich kunnen ophopen, net als bij andere niet verzinkte auto's eigenlijk.

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 11:15
by Tjabbo
En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 12:28
by lennert
lees net ook dat vanaf 97'een stallen pakking hebben? en daarvoor niet die willen nog wel eens kapot gaan
nooit van gehoord eigenlijk

snap wel van dat onderhoud gebeuren hoor haha
maar weet dan bijvoorbeeld dat 200sx van nissan veel problemen hebben met dorpels en bij de veerpoot roest
en dat bigends nog wel een kapot gaan
en zoals bij sub impreza gt tweede blok dat de maf heel vaak kapot gaat

dus vandaar dat ik het vraag :P

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 12:51
by Digital
Grootste kwaal van de MK4 is de portemonnee van de eigenaar ;)

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 12:52
by Tjabbo
Lennert alle 2JZ's hebben een stalen koppakking.

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 12:57
by lennert
tjabbo
ok duidelijk haha
zal ik dat meteen tegen hem zeggen :P

digital
hoe zo dat dan? heb het over non turbo in dit geval trouwens niet over tt

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 13:16
by kefke
Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
En barstende achterlichten?

(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 13:16
by Digital
Op de motor en aandrijving en wat kleine dingen na zijn het praktisch dezelfde autos.

Neem bijvoorbeeld de rubbers van de achterste draagarmen bovenzijde, stel deze zijn verrot. Ze zijn niet los te vervangen dus je moet een andere(nieuwe) draagarm kopen: nieuw bij de stealer 410 euro ex. Tuurlijk zijn er wel andere opties of misschien krijg je ergens korting, maar toch..

Remleidingen heb ik ook vaak zien gaan trouwens, maar niet gek, meeste van die wagens zijn alweer +/- 15 jaar oud.

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 13:25
by lennert
ja ok dat is eigenlijk gewoon onderhoud natuurlijk he ;)
en ben qua kosten ook wel wat gewend met de skyline's

supra zijn denk ik makelijk onderdelen te krijgen en goedkoper maar goed misschien ook niet :9

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 13:27
by lennert
kefke wrote:
Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
En barstende achterlichten?

(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)
denk dat hij bedoelt dat ze gelig worden op den duur
poetsten werkt super hoor ;)

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Friday 03 December 2010 14:17
by kefke
lennert wrote:
kefke wrote:
Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
En barstende achterlichten?

(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)
denk dat hij bedoelt dat ze gelig worden op den duur
poetsten werkt super hoor ;)
Ik weet dat ze geel worden.

Maar ik dacht dat het een gekend probleem was dat er een barst in de achterlichtunits kwamen.

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Saturday 04 December 2010 10:43
by Andre
Lees Rich zijn post

Maar wel is het zo dat 2JZ motoren eigenlijk alle JZ motoren dat de kleppendeksel pakking vaak gaan lekken bij een bepaade kilometerstand die je niet zou verwachten

Heb ik vaak gezien met name aan de achterkant van de blok en dan loopt de olie mooi op de belhousing van je bak maar een kleppemdeksel pakimng zijn dekosten niet en ook makelijk te vervangen

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Monday 06 December 2010 13:30
by Dredd
Pffffff, nou das best lastig...

Roest bij het achterraam
Klopt. Ik heb de klep moeten vervangen door carbon. Had iets te lang gewacht met reparatie.
Voorkomen: Goed invetten van de betreffende plaatsen onder de rubbers werkt prima.

Kop- kleppendeskselpakking
Is mij niets van bekend!

Sequentiele Twin Tubbies
Door de complexiteit en/of slecht onderhoud/kennis wil er wel het wel eens gebeuren dat een VSV de geest geeft die de kleppen aansturen. Of ze zijn/worden verkeerd aangesloten...
Oplossing: Onderhoud alleen door mensen met kennis van het seq systeem.

Wastegate
Zeker op veel gebruikte MKIV is de wastegate veer vaak niet meer in optimale staat. Dit resulteert in drukverlies zeker icm een boostcontroller. 1.2 bar boost wordt niet gehaald of slechts kortstondig. Nieuwe of extra veer doet wonderen.

Ik heb zelf wel een hoop kosten gehad, maar dat had veel te maken met achterstallig onderhoud en mijn keuze van vervangende onderdelen. Het diff was "op" en ik heb gekozen voor een TRD diff. Dat hoeft natuurlijk niet er zijn ook goede gebruikte stock diffs te koop.

Onderhoud op een MKIV geen goedkope hobby! Als je zelf onderhoud kunt doen scheelt dat natuurlijk in de kosten...

Dennis

Re: Meeste kwaaltje's

Posted: Monday 31 January 2011 16:27
by Digital
Beetje leven in de MK4-sectie blazen anders *)

Wat Andre zegt, kleppendeksel-pakkingen. Maar ook voorste en achterste krukas-seals.

MK4's die direct uit Japan zijn gekomen, of maar kort in de UK hebben gereden zijn meestal wel goed hard, vooral aan de onderkant.