Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Digi's MK4 hobby-schuur

Alle Supra MKIV tech verzameld.
RHD, LHD, Turbo of niet, alle A80 supras horen hier!

Moderators: Jos, mmarkk

Message
Author
Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#26 Post by Digital » Tuesday 15 February 2011 09:32

Thanks heren :Y) Sochtends vroeg beginnen, blok eruit, blok erin, en savonds laat weer tanken :mrgreen: Deze auto is van een maatje van me en is origineel al een TT. Hij was bezig met een single-turbo project maar heeft besloten toch weer TT te gaan rijden.

Heb het wel vaker gezien een BOV op die plek trouwens. Ook weer een discussie-punt eigenlijk, "waar moet de BOV zitten". Veel zeggen zo dicht mogelijk bij de gasklep, maar ik ken veel originele intercooler-kits uit Japan waar de BOV's dichtbij de turbo zitten, zullen die gasten wel niet zomaar verzinnen lijkt me..
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#27 Post by DeSchouten » Tuesday 15 February 2011 13:59

Dat is nog wel een discussie jah.

Ik als amateur zou zeggen je wilt juist dat je turbo niet word afgeremd, dus zo dicht mogelijk bij de turbo zodat daar de druk als eerste weg kan.

Maar de professionals roepen altijd zo dicht mogelijk bij de gasklep dus daar zal ook best een hele goede verklaring voor zijn :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24043
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#28 Post by Tjabbo » Tuesday 15 February 2011 14:46

Je haalt de druk bij de gasklep direct weg omdat je op die manier de flow altijd dezelfde kant op houdt. Ze je hem verder terug dan flowt een deel van de lucht vanaf de gasklep richting de turbo, en een deel vanaf de turbo richting gasklep en dat botst. beter houdt je de flow 1 kant op en haal je de overtollige druk weg waar nodig en laat je het niet eerst je hele systeem 'vervuilen'.
Mijn "to do" list
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 812
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#29 Post by Gtech » Tuesday 15 February 2011 19:32

mooi werk!

zaten er nog dingen tegen of was het plug n pray?

merk je nu dat die automaat veel vermogen kostte?

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#30 Post by Digital » Wednesday 16 February 2011 10:36

Gtech wrote:mooi werk!

zaten er nog dingen tegen of was het plug n pray?

merk je nu dat die automaat veel vermogen kostte?
Ben nog niet echt aan mijn AT-MT project toegekomen helaas ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24043
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#31 Post by Tjabbo » Wednesday 16 February 2011 14:00

dus wat je deed was een stock 2jz wisselen voor een stock 2jz ? ik snap het niet meer.
Mijn "to do" list
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#32 Post by Digital » Wednesday 16 February 2011 14:06

Digital wrote:Deze auto is van een maatje van me en is origineel al een TT. Hij was bezig met een single-turbo project maar heeft besloten toch weer TT te gaan rijden.
Turbos etc lagen al van zijn originele motor af, en we hebben er een kant en klaar blok met twins in gehangen ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#33 Post by joep » Wednesday 16 February 2011 16:45

die tunnel adapter ding, kun je het beste vast popnagelen. hebben we bij Markus en nog iemands ride ook gedaan.. was volgens de dealer alleen te zien als je het wist!

we hebben deze tech van MKIV.com aangehouden: http://www.mkiv.com/techarticles/auto_t ... index.html
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#34 Post by Digital » Wednesday 16 February 2011 16:55

@Joep: hee das handig, thanks! Heb het alwel eerder gedaan met mijn eerste Supra. Heb nu het AT-gedeelte van de tunnel weggeflext en vanonder de MT-tunnel ertegenaan ge-bout op een paar plekken. Rondom goed afkitten en daarna spuit-tectyleren.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#35 Post by joep » Wednesday 16 February 2011 17:08

wij hadden de puntlassen door geboord, dan valt het AT deel op de grond.. daarna met een speciale autobody lijm (kit, ik geloof van flexim oid) het MT deel ingekit, goed aankloppen en dan gaatjes boren voor de popnagels (4mm dik) en als laatste idd die dikke tectyl erover..

we hadden een blok hout gemaakt welke goed op maat was voor de MT tunnelding en dat blok hout omhoog gekrikt totdat de auto zelf wat bewoog.. beter op zn plek kan niet!!

we zijn Leon (mr2) en ik..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#36 Post by Digital » Wednesday 16 February 2011 17:38

@Joep: Het verschil moet er zijn. ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#37 Post by joep » Thursday 17 February 2011 13:30

gaat toch niet om verschillen, je wilt toch, net als iedereen, de beste zijn in wat je doet... 8-)
en dan zeg ik... alle beetjes helpen! :Y
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Digi's MK4 hobby-schuur

#38 Post by Digital » Thursday 17 February 2011 15:44

joep wrote:je wilt toch, net als iedereen, de beste zijn in wat je doet...
Wat, orgels bouwen? Nog effe.. :mrgreen:
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest