Page 1 of 1

high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 11:14
by Digital
Wat zijn nou echt de high power MKIV's van NL? Ik weet dat Babbel leuk over de 600pk-grens heen is gegaan een tijdje terug, en er rijden diverse 500+ pk rakkers in NL.

Weet toevallig iemand hier van andere MKIV's met high-power? Zoals die 800-900pk projecten van Anthony en Markus, iemand een idee hoe het daar mee staat?

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 13:22
by Digital
Of zijn de wagens van Markus en Anthony alweer overtroffen..:

http://link.marktplaats.nl/444312155

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 15:15
by Tjabbo
anthony en markus rijden beide weer dacht ik.
op rhdsupra zijn toch ook wat big single jongens of niet ?
tijd voor een gezamelijke bigass supra meeting.

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 15:31
by Digital
Tjabbo wrote:anthony en markus rijden beide weer dacht ik.
op rhdsupra zijn toch ook wat big single jongens of niet ?
tijd voor een gezamelijke bigass supra meeting.
Weet je misschien ook de uiteindelijke nummers die behaald zijn?

Op Babbel na zitten er enkele 500+pk jongens op rhdsupra.

15 mei hebben we al een meeting, maar misschien is het wel leuk om samen iets te doen eind vd zomer ofzo ^O^

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 15:42
by Tjabbo
andre weet wel wat van nummers. 700+pk begreep ik.
anthony met charger en turbo, markus met stroker kit

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Thursday 28 April 2011 17:23
by joep
nick zn bak en die van Frank, maar die krijg je beide niet op een meeting!

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 09:56
by Rich
Digital wrote:Of zijn de wagens van Markus en Anthony alweer overtroffen..:

http://link.marktplaats.nl/444312155
offtopic: 1000pk met een stock intake manifold, ik heb zo m'n twijfels...

En idd wat Joep zegt.

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 11:32
by Dredd
Rich wrote:
Digital wrote:Of zijn de wagens van Markus en Anthony alweer overtroffen..:

http://link.marktplaats.nl/444312155
offtopic: 1000pk met een stock intake manifold, ik heb zo m'n twijfels...
Ik heb de japimport site ff gechecked:
- HKS 3.4L stroker blok, ook de aandrijving is HKS.
- track-auto met 7-punts rolkooi.

Over de turbo zijn ze wat "vaag": HKS GARRETT A/R 0,72 TURBO KIT. De A/R lijkt me wat klein voor 1000+HP, maar misschien kunnen de kenners hier iets over zeggen.

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 12:40
by dubversion
1000 pk of niet, wel een hele mooie auto !!
joep wrote:nick zn bak en die van Frank, maar die krijg je beide niet op een meeting!
k#t !!!!!

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 14:38
by babbel
Dredd wrote:
Rich wrote:
Digital wrote:Of zijn de wagens van Markus en Anthony alweer overtroffen..:

http://link.marktplaats.nl/444312155
offtopic: 1000pk met een stock intake manifold, ik heb zo m'n twijfels...
Ik heb de japimport site ff gechecked:
- HKS 3.4L stroker blok, ook de aandrijving is HKS.
- track-auto met 7-punts rolkooi.

Over de turbo zijn ze wat "vaag": HKS GARRETT A/R 0,72 TURBO KIT. De A/R lijkt me wat klein voor 1000+HP, maar misschien kunnen de kenners hier iets over zeggen.
De enige turbos van HKS die in de buurt van de 1000pk komen hebben een 'iets' grotere A/R (hotside):
- T51R KAI (A/R = 1.00)
- T51R SPL (A/R = 1.00)
- T62R (A/R = 1.20)
Verder is het type turbo inderdaad 10x nuttiger om te melden dan de A/R. Ik ben bang dat zij dat ook weten en het met een reden niet vermeld hebben.
De grootste turbo van HKS met een A/R van 0.73 is de GT3037(S) en deze levert max 500pk.

Dus óf hij rijdt met een twin HKS, óf hij heeft het over de A/R van de compressor (welke vrijwel nooit genoemd wordt), óf hij heeft gewoon geen 1000pk.
Dat laatste lijkt me wel het meest onwaarschijnlijk ;)

@Rich. De dragracer van Boostlogic heeft heel lang een 3.0L met stock intake manifold gehad en die kwam ruim boven de 1000pk uit.
Maar ben met je eens dat het een bijhoorlijke restrictie begint te worden bij die vermogens en dus haal je dat niet zomaar.

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 17:36
by DeSchouten
joep wrote:nick zn bak en die van Frank, maar die krijg je beide niet op een meeting!
Frank had vlak voor supras.nl dicht ging er toch een trd widebody suup bij gekocht?

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 18:43
by mmarkk
^Inderdaad, das waar ook!
Update anyone??

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 21:22
by Dude
Frank wil volgens aap elke keer wat anders qua doelstelling (dan weer 1000 pk, dan weer stock) met die TRD bak. Dus dat staat op een laag pitje.

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 22:20
by DeSchouten
ik zou het wel weten, een 2jz 3.5ltr stroker met big ass twinturbo setup
maja ik ben maar een arme chauffeur :rukker:

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Friday 29 April 2011 23:30
by suarea51
is het ook mogelijk om dan 3.5 te draaien dacht namelijk alleen 3.4

maar als je een arme chauffeur bent kun je beter gaan dan alsnog voor een single turbo. toch altijd goedkoper:)

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Saturday 30 April 2011 00:06
by DeSchouten
3.4 bedoelde ik ook....
Op een 2jz hoort een TT zoals er in een mk3 een 7m hoort

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Saturday 30 April 2011 00:26
by Andre
3.4 2JZ zijn leuk voor bv Big ass Turbo ivm de slagvolume maar sterker zijn ze niet

Als je met 3 liter big power kan maken zou ik zeggen hou het lekker daarbij ;)

Re: high power MKIV's van NL

Posted: Saturday 30 April 2011 00:32
by Andre
Het lijkt me sterk dat de Supra van de Links 1000Pk heeft

Als je de fotos kijkt en met name aan de formaat van de Turbo zie ik het niet gebeuren die 1000Pk tenzij er ergens onder de auto nog een Turbo zit :9