Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Alle Supra MKIV tech verzameld.
RHD, LHD, Turbo of niet, alle A80 supras horen hier!

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Digital »

Guys, iemand toevallig een keer ergens een bedrijf gevonden, of van gehoord, waar de standaard 2JZGTE-turbos zijn te reviseren? Ik had C&E turbos in Amersfoort aan de lijn en zij zeggen dat dit onmogelijk is omdat:

A) Toyota geen vervangings-onderdelen vrijgeeft
B) zodra de turbos open zijn gehaald je ze niet meer in elkaar krijgt

Het zijn CT20A turbos.
Last edited by Digital on Thursday 14 July 2011 10:24, edited 2 times in total.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Tjabbo »

in NL zitten imho helemaal geen goede revisiebedrijven voor turbos.
Ze konden mijn upgraded 57trim ook niet reviseren/repareren. En dat is eigenlijk een heel normaal ding.
Turbos hoet kon het niet en C&E ook niet.

Als je wat wilt kan je beter op supraforums.com een stel gebruikte kopen voor wenag en die naar driftmotion laten sturen.

Het is natuurlijk vette onzin dat die turbo's niet te reviseren zijn.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Rsoarer »

gewoon zelf doen, turbo's zitten in basisprincipe allemaal hetzelfde inelkaar dus kom je met een algemene turbo revisie handleiding vrij ver. Uiteraard ligt het ook aan de nauwkeurigheid van jezelf.

Als je de core;s heb voorzien van nieuwe seals/lager/plate's dan stuur je ze gewoon naar C&E turbochargers om ze te laten balanceren. Als hun het niet kunnen stuur je ze naar turbotechnics in UK.

Enkel de onderdelen voor de ct20 zijn moeilijk te krijgen maar afhankelijk van hoever je contacten reiken lijkt het mij zeer haalbaar, als je ze niet kunt krijgen laat het dan ff weten.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Dredd »

Zowel in de USA als in GB zijn bedrijven die gereviseerde set aanbieden (ook met inruil van je oude set). Op beide forums is genoeg info te vinden (supraforums.com, mkivsupra.net)

Je kunt ook "hybride" sets bestellen, dit zijn "geupgrade" behuizingen/turbo-onderdelen waardoor je iets meer vermogen uit de turbo's haalt. Maar of dat het geld waard is...
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Rsoarer »

hybride is voornamelijk het vervangen van de keramische turbine voor een stalen turbine en upgraden van de compressor turbine. Zal vast wel iets uithalen maar denk niet dat het de moeite waard is idd.

Als je gewoon weer wilt rijden zoals je dat deed voor je turbo's de geest gaven dan kun je ze het best gewoon reviseren. Zeker niet moeilijk...

Ik kan wel aan die ct20 parts komen maar ik heb nog nooit geverifieerd of deze parts daadwerkelijk corresponderen met de supra ct20 daar aristo en vele andere modellen ook ct20 gebruiken...
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Dude »

Hybride GT28! Hier boren ze het huis uit zodat de complete internals van een Garret GT28 hebt. Goed voor 550 pk. Alleen is kost dit voor de CT20 turbo's gelijk iets van €1000 meer. Hier heb je de Jap spec turbos voor nodig, die zijn er genoeg te krijgen.
Image

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Digital »

Dude wrote:Hybride GT28! Hier boren ze het huis uit zodat de complete internals van een Garret GT28 hebt. Goed voor 550 pk. Alleen is kost dit voor de CT20 turbo's gelijk iets van €1000 meer. Hier heb je de Jap spec turbos voor nodig, die zijn er genoeg te krijgen.
Hier heb ik even langsheen gelezen! Heb je wat meer info Dude?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Dredd »

Digital wrote:
Dude wrote:Hybride GT28! Hier boren ze het huis uit zodat de complete internals van een Garret GT28 hebt. Goed voor 550 pk. Alleen is kost dit voor de CT20 turbo's gelijk iets van €1000 meer. Hier heb je de Jap spec turbos voor nodig, die zijn er genoeg te krijgen.
Hier heb ik even langsheen gelezen! Heb je wat meer info Dude?
Op Supraforums is er erg veel info te vinden:
http://supraforums.com/forum/showthread ... 8%20hybrid
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standaard 2JZGTE-turbos reviseren

Post by Dude »

Driftmotion:
http://store.driftmotion.com/static/i-2 ... pgrade.php

Suprastore:
http://www.suprastore.com/tosusttwtugt.html

Hier hebben ze de 550Pk versie:
http://www.speedforsale.com/supraparts/
https://www.speedforsale.com/supraparts ... p-553.html

Wat nou precies het verschil is zul je zelf even moeten uitzoeken.
Ik meen dat ze voor een half jaar geleden veel duurder waren met die GT28RS ombouw. Iets van $4500.
Image

Post Reply